BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 maja 2025, 19:20

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1563 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49 ... 79  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 15 maja 2015, 16:33 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 968
Lokalizacja: Szubin koło Bydgoszczy
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b25
Garaż: bylo e36 316i
jest e39 523iA
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
nieraz trzeba jechac nawet kilometr powoli ewentualnie dodawac gazu ale zeby nie przekroczyc 20 kmh
czujnik moze zanizyc predkosc np po wjechaniu w dziure albo jak dodasz gazu tez moze podac inna prodkosc trzeba kogos do pomocy i jechac powoli i obserwowac napewno jest to czujnik

_________________
moja srebrna 523iA :)
wejdz i zabacz http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 15 maja 2015, 23:12 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2704
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Subaru Outback
Kod silnika: EJ253
Jeśli mowisz ze to na pewno czujnik to jestem na jakims tropie ;) faktem jest ze niedawno zmienialem tylną lewą piaste a chwile pozniej lacznik stabilizatora wiec jest szansa ze czujnikowi od maltretowania go zrobilo sie zle...

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 16 maja 2015, 11:00 
Offline
Specjalista

Posty: 4442
Moje BMW: Infiniti
Kod silnika: VQ37VHR
Obrazek

Dosłownie raz na rok ciężko odpala, tzn ostatnio stało auto 3 dni bez jazdy przekręcam kluczyk i doopa. Przypomniało mi się jak rok temu było podobnie. Wcisnąłem gaz w podłogę i odpaliłem auto trzymając gaz. Wtedy odpaliło , puściłem gaz i zdechło. Jeszcze raz tak samo z tym że trzymałem ok 2,5 tys obrotów. Inny objaw to taki że lekko mi silnik faluje. I teraz pytanie cewka świeca czy coś jeszcze ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 16 maja 2015, 11:43 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 968
Lokalizacja: Szubin koło Bydgoszczy
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b25
Garaż: bylo e36 316i
jest e39 523iA
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
bład jest o przerwie zapłonu ale watpie ze od jednego cylindra ciezko jest odpalic auto
przewaznie ciezko pali silnik jak czujnik wału zaczyna zdychac a bledu odrazu nie pokaze na kompie
to samo tyczy sie czujnika wałka tez moze ciezko palic od niego .

zobacz w jakim stanie jest swieca potem podmien cewke i zobacz jak bedzie sie motor zachowywał

_________________
moja srebrna 523iA :)
wejdz i zabacz http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 16 maja 2015, 18:57 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 47
Posty: 423
Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki
Moje BMW: e91/e46/e82
Witam wywala mi takie błędy, czy to oznacza koniec katalizatora?
Obrazek
Obrazek
Świeży samochód, narazie po raz drugi zaswiecila mi sie kontrolka o pogorszeniu spalin i po raz drugi dopiero po zatankowaniu auta, różne stacje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 17 maja 2015, 09:33 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 47
Posty: 423
Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki
Moje BMW: e91/e46/e82
kolega "pawelos666" napisał że do wymiany sondy lambda ale które? wszystkie?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 17 maja 2015, 10:51 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 968
Lokalizacja: Szubin koło Bydgoszczy
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b25
Garaż: bylo e36 316i
jest e39 523iA
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
bląd sond nie zawsze oznacza ze sa do wymiany ale czesto pseudo mechanicy tzn czytacze błedów tak myslą i wprowadzaja w błąd i narazaja na koszty własciciela .

w live data trzeba sprawdzic czy zmieniaja napiecia to jest najwazniejsza rzecz i zasada ich działania

a bład tyczy sie tylko ogrzewania sondy

dokładnie ogrzewacz sondy lambda przed katalizatorem bank 2
a drugi to przekroczona sprawnosc katalizatora bank 1

_________________
moja srebrna 523iA :)
wejdz i zabacz http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 17 maja 2015, 12:24 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 47
Posty: 423
Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki
Moje BMW: e91/e46/e82
czyli 1 sonda i juz zużyty katalizator?
Chyba musze poszukac kogos kto dobrze ogarnia Inpe i to co pokazuje ;-) bo sam nie dam rady.....


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 17 maja 2015, 12:33 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 968
Lokalizacja: Szubin koło Bydgoszczy
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b25
Garaż: bylo e36 316i
jest e39 523iA
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
tak jedna sonda ale to błąd jest odgrzewacza a to nie jest az tak wazne i nie ma az tak związku ze spalaniem
ogrzewacz jest po to zeby sonda zeczeła szybicej pracowac tzn nabrała swojej temperatury roboczej
jak nie dziala ogrzewacz to tylko pózniej zacznie pracowac i ustawiac mieszanke
bo na zimnym silniku sondy nie pracuja
co do katalizatora to ciezko powiedziec czy jest juz uszkodzony moze błąd jest złapany przez błąd sondy
koniecznie trzeba wejsc w odczyty live data i tak wszystko ładnie bedzie pokazane

_________________
moja srebrna 523iA :)
wejdz i zabacz http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 18 maja 2015, 15:49 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2704
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Subaru Outback
Kod silnika: EJ253
bedi_24, jeszcze Cię zapytam bo nie chce wydawać hajsu bez sensu... znalazłem takie info:


Poszczególne Czujniki ABS mają następujące funkcje:

Prawy przedni: Czujnik koła Navi MK1, AGS (kontrola transmisji), reflektory reflektory
Lewy przedni: Czujnik koła Navi MK1-4, EDC
Tylny prawy: DME i DDE
Tylny lewy: prędkościomierz, wskaźnik poziomu paliwa, licznik kilometrów, kpl. Zestaw wskaźników


Czy to się zgadza i czy nadal sugerujesz mi że problemem jest tylny lewy czujnik? Jutro jade z kumplem na testy z inpą na kolanach.

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 18 maja 2015, 20:35 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 968
Lokalizacja: Szubin koło Bydgoszczy
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b25
Garaż: bylo e36 316i
jest e39 523iA
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
funkcję się zgadzają jak podłączysz inpe i się przejedziesz kawałek drogi kilometr po dziurach itp to się okaże na sto procenu jaki czujnik

_________________
moja srebrna 523iA :)
wejdz i zabacz http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 18 maja 2015, 20:40 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2704
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Subaru Outback
Kod silnika: EJ253
ok, tak jutro zrobie, specjalnie podjade na taką mega dziurawą drogę z kumplem i dam znać :]

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 20 maja 2015, 07:11 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2704
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Subaru Outback
Kod silnika: EJ253
wygląda to tak: odczyty są zupełnie normalne, jadąc po dziurach nic się nie zmienia. Z chęcią zmieniłbym ten czujnik ale kurde ciut się boję wydawać 180zł (za tyle znalazłem coś porządnego, nie chce shitu z allegro) nie będąc pewnym. Dziwne że nigdzie w necie nie znalazłem opisu tego błędu, jeśli już to występował z parze z innymi a wtedy awaria czujnika była ewidentna.

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 22 maja 2015, 16:14 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2704
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Subaru Outback
Kod silnika: EJ253
bedi_24, wymiana czujnika nic nie zmieniła, wszystko zostało po staremu.

Zatem ponawiam moją prośbę o pomoc w rozwikłaniu błędu:

Auto: e39 m52b28 kombi z 97 roku.
Problem: kiedy przyspieszam mocno zapala się kontrola trakcji. ABS chodzi normalnie. Kiedy zgaszę, poczekam 10s, odpalę to znowu kontrola trakcji się nie świeci i działa. Jadę spokojnie, wszystko ok, dam ognia - zapala się.

Jest jeden błąd w module ABS:

27 Leerlaufdrehzahlanhebung Rueckmeldung (W tłumaczeniu na ang błąd nazywa się 27 Idle speed feedback signal)
Error frequency : 255
Fahrzeuggeschwindigkeit 72.50 km/h
ASC passiv geschaltet
ABS-Regelung passiv
BLS nicht betaetigt
ASC-Regelung passiv


I tylko to. Skasuję, przyspieszę mocno znów się pojawia. Wszystko w aucie działa: ABS, prękościomierz, kontrola trakcji do momentu dania buta. Innych błędów nie ma.

Będę wdzięczny za wszelkie pomysły.

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 25 maja 2015, 20:23 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 45
Lokalizacja: Szubin
Moje BMW: e30 e39
Kod silnika: m20b20 m54b22
65 Czujnik położenia wałka rozrządu (wlot MS43)
notorycznie pojawia mi się taki błąd w inpie i teraz mam pytanie który z czujników położenia wałka jest trafiony? i do wymiany?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 26 maja 2015, 05:37 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 45
Lokalizacja: Szubin
Moje BMW: e30 e39
Kod silnika: m20b20 m54b22
dodam że auto na wciśnięcie gazu reaguje przy niskim zakresie obrotów ospale i potrafi momentami falować


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 26 maja 2015, 12:59 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 968
Lokalizacja: Szubin koło Bydgoszczy
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b25
Garaż: bylo e36 316i
jest e39 523iA
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
jest napisane w błedzie ze czujnik wałka wlot czyli od strony wlotowej inaczej ssacej :)

ja by byl na wydechu to by byl błąd 18 :ok:

_________________
moja srebrna 523iA :)
wejdz i zabacz http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 26 maja 2015, 19:36 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 45
Lokalizacja: Szubin
Moje BMW: e30 e39
Kod silnika: m20b20 m54b22
dzięki odpaliłem wczoraj inpę u siebie na kompie i teraz walczę wieczorami po powrocie do domu, brak mocy do 3000-3500obr na min doprowadza mnie do szału, czyli innymi słowy do wymiany czujnik


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 26 maja 2015, 20:03 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 968
Lokalizacja: Szubin koło Bydgoszczy
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b25
Garaż: bylo e36 316i
jest e39 523iA
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
typowy oznak uszkodzongo czujnika wałka

_________________
moja srebrna 523iA :)
wejdz i zabacz http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 26 maja 2015, 20:15 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 45
Lokalizacja: Szubin
Moje BMW: e30 e39
Kod silnika: m20b20 m54b22
12 14 7 539 165 jak mniemam chodzi o ten element układanki
http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/produ ... a-rozrzadu
jestem wściekły bo takiego obrotu sprawy się nie spodziewałem ale przynajmniej teraz sam mogę czytać błędy jak się jakieś pojawiają inpa ma swoje plusy dodatnie i jak widać plusy ujemne, teraz będzie więcej nerwów


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1563 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49 ... 79  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 90 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL