BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 maja 2025, 21:07

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] 1.8 m40 nierówna praca silnika
PostNapisane: 19 stycznia 2008, 16:42 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1868
Lokalizacja: Otwock
Moje BMW: Wierne
Kod silnika: M52B28
Witam wszystkich.
Mam pewien problem. Jakiś czas temu kupiłem E36 z silnikiem 1.8 M40.
Od samego początku coś sie działo z silnikiem kiedy pracował na benzynie.
Na gazie wszystko jest ok.
Silnik podczas pracy na benzynie ma strasznie nierówne obroty.
Raz jest dobrze i obroty sa ok 1000, a czasami spadaja do 500 i jest dziwne falowanie
Obroty skacza w przedziale od 300-1000 samoczynnie.
A i jeszcze jak sie jedzie na benzynie to wszystko jest ok, tylko że podczas przyspieszania silnik na początku przez 1-2 sekundy nie reagujei sie przydusza (tak jakby paliwo zalewało świece)
Na samym poczatku kumpel spradził ciśnienie na pompie paliwa i było zamałe.
Wymieniłem pompe paliwa ale nic to nie pomogło.
Nastepnie wymieniłem przewody wysokiego napięcia oraz świece.
Filtr paliwa oraz powietrza. (wsadzony był zwykły filtr pózniej założyłem stożek, teraz znów wróciłem na zwykły). Nie było różnicy ani na zwykłym ani na stożku.
Później myślałem ze to przez to ze puszka od katalizatora jest pusta i tworzy sie podciśnienie.
Wymieniłem puszke po katalizatorze na strumienice.
Nadal silnik pracuje tak samo.
To falowanie jest zupełnie inne niż jakby był silniczek krokowy do wymiany.
Może ktoś z was ma jakiś pomysł jak to można naprawić??

_________________
[you] zobacz moje E36 coupe na syndykacie lub na 3er lub na sporcie
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 stycznia 2008, 19:27 
Offline
Forumowicz

Posty: 440
Lokalizacja: Żyrardów
Moje BMW: E30 sedan
Kod silnika: M40B16
A przepływomierz sprawny?

_________________
Mechanika pojazdowa, diagnostyka komputerowa, wulkanizacja
607 275 281


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 stycznia 2008, 20:10 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1868
Lokalizacja: Otwock
Moje BMW: Wierne
Kod silnika: M52B28
Przepływomierza nie podmieniałem, Niby dostał kilka strzałów, ale jest szczelnyhttp://www.bmw-sport.pl/images/ ... n-wink.gif
Klapka w środku nie ma żadnego luzu ani o nic nie obciera (chodzi swobodnie).
Wydaje mi sie że przepływomierz jest sprawny.
W końcu na gazie chodzi idealnie jezeli to ma jakies znaczenie.
Wiem że nie ma możliwości zeby samochód chodził idealnie na gazie i na benzynie,
ale w moim przypadku na benzynie nie można nazwać tego praca silnika http://www.bmw-sport.pl/images/smiles/bored.gif.

_________________
[you] zobacz moje E36 coupe na syndykacie lub na 3er lub na sporcie
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 stycznia 2008, 21:53 
Offline
Forumowicz

Posty: 440
Lokalizacja: Żyrardów
Moje BMW: E30 sedan
Kod silnika: M40B16
Ciężko powiedzieć na odległość, ale objawy wskazują na przepływomierz... Falowanie obrotów, zalewanie świec. Bo gdyby to był krokowy to miałbyś problem z wolnymi obrotami, a nie byłoby tego efektu przyduszania sie silnika...
A jaką masz instalację gazową?

_________________
Mechanika pojazdowa, diagnostyka komputerowa, wulkanizacja
607 275 281


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 stycznia 2008, 23:55 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 351
Lokalizacja: PL ÂŁĂłdzkie
Moze regulator ciśnienia paliwa.Podłacz auto pod kompa


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 stycznia 2008, 12:21 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1868
Lokalizacja: Otwock
Moje BMW: Wierne
Kod silnika: M52B28
Gaz mam ten zwykły. Nie wiem która to generacja jak kupiłem auto to już był. :(
Z parownika gaz idzie przez mixer i razem z powietrzem przez przepływomierz do silnika.
Ostanio kumpel sie rozbił ma taki sam silnik co ja to podmienie jego przepływomierz i sprawdze.
A co do tego regulatora ciśnienia paliwa, to co wogole jest i gdzie to znalezc??
A można zrobić samemu kostke zeby podpiać auto pod kompa?? :P

_________________
[you] zobacz moje E36 coupe na syndykacie lub na 3er lub na sporcie
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 stycznia 2008, 14:36 
Offline
Forumowicz

Posty: 440
Lokalizacja: Żyrardów
Moje BMW: E30 sedan
Kod silnika: M40B16
Acha, byłem ciekaw czy z kompem czy bez...
Regulator masz przy listwie wtryskowej. Zaznaczyłem Ci na fotce:
KLIK 1
KLIK 2
Zrobić kabel można, pytanie czy będzie działał :P

_________________
Mechanika pojazdowa, diagnostyka komputerowa, wulkanizacja
607 275 281


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 stycznia 2008, 14:45 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 351
Lokalizacja: PL ÂŁĂłdzkie
Kucu napisał(a):
Zrobić kabel można, pytanie czy będzie działał :P


jeszcze przydał by sie program zeby zadziałało


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 stycznia 2008, 14:51 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1868
Lokalizacja: Otwock
Moje BMW: Wierne
Kod silnika: M52B28
Dzieki kucu :padam: :super:
a ten cały regulator jest czescia wymienna??

_________________
[you] zobacz moje E36 coupe na syndykacie lub na 3er lub na sporcie
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 stycznia 2008, 14:54 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 351
Lokalizacja: PL ÂŁĂłdzkie
czesiio napisał(a):
a ten cały regulator jest czescia wymienna??


tak


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] [e36] 1.8 m40 nierówna praca silnika
PostNapisane: 28 kwietnia 2015, 17:52 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 42
Posty: 41
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E34
Kod silnika: M50B20
Witam. Podpinam się pod temat bo mam ten sam problem :( Czy wymiana tego regulatora ciśnienia paliwa pomogła? Problem występuje tylko na benzynie, na gazie silnik pracuje równiutko. Na początku falowało bardzo delikatnie. Teraz w kulminacyjnym momencie skoki są w przedziale 400 - 1200 rpm i są w zdecydowanie wolniejszym cyklu niż były jak przy krokówce. Czasami nie wiem czy nie zgaśnie. :/ Zauważyłem dwie sprawy może to coś pomoże. Gdy silnik jest kompletnie zimny to chodzi równo, gdy tylko dygnie wskazówka temperatury zaczyna falować od 700 do 900rpm i wraz ze wzrostem temperatury falowanie nasila się do w/w obrotów. Druga rzecz to gdy odpiąłem przewody paliwowe od pompy przy okazji jej wymiany zauważyłem duże ciśnienie w przewodzie powrotu paliwa do baku, wylało się z niego kilkaset mililitrów paliwa (bliżej pól litra...) :/ Będę wdzięczny za wskazówki bo nie wiem od czego zacząć :) Dopiero teraz zauważyłem datę ostatniej odpowiedzi :wstyd: Może jednak ktoś pomoże?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] [e36] 1.8 m40 nierówna praca silnika
PostNapisane: 29 kwietnia 2015, 09:37 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 150
Lokalizacja: Starachowice
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B20
Sprawdź sondę lambda też mi tak falowało na PB i żarł jak smok po wymianie cisza i spokój

_________________
Widzieć zazdrość sąsiada bezcenne
Było BMW E36 M40 CALYPSOROT


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] [e36] 1.8 m40 nierówna praca silnika
PostNapisane: 29 kwietnia 2015, 11:11 
Offline
Forumowicz

Posty: 259
Moje BMW: e36
Kod silnika: m43
Garaż: własny
miałem podobnie winna była guna przepływka -przepustnica owinąłem ją izolacją i problem ustał
izolacja 3zł nowa 80 zł


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 1.8 m40 nierówna praca silnika
PostNapisane: 29 kwietnia 2015, 19:24 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 42
Posty: 41
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E34
Kod silnika: M50B20
Dzięki za podpowiedzi :) W następną sobotę będę miał czas to podjadę do zaprzyjaźnionych drifciaków na warsztat i wydłubię z hałdy jakąś lambdę :) W międzyczasie kupię plaka i sprawdzę ten wąż choć wygląda na cały :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 1.8 m40 nierówna praca silnika
PostNapisane: 30 kwietnia 2015, 06:54 
Offline
Forumowicz

Posty: 259
Moje BMW: e36
Kod silnika: m43
Garaż: własny
wymien przepływke skasuj ecu i po tygodniu normalnego użytkowania ruci wszystko do normy
dobrze by było jak byś wymienił na przepływke o takich samych nr.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 1.8 m40 nierówna praca silnika
PostNapisane: 30 kwietnia 2015, 07:41 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2704
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Subaru Outback
Kod silnika: EJ253
u mnie w m40 taki objaw dał że ustawiony przekaźnik położenia przepustnicy. On potrafi wyczuć 3 opcje. Zamknięta, otwarta i cokolwiek pomiędzy. Kiedy zamknięta komp dostaje sygnał że teraz przepływem powietrza ma się zająć krokowiec. Więc jak tego sygnału nie ma to krokowiec zamknięty, przeopusnica zamknięta i silnik wariuje.

Kiedy zamykasz przepustnice powinien być słyszalny klik tego przekaźnika. U mnie nie było i właśnie taki objaw jak Ty mówisz miałem. Wystarczyła regulacja.

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 1.8 m40 nierówna praca silnika
PostNapisane: 10 maja 2015, 13:30 
Offline
Forumowicz

Posty: 259
Moje BMW: e36
Kod silnika: m43
Garaż: własny
Jeżeni nadal masz falujące obroty wymień lub owin gume przepływka przepustnica izolacją elektryczną ja tak zrobiłem i objawy ustąpiły


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 1.8 m40 nierówna praca silnika
PostNapisane: 26 maja 2015, 08:44 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 42
Posty: 41
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E34
Kod silnika: M50B20
Panowie więc tak, sonda zmieniona, guma od przepływomierza do przepustnicy na 100% cała. Praktycznie żadnej zmiany. Sprawdzę jeszcze ten TPS. Wladekkow powiedz czy sam go regulowałeś, jeśli tak to w jaki sposób.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 1.8 m40 nierówna praca silnika
PostNapisane: 26 maja 2015, 08:59 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2704
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Subaru Outback
Kod silnika: EJ253
ten przekaźnik reguluje się ruszając nim względem obudowy przepustnicy, mocowany jest na 2 śrubkach, ale musisz do tego zdemontować przepustnice.

tutaj masz wątek z opisem jak to wygląda viewtopic.php?f=1&t=92005 gość pisze że w e36 inaczej jest ale ostatecznie nie padło tam potwierdzenie że na 100% jest inaczej niż u mnie w e30 było.

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 1.8 m40 nierówna praca silnika
PostNapisane: 26 maja 2015, 10:30 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 886
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E36
Kod silnika: M52B25
W e36 czujnika polozenia przepustnicy sie nie reguluje, to jest potencjometr ma pewien zakres tolerancji.
W e30 czujnik byl inny, zwykly stycznik, i tam trzeba bylo go tak ustawic aby przy zamknietej przepustnicybyl zamkniety i dawal sygnal do kompa ze teraz ma ustawiac wolne obroty.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL