BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 maja 2025, 20:38

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] 325 głowica, jak sprawdzic przed kupnem
PostNapisane: 14 maja 2015, 19:02 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 55
Moje BMW: E38 740i
Kod silnika: M62TUB44
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=145719
Witam mam "okazje" kupic zarejestrowaną w Norwegii 325i M50B25 co jest wogole nie do zdobycia bo tu wszyscy 316, 318, 320 to max. auto ma przebieg ok 220.000km (tu nie kreca liczników)

Jest pare ale:
Gosciu opowiada - syn jechał, wyrzuciło płyn chlodzacy i zholowaliśmy do domu bo walnął wąż, napełnilismy układ i teraz auto rozgrzewa sie, trzyma 90 stopni lecz po 15 minutach temperatura zaczyna rosnac dalej w strone czerwonego pola. Mowie do typa ze to moze byc walnieta głowica, on mowi ze nie wie :cool2:

Co sprawdziłem:

- pod korkiem oleju nie ma majonezu
- olej czysty, zupełnie jak by dopiero zmieniony (przejrzysty)
- nie dymi
- na postoju faktycznie dałem mu dojsc do 90 stopni i trzymał (autem nie jezdzilem bo pokazywał go ojciec a sprzedaje syn z ktorym jestem umowiony na piatek)
- im silnik cieplejszy tym obroty bardziej nie równe
- gdzies przeczytalem ze wentylator ma sie krecic rowno z obrotami silnika, tu czy ciepły czy zimny, czy daje wiecej gazy czy na jałowych, wentylator obraca sie ze stałą predkoscia
- auto odpala od pierwszego czy zimny czy ciepły

Moze jestescie w stanie cos powiedziec, wrzucam pare fotek i urwany film (skonczyla sie pamiec na telefonie) :mad2:


Co to jest??
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


http://www.youtube.com/watch?v=WGl6PnlJK5g

troche pordzewiały, ale podłużnice wygladały zdrowo, ogolnie od spodu zobacze w piatek :) boli mnie to chlodzenie

jest cos co moge zrobic zeby miec jako tako gwarancje ze głowica lub uszczelka jest cała?

_________________
Było:
BMW e46 320Ci "Messerschmitt"
BMW X5 3.0D "Daily"
BMW e34 520i "Rat"
BMW e36 323i "Gruz"
BMW e34 525Tds "Kopciuch"

Jest:
BMW e38 740i "Bombowiec"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 325 głowica, jak sprawdzic przed kupnem
PostNapisane: 15 maja 2015, 15:30 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 346
Lokalizacja: Mazury
Mysle ze na takie pytanie to tylko wrożka jest w stanie odpowiedzieć :rotfl:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 325 głowica, jak sprawdzic przed kupnem
PostNapisane: 15 maja 2015, 21:07 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 433
Lokalizacja: Grójec
Moje BMW: e 36 323
Kod silnika: m52b25
Wisko na pewno złom. jak przegonisz to bedzie walic płynem. Lepiej odpuść troche to stare juz jest.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 325 głowica, jak sprawdzic przed kupnem
PostNapisane: 15 maja 2015, 21:36 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 55
Moje BMW: E38 740i
Kod silnika: M62TUB44
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=145719
właśnie wrocilem z oględzin... bez auta, dalem sobie jeszcze troche czasu zeby troche popytać.

Co sprawdziłem:

odpalilem silnik, jest strumyk plynu chlodzacego, na zimnym wisko mozna zakrecic reka bez oporów, nie widac zeby były "bąble" w zbiorniczku wyrównawczym na chodzącym silniku. Przejechałem sie kawałek, silnik złapał temperature i trzymał 90 stopni elegancko, nawiew mialem na max zimne, wrzuciłęm nawiew na czerwone pole i wskazówka zaczęła sie wychylać w strone czerwonego pola, oczywiscie wszystko podczas jazdy, zatrzymalem sie zgasilem silnik i koniec. Podnioslem maske, i biały dym lub para unosiła sie spod kolektora dolotowego, nie duzo bo i duzo nie przegrzałem silnik mial około 100C wskazówka wychylila sie moze 2mm w strone czerwonego. Cos mnie tknęło zeby sprawdzic jak teraz wygląda olej, na bagnecie kolor normalny, ładny klarowny olej, ale odkreciłem korek wlewu oleju, a tam biała piana. Domyslam sie ze chyba uszczelka pod glownica poszła w las :?

Co moge dodac, próbowałem odkrecic korek zbiorniczka wyrównawczego, napierw syczenie, popuściłem bardziej i usłyszałem taki sam dzwiek jak bym odkrecał wzburzoną butelke z coca colą, słychac było ze ciecz chce wyfrunąć ze zbiorniczka wiec go zakrecilem spowrotem.

_________________
Było:
BMW e46 320Ci "Messerschmitt"
BMW X5 3.0D "Daily"
BMW e34 520i "Rat"
BMW e36 323i "Gruz"
BMW e34 525Tds "Kopciuch"

Jest:
BMW e38 740i "Bombowiec"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 325 głowica, jak sprawdzic przed kupnem
PostNapisane: 16 maja 2015, 23:22 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 844
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E30+E36+Z3+E61
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=149858
viewtopic.php?f=6&t=171187
W E36 wskaźnik temperatury jest bardzo nieprecyzyjny i pokazuje pion w jakimś zakresie temperatur - nie pomnę teraz jakim, ale bodaj do 120C. Więc jak się wychyla to już się silnik gotuje.
Jak się przegrzał kilka razy to bardzo prawdopodobne, że głowica trzasnęła.

Z tym nawiewem to dziwna sprawa. Może jak dajesz na ciepłe, to płyn idzie przez nagrzewnicę, tam się gdzieś wylewa i układ jest zapowietrzony? :niepewny:
Tak czy siusiak auto wygląda na niezłą minę.

_________________
E30 323i Bahamabeige '85, E36 328i Hellrot '95, Z3 Cosmos-schwarz '98
ex E30 325i Bronzitbeige '85, Toyota Camry USDM '87, Toyota Carina II '87, Citroen BX Break '94, Volvo 940 '92, Audi Coupe V8 '89, Clio Sport Ph1 '00


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL