BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 5 maja 2025, 07:08

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Zmiana oleju,czy warto zaryzykować?
PostNapisane: 5 grudnia 2007, 19:03 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 79
Lokalizacja: West
Powitać wszystkich na forum.Posiadam Samochód marki BMW 320i z silnikiem M50.
Przebieg jest już sporo bo około 250.000.Mimo tego nic się nie dzieje,ładnie silniczek pracuje,żadnych wycieków.
Mam pytanie bo zbliża się termin wymiany oleju a poprzedni właściciel zalał silnik jakimś minerałem.
Czy można zaryzykować zalewając go półsyntetykiem czy też zostać na minerale?
Nie zaszkodzi to motorowi?

_________________
R6


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 grudnia 2007, 20:29 
Offline
Forumowicz

Posty: 327
Moje BMW: seat
nie powinno mu zaszkodzić no chyba że przeleciał 50k km na mineralu, teraz jest zima zimno i rano silnik na mineralu chodzi prawie na sucho, odnośnie czy zaszkodzi to najwyzej bedzie brał z 0.5l oleju wiecej ja na twoim miejscu bym sie nie zastanawiał tylko lał półsyntetyk ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 grudnia 2007, 20:46 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1551
Lokalizacja: Kozienice
Gorzej jak sie wszystko rozpuści i bałaganu narobi! Wszystko zależy jaki stan silnika i ile na mineralu latał! Jak masz dużo nagaru to już jest ryzyko!

_________________
Moja lalka E46
Zwiastun ///3ERFEST
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 grudnia 2007, 22:13 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 906
Lokalizacja: Podkarpacie
no ja niestety kupiłem swoją i długi czas jeżdziła na mineralnym :/ ponad 20tyś. km
już niestety nie mam innego wyjścia musze jeżdzić pwenie na tym:/ tym bardziej że troche tego nagaru mam w silniczku:/ ale tak ogólnie silniczek ładnie pracuje.....

_________________
Zobacz nowy nabytek e39 '99 :) http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=124248

Była e36 '92 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=50317&start=20

E30 qp m20b20 '83 :) http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=59193&start=20&hilit=m20b20


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 grudnia 2007, 22:48 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 81
Lokalizacja: Podkarpacie
Witam , miałem ten sam dylemat tylko ze moja ma już nakrecone 280tys i ma gaz, poprzedni własciciel jezdził na Gastrolu mineralnym, ja miałem ochote zmienić na półsyntetyk (oleju nie bierze ani kieliszka) ale jakiego bym niezapytał mechanika odradzał, więc zalałem dalej Gastrol mineralny(200zł 8l dzisiaj zmieniałem)
pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 grudnia 2007, 06:01 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 79
Lokalizacja: West
Własnie w tym jest problem.Chyba nie ma co polepszać,bo finał będzie taki że silnik pójdzie do remontu.
Najlepszym rozwiązaniem to jest tak jak piszecie zostać na minerale nie cudować,chyba że faktycznie zna się autentyczny przebieg na tym oleju. :zdziwko:

[ Dodano: 6 Grudzień 2007, 06:37 ]
Czyli nie warto polepszać bo można pogorszyć w ty przypadku :zdziwko: Najlepsze wyjscie zostać na tym co już jest czyli Mineralnym,tylko częsciej wymieniać olej.

_________________
R6


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 grudnia 2007, 10:55 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3945
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 550i
Kod silnika: M70B54
ja mialem podobna sytuacje jak Ty. Silnik cos kolo 200tys, moze miec wiecej moze mniej. Przejechal na minerale przynajmniej 2 wymiany, nie wiem czy wczesniej tez byl lany mineral. Zaryzykowalem zmiane na polsyntetyk.
Fakt zaczal troche wiecej oleju brac, ale po przejechaniu 12tys nie ma wyciekow, chodzi tak samo jak na minerale ale mam za to spokojniejsza glowe przy odpalaniu :)

_________________
W końcu nie kolejne sreberko - 5er E34 550i
Szary Kaszalot - 7er E65 745i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 grudnia 2007, 15:12 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2588
Lokalizacja: Dziki ZachĂłd
Moje BMW: 323i
Kod silnika: M52TuB25
Ja przez pomyłkę zalałem mineralny i przeleciałem 2 tys. Koledzy mnie rugnęli i zmieniłem na półsyntetyk - jest cacy :)

_________________
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 grudnia 2007, 17:39 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1904
Lokalizacja: Warszawa
Czyli co chłopaki jak jest dużo nagaru to nie lać półsyntetyka bo się rozszczelni cały ? Jak sądzicie lać 10W40 do silnika z takim nagarem:

Obrazek

_________________
"You Can Loose A Lot Of Money Chasing Woman, But You`ll Never Loose Woman Chasing Money"

Obczaj Mój Najszybszy w Mieœcie Wóóóóz Wariat ! E28 520i Edition


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 grudnia 2007, 22:35 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 906
Lokalizacja: Podkarpacie
no ja mam przejechane jakieś 220 tyś km i nie mam pojęcia ile był jeżdżony na mineralnym, nagaru troche jest :/ obecnie mam mineralny lotos 15w40

no i mam pare pytań:
1. przy zmienie zostać przy tym samym oleju czy zmienić na inny mineralny??(zmiana na syntetyk nie wchodzi w gre, ponieważ boje sie ryzyka)
2. kiedy zmieniać olej?? kiedy te klocki zielone znikną czy wcześniej????

_________________
Zobacz nowy nabytek e39 '99 :) http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=124248

Była e36 '92 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=50317&start=20

E30 qp m20b20 '83 :) http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=59193&start=20&hilit=m20b20


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 grudnia 2007, 01:12 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3945
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 550i
Kod silnika: M70B54
lukas88, im czesciej tym lepiej. Ja zmieniam po okolo 10-12 tkm, mniej wiecej jak mam jeszcze jednego zielonego klocka

Co do marki oleju zdania sa polecone, przewaznie kazdy Ci powie, ze dana marka jest najlepsza poniewaz ta osoba sama na nim jezdzi. Wazne zeby olej spelnial normy, byl oryginalny i raczej trzymaj sie wiodacych producentow.

_________________
W końcu nie kolejne sreberko - 5er E34 550i
Szary Kaszalot - 7er E65 745i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 grudnia 2007, 21:01 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 906
Lokalizacja: Podkarpacie
dzienki za info

no a lotos to dobry jest czy nie zabardzo?? bo aktualnie mam go 15w40

_________________
Zobacz nowy nabytek e39 '99 :) http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=124248

Była e36 '92 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=50317&start=20

E30 qp m20b20 '83 :) http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=59193&start=20&hilit=m20b20


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 grudnia 2007, 21:05 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 5925
Lokalizacja: GorzĂłw Wlkp
Majsu lej spokojnie polsyntetyk.masz dosyc czysto pod deklem ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 grudnia 2007, 02:24 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2588
Lokalizacja: Dziki ZachĂłd
Moje BMW: 323i
Kod silnika: M52TuB25
lukas88 napisał(a):
no a lotos to dobry jest czy nie zabardzo?? bo aktualnie mam go 15w40


Miałem taki przez 2 tys. km i jak najszybciej się go pozbyłem, zmień na 10W40. Lotosa tu na forum nie polecają, ale ja nie mam zastrzeżeń co do niego.

_________________
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 grudnia 2007, 11:25 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1904
Lokalizacja: Warszawa
Kornelio napisał(a):
Majsu lej spokojnie polsyntetyk.masz dosyc czysto pod deklem ;)


Ciekawy byłem co napiszą "eksperci" ale jakoś żaden się nie kwapił w odpowiedzi :) Slinik jeździ na 10W40... Chciałbym zobaczyć te "trochę" nagaru w kiektórych silnikach z tego wątku ;)

_________________
"You Can Loose A Lot Of Money Chasing Woman, But You`ll Never Loose Woman Chasing Money"

Obczaj Mój Najszybszy w Mieœcie Wóóóóz Wariat ! E28 520i Edition


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 grudnia 2007, 11:44 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3945
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 550i
Kod silnika: M70B54
MAJSU_WuWuA napisał(a):
Ciekawy byłem co napiszą "eksperci" ale jakoś żaden się nie kwapił w odpowiedzi Slinik jeździ na 10W40... Chciałbym zobaczyć te "trochę" nagaru w kiektórych silnikach z tego wątku


Chyba kazdy "ekspert" poznal Twoja intencje, dlatego sie nie wypowiadali :D

_________________
W końcu nie kolejne sreberko - 5er E34 550i
Szary Kaszalot - 7er E65 745i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 grudnia 2007, 11:53 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1904
Lokalizacja: Warszawa
mongooes napisał(a):
MAJSU_WuWuA napisał(a):
Ciekawy byłem co napiszą "eksperci" ale jakoś żaden się nie kwapił w odpowiedzi Slinik jeździ na 10W40... Chciałbym zobaczyć te "trochę" nagaru w kiektórych silnikach z tego wątku


Chyba kazdy "ekspert" poznal Twoja intencje, dlatego sie nie wypowiadali :D


hehehe coś tak czułem !!! Pewnie jakbym napisał z innego konta to by się posypało... "Nie wlewaj pół syntetyka bo nie będziesz nadążał z dolewaniem oleju :rotfl: "

_________________
"You Can Loose A Lot Of Money Chasing Woman, But You`ll Never Loose Woman Chasing Money"

Obczaj Mój Najszybszy w Mieœcie Wóóóóz Wariat ! E28 520i Edition


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 stycznia 2008, 15:49 
Offline
Forumowicz

Posty: 108
Lokalizacja: Kwidzyn
Witam ja mam polsyntetyk 10w40 mobila lecz jeden zaworek mi lekko klepie slychac to lecz nie mocno. Czy warto zmienić olej na mineralny i czy to coś pomoże? Ponoć nawet może przejść te klepanie. A jak mineralny działa w zime? Są jakieś problemy lub dolegliwości?

_________________
Po prostu BMW

KVINEK (Marienwerder)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 stycznia 2008, 17:44 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1904
Lokalizacja: Warszawa
bowwer napisał(a):
Witam ja mam polsyntetyk 10w40 mobila lecz jeden zaworek mi lekko klepie slychac to lecz nie mocno. Czy warto zmienić olej na mineralny i czy to coś pomoże? Ponoć nawet może przejść te klepanie. A jak mineralny działa w zime? Są jakieś problemy lub dolegliwości?


Na chwilę może się zaworek uciszy po czym całkiem stanie i trzeba będzie zrobić remont generalny.

_________________
"You Can Loose A Lot Of Money Chasing Woman, But You`ll Never Loose Woman Chasing Money"

Obczaj Mój Najszybszy w Mieœcie Wóóóóz Wariat ! E28 520i Edition


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 stycznia 2008, 17:55 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 37
Posty: 10916
Lokalizacja: zlokalizowana
bowwer napisał(a):
A jak mineralny działa w zime? Są jakieś problemy lub dolegliwości?


tu masz odpowiedź http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=17640
lanie minerala to tylko półśrodek :dobani: lepiej zrób remont..


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL