BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2025, 22:00

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] 2.0i niechcąca kasacja adaptacji silnika F7 INPA
PostNapisane: 7 czerwca 2015, 16:37 
Offline
Forumowicz

Wiek: 49
Posty: 200
Lokalizacja: pomorskie
Moje BMW: e21,e34,e38,e39,e60
Witam,

przez przypadek wcisnąłem klawisz F7 w INPIE na odpalonym silniku
i zaczął falować na obrotach , od 1300 do 1500 i tak skakał
dopiero po zduszeniu lekko na biegu schodzi na normalne wolne obroty silnika

zrobiłem jeszcze raz kasacje adaptacji ale już na zgaszonym silniku lecz te falowanie i nie trzymanie wolnych obrotów jej zostało

jeden znajomy mówił że nic się popsuć nie mogło i po przejechaniu ok 20 km jej to przejdzie ale nie przeszło niestety

jeśli się przekroczy więcej niż ok 1600 obrotów i puści gaz to nie schodzi na wolne i tak długo faluje lekko lub trzyma ok 1400-1500 aż się go znów przydusi na wyższym biegu do ok 1000 obr
i dopiero schodzi na normalne obroty


co może być przyczyną może miał ktoś podobny przypadek ?

_________________
brak zgody administracji forum na reklamę w podpisie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: E39 2.0i niechcąca kasacja adaptacji silnika F7 INPA
PostNapisane: 7 czerwca 2015, 16:49 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 5693
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... 0#p2043810
Masz może gaz? Adaptacje układają się nawet 100km.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 2.0i niechcąca kasacja adaptacji silnika F7 INPA
PostNapisane: 7 czerwca 2015, 17:01 
Offline
Forumowicz

Wiek: 49
Posty: 200
Lokalizacja: pomorskie
Moje BMW: e21,e34,e38,e39,e60
nie mam właśnie gazu , te auto wo gule go nigdy nie miało
a jakie ma to znaczenie ?
tzn . kolega mechanik od BMW mi mówił że kiedyś przez pomyłkę zrobił podobnie w e46 2.0d i też podobnie zaczął wariować ale po ok 20 km mu przeszło

sam nie wiem bo już przejechane jest ok 30-40 km i jakby falowanie może jest ciut mniejsze ale jak jej odwali to po przekroczeniu 1500obr trzyma te 1400 i obojętnie czy jedzie czy stoi
a jak jej odepnę prze-pływkę od strony filtra powietrza i lekko dmuchnę w przepływkę na odpalonym silniku to obroty też jej od razu schodzą na normalne :(

co jeszcze zauważyłem że po skasowaniu adaptacji ,zrobiła się jakby żywsza ,tzn
szybciej przyśpiesza z niskich obrotów ale przy wolnej jeździe na drugim biegu przy srednio niskich obrotach ekonomizer wariuje i pokazuje nieraz nawet spalanie 25L
ale coś zaczęła dużo palić ,korekty wtrysków ma w normie i błędów brak

_________________
brak zgody administracji forum na reklamę w podpisie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E39] 2.0i niechcąca kasacja adaptacji silnika F7 INPA
PostNapisane: 7 czerwca 2015, 17:10 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 5693
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... 0#p2043810
Jak byś miał gaz to by pewnie powodem było złe wystrojenie mapy. Zepsuć nic nie mogłeś, zrób te 100km i wtedy daj znać. To dmuchanie w przepływkę to nie wiem czy jest dobry pomysł. Te druciki są bardzo delikatne i może to tu jest problem? Inpa żadnych błędów silnika nie wyświetla? Jak układają się adaptacje ADD i Multi? Powinny dążyć do zera lub nie więcej niż -7 do +7. Jaka jest ilość powietrza mierzonego przez przepływkę? Na wolnych obrotach (silnik w temp roboczej) powinno być 12-20 a na trójce przy pełnym bucie przekraczać 400. Rozumiem, ze przepływka oryginał?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 2.0i niechcąca kasacja adaptacji silnika F7 INPA
PostNapisane: 7 czerwca 2015, 17:23 
Offline
Forumowicz

Wiek: 49
Posty: 200
Lokalizacja: pomorskie
Moje BMW: e21,e34,e38,e39,e60
oczywiście że prze pływka oryginał siemens bmw ,i to wcale nie dawno kupowana
i nigdy z nią nie miałem żadnych problemów z obrotami stało to się po tym niechcącym naciśnięciu kasacji adaptacji na odpalonym silniku ,
jak już pisałem błędów zero ,

a co to są te adaptacje ADD i Multi? dokładniej ?


ilość powietrza przez przepływkę ,kolega mechanik powiedział mi że musi być od 9 do 12kg na wolnych ,ile mniej więcej tyle ma
to teraz już sam nie wiem ,tzn wszystkie parametry są w zielonej skali w inpie ,tak jak miała wcześniej zanim wcisnąłem F7

_________________
brak zgody administracji forum na reklamę w podpisie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E39] 2.0i niechcąca kasacja adaptacji silnika F7 INPA
PostNapisane: 7 czerwca 2015, 18:39 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 5693
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... 0#p2043810
Generalnie kasowanie adaptacji nie powinno mieć wpływu na pracę sprawnego silnika, ewent jakaś tam delikatna zmiana w pracy, która się szybko wyrówna. Jak włączysz status i podgląd adaptacji czyli chyba analog2 o ile dobrze pamietam to masz 4 wiersze
praca lambdy
korekta chwilowa
adaptacja additive czyli małe obciążenia
adaptacja multiplicative czyli średnie i duże obciążenia
Te dwie ostatnie się właśnie układają i mają pokazywać jak najbliżej zera. Dopuszczalna odchyłka sprawnego silnika to -7/+7. Jak jest więcej to trzeba szukać problemu. Ile jest u Ciebie w tej chwili?
Co do parametrów przepływki, to mechanik może mieć rację. W sieci widzę różne informacje ale ja się zawsze interesowałem 2.8 bo taki posiadam a tam jak wiadomo przepływka większa więc i pewnie na wolnych zasysa więcej. Możesz zrobić ten test pod obciążeniem na 3 biegu z nogą w podłodze tylko weź kogoś do pomocy bo samemu to można się rozwalić.
Z tego co piszesz to ja bym obstawiał uwaloną przepływkę albo lambdy (zależy jakie masz powyższe parametry). Ja np nie mam szczęścia do części zamiennych i mimo, że zawsze kupuję markowe to już Siemensa kilka razy reklamowałem i zawsze uznawali czyli zepsuty był.

Jak nie jesteś pewien odczytów to podrzuć screeny ze wszystkich kart status -> analog i sczytaj błędy silnika.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 2.0i niechcąca kasacja adaptacji silnika F7 INPA
PostNapisane: 7 czerwca 2015, 19:23 
Offline
Forumowicz

Wiek: 49
Posty: 200
Lokalizacja: pomorskie
Moje BMW: e21,e34,e38,e39,e60
jak pisałem wcześniej ,błędów zero i nigdy po zrobieniu jej na tip top błędów żadnych nie miała
nie zrobiłem zrzutu ale te dwie ostatnie opcje jeszcze przed chwilą miały od 5 -7
zasysanie powietrza przez przepływke 17,5kg
zasysanie powietrza przez krokowiec też 17,5kg i obydwa w miarę równo rosną im bardziej się pedał wciska

sondy lambda też są w parametrach takich jak dis dopuszcza ,przed chwilą sprawdzałem jeszcze wszystko disem i wszystko niby w normie

oczywiście wszystkie parametry sprawdzane na rozgrzanym silniku
teraz nie wiem jak w końcu z tym zasysaniem powietrza prze pływki
kolego pisałeś od 12 do 20kg a ten mechanik że od 9 do 12kg ,chociaż jego słowa też nie jestem pewny bo nie raz już się okazało że diagnozy z kosmosu mi wymyślał ,w jednym td-esie kazał mi nowy cały rozrząd założyć bo parametry przyśpieszacza pompy wtryskowej nie były stabilne i tak ustawiał mi dawki i wszystko po kolei że gorzej palić na gorącym zaczęła :)
jak już miałem swój sprzęt to poustawiałem go tak że palił bardzo dobrze na gorącym i zimnym i kopa miał niesamowitego to był automat a drugiego td-esa odstawiał jak chciał

ale odbiegłem trochę :)
kurcze czyli przepływka się spierdzieliła w momencie wciśnięcia tego F7 ?
bo to od razu się stało na sekundzie zaczęła falować na obrotach

może są tu jacyś jeszcze fachowcy co by mogli coś doradzić

_________________
brak zgody administracji forum na reklamę w podpisie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E39] 2.0i niechcąca kasacja adaptacji silnika F7 INPA
PostNapisane: 7 czerwca 2015, 19:42 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 1397
Lokalizacja: Olesin/okolice Warszawy
Moje BMW: E46 330CI, F31 320d
Kod silnika: M54B30
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=83226
Przepływka w M52 1xvanos bardzo rzadko się psuje. To nie diesel.
A poza tym jak piszesz, że niedawno wymieniłeś na nową to wątpię, aby to był z nią problem.

Trochę myślałem nad twoim przypadkiem. Być może miałeś już wcześniej coś nie tak z osprzętem ale silnik wprowadził duże korekty i nie odczuwałeś żadnych skutków. Dopiero reset adaptacji ujawnił problem, gdyż silnik zresetował sobie korekty zapisane na podstawie przejechanych ileś tam tys km. (to są moje przemyślenia).

Mówiłeś przez telefon, że dużo pali. Sprawdziłeś jak pracują sondy?

Jak Ci faluje to do sprawdzenia sonda i lewe powietrze, może jakaś rurka spadła? Może jest gdzieś dziura? Może odma? Przejrzyj silnik.

Ja też kiedyś przez przypadek skasowałem adaptację na odpalonym silniku i nic się nie stało.

Spróbuj jeszcze odpiąć obie klemy z aku i złączyć odłączone kablem ze sobą (+ z -), tylko nie zewrzyj ich na podłączonym akumulatorze. Pewnie nie pomoże ale nic cię to nie kosztuje.

_________________
Obrazek
Zrób to sam: Pokaz diagnostyki INPA, Kodowanie NCS + NCSDummy, Aktualizacja sterownika WINKFP - MS41, MS42, MS43,
E60 E90 - Programowanie nowego czystego kluczyka do auta, E36 E38 E39 E46 - Dorobienie kluczyka "diament"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 2.0i niechcąca kasacja adaptacji silnika F7 INPA
PostNapisane: 7 czerwca 2015, 20:05 
Offline
Forumowicz

Wiek: 49
Posty: 200
Lokalizacja: pomorskie
Moje BMW: e21,e34,e38,e39,e60
miałem w niej wszystko porobione ,powymieniane itd itp na tip top
żadnych problemów nie miała z osprzętem kiedyś wymieniane były czujniki wału wałka ,
przepływa i praktycznie wszystko wokół silnika ,co prawda po tym żadnych kasacji adaptacji nie robiłem ,bo chodziła idealnie
żadne lewe powietrze ,żadna dziura ,żadne wężyki
zresztą praktycznie wcale tam ich nie ma to nie diesel :)
sposób z klemami stary jak świat i nigdy nic nie pomaga ale już tak robiłem ,
grubo ponad 15 lat sam wszystkie auta sobie naprawiam od a do z
więc na tyle głupi nie jestem żeby klemy zewrzeć na akumulatorze :rotfl:
nawet nie słyszałem żeby ktoś kiedykolwiek tak zrobił :rotfl:

pisałem już wcześniej że wszystkie parametry są w normie według DIS
są tam przecież wyświetlane wszystkie od a do z jakie ma realnie
a ile może być minimalnie i maksymalnie przy każdym słupku

_________________
brak zgody administracji forum na reklamę w podpisie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E39] 2.0i niechcąca kasacja adaptacji silnika F7 INPA
PostNapisane: 7 czerwca 2015, 20:16 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 1397
Lokalizacja: Olesin/okolice Warszawy
Moje BMW: E46 330CI, F31 320d
Kod silnika: M54B30
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=83226
Mario1-1 napisał(a):
więc na tyle głupi nie jestem żeby klemy zewrzeć na akumulatorze :rotfl:
nawet nie słyszałem żeby ktoś kiedykolwiek tak zrobił :rotfl:


Uwierz mi są artyści. :wstyd:

Nie odpowiedziałeś jak pracują sondy.

_________________
Obrazek
Zrób to sam: Pokaz diagnostyki INPA, Kodowanie NCS + NCSDummy, Aktualizacja sterownika WINKFP - MS41, MS42, MS43,
E60 E90 - Programowanie nowego czystego kluczyka do auta, E36 E38 E39 E46 - Dorobienie kluczyka "diament"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 2.0i niechcąca kasacja adaptacji silnika F7 INPA
PostNapisane: 7 czerwca 2015, 20:17 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 5693
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... 0#p2043810
Jak by miał nieszczelny dolot to by adaptacje mocno plusowały. Ja bym pojeździł jeszcze i czekał aż wyrzuci jakiś błąd, ewentualnie podglądanie sond na zimnym. Zobacz jak szybko się wzbudzają i czy dobrze oscylują. Jak są jeszcze oryginały to można by je wymienić, bo BMW zaleca chyba co 160 tyś nawet jak błędem nie sypią.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 2.0i niechcąca kasacja adaptacji silnika F7 INPA
PostNapisane: 7 czerwca 2015, 20:27 
Offline
Forumowicz

Wiek: 49
Posty: 200
Lokalizacja: pomorskie
Moje BMW: e21,e34,e38,e39,e60
sondy co prawda nie patrzyłem nawet jakie ma czy ktoś w szkopolandi je wymieniał to nie wiem
ona chyba dwie powinna mieć tak?
bo na wykresach są dwie wyświetlane ,gdzie one są wciśnięte i kolego orientujesz się jak wygląda to cenowo ? czy też są problemy z zamiennikami sond tak jak np z czujnikami i przepływakami do bmw :)

jeszcze jedno mi spokoju nie daje ,spalanie które na trasie wyświetla nawet poniżej 6,6L /100km
a z wyliczenia i litrów zatankowanych wychodzi mi 9-10L /100km
nie wiem czy tak powinno być bo dwulitrówkę mam pierwszy raz i nie miałem możliwości z innych autem porównać
u ciebie kolego jaki masz silnik i spalanie ?

_________________
brak zgody administracji forum na reklamę w podpisie


Ostatnio edytowano 7 czerwca 2015, 20:37 przez Mario1-1, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E39] 2.0i niechcąca kasacja adaptacji silnika F7 INPA
PostNapisane: 7 czerwca 2015, 20:32 
Offline
Forumowicz

Wiek: 49
Posty: 200
Lokalizacja: pomorskie
Moje BMW: e21,e34,e38,e39,e60
Dzikus napisał(a):
kkkkamil26 napisał(a):
Być może miałeś już wcześniej coś nie tak z osprzętem ale silnik wprowadził duże korekty i nie odczuwałeś żadnych skutków. Dopiero reset adaptacji ujawnił problem, gdyż silnik zresetował sobie korekty zapisane na podstawie przejechanych ileś tam tys km. (to są moje przemyślenia).


...dokładnie to sie stało na moje, skasował nauczone odczyty, czyli jak coś jest niesprawne i chodziło w trybie serwisowym teraz nie ma brać skąd nauczonych parametrów, tak najprościej mówiąc



czyli coś było nie sprawne a ani INPA i DIS żadnych błędów ani odchyleń od dopuszczalnych parametrów nie pokazywały tak ,
i po moich naprawach auto zaczęło palić i pali dalej na dotyk z półobrotu itd itp


więc inpa i dis to są nic warte programy ?

_________________
brak zgody administracji forum na reklamę w podpisie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E39] 2.0i niechcąca kasacja adaptacji silnika F7 INPA
PostNapisane: 7 czerwca 2015, 20:37 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 1397
Lokalizacja: Olesin/okolice Warszawy
Moje BMW: E46 330CI, F31 320d
Kod silnika: M54B30
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=83226
Ja mam ten sam silnik co ty. Ostatnio wymieniałem obie sondy, tak profilaktycznie.
Szukaj NGK OTA7H-5A1, w pudełku będzie NTK, to samo co w ASO, a cena dużo niższa.
Na Allegro możesz kupić, cena coś ok 350 zł.

Tylko sprawdź je zanim będziesz wymieniał w ciemno. Zobacz jak napięcia pracują i czy działa podgrzewanie. Dostęp jest od spodu, są dwie, przed katalizatorem.

Najlepiej to rozgrzej auto i nagraj jakimś screenerem livedata z inpy, wrzuć na Youtube i podaj link, będzie nam łatwiej coś powiedzieć na temat parametrów silnika.

Co do programów INPA i DIS to one odczytują tylko pamięć twojego komputera, które siedzi w aucie. Jeśli się nie zapisze nic w pamięci to nie wyświetli błędu. Ja miałem przypadek w moim aucie, że błąd się nie zapisywał. Szukałem po omacku.
Miałem uszkodzoną cewkę, a błąd się nie zapisał. Dopiero po obejrzeniu cewek i świec doszedłem co jest nie tak.
Także nie zawsze komputer Ci pomoże. Co nie zmienia faktu, że warto jest mieć sprzęt do diagnostyki.

_________________
Obrazek
Zrób to sam: Pokaz diagnostyki INPA, Kodowanie NCS + NCSDummy, Aktualizacja sterownika WINKFP - MS41, MS42, MS43,
E60 E90 - Programowanie nowego czystego kluczyka do auta, E36 E38 E39 E46 - Dorobienie kluczyka "diament"


Ostatnio edytowano 7 czerwca 2015, 20:47 przez kkkkamil26, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 2.0i niechcąca kasacja adaptacji silnika F7 INPA
PostNapisane: 7 czerwca 2015, 20:45 
Offline
Forumowicz

Wiek: 49
Posty: 200
Lokalizacja: pomorskie
Moje BMW: e21,e34,e38,e39,e60
Dzikus napisał(a):
Dis jak potrafisz go w pełni obsługiwać pokaże wszystko



a po co są wszystkie parametry opisane jakie mogą być maksymalnie i minimalnie w DISIE ? :)
czyli jak sam sobie diesle ustawiam disem wszystko włącznie z dawkami po takich paprakach którzy twierdzili że pół silnika trzeba by było rozebrać i wpierdzielić kupę kasy żeby auto dobrze np. odpalało miało moc i nie chlało jak czołg to nie potrafię disa obsługiwać , :) no to fajna porada ale dzięki takich nie potrzebuje , :


kurcze zamiast odpisać to wcisnąłem cytuj :)

_________________
brak zgody administracji forum na reklamę w podpisie


Ostatnio edytowano 7 czerwca 2015, 20:57 przez Mario1-1, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E39] 2.0i niechcąca kasacja adaptacji silnika F7 INPA
PostNapisane: 7 czerwca 2015, 20:48 
Offline
Forumowicz

Wiek: 49
Posty: 200
Lokalizacja: pomorskie
Moje BMW: e21,e34,e38,e39,e60
kkkkamil26 napisał(a):
Ja mam ten sam silnik co ty. Ostatnio wymieniałem obie sondy, tak profilaktycznie.
Szukaj NGK OTA7H-5A1, w pudełku będzie NTK, to samo co w ASO, a cena dużo niższa.
Na Allegro możesz kupić, cena coś ok 350 zł.

Tylko sprawdź je zanim będziesz wymieniał w ciemno. Zobacz jak napięcia pracują i czy działa podgrzewanie. Dostęp jest od spodu, są dwie, przed katalizatorem.

Najlepiej to rozgrzej auto i nagraj jakimś screenerem livedata z inpy, wrzuć na Youtube i podaj link, będzie nam łatwiej coś powiedzieć na temat parametrów silnika.



czyli 350 zł kosztują 2 sondy ?czy jedna ?

a o jakim podgrzewaniu mówisz ?


tak tylko u mnie na 1200% to nie jest wina żadnych cewek itp
auto normalnie chodzi tylko z po puszczeniu peadału gazu z wyrzszych obrotów nie zawsze zejdzie na wolne tylko nie raz się zatrzyma na 1500 równo a nie raz tak skacze od 1300 do ok 1500, a wystarczy że dmuchnę w przepływkę do środka lub lekko silnik przydusze na większym biegu i od razu schodzi na wolne obroty ,problemów z mocą ani przyspieszaniem nie ma żadnych ,a nawet po tej kasacji adaptacji jakby z niskich obrotów lepiej przyśpiesza

a jak dzwoniłem do ciebie to nic nie mówiłeś że masz taki sam silnik
jak u ciebie spalanie wychodzi tylko uczciwie :)

_________________
brak zgody administracji forum na reklamę w podpisie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E39] 2.0i niechcąca kasacja adaptacji silnika F7 INPA
PostNapisane: 7 czerwca 2015, 21:04 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 1397
Lokalizacja: Olesin/okolice Warszawy
Moje BMW: E46 330CI, F31 320d
Kod silnika: M54B30
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=83226
350 zł za jedną.

Sondy zanim zaczną pracować są podgrzewane.

Nie piszę, że u Ciebie jest to wina cewek, tylko opisałem Ci mój przypadek, gdy nie miałem błędów na kompie a auto przerywało. To był tylko przykład.

Jak mam M52B20 w E36 z LPG.

Jazda mieszana LPG ok 12-13l/100, jak na samym PB kiedyś jeździłem to ok 11l/100.
W trasie jak jadę spokojnie to potrafię zejść do 8 litrów PB, a LPG 9-10.

Czyściłeś kiedyś przepustnicę i regulator biegu jałowego?

_________________
Obrazek
Zrób to sam: Pokaz diagnostyki INPA, Kodowanie NCS + NCSDummy, Aktualizacja sterownika WINKFP - MS41, MS42, MS43,
E60 E90 - Programowanie nowego czystego kluczyka do auta, E36 E38 E39 E46 - Dorobienie kluczyka "diament"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 2.0i niechcąca kasacja adaptacji silnika F7 INPA
PostNapisane: 7 czerwca 2015, 21:13 
Offline
Forumowicz

Wiek: 49
Posty: 200
Lokalizacja: pomorskie
Moje BMW: e21,e34,e38,e39,e60
mnie interesuje tylko spalanie na PB
nigdy w żadnej bejcy gazu bym nie założył ale te 8 litrów w trasie to ci w kompie też tak pokazuje ???????
bo u mnie komputer nawet 6,5 w trasie do 80-90 km/h ale z paliwa mi wychodzi 9-10 i dlaczego taka rozbieżność?? to chyba normalne nie jest

czy czyściłem kiedyś regulator i przepustnicę :)
przecież piszę od początku kamil że wszystko wokół silnika jest na tip top jak ją przyprowadziłem to wszystko miałem wybebeszone

_________________
brak zgody administracji forum na reklamę w podpisie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E39] 2.0i niechcąca kasacja adaptacji silnika F7 INPA
PostNapisane: 7 czerwca 2015, 21:31 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 1397
Lokalizacja: Olesin/okolice Warszawy
Moje BMW: E46 330CI, F31 320d
Kod silnika: M54B30
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=83226
Jak dobrze skalibrujesz spalanie na komputerze to Ci będzie dobrze pokazywało. W Obc w e36 po odblokowaniu ukrytych funkcji można kalibrować. Policzyłem sobie spalanie z 2 pełnych zbiorników jak miałem samo pb i ustawiłem korektę na Obc. Od tamtej pory pokazuje mniej więcej prawdziwe spalanie. Ostatnio zrobiłem trasę 300 km i jechałem spokojnie to komp pokazał dokładnie 7,8 l. Po podliczeniu spalonej benzyny wyszło niecale 8 l. Jechałem tylko na pb. Czyściłem wtryski benzynowe. :]

_________________
Obrazek
Zrób to sam: Pokaz diagnostyki INPA, Kodowanie NCS + NCSDummy, Aktualizacja sterownika WINKFP - MS41, MS42, MS43,
E60 E90 - Programowanie nowego czystego kluczyka do auta, E36 E38 E39 E46 - Dorobienie kluczyka "diament"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 2.0i niechcąca kasacja adaptacji silnika F7 INPA
PostNapisane: 7 czerwca 2015, 21:35 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 325
Lokalizacja: DĂŞbica
Moje BMW: E46 320i
Kod silnika: M54B22
Mario1-1 napisał(a):
komputer nawet 6,5 w trasie do 80-90 km/h ale z paliwa mi wychodzi 9-10 i dlaczego taka rozbieżność?? to chyba normalne nie jest



Taka rozbieżność sugeruje lejące wtryski.
Gdyby było w drugą strone, komp pokazuje 10l a z wyliczenia wyszłoby 6,6l tzn że pompa nie domaga ( daje słabe ciśnienie)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 40 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL