BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 8 czerwca 2025, 11:19

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E38] servotronic - problem
PostNapisane: 11 czerwca 2015, 07:21 
Offline
Forumowicz

Posty: 172
Lokalizacja: Krosno
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28+kolektorM50
Panowie w e38 walcze juz ze wspomaganiem od dłuzszego czasu i rozkładam ręce. Uklad mechaniczny czyli pompa, przekładnia i węże sa ok sprawdzone. Doszedłem do tego ze do zaworka dochodzi 11V. Niby na wszystkich forach pisza że wystarczy bateria 9V sprawdzić i ma działać- u mnie tak nie jest gdyz podanie napięcia wyższego niż 13V skutkuje tym że wspoma ożywa. Bawiłem się inpą i jak wysteruje 100% wspomagania to napięcie wędruje mi do 14.01V i działa pieknie. Wiec ida tym tropem zacząłem się bawić dalej i tak.
30% wspomagania odpowiada około 11.5V-czyli i tak wiecej niz u mnie jest
50% 12.5V
80% 13.5
100% 14.01V
Po podłączeniu napięcia na krótko że złączna na silniku , na zawór od servotronika wspomaganie dzaiła 100% cały czas.
POdejrzenie padło ma na moduł GM3 i został podmieniony i zakodowany wspomy jak nie było tak nie ma. Więc co 2 moduł uwalony??????
Albo sytuacja jest jeszcze taka że coś steruje jeszcze tym że moduł wypuszcza tylko 11V i nie podaje wiecej. Ma ktoś jakies pomysły????
dałem ten drugi moduł elektornikowi do sprawdzenia to twierdzi że w nim wszystko jest ok. Nie ma nigdzie zimnych lutów wszystko wygląda jakby wyszło z fabryki. Ręce mi już opadają


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e38] servotrinic - problem
PostNapisane: 11 czerwca 2015, 19:19 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 87
Lokalizacja: West Germany
Moje BMW: 530da///M
Kod silnika: M57
musi byc GMIII w wersji HIGH i jeszcze odpowiednio zakodowany przez NCS chyba że kupiłeś felerny moduł z uszkodzonym tranzystorem odpowiadającym za napięcie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 43 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL