BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2025, 10:31

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 748 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 ... 38  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 9 czerwca 2015, 21:32 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 34
Posty: 45
Moje BMW: E60
Kod silnika: M52B30
Smokin napisał(a):
jeśli auto jest mocno zamulone dołem i falują obroty to może jednak warto zrobić to o czym pisałem Ci wcześniej...
http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=490389


+ zawiesza się czasem jak chcę przyspieszyć z mniejszych prędkości czy ruszyć ze skrzyżowania. Dopiero po odpuszczeniu gazu i naciśnięciu ponownie zaczyna jechać... Może jutro spróbuję podziałać z tą przepływką.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 9 czerwca 2015, 21:53 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 34
Posty: 45
Moje BMW: E60
Kod silnika: M52B30
Smokin napisał(a):
jeśli auto jest mocno zamulone dołem i falują obroty to może jednak warto zrobić to o czym pisałem Ci wcześniej...
http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=490389


+ zawiesza się czasem jak chcę przyspieszyć z mniejszych prędkości czy ruszyć ze skrzyżowania. Dopiero po odpuszczeniu gazu i naciśnięciu ponownie zaczyna jechać... Może jutro spróbuję podziałać z tą przepływką.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 10 czerwca 2015, 17:06 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 520
Moje BMW: E92 335i
Kod silnika: N54B30
Silnik Valvetronic'a był sprawdzany?

_________________
Oddam w dobre ręce wtryskiwacze do M52TU i nową, fabrycznie zapakowaną cewkę zapłonową marki Delphi, do silnika N52. Info na priv.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 10 czerwca 2015, 17:14 
Zakov328 napisał(a):
Silnik Valvetronic'a był sprawdzany?

Zakov328 również dobrze podpowiada, może to być servomotor valvetronica. Tyle, że chyba raczej wyplułby jakieś błędy.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 12 czerwca 2015, 18:37 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 34
Posty: 45
Moje BMW: E60
Kod silnika: M52B30
Dzisiaj auto było u mechanika. Trochę je 'pomęczyli' gazowaniem w zakresie niskich obrotów i w końcu komp wypluł błąd vanosa wydechowego. Tylko teraz pytanie czy spróbować z tymi serwozaworami bo to jest przyczyną czy silniczek valvotronica... trochę nieciekawie bo zaczynamy wchodzić w poważniejsze naprawy. Mechanik twierdzi, że sprawa jest prosta bo trzeba po prostu wymienić vanosa na nowego i sprawdzić łańcuch.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 12 czerwca 2015, 23:30 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 520
Moje BMW: E92 335i
Kod silnika: N54B30
///Kubek napisał(a):
Mechanik twierdzi, że sprawa jest prosta bo trzeba po prostu wymienić vanosa na nowego i sprawdzić łańcuch.


Typowe rozumowanie "fachowców" - błąd Vanos'a - wymień Vanos'a :mur: :wstyd:

W pierwszej kolejności należy wymienić elektrozawór.

Jeżeli to nie pomoże, należy ściągnąć pokrywę zaworów i sprawdzić stan pierścieni uszczelniających na wałku wydechowym:

http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=11_3750

Jeśli znajdują się na nich ślady świadczące o dużym zużyciu tych elementów, należy je wymienić, wraz z listwą łożyskową wałka rozrządu. Nr. 2 na schemacie:

http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=11_3734

Te elementy odpowiadają bezpośrednio za poprawną pracę Vanos'a w tych silnikach, ponieważ to właśnie pod wałkiem rozrządu wytwarzane jest ciśnienie oleju zasilające Vanos'a. Spadek ciśnienia oleju na listwie łożyskowej wałka jest bardzo częstym powodem problemów z Vanos'em.

Naturalnie przyczyną usterki może być również sam moduł Vanos'a. Oczywiście jeżeli Pan mechanik jest pewien, iż to właśnie tam tkwi problem można pozwolić mu go wymienić, z wcześniejszym zastrzeżeniem, że jeżeli nie rozwiąże to problemu, Pan mechanik pokryje z własnej kieszeni wszystkie koszta związane z bezsensowną wymianą. Ciekawe czy wtedy z takim przekonaniem będzie rzucał kosztowne diagnozy :)

_________________
Oddam w dobre ręce wtryskiwacze do M52TU i nową, fabrycznie zapakowaną cewkę zapłonową marki Delphi, do silnika N52. Info na priv.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 13 czerwca 2015, 15:07 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 34
Posty: 45
Moje BMW: E60
Kod silnika: M52B30
Zakov328 napisał(a):
W pierwszej kolejności należy wymienić elektrozawór.

Jeżeli to nie pomoże, należy ściągnąć pokrywę zaworów i sprawdzić stan pierścieni uszczelniających na wałku wydechowym:

http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=11_3750

Jeśli znajdują się na nich ślady świadczące o dużym zużyciu tych elementów, należy je wymienić, wraz z listwą łożyskową wałka rozrządu. Nr. 2 na schemacie:

http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=11_3734

Te elementy odpowiadają bezpośrednio za poprawną pracę Vanos'a w tych silnikach, ponieważ to właśnie pod wałkiem rozrządu wytwarzane jest ciśnienie oleju zasilające Vanos'a. Spadek ciśnienia oleju na listwie łożyskowej wałka jest bardzo częstym powodem problemów z Vanos'em.

Naturalnie przyczyną usterki może być również sam moduł Vanos'a. Oczywiście jeżeli Pan mechanik jest pewien, iż to właśnie tam tkwi problem można pozwolić mu go wymienić, z wcześniejszym zastrzeżeniem, że jeżeli nie rozwiąże to problemu, Pan mechanik pokryje z własnej kieszeni wszystkie koszta związane z bezsensowną wymianą. Ciekawe czy wtedy z takim przekonaniem będzie rzucał kosztowne diagnozy :)


W przyszłym tygodniu zamienimy zawory z innego auta, gdzie na pewno działają. Pierścienie i obudowa raczej odpadają. Auto ma ledwo 188 tys. oryginalnego przebiegu, sam go sprowadziłem, a żeby zajechać te elementy to musi być już spory przebieg. Błąd wykazało konkretnie vanosa wydechowego, valvetronic działa dobrze, otwiera i zamyka jak trzeba.
Tak naprawdę teraz można gdybać, wszystko się okaże po odkręceniu pokrywy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 13 czerwca 2015, 17:16 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 520
Moje BMW: E92 335i
Kod silnika: N54B30
///Kubek napisał(a):
Auto ma ledwo 188 tys. oryginalnego przebiegu, sam go sprowadziłem, a żeby zajechać te elementy to musi być już spory przebieg


Poczytaj amerykańskie fora. Zobaczysz przy jakich przebiegach serwisy wymieniają te elementy :rotfl:

_________________
Oddam w dobre ręce wtryskiwacze do M52TU i nową, fabrycznie zapakowaną cewkę zapłonową marki Delphi, do silnika N52. Info na priv.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 3 lipca 2015, 11:50 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1782
Lokalizacja: Włodawa/Stoke on Trent
Moje BMW: A8L W12/ E34 518i
Garaż: Bylo:
X5 E70 4.8i
E61 535d
E63 630i
E60 530D
E39 525i
E39 530D
X3 2.5i SE
MB CLS 5.5
Kolejna wymiana oleju i filtrow przede mna ;)

Tym razem zakupilem Valvoline VR1 10W60

Obrazek

Wczesniej byl Valvoline 5W50 i spalanie oleju sie zmniejszylo w porownaniu do 5W40 wiec zobaczymy jak bedzie tym razem ;)

_________________
Life is too short to be slow.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 3 lipca 2015, 11:59 
nie będzie za gęsto? :niepewny:


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 3 lipca 2015, 12:45 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1782
Lokalizacja: Włodawa/Stoke on Trent
Moje BMW: A8L W12/ E34 518i
Garaż: Bylo:
X5 E70 4.8i
E61 535d
E63 630i
E60 530D
E39 525i
E39 530D
X3 2.5i SE
MB CLS 5.5
Smokin napisał(a):
nie będzie za gęsto?


Kolega Klopot bodajze na takim jezdzi i poleca wiec nie powinno byc problemu ;)

Jade na mala wycieczke po Europie (w tym Espania) wiec powinno byc lepiej dla silnika :ok:

_________________
Life is too short to be slow.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 14 lipca 2015, 10:30 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Witajcie

Planuje zakup e90 i teraz przeczytałem cały ten tamat, a troche tego było i mam teraz namieszane troche w głowie.
Zastanawiam się między n52b25 218km, a n52b30 258km, czy mają one ta samą wadliwą głowicę? czy tylko b25 ja ma?
Po ile KK km wytrzymują te silniki i czy jest sens kupic auto ktore ma przebieg rzędu 200k km?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 14 lipca 2015, 10:35 
mateusz290 napisał(a):
Zastanawiam się między n52b25 218km, a n52b30 258km, czy mają one ta samą wadliwą głowicę? czy tylko b25 ja ma?

mateusz290, chyba nie czytałeś uważnie bo temat głowic jest tu rozłożony na czynniki pierwsze...
Przecież nie będziemy wałkować jednego i tego samego w nieskończoność :faint:
Walić głowicę bo przy odpowiedniej eksploatacji + odpowiedni olej problem stukania nie występuje!!! A chociażby Ci zacyka popychacz dwie , trzy sekundy to silnika szlag nie trafi. To co widzisz na YouTube to filmy nagrywane przez debili którzy na serwis olejowy jeżdżą raz na 25 000 km :rotfl: Owszem zdarza się , że któryś z popychaczy czasami zacyka jak robię dużo krótkich odcinków i często gaszę zimne auto. Ale to nie wygląda tak jak na filmach na YT :wstyd: Osoba nie znająca się na motoryzacji kompletnie nie wyłapie tego cykania. Trzeba się wsłuchać aby to zauważyć.
W niektórych b25 masz wadę tłoków (opisana w temacie) i na tym należałoby się bardziej skupić.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 14 lipca 2015, 14:16 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Tak o wadliwych tłokach pamiętam nawet zapisałem ich numer seryjny znaleziony w tym temacie chyba 11 25 7 561 844.
Wiem że odpowieni olej dobrej marki potrafi wy eliminowac cykanie a nawet zmniejszyć jego zuzycie np Millers czy Mobil 1, ale w większości serwisów w PL leje sie castrola który nie jest za dobry akurat dla tej jednostki i jezdzi sie na nim poki kontrolka sie nie zapali :kwasny: i nie chciałbym samochodu po kimś takim . Więc jeśli mam wybór wole kupić jednostkę bardziej bez problemową ale przede wszystkim liczy sie stan, tym bardziej że chce juz ten samochód na kilka ładnych lat :).
Czytałem cały temat i gdy pojawiala sie wzmianka o głowicy i cykaniu zaraz potem była mowa o b25 ;) osobiście cykanie by mi nie przeszkadzało ale wolę dmuchać na zimne, bo nie wiadomo co z tym silnikiem będzie sie działo jak bedzie mial z 280 tys. :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 14 lipca 2015, 15:28 
mateusz290 napisał(a):
czy jest sens kupic auto ktore ma przebieg rzędu 200k km?

mateusz290, przejrzyj sobie ten temat :)
http://www.e90post.com/forums/showthrea ... 94&page=20


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 14 lipca 2015, 16:27 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Smokin napisał(a):
odpowiedni olej


A jaki bedzie odpowiedni na rynku USA?

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 14 lipca 2015, 16:51 
Tomek napisał(a):
A jaki bedzie odpowiedni na rynku USA?

W sensie?

Dość mocno chwalony jest AmsOil jeśli 0W40 + dodatki z "estrem linowym" który zapobiega przywieraniu, coś takiego co jest np w ar9100, full saps nie syfi wtedy tak silnika.
Poza tym leją dużo Amsoil 5W40 który specyfikację ma tylko ciut gorszą od millersa 5W40 i jest to już mid saps.
http://www.amsoil.com/shop/by-product/m ... e=AFLQT-EA


Ostatnio edytowano 14 lipca 2015, 16:58 przez Michu, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 14 lipca 2015, 16:55 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Smokin napisał(a):
W sensie?


Takim ogólnym, wiadomo że w USA są inne oleje a przebijać się przez bimmerpost.com nie ma cierpliwości, tam jest jeszcze więcej bzdur niż na BKP. Dzięki ;)

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 14 lipca 2015, 21:16 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Smokin napisał(a):
mateusz290 napisał(a):
czy jest sens kupic auto ktore ma przebieg rzędu 200k km?

mateusz290, przejrzyj sobie ten temat :)
http://www.e90post.com/forums/showthrea ... 94&page=20


Dzięki już wcześniej przeglądałem ta stronkę, bo kilka stron temu ktoś podawał.

Te głowicę bez wad byly od 2005 do 2006 do czerwca?
Czy gdzieś da sie sprawdzić numery tlokow czy tylko w aso po Vinie?
Jak ma sie automat do tego silnika czy jest trwaly? Czy może tylko manual?

Więc główne grzechy n52 to:
-Wadliwe Tłoki b25
-Wadliwa głowica 2006-2009?
-Apetyt na olej
-zawory DISA
-elektryczna pompa wody

Mam nadzieje że to chyba wszystko tak? czy o czyms zapomniałem?
Jesli dostane odpowiedz na powyższe pytania będę pewien co do kupna e90 :D

Wiem że to wszystko było opisane ale chce być pewien żeby później nie żałować ;-)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 14 lipca 2015, 21:28 
mateusz290 napisał(a):
Dzięki już wcześniej przeglądałem ta stronkę, bo kilka stron temu ktoś podawał.

pewnie ja :]
mateusz290 napisał(a):
Czy gdzieś da sie sprawdzić numery tlokow czy tylko w aso po Vinie?

chyba tylko vin
mateusz290 napisał(a):
Jak ma sie automat do tego silnika czy jest trwaly? Czy może tylko manual?

nie wiem jak w automacie ale w manualu daje duuużo frajdy z jazdy :hyhy:
mateusz290 napisał(a):
-Wadliwe Tłoki b25

tak
mateusz290 napisał(a):
-Wadliwa głowica 2006-2009?

od 06 do listopada 08
mateusz290 napisał(a):
-Apetyt na olej

w wielu przypadkach to następstwo wadliwych tłoków.
mateusz290 napisał(a):
-zawory DISA

no proszę Cie... :faint:
mateusz290 napisał(a):
-elektryczna pompa wody

lubia padac przy przebiegu 130 000km , mi padła niedawno przy bodajże 128 000.
Koszty spokojnie do przeżycia :ok: Chyba, że lubisz podcierać doopę szkłem to OEM pompa za 1800 zł + OEM termostat za 400 zł zaboli :mrgreen:
Płyn do chłodnicy lej BASF, z tego co mi gadał mechanik (siedzący tylko i wyłącznie w BMW i Mini) to jest to płyn typowo pod N52 , ma bardzo dobre właściwości smarne (!!!) a plastikowy wirnik w pompie smarowany jest właśnie płynem chłodniczym. Wymiana płynu co dwa lata.
mateusz290 napisał(a):
Mam nadzieje że to chyba wszystko tak czy o czyms zapomniałem?

wszystko :cwaniak:


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 748 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 ... 38  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL