BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2025, 22:14

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Zdjęcia zamieszczone przez Was powinny być zgodne z poniższymi zaleceniami.
Poniżej jest program do zmiany rozdzielczości zdjęć.


1) Nie wrzucamy zdjęć większych niż 1280x1024. Jeżeli mamy zdjęcie większe zmniejszamy je lub robimy miniaturkę i wrzucamy ją odpowiednio podlinkowaną do zdjęcia dużego.
2) Nie wrzucamy zdjęć WT, godzących w pojęcie estetyki, zdjęć propagujących przemoc, pornografię, łamanie przepisów ruchu drogowego, złego obchodzenia się z samochodem lub innych mogących kogoś urazić (jeżeli czujecie że kogoś urazi, prawdopodobnie tak będzie).
3) Na temat zamieszczanych tutaj zdjęć każdy z nas wyraża swoje zdanie, dyskutujemy. Nie ubliżamy sobie, nie używamy łaciny, każdy ma prawo do własnej oceny z którą możemy się nie zgadzać.
4) Łamanie zaleceń będzie karane ostrzeżeniami.
5) Tytuł tematu piszemy w postaci "Użytkownik -->> ModelAuta, krótki opis"


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 709 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28 ... 36  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: !kuchar -->> BMW E46 330i
PostNapisane: 11 maja 2015, 16:48 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 23155
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
Będzie lepiej jak fabryka :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: !kuchar -->> BMW E46 330i
PostNapisane: 11 maja 2015, 17:09 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
Regenracja vanosów jest jak wymiana starego sprzęgła :D

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: !kuchar -->> BMW E46 330i
PostNapisane: 25 maja 2015, 17:08 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1860
Moje BMW: brak
Kod silnika: Turbo
Od wymiany minął rok i ponad 9000km :rotfl: Jutro zmiana oleju z filtrem i filtra powietrza. Kupie jeszcze płukanke Millers/LiquiMoly. W tym roku z powodu podwyżki cen Amsoila kupiłem olej marki Penrite, który parametrami wygląda niby lepiej niż AMS (choc ten ma więcej czystej bazy pao).
Będzie Penrite HPR 5W40 + Archoil 9100 (każdy 'spec' się jara, każdy chwali nie mówiąc o tym co pisze producent... więc czemu nie , przetestuje). Jutro zmiana a w piątek Klinika Bmw zrobi Vanosy.

Obrazek

Pozdro

_________________
Moje BMW E46 330i
viewtopic.php?f=6&t=120047


Ostatnio edytowano 30 lipca 2016, 20:28 przez !kuchar, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: !kuchar -->> BMW E46 330i
PostNapisane: 25 maja 2015, 17:30 
!kuchar napisał(a):
Archoil 9100

Odczuwasz jakąś poprawę po tym?


Góra
  
 
 Tytuł: Re: !kuchar -->> BMW E46 330i
PostNapisane: 25 maja 2015, 17:42 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3530
Lokalizacja: Myślenice
Moje BMW: 330ci
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=99809
Zalewaj i zdaj relację :) jedziesz na rolki ? zobaczyć czy coś dał reg,vanosa ?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: !kuchar -->> BMW E46 330i
PostNapisane: 25 maja 2015, 19:00 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1860
Moje BMW: brak
Kod silnika: Turbo
Smokin, jak wleje i pojeżdżę to dam Ci znać.
Nightfox, przed nie bylem. Po regeneracji może pojadę.

_________________
Moje BMW E46 330i
viewtopic.php?f=6&t=120047


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: !kuchar -->> BMW E46 330i
PostNapisane: 25 maja 2015, 23:40 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 2578
Moje BMW: F20
Kod silnika: N55B58
Daj znać co da u Ciebie regeneracja vanosów. Swoją drogą ile taki zabieg w M54B30? Pewnie u mnie w M52Tu28 koszty będą podobne


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: !kuchar -->> BMW E46 330i
PostNapisane: 26 maja 2015, 18:15 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1860
Moje BMW: brak
Kod silnika: Turbo
waskii, około 1200zł. Chyba, że zajdzie potrzeba zmiany górnego łańcucha rozrządu to wtedy więcej (Radek z kliniki mówi, że raczej bardzo rzadko się zdarza - przynajmniej u nich). W piątek będzie wszystko wiadomo :hyhy:

Dziś dokupiłem filtry Knechta, płukankę LM i jutro zmiana. Ciekawy jestem czy usłyszę jakąkolwiek różnice po dodatku Archoila - nie spodziewam się.

Obrazek

Pozdrawiam

_________________
Moje BMW E46 330i
viewtopic.php?f=6&t=120047


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: !kuchar -->> BMW E46 330i
PostNapisane: 26 maja 2015, 18:25 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1597
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Żywiec
Moje BMW: e61 LCI 530d xDrive
Kod silnika: M57T2
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=144010
!kuchar napisał(a):
waskii, około 1200zł. Chyba, że zajdzie potrzeba zmiany górnego łańcucha rozrządu to wtedy więcej (Radek z kliniki mówi, że raczej bardzo rzadko się zdarza - przynajmniej u nich). W piątek będzie wszystko wiadomo :hyhy:

Dziś dokupiłem filtry Knechta, płukankę LM i jutro zmiana. Ciekawy jestem czy usłyszę jakąkolwiek różnice po dodatku Archoila - nie spodziewam się.

Obrazek

Pozdrawiam


Olejki, płukanki i ogólnie cały serwis olejowo filtrowy u Ciebie jak zwykle na najwyższym poziomie! ;)

Ps. Ale ten kto Ci płytki układał na schodach to :wstyd: :mur: :rotfl:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: !kuchar -->> BMW E46 330i
PostNapisane: 26 maja 2015, 18:31 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1860
Moje BMW: brak
Kod silnika: Turbo
Panie to zejscie do drugiego garażu w piwnicy układane ze 20 lat temu, prowizorka :rotfl:

_________________
Moje BMW E46 330i
viewtopic.php?f=6&t=120047


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: !kuchar -->> BMW E46 330i
PostNapisane: 27 maja 2015, 16:18 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
te kafle niczemu sobie :oczami:

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: !kuchar -->> BMW E46 330i
PostNapisane: 29 maja 2015, 11:11 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1860
Moje BMW: brak
Kod silnika: Turbo
Wizyta na vanosy odwołana. Pod koniec czerwca temat wróci ale gość z kliniki bmw twierdzi, ze należy sprawdzić u nich komputerem bo jeśli ich w ogóle nie słychać to trzeba się zastanowić nad sensem tej regeneracji - zobaczymy bo niektórzy twierdzą inaczej. Tak czy siak auto zapina i daje bardzo dużo frajdy a silnik po zalaniu Penrite HPR5W40 i Archoila 9100 pracuje jakby inaczej... nie wiem ale jestem bardzo zadowolony, zmieniałem juz oleje tej klasy tyle razy w różnych autach, że jakieś porównanie mam.

Dzisiaj pełny serwis klimatyzacji. Ściąganie czynnika, płukanie i nabijanie nowego. Odgrzybianie czy ozonowanie jakimś urządzeniem podłączonym pod obieg wewnętrzny również:

Obrazek
Obrazek

Pozdrawiam

_________________
Moje BMW E46 330i
viewtopic.php?f=6&t=120047


Ostatnio edytowano 30 lipca 2016, 20:26 przez !kuchar, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: !kuchar -->> BMW E46 330i
PostNapisane: 29 maja 2015, 13:15 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 2756
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: M5 E39
Kod silnika: S62B50
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=89&t=156497
Co daje ten dodatek do oleju. praca ma byc jeszcze bardziej kulturalna?
Kurde olej z najwyzszej półki chyba powinien byc uzupelniony o takie dodatki :-/

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: !kuchar -->> BMW E46 330i
PostNapisane: 29 maja 2015, 13:22 
koko2403 napisał(a):
Kurde olej z najwyzszej półki chyba powinien byc uzupelniony o takie dodatki :-/

Dla większości nas w miarę jedzenia apetyt rośnie. A pokrywa zaworów (jak i cały silnik) ma być tak czysta żeby dało się z niej zjeść niedzielny rosołek :P ;)


Góra
  
 
 Tytuł: Re: !kuchar -->> BMW E46 330i
PostNapisane: 29 maja 2015, 13:56 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 2287
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: E46 330Ci
Kod silnika: M54B30
Garaż: Jest: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=144663&start=0

Było: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=82221
!kuchar, w mojej M54B30 też nie było słychać vanosów, mimo tego polecam zabieg ich regeneracji. Niedawno byłem we Wrocławiu u Leo, by się zająć tymi vanosami, po tym zabiegu nie to auto. Zdecydowanie zmieniła się charakterystyka pracy silnika, przyśpiesza bardzo płynnie, na hamowni jeszcze nie byłem, ale również i na przyśpieszeniu da się to odczuć, oczywiści na plus :!: W swojej poprzedniej M52B28, też to robiłem, więc mam jakieś porównania już, dlatego każdemu, kto jeszcze nie grzebał przy vanosach, polecam ;)

_________________
KLIK-->> ZAPRASZAM DO KOMENTOWANIA- MOJE 330Ci CABRIO

"Typer EURO 2012 -II miejsce"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: !kuchar -->> BMW E46 330i
PostNapisane: 29 maja 2015, 16:55 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1860
Moje BMW: brak
Kod silnika: Turbo
koko2403 napisał(a):
Co daje ten dodatek do oleju. praca ma byc jeszcze bardziej kulturalna?
Kurde olej z najwyzszej półki chyba powinien byc uzupelniony o takie dodatki :-/


Wycisza prace, podbija parametry oleju (głównie TBN odpowiedzialny za czystość oraz 'noack' - odparowalność), zmniejsza tarcie.
Zasadniczo to oleje najwyższej klasy mają w sobie trochę takich modyfikatorów tarcia (głównie te drogie bo modyfikatory tarcia są drogie..)
ale dolewając dodatki Archoil 9100/9200 zwiększamy znacznie ich zawartość (żaden gotowy najwyższej klasy olej nie ma takiej ilości modyfikatorów tarcia ile porządny olej z dodatkiem Archoila). Głównie użytkownicy diesli widzą efekty oraz Ci, którzy przeszli na syntetyki + AR z kiepskiego oleju...
Więcej to google :) lub http://www.archoil.pl


rafix, dzięki za info. W zasadzie to gdzies wcześniej juz czytałem Twoją opinie i kilku innych osób, u których regeneracja dała odczuwalna różnice (mimo, ze były ciche nic nie falowało a po sprawdzeniu ecu było idealnie).
Ja jestem za tym by zregenerować i już bym był po ale mechanikowi z kliniki bmw wypadło coś ważnego. U mnie są ciche a o żadnym falowaniu mowy nie ma w żadnych warunkach czy zimny czy ciepły czy po ostrzejszej jeździe.


Dziś miesiąc po zabezpieczeniu lakieru pierwszy raz umyłem auto i poleciałem Quick detailerem Duraglosa - myje się rewelacja, lakier śliski a QD podbija świetnie look. Może jutro uda sie ogarnąc jakies lepsze zdjęcia.


Pozdrawiam

_________________
Moje BMW E46 330i
viewtopic.php?f=6&t=120047


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: !kuchar -->> BMW E46 330i
PostNapisane: 29 maja 2015, 19:21 
...a może przed regeneracja warto zmierzyć osiągi hmm? choćby apką? i później po?

bo tak to każdy czuje "poprawę", ale jak ktoś pojedzie na hamownie, to się okazuję często, że się nic nie zmieniło. Może też kwestia tego, że po dłuższym objeżdżaniu, dochodzi się do pewnych oczywistych wniosków: że 330i to muł i nie jedzie - a potem wsiada się na miejsce pasażera i oddaje koło sterowe partnerce i jest ŁŁŁOOOOO KURDEE JAK TO IDZIE! JAK SZATAN!! ...i się okazuje, że 330i chce urwać łeb, mimo, że pałując do odciny jako kierowca, nic takiego nie ma miejsca.

Pomiary nawet najprymitywniejsze, mało dokładne powinny to wyjaśnić, na ile coś tam jest konieczne, czy nie i czy różnica jest, czy nie ;)


Góra
  
 
 Tytuł: Re: !kuchar -->> BMW E46 330i
PostNapisane: 29 maja 2015, 20:32 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 25
Moje BMW: e46
Kod silnika: M54B30
Cytuj:
silnik po zalaniu Penrite HPR5W40 i Archoila 9100 pracuje jakby inaczej... nie wiem ale jestem bardzo zadowolony, zmieniałem juz oleje tej klasy tyle razy w różnych autach, że jakieś porównanie mam.

na amsoil też miałeś zalany archoilem czy był sam olej? mnie czeka też wymiana, ale amsoil 5w40 full saps plus archoil 9100. Zimą zalałem mamowóz amsoilem 5w30 low sapsem i archoilem i różnica była spora (wcześniej motule bez dodatków) - miękkie uruchamianie (diesel common rail).


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: !kuchar -->> BMW E46 330i
PostNapisane: 29 maja 2015, 20:56 
Czarny napisał(a):
i się okazuje, że 330i chce urwać łeb, mimo, że pałując do odciny jako kierowca, nic takiego nie ma miejsca.

Czarny, każdy to przerabia :rotfl: w 325i przez pierwszy miesiąc pojawiała mi się rosa na czole :hyhy:
Teraz już nie... do czasu aż przyjechał po mnie ojciec na odbiór z imprezy. Był jakiś taki poddenerwowany, rumiany :rotfl: wyjeżdżamy na główną mówię mu : "do spodu" a on bez chwili namysłu do odciny :hyhy: I wtedy wow :przestraszony: to auto jednak zayebiście gniecie :cwaniak: Efekt tego taki, że wkrótce najprawdopodobniej będzie drugie N52 w rodzinie :rotfl: a miał być civic :rotfl:


Góra
  
 
 Tytuł: Re: !kuchar -->> BMW E46 330i
PostNapisane: 29 maja 2015, 21:32 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
HONDA? https://www.youtube.com/watch?v=FcR6D7WqXrI

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 709 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28 ... 36  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 61 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL