BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2025, 23:38

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e36] Compact M54B30 SWAP
PostNapisane: 8 marca 2015, 22:17 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Moje BMW: e36 316i
Kod silnika: swap M54B30
Tak jak w temacie, swap powoli na wykończeniu i auta i mnie ;D

Swapa rozpocząłem na początku roku z drobnym opóźnieniem i miał się zakończyć planowo do końca stycznia a mamy marzec ;). Początkowo miała być sama wymiana silnika a reszta "później", ale wyszło troszkę inaczej.

Na daną chwilę zakończone tematy:
-Silnik M54B30 już w budzie
-hamulce przód, były 286mm niewentylowane, są 286mm ATE Power disc wentylowane, nacinane + klocki ATE
-hamulce tył, były bębny ;) , są adaptery na 2 zaciski ATE i tarcze 276mm ATE Power disc wentylowane, nacinane
-gwint MTS'a pełen zestaw przód/tył + nowe poduszki amortyzatorów
-rozpórka jakaś tam alu ;)
-wymienione wszystkie filtry, płyny, paski
-poduszki silnika nowe
-guma od przepływki do przepustnicy nowa (stara się rozsypała)
-duży filtr Simota (tymczasowo, będzie K&N niedługo)
-wymienione nadkola/błotniki przód
-ogarnięty ews 3 i ews 2, (rzecz której się najbardziej obawiałem a o dziwo oba działają...)
-filtr paliwa wymieniony na taki z podciśnieniem z e46
-pewnie parę innych które jak mi się przypomną to dopiszę...

Do dokończenia:
-Wydech od strumiennic do końca
-poskładanie do kupy przodu (lampy, maska i takie tam)
-kosmetyka

Aktualnie mam problem z paroma rzeczami:
pin 10 z kompa nie odpala mi pompy paliwa, tymczasowo zamiast niego na przekaźnik dałem + po zapłonie i silnik odpala, problemy niestety tu się zaczynają.
Po odpaleniu przez chwilę obroty są trochę wyższe po czym spadają do 1200-1300, po dodaniu gazu silnik przerywa/szarpie. Jak trzymam gaz wciśnięty w podłogę to pulsuje jakby go odcinało przy 3000-4000 wskazówka spada do 1000 i znowu idzie w górę, przy czym szarpnięcia są jakby na 100% mocy.
Podejrzewałem podciśnienia ale nie udało mi się znaleźć żadnej dziury i ssie w zasadzie wszędzie jak należy.
Jeśli chodzi o kompa to mam tylko dwa błędy

P0103 Mass or Volume Air Flow Circuit High Input

P1112 Engine Coolant Temperature Radiator Outlet Sensor, High Input

z czego pierwszy na 99% spowodowany był chwilowym odpięciem wtyczki od przepływki w trakcie poszukiwania przyczyny takiego zachowania silnika. Po odpięciu przepływki silnik trzyma równiutkie 1000 obrotów. Drugi z tego co udało mi się dowiedzieć nie powinien mieć żadnego wpływu na pracę silnika.
Jeśli ktoś ma jakieś pomysły co może być przyczyną takiego zachowania to będę wdzięczny za każdą pomoc. A jeśli ktoś jest z Gdańska i ma trochę czasu to zapraszam ;).

Nie wiem czy dobrze wybrałem dział bo to mój pierwszy post, w razie czego proszę o przeniesienie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] Compact M54B30 SWAP
PostNapisane: 9 marca 2015, 09:32 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 23155
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
Bardzo dobrze iż zrobiłeś kompletny swap hamulców jest moc i jest czym wyhamować autko :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] Compact M54B30 SWAP
PostNapisane: 9 marca 2015, 18:49 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Moje BMW: e36 316i
Kod silnika: swap M54B30
Cały ten tydzień będę walczył po trochu, choćby po te 3 godziny po pracy, miejmy nadzieję że w końcu się uda na ten czwartkowy spot bujnąć. Jak dojdę o co mu chodzi to podzielę się wiedzą bo przypadek jest trochę dziwny... fotki też się pojawią jak będę miał wreszcie czas je porobić. Jak komuś przyjdzie coś do głowy w związku z tym moim przypadkiem to niech się nie wstydzi i pisze ;D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] Compact M54B30 SWAP
PostNapisane: 9 marca 2015, 21:39 
Offline
Forumowicz

Posty: 418
Lokalizacja: TSZ
Moje BMW: e46 M3
Kod silnika: S54B32
Silent napisał(a):
pin 10 z kompa nie odpala mi pompy paliwa, tymczasowo zamiast niego na przekaźnik dałem + po zapłonie i silnik odpala,
przekaźnik pompy paliwa sterowany jest masą z pinu 10 ;) nie plusem


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] Compact M54B30 SWAP
PostNapisane: 9 marca 2015, 22:19 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Moje BMW: e36 316i
Kod silnika: swap M54B30
to wiele wyjaśnia, już poprawione, działa :D dziękować. Dzisiaj już za późno żeby odpalać i dłubać dalej, jutro po 16 kolejne starcie :D
Dzisiaj ktoś wspomniał mi że po odpięciu przepływki powinien reagować na gaz normalnie, a u mnie po odpięciu przepływki nie reaguje na gaz wcale :/ Będzie jutro trzepanie całej elektryki jeszcze raz...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] Compact M54B30 SWAP
PostNapisane: 25 kwietnia 2015, 12:28 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Moje BMW: e36 316i
Kod silnika: swap M54B30
Szczęśliwie po wielu przygodach i wymianie przepływomierza udało się z pomocą dobrego elektryka zwalczyć problem, winny był przepływomierz bo dawał zbyt wysokie wartości, a resztę zrobiła trafiona wtyczka od pedału gazu. Trochę rzeczy jeszcze zostało do zrobienia ale to już bardziej kosmetyka :).

A wrażenia z jazdy warte każdej złotówki którą pochłoną projekt, stage 1 prawie ukończony :) fotki jak znajdę chwilę na ich zrobienie ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] Compact M54B30 SWAP
PostNapisane: 27 kwietnia 2015, 20:18 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 46
Posty: 796
Lokalizacja: Starogard Gdański
Moje BMW: Mercedes
Kod silnika: V8
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=160023
są już jakieś testy jak to jeździ, może udało się wykonać pomiary Race Logic, chyba, że auto do latania bokami to pewnie takie dane jak przyśpieszenie Ciebie nie interesują :)

_________________
Zapraszam na mój kanał o motoryzacji
https://www.youtube.com/channel/UCNvQ4u ... m0itanaAsg

Prezentacja BMW E39
https://youtu.be/PJeIoCG2tgU

Nissan Murano
https://youtu.be/VLJ8SzF14AY


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL