BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 25 czerwca 2025, 10:36

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 88 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E46] m54b22 wypadanie zapłonu na 1 cylindrze
PostNapisane: 4 czerwca 2015, 09:02 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
jakie swiece?

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] m54b22 wypadanie zapłonu na 1 cylindrze
PostNapisane: 4 czerwca 2015, 09:14 
Null


Ostatnio edytowano 29 listopada 2020, 09:26 przez dar00, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  
 
 Tytuł: Re: [E46] m54b22 wypadanie zapłonu na 1 cylindrze
PostNapisane: 4 czerwca 2015, 09:31 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
jak nie uszkodzony silnik mechanicznie i slaba kompresja na tym garze to na pewno przekroczony sklad mieszanki na tym cylindrze z powodu wtryskiwacza lub zlej pracy sond o ile nowa cewka z nowa swieca i nowa fajką rowniez na tym cylindrze ma tak wysoki rough % to ze nie przepala na fgr7dqp+ to sprawa naturalna jesli tam ją zalewa. cewka nie bedzie w stanie dac takiego napiecia zeby to przepalic na tej swiecy na niskich obr. sprawdz czy kolor swiec sie bardzo rozni i jak odma i podcisnienia. czy przekaldales cewki i fajki?

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] m54b22 wypadanie zapłonu na 1 cylindrze
PostNapisane: 4 czerwca 2015, 09:51 
Null


Ostatnio edytowano 29 listopada 2020, 09:27 przez dar00, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  
 
 Tytuł: Re: [E46] m54b22 wypadanie zapłonu na 1 cylindrze
PostNapisane: 4 czerwca 2015, 11:38 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
sprobuj pobawic sie z sondami zwiazanymi z cylindrami 1-3, ja bym tez sprobowal z innymi swiecami, bo te na niskich obrotach pobieraja wysokie napiecie, a jeszcze kiedy przylewa coś to nie ogarniają całkiem. to ze jedna cewka czy swieca dziala na jednym garze a na drugim nie bardzo to normalne. ono sie zalewa takie swiece sa do ubogich mieszanek i ladnie chodza ale juz kiedy sie silnik wkreci na obroty. tam jest przerwa 1,6mm i jesli Ci sie dodatkowo zalewa delikatnie to nie ogarnia. Odpalanie ponownie pomaga przy wypadaniu zaplonow lub przegazowanie silnika i trzymaniu go na wyzszych obr. wtedy on moze przepalic mieszanke. cieply na wolnych obrotach tez jest w stanie przepalac nadmiar wiec tym sie nie sugeruj ze juz pozniej jest ok. moja sugestia to sondy i zmiana swiec na jeszcze inne. ze starymi cewkami niektore m54 pracujac ze starymi fajkami maja problem na wolnych ;]

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] m54b22 wypadanie zapłonu na 1 cylindrze
PostNapisane: 4 czerwca 2015, 17:31 
Null


Ostatnio edytowano 29 listopada 2020, 09:27 przez dar00, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  
 
 Tytuł: Re: [E46] m54b22 wypadanie zapłonu na 1 cylindrze
PostNapisane: 4 czerwca 2015, 21:34 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
bkr6ek tez pobiera duze napiecie bo ma duzo grubsze elektrody co z tego ze ma mniejsza przerwe, to stara technologia do mocnych cewek i nie przepali mieszanki w tym silniku na niskich jezeli cos jest nie tak. w m54 sondy przed katalizatorem wymienia sie stosunkowo czesto (przebieg 150-200tys km), kto jezdzi dalej to nie zna tematu albo nie chce znac ($)/ slabe cewki + slabe fajki od cewek powoduja zla prace sond w polaczeniu ze swiecami ktore ciagna na niskich obrotach duze napiecia (kV). na jednym cylindrze cewka moze potrzebowac wiecej napiecia a na drugim mniej by pracowac z ta sama swiecą (mowie o tej samej cewce). jak dla mnie to uklad zaplonowy kuleje i sondy do wymiany

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] m54b22 wypadanie zapłonu na 1 cylindrze
PostNapisane: 4 czerwca 2015, 22:04 
Null


Ostatnio edytowano 29 listopada 2020, 09:27 przez dar00, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  
 
 Tytuł: Re: [E46] m54b22 wypadanie zapłonu na 1 cylindrze
PostNapisane: 5 czerwca 2015, 14:16 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
pw :)

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] m54b22 wypadanie zapłonu na 1 cylindrze
PostNapisane: 6 czerwca 2015, 11:14 
Offline
Forumowicz

Posty: 259
Moje BMW: e36
Kod silnika: m43
Garaż: własny
sprawdz świece i cewki zamiana cewki np. z 1 na 4 i na odwrut może pomuc w djagnozje jeżeli pada ma przebicje wypadał bedzie zapłon na 4 cylindrze


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] m54b22 wypadanie zapłonu na 1 cylindrze
PostNapisane: 10 czerwca 2015, 10:54 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 36
Posty: 11
Lokalizacja: Warszawa/Józefów/Otwock
Moje BMW: e36
Kod silnika: M52B28
Witaj, widzę że temat wypadania zapłonu jest dosyć powszechny.

Może opisze Ci mój przypadek m52b28 który rozwiązałem. Spotkałem z tym przypadkiem jeszcze kogoś wcześniej ale nikt nie wiedział o co chodzi.

Otóż, na rozgrzanym silniku po wydechu słychać było wypadanie zapłonu, na zimnym nie koniecznie. Po INPIe widać było dziwne korekcje 6 wtryskiwacza ACZKOLWIEK momentami wszystkie głupiały. Jak się ustatkowało to tylko 6 miał mega dziwne korekcje a czasami normalne.

Wywalało błędy obu sond, a czasami jednej. Dziwne że nie wyrzucało wypadania zapłonu ale podejrzewam że to zależy od sterownika "jak on to widzi".

W każdym razie, doszedłem po jakimś czasie, że podczas gaszenia auta, wydobywa się syczenie w okolicy wtryskiwaczy. Jak sie okazało na chyba 3 puszczał oring. Wymieniłem wszystkie 6. Bez zmian, dalej syczało podczas gaszenia (proponuje Ci w ten sposób sprawdzić czy kolektor dolotowy jest szczelny, u mnie bylo dosyć wyraźnie słychać że coś ucieka nie w tym miejscu co trzeba). Odpaliłem auto i zużyłem ze 3 samostarty psikając w stronę kolektora ssącego i OBSERWUJĄC korekcję wtryskiwaczy. Tylko psikając w stronę 6 cylindra, korekcje na WSZYSTKICH wtryskiwaczach głupiały po czym ustatkowały się z powrotem na 6. 5 razy wymieniałem oring 6 wtryskiwacza...bez skutku...wtryskiwacz też wymieniony, podmieniony i ciągle to samo. Demontaż kolektora...nic nie widać żeby się przyczepić :) W końcu pod słońce zauważyłem dosłownie RYSKĘ od spodu kolektora przez którą zasysał lewe powietrze. Nie było to realne prawie do zauważenia ze ściągnietym kolektorem a napewno nie jak był on założony na swoje miejsce.

Dlatego proponuje weź samostart i psikaj w okolice pierwszego cylindra i obserwuj korekcję wtryskiwaczy. W momencie gdy masz nieszczelność muszą zgłupieć przynajmniej 3 cylindry z jednego banku.

Mam nadzieje że rozwiążesz problem i mam nadzieje że pomoże Ci mój problem ;)

Pozdro :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] m54b22 wypadanie zapłonu na 1 cylindrze
PostNapisane: 11 czerwca 2015, 19:57 
Null


Ostatnio edytowano 29 listopada 2020, 09:28 przez dar00, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  
 
 Tytuł: Re: [E46] m54b22 wypadanie zapłonu na 1 cylindrze
PostNapisane: 12 czerwca 2015, 00:29 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 36
Posty: 11
Lokalizacja: Warszawa/Józefów/Otwock
Moje BMW: e36
Kod silnika: M52B28
Sprawdź korekcje na wtryskach w momencie gdy silnik jest rozgrzany, i psikaj WD40 albo samo startem. Mała jakakolwiek zmiana świadczy o nieszczelności. Generalnie u mnie wskazania były identyczne tylko na 6 cylindrze i na ciepłym silniku (chociaż na zimnym też telepał). Odpal go jeszcze na zimnym, idź do wydechu, i posłuchaj czy w momencie gdy wyrzuca 1 cylinder, to czy nie przepala RÓWNOMIERNIE I WYRAŹNIE czy poprostu PODPIARDUJE SPORADYCZNIE. W moim przypadku było naprawde różnie. Co do samego kolektora, to nawet gdy go zdjąłem, nie zauważyłem pęknięcia. Dopiero gdy przyjżałem się od środka było widać ryskę i to był właśnie mój problem.

To nie wina przepływomierza, cewek,świec, czujników itp itd. Praca tych podzespołów miałaby wpływ na wiele cylindrów a nie zawsze tylko na jeden. To że wskazania 3 cylindra były też różne, może świadczyć o tym, że niedopaloną mieszankę wykrywa sonda która z kolei każe też trzeciemu cylindrowi pracować inaczej. Jeżeli są takie odchyły na tylko 1 cylindrze to trzeba się skupić tylko na nim.
Na chłopski rozum, sterownik wykrywa wypadanie zapłonu i próbuje skorygować na siłę mieszankę czasem wtrysku aby wrócić do normy. Jeżeli mu się to nie uda, wyrzuca wypadanie zapłonu.
Dzieje się to tylko na zimnym silniku więc wygląda na to że temperatura odgrywa tu ważną rolę z racji tego że ciała rozszerzają się w większych temperaturach. Co mi przychodzi na myśl:

-Spotkałem się z przypadkiem w silniku m40, że telepało silnikiem tylko na zimnym. Ktoś powymieniał wszystko, w końcu stwierdził że pompa olejowa słabo na zimnym pompuje???(przecież im gęściejszy olej tym lepiej???), co ma z kolei wpływ na otwarcie zaworu przez hydrauliczny popychacz...nie mam pojęcia jakby to miało wyglądać ale taką teorie słyszałem. Z kolei moim zdaniem, te zawory musiałyby się chyba całkiem pozamykać aby nie paliło na cylindry a z resztą nie mają jak się nie otworzyć. Nie raz po remoncie silnika, odpalałem auto i pomimo tego że popychacze nie były jeszcze w oleju i klekotały, to silnik pracował równo. Dlatego też koniecznie sprawdź czy w momencie wypadania zapłonu, nie pali na cylinder CAŁKOWICIE czy tylko momentami.

-Kolejną rzeczą która mnie zastanawia, to czy przypadkiem nie dostaje się wilgoć, tylko czemu? i jak ? uszczelka głowicy? gdyby była pęknięta, to zapewne działo by się coś więcej...chociaż nie koniecznie. W niektóre zmęczone silniki potrafią zaciągać najwięcej płynów tylko gdy są zimne. Mówiłeś, że wykręcałeś świece podczas gdy wypadał zapłon...była zalana...ale czym? paliwem? może czymś innym? może zaciąga trochę płynu, albo zbiera się gdzieś wilgoć po nocy i ląduje właśnie w pierwszej komorze spalania...sprawdź czy świeca nie jest zalana płynem (z reguły jest słodki jak się przełamiesz do tego stopnia aby wylizać świece :rotfl: )

-Następne co mi przychodzi do głowy, to zalewanie świecy olejem, sprawdź czy nie jest nim zalana podczas wypadania zapłonu. Możliwe, że któryś uszczelniacz zaworowy puszcza jak mu się podoba, i w momencie gdy jest zimny silnik pluje na świece olejem, a gdy się rozgrzeje, przestaje pluć a świeca za chwile dojdzie do siebie. W sumie powinno być na odwrót ale nie takie już przypadki widziałem.

-Dobrym pomysłem byłoby sprawdzić czy w momencie wypadania zapłonu, pojawia się iskra na świecy, jak masz dodatkową cewkę i świecę to spróbuj ją podłączyć na zewnątrz i obserwować co się dzieje na zimnym silniku. Tak z czystej ciekawości sprawdź masę na silniku, albo profilaktycznie ją wyczyść.

-Jeżeli dalej nie znajdziesz objawów, to czepiałbym się nieszczelności w układzie dolotowym bliżej pierwszego cylindra, bowiem on najbardziej szwankuję. Pęknięcia mogą być na tyle małe że nie dostrzeżesz ich okiem a nie wykluczone że temperatura też ma na nie wpływ. Chyba bym wylał wiadro WD40 na ten kolektor jakbym nie mógł dojść o co chodzi, ale uparcie przynajmniej ja szukałbym przyczyny najpierw w nim.

Spróbuj jeszcze podłączyć sondy na odwrót bankami, i zaobserwuj co się dzieje.

Gdy zacznie wypadać zapłon, wykręć świecę i wkręć nową, odpal i zobacz czy przez chwile chodzi równo. Coś może ją zalewać ale nie od razu.

Powodzenia


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] m54b22 wypadanie zapłonu na 1 cylindrze
PostNapisane: 12 czerwca 2015, 22:44 
Null


Ostatnio edytowano 29 listopada 2020, 09:29 przez dar00, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  
 
 Tytuł: Re: [E46] m54b22 wypadanie zapłonu na 1 cylindrze
PostNapisane: 13 czerwca 2015, 18:29 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1286
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54
dar00 napisał(a):
27-35stopni


To połowa niebieskiego pola.

Mam dokładnie to samo a raczej mogę powiedzieć że miałem , jakie kolwiek kombinacje z świecami i fajkami nic nie dawały.

Dokładnie w tym zakresie temperatur jak wskazałeś miał 3 a 4 szarpnięcia ale u mnie to się działo gdy auto stało na słońcu i już wskaźnik stał po środku niebieskiego pola. Jak odpalałem auto rano i wskazówka lezała na początku niebieskiego pola to problemu nie było. Tak samo jak wskazówka była poza niebieskim polem to problemu takze nie było.

Mi wypadały tak jakby nie pojedyncze cylindry tylko na chwilę wypadały 2 a 3 garki.

Do głowy przyszedł mi układ odzyskiwania par paliwa ,aby do niego się dostać demontowałem obudowę filtra i przepływomierz.

Zdawało mi się że przewód słabo siedział na zaworze i go poprawiłem , sprawdziłem czy zawór trzyma ciśnienie i poskładałem to do kupy.

Od tamtej pory już nie występują te problemy :super: .

Mimo to mam w planach zakup węża i paczki papierosów i sprawdzenia szczelności układu :cwaniak: .

Rozmawiałem z tym o LEO i on stawiał na lewe powietrze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] m54b22 wypadanie zapłonu na 1 cylindrze
PostNapisane: 13 czerwca 2015, 19:09 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Lokalizacja: Koszalin
Moje BMW: E39 Touring M pakiet
Kod silnika: M54B22
I jak dar00 jakieś postępy?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] m54b22 wypadanie zapłonu na 1 cylindrze
PostNapisane: 14 czerwca 2015, 17:09 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 239
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: e46 325Ci
Kod silnika: M54
i jak tam udało się coś zrobić ? tak czytam ten temat i czytam i boje się co będzie u mnie ...

mianowicie bmw e46 m54b25, 290tyś przebiegu . dwa tygodnie temu mechanik zmienił mi słupek na drugi ponieważ mój brał 1l oleju na 300km . znalazłem m54b25 czyli taki sam, od anglika 90tyś przebiegu, potwierdzone dokumentami, w bmw sprawdzalem itp.

Przed wymianą silnika miałem problem z falującymi obrotami, samochód dławił się i potrafił gasnąć. moim zdaniem to był czujnik położenia wałka rozrządu ponieważ dwa lata temu miałem identyczne objawy i wymiana pomogła ale kupiłem jakiś gówniany czujnik.

Po wymianie słupka na nowy, wszystko pięknie ładnie tylko pokazało wypadanie zapłonu na 2,5,6 cylindrze i dalej samochód po odpaleniu się trzęsie i dławi a dodatkowo mocno szarpał czego wczesniej nie bylo. Mechanik sprawdził cewki stwierdził że 5 i 6 na 100% są nie sprawne. Wymienił 5 i 6 cewkę skasował błędy. Po tygodniu jazdy szarpanie "prawie ustąpiło". Zajechałem znowu do mechanika, komp pokazał wypadanie zapłonu tylko na 2 cylindrze. Wymienił cewkę na nową. Objawy nie ustąpiły. Bmw dalej troche szarpię, przy gazowaniu na biegu jałowym obroty spadają poniżej tych 600obr czy ile tam powinno być, i po odpaleniu samochód się trzęsie. Zajechałem znowu do mechanika i dalej jest wypadanie zapłonu na 2 cylindrze ...

Narazie mechanik kazał pojeździć, jutro mam zajechać i wymieni cewkę na 2 cylindrze na nową bo możliwe że ta nowa którą teraz wsadził jest oryginalnie uszkodzona ..


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] m54b22 wypadanie zapłonu na 1 cylindrze
PostNapisane: 14 czerwca 2015, 20:06 
Null


Ostatnio edytowano 29 listopada 2020, 09:29 przez dar00, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  
 
 Tytuł: Re: [E46] m54b22 wypadanie zapłonu na 1 cylindrze
PostNapisane: 15 czerwca 2015, 01:15 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 36
Posty: 11
Lokalizacja: Warszawa/Józefów/Otwock
Moje BMW: e36
Kod silnika: M52B28
Przyszedł mi do głowy jeszcze jeden pomysł...jeżeli mówisz o wypadaniu zapłonu tylko w konkretnym zakresie temperatur...to zrób mały prosty test. Oszukaj sterownik inną temperaturą ;) czyli albo załatw drugi czujnik żeby nie wykręcać starego, podłącz kostkę i wsadź do wody z temperaturą w tym zakresie. Albo pobaw się opornikami i kostce powpinaj odpowiednie oporniki aby komputer widział tą temperaturę. W ten sposób będzie przynajmniej wiadomo czy ta usterka jest czysto mechaniczna czy elektroniczna...

Albo najpierw w momencie wypadania zapłonu wypnij kostkę z czujnika temperatury


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] m54b22 wypadanie zapłonu na 1 cylindrze
PostNapisane: 16 czerwca 2015, 19:46 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1286
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54
Po wczorajszej posiadówie w aucie z laptopem już wiem dlaczego u mnie w wybranym zakresie temperatur wypadały zapłony.

Powtórzę że u mnie zapłony wypadały gdy odpalałem auto a wskaźnik temperatury był w połowie niebieskiego pola.

Okazało się że u mnie korekty multi poszły strasznie do góry na 11% a add poszły na + 0,1ms , pierwsze skojarzenie lewe powietrze.

A czemu wypadają zapłony a no dlatego ze sondy są zimne i sterownik odpala auto z sztywnych map startowych i silnik ma za ubogo.

Zapożyczyłem od żeony 4 papierosy i zapalniczkę , z pracy kawałek przewodu ciśnieniowego i rozpocząłem wędzenie silnika.

Po 15 sekundach nadmuchiwania silnika dymem z papierosa odnalazłem to :

Obrazek

Trochę taśmy i wszystko ok , oczywiście muszę się wybrać do aso po gumę.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 88 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 43 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL