BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 5 maja 2025, 14:56

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e36]Pasek rozrządu?? co sie stanie jeśli padnie??
PostNapisane: 12 grudnia 2007, 23:05 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 906
Lokalizacja: Podkarpacie
Mam pytanie poniważ mam już przejechane 34 tyś od zmiany paska rozrządu i co sie stanie jeżeli sie rozleci???? słyszałem żę wytrzymuje 40 tys.


Ostatnio edytowano 13 grudnia 2007, 17:00 przez Lukezz, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 grudnia 2007, 23:16 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 2220
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57D30
Cytuj:
Dzikus
ja miałem bosha miał z tego co policzyłem 32800 zrobione i jego stan powalił na kolana mojego mechanika :hyhy: Usłyszałem coś takiego : O ( tu pada bardzo niecenzuralne słowo) ale numer.... i to jeszcze Bosh....pytam co jest a on pokazuje mi już odrywające się ,za lekkim dotknięciem ząbki... :zdziwko:

Po prostu szczerze o ile pamiętam lukas masz m40 i lepiej nie rydzykuj :D
Po prostu szkoda żeby Twój silnik zrobił bum.

Lepiej zajrzeć w jakim stanie jest pasek i zadecydować czy już ( gwarancji nigdy nie będziesz miał ale naderwane ząbki dyskwalifikują całą sprawę) niż potem mieć ból głowy.

_________________
" Jeśli Twoje dziecko kręci gwintem to wiedz że coś się dzieje...."


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 grudnia 2007, 23:52 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
Cioos naderwane ząbki wskazują na zatarte łożyska rolek paska rozrządu. Wymieniałeś je razem z paskiem? Prawidłowo wymiana paska rozrządu zawsze lączy się z wymianą wszystkich rolek napinających pasek oraz jeśli jest to wymagane kół zębatych wału i wałka/wałków rozrządu (również zużyte koła zębate mogą "wyrywać" ząbki z paska)

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 grudnia 2007, 23:53 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 2220
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57D30
Oj Maćku Maćku :D Brałem od Ciebie cały komplet rolek pasek + pompę wody :D :hyhy: [/b]

_________________
" Jeśli Twoje dziecko kręci gwintem to wiedz że coś się dzieje...."


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36]Pasek rozrządu?? co sie stanie jeśli padnie??
PostNapisane: 12 grudnia 2007, 23:54 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
lukas88 napisał(a):
Mam pytanie poniważ mam już przejechane 34 tyś od zmiany paska rozrządu i co sie stanie jeżeli sie rozleci???? słyszałem żę wytrzymuje 40 tys.



Kiedyś klient opowiadał jak mu pękł pasek w Transicie dieslu.. zawory uderzyły w tłoki a jeden korbowód pękł i wypadł przez blok robiąć w nim dziure przy okazji :kwasny:

[ Dodano: 12 Grudzień 2007, 23:55 ]
CiOoS napisał(a):
Oj Maćku Maćku :D Brałem od Ciebie cały komplet rolek pasek + pompę wody :D :hyhy: [/b]


no nie, zaraz wyjdzie ze ten Bosch byl ode mnie :kwasny: , a nie był prawda? Brałes Conti lub Lemforder.. chodzi mi o to że może to nie była wcale wina paska Bosch, tylko tego ze ktoś wymienił wczesniej sam pasek ?

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36]Pasek rozrządu?? co sie stanie jeśli padnie??
PostNapisane: 12 grudnia 2007, 23:55 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1097
Lokalizacja: Krakow
Moje BMW: E39 520IA FL
Kod silnika: M54B22
lukas88 napisał(a):
Mam pytanie poniważ mam już przejechane 34 tyś od zmiany paska rozrządu i co sie stanie jeżeli sie rozleci???? słyszałem żę wytrzymuje 40 tys.


Połamiesz zawory, do tego uszkodzisz cylinry (jak szczatki zaworow do nich wpadna) ogolnie wydatek ok 2500zl cash :rotfl: znam z autopsji :hyhy:

_________________
Bylo niezapomniane e39, jest drugie e39.
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 grudnia 2007, 23:59 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 2220
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57D30
Cytuj:
no nie, zaraz wyjdzie ze ten Bosch byl ode mnie :kwasny: , a nie był prawda? Brałes Conti lub Lemforder.. chodzi mi o to że może to nie była wcale wina paska Bosch,


Spokojnie,ja brałem od Ciebie Conti,Bosh był wcześniej, więc Twoje części są bez zarzutu. :luka:

Cytuj:
tylko tego ze ktoś wymienił wczesniej sam pasek ?
To pytanie do poprzedniego właściciela :D :D :rotfl: ;)

_________________
" Jeśli Twoje dziecko kręci gwintem to wiedz że coś się dzieje...."


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 grudnia 2007, 23:59 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
Dzikus napisał(a):
Ja do m40 zawsze wsadzałem Gatesa pasek...jakos nie miąłem do tej pory reklamacji ze po 40tys zęby gubił...


róznie to bywa.. kiedys była zleżała partia Gatesa i właśnie gubiły zęby. Ale to ładne pare lat temu.. A wiesz sam fakt że jakiś pasek zgubił zeby czy ma je naderwane nie musi oznaczać ze z paskiem było coś nie tak. Raczej wskazuje to na zużyte koło zębate lub zacierające sie rolki.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 grudnia 2007, 00:01 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 2220
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57D30
Cytuj:
zacierające sie rolki.


Raczej to była przyczyna. ;)

_________________
" Jeśli Twoje dziecko kręci gwintem to wiedz że coś się dzieje...."


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 grudnia 2007, 00:02 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
CiOoS napisał(a):
Cytuj:
no ,




Cytuj:
tylko tego ze ktoś wymienił wczesniej sam pasek ?
To pytanie do poprzedniego właściciela :D :D :rotfl: ;)


właśnie o to mi chodziło ;) , że być może to wcale nie wina paska Bosch.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 grudnia 2007, 00:02 
lukas88 napisał(a):
Pewnie pokrzywią sie zawory i takie tam pierdołki...lepiej po 40tys sobie go wymień...


masz oczywiście jakiś znikomy % szansy, że nic poza wymianą paska na nowy wraz z rolkami się nie stanie, ale nie licz na to, tylko wymieniaj, bo będzie jak Daniel mówi :]


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 grudnia 2007, 00:06 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 2220
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57D30
Cytuj:
to robota według starej szkoly polskich mechaniorow, co drugi pasek wymieniaja rolki....


Dokładnie ło to chossi Dzikus :)

_________________
" Jeśli Twoje dziecko kręci gwintem to wiedz że coś się dzieje...."


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 grudnia 2007, 00:08 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1097
Lokalizacja: Krakow
Moje BMW: E39 520IA FL
Kod silnika: M54B22
..::CZARNY::.. napisał(a):
lukas88 napisał(a):
Pewnie pokrzywią sie zawory i takie tam pierdołki...lepiej po 40tys sobie go wymień...


masz oczywiście jakiś znikomy % szansy, że nic poza wymianą paska na nowy wraz z rolkami się nie stanie, ale nie licz na to, tylko wymieniaj, bo będzie jak Daniel mówi :]



Dokladnie!! :)













Jest to szansa 1 na 10000 albo wiecej :cwaniak:

Z aut z epoki to to tylko Ford w Probe V-ałkach stosował bezkolizijne rozrzady....

_________________
Bylo niezapomniane e39, jest drugie e39.
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 grudnia 2007, 00:09 
Ja zawsze pasek i rolki, a co drugi raz trzeba ściągać pokrywę klawiaturki w celu ustalenia wałka (co za tym idzie wymiana uszczelki pod nią) :D

Dzikus napisał(a):
edług starej szkoly polskich mechaniorow, co drugi pasek wymieniaja rolki....



:dobani: :dobani: :dobani:


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 grudnia 2007, 00:09 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
i większość zwykłych Opli :]

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 grudnia 2007, 00:10 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
Dzikus napisał(a):
No i ople 1,6 chyba


:super: bylem pierwszy!! :rotfl:

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 grudnia 2007, 00:11 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
CiOoS napisał(a):
Cytuj:
to robota według starej szkoly polskich mechaniorow, co drugi pasek wymieniaja rolki....


Dokładnie ło to chossi Dzikus :)


i to wcale nie taka rzadkość.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 grudnia 2007, 16:27 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 906
Lokalizacja: Podkarpacie
a jak sprawdzić w jakim stanie jest pasek???? no i ile kosztuje cały rozrząd z tymi rolkami i paskiem???

czyli widze że nie ma sensu ryzykować i jeżdzić ponad 40 tyś.... dzienki za info chłopaki :zdrowko:

który lepszy??? jest jakaś różnica czy to jest to samo???

http://www.allegro.pl/item277467839_roz ... oe_ss.html

http://www.allegro.pl/item278687772_ory ... letny.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 grudnia 2007, 18:12 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
ja mogę Ci zaproponować rolki Ruville cena za komplet trzech rolek - 166 zł, do tego pasek:

Dayco - 27 zł
Conti - 73 zł
Lemforder - 54 zł

polecam Ci zestaw z paskiem Conti lub Lemforder.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 lutego 2008, 16:53 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 42
Posty: 25
Lokalizacja: Bysina
Moje BMW: E36 318i
Mi poszedł rozrząd w bmw 318i 91' i koszt naprawy to około 900zł
kpl rozrząd - 220

i pokrzywiło mnie jeden zawór, na szczęście tylko jeden


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL