BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 6 maja 2025, 06:44

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] 325 8,3s do 100km
PostNapisane: 13 grudnia 2007, 17:54 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 81
Lokalizacja: Podkarpacie
Witam, w zwiazkuz zakupem chipa od kolegi reserved, postanowiłem zmierzyć osiągi mojej buni przed i po . I tak wracając z roboty zrobiłem mały teścik, jeszcze przed założeniem chipsa, dodam ze bunia zagazowana z blosem. Mierzac stoperem w komórce wyszło mi 8,3 , start lekko przymieliłem.

predkośc 100km/h osiagnalem na 2biegu , równwa 100prawie (97) i cieło zapłon, czy to normalna predkosc czy przez duże koła 17'' 205/50 mogło mi zawyżyć lub może zaniżyć predkosc,


Ostatnio edytowano 15 grudnia 2007, 00:25 przez marek07, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 grudnia 2007, 18:08 
Na tej podstawie nic nie powiesz, zmierz to 5 razy i wtedy wartość średnią policz. Najlepiej też zmierz inne prędkości, by wyeliminować wpływ "mielenia kołami" i skopanych startów, bo taki pojedyńczy pomiar na komórce możesz od razu wyrzucić do kosza.

A najlepiej nakręć kilka filmików i wtedy przeanalizuj.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 grudnia 2007, 18:11 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1904
Lokalizacja: Warszawa
Najlepiej to zhamuj przed i po bo takie pomiary to można sobie wsadzić :) Ewentulanie ustawić się z kimś kto ma ciut mocniejszą furę z którą się przegrywa i zobaczyć co będzie po chipie...

_________________
"You Can Loose A Lot Of Money Chasing Woman, But You`ll Never Loose Woman Chasing Money"

Obczaj Mój Najszybszy w Mieœcie Wóóóóz Wariat ! E28 520i Edition


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 grudnia 2007, 18:25 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 81
Lokalizacja: Podkarpacie
chodzi mi głownie o wskazania licznika,i do osób które maja taki sam motor na dwójce przy jakiej predkosci odcina wam zapłon,
moze byc taka sytuacja że jechałem 90km a licznik na moich kółkach pokazał ze juz 100km/h
sreyjnie jakie przyśpieszenie miała bunia


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 grudnia 2007, 18:29 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1904
Lokalizacja: Warszawa
marek07 napisał(a):
chodzi mi głownie o wskazania licznika,i do osób które maja taki sam motor na dwójce przy jakiej predkosci odcina wam zapłon,
moze byc taka sytuacja że jechałem 90km a licznik na moich kółkach pokazał ze juz 100km/h
sreyjnie jakie przyśpieszenie miała bunia


Sprawdź sobie na przeliczniku rozmiarów opon o ile licznik oszukuje na tym ogumieniu i wszytsko jasne.

_________________
"You Can Loose A Lot Of Money Chasing Woman, But You`ll Never Loose Woman Chasing Money"

Obczaj Mój Najszybszy w Mieœcie Wóóóóz Wariat ! E28 520i Edition


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 grudnia 2007, 22:24 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 685
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: CLS63 AMG
Jakich kol bys nie zalozyl to nie zmienisz predkosci licznikowych na poszczegolnych biegach. Czy zalozysz 15 i profil 40 czy 17 i profil 60 to i tak na liczniku bedziesz mial to samo.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 grudnia 2007, 22:40 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1904
Lokalizacja: Warszawa
Patryk w-wa napisał(a):
Jakich kol bys nie zalozyl to nie zmienisz predkosci licznikowych na poszczegolnych biegach. Czy zalozysz 15 i profil 40 czy 17 i profil 60 to i tak na liczniku bedziesz mial to samo.


A jakim to cudem ? :zdziwko: Czyżby kolejnu spiesek producentów ogumienia...

_________________
"You Can Loose A Lot Of Money Chasing Woman, But You`ll Never Loose Woman Chasing Money"

Obczaj Mój Najszybszy w Mieœcie Wóóóóz Wariat ! E28 520i Edition


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 grudnia 2007, 22:41 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1551
Lokalizacja: Kozienice
Patryk w-wa napisał(a):
Jakich kol bys nie zalozyl to nie zmienisz predkosci licznikowych na poszczegolnych biegach. Czy zalozysz 15 i profil 40 czy 17 i profil 60 to i tak na liczniku bedziesz mial to samo.

Bzdura!!!!!
Mi na 17 oszukuje o 10km/h! Sprawdzone na G-techu! I taka sama sytuacja jak jade 100km/h na liczniku mam 90km/h!

_________________
Moja lalka E46
Zwiastun ///3ERFEST
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 grudnia 2007, 22:43 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1904
Lokalizacja: Warszawa
lolejko napisał(a):
Patryk w-wa napisał(a):
Jakich kol bys nie zalozyl to nie zmienisz predkosci licznikowych na poszczegolnych biegach. Czy zalozysz 15 i profil 40 czy 17 i profil 60 to i tak na liczniku bedziesz mial to samo.

Bzdura!!!!!
Mi na 17 oszukuje o 10km/h! Sprawdzone na G-techu! I taka sama sytuacja jak jade 100km/h na liczniku mam 90km/h!


Ano... koledze się coś pomyliło...

_________________
"You Can Loose A Lot Of Money Chasing Woman, But You`ll Never Loose Woman Chasing Money"

Obczaj Mój Najszybszy w Mieœcie Wóóóóz Wariat ! E28 520i Edition


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 grudnia 2007, 22:52 
Patryk niestety nie masz racji. Jest różnica i to bardzo duża.
Na 17 zanizy Ci wynik. Tzn że realnie miałeś więcej niż 97km/h. Ale to chyba masz coś nie tak bo jeśli po czipie z silnikiem 2.5 na 2 biegu masz 100km/h... tyle to ma kalibra 2.0 8V 115KM.. :wstyd:


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 grudnia 2007, 22:57 
Cytuj:
Jakich kol bys nie zalozyl to nie zmienisz predkosci licznikowych na poszczegolnych biegach. Czy zalozysz 15 i profil 40 czy 17 i profil 60 to i tak na liczniku bedziesz mial to samo.


V=omega razy r

gdzie omega=prędkość kątowa
r=promień.

http://www.vtuning.com/kalkulator.html

http://www.moto-oferty.pl/index.php?action=tires

:zdziwko: :zdziwko: :zdziwko:


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 grudnia 2007, 00:17 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 663
Lokalizacja: [ LB ***** ]
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=79102
Na zegazach jest zawsze to samo czy masz 205/40/17 czy 195/65/15, bo most obraca sie tak samo względem obrotów silnika, tylko jak masz inny promień koła to realna prędkośc będzie inna.
u mnie na 17 205/40/17 na zegarach 100 a lece ze 93-95.
ponieważ średnica koła mniejsza o parę procęt.
sprawdzane na nawigacji :!:

_________________
E46 330Ci CABRIO

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 grudnia 2007, 00:24 
Tu nie ma co sprawdzać na navi. Fizyka- szkoła średnia się kłania.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 grudnia 2007, 01:38 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 10684
Moje BMW: E46 | E46 M3
Kod silnika: M54B30| S54B32
yeahman napisał(a):
Ale to chyba masz coś nie tak bo jeśli po czipie z silnikiem 2.5 na 2 biegu masz 100km/h... tyle to ma kalibra 2.0 8V 115KM..

A ja uwarzam ze kolega ma wszystko w porzadku skrzynia biegow jest zestopniowana tak a nie inaczej i zadnym czipsem nie zwiekszysz predkosci max na danym biegu, chyba ze po przesuwasz odcinke, co zreszta nie ma sensu bo silniki BMW r6 zaraz po osiagnieciu 6,5tys obr traca gwaltownie moc, czyli nie oplaca sie pilowac do konca czerwonego. a zeby potwierdzic to co pisalem wczesniej, w e28 528i 1-60 2-100 3-160, w e46 330Ci 1-60 2-100 3-160 miedzy tymi autami jest 17 lat roznicy i sadze ze jesli ktos ma ori most to wlasnie takie wartosci bedzie uzyskiwal.
Mam racje?

_________________
Obrazek
Because life is too short to drive boring cars.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 grudnia 2007, 02:24 
Santino napisał(a):
Mam racje?


masz.

Santino napisał(a):
sadze ze jesli ktos ma ori most to wlasnie takie wartosci bedzie uzyskiwal.


pewnie, tutaj ma znaczenie mają przełożenia, promień koła przy zadanych obrotach jaka będzie prędkość.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 grudnia 2007, 02:31 
Santino, M40B18 (1.8i R4 115KM) na 2 biegu rozpędza się do 92-94km/h... :ok:
..a skrzynia i most jest inna ;)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 grudnia 2007, 12:05 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 10684
Moje BMW: E46 | E46 M3
Kod silnika: M54B30| S54B32
yeahman, w takim wypadku nie rozumiem Twojego porownania 325 do cali i pisania ze kolega ma cos nie tak z autem. a R4 ma takie osiagi jak piszesz :)

_________________
Obrazek
Because life is too short to drive boring cars.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 grudnia 2007, 15:03 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 1903
Lokalizacja: Tuchola
Moje BMW: E30 344i
Kod silnika: m62b44
Garaż: E36 Coupe 325i
E30 Coupe 344i
E36 325i z mostem 3.15 na II osiaga cos ok 90-95 km/h
E36 323i z mostem 2.96 na II osiąga 100 km/h lub troche więcej, nie pamietam, slyszalem tez ze na III do 160-170 km/h dociągnie.

Jedz chłopie na hamownie a nie bedziesz sie bawil mierząc czasy przyspieszen komórką z eMPetrójkami i moze jeszcze swietnym aparatem 3.2 mpix :wstyd:

Jak juz ja sprawdzisz to sobie porownaj, ja mam total serie i 185.5 KM oraz 230 Nm, mierzone przy stanie licznika 160 tyś


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 grudnia 2007, 15:13 
Santino, o calach to tylko wyjaśniłem patrykowi że rozmiar koła ma znaczenie na to co mamy na prędkościomierzu a co jest na prawdę. Dobra nieważne kręćta se do ilu chcecie ja wiem do ilu ja mam na 2 i nie piszę bo zaraz zaczną się głupie komętarze ;)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 grudnia 2007, 15:25 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 14133
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
qrax napisał(a):
Jedz chłopie na hamownie a nie bedziesz sie bawil mierząc czasy przyspieszen komórką z eMPetrójkami i moze jeszcze swietnym aparatem 3.2 mpix :wstyd:


hamownia mierzy moc silnika a nie osiagi auta na drodze. MAsz cos do pomiarow przyspieszen komorką z EMPETROJKAMI ? Jak bedzie krecił kamerą za 20 tys pln to bedzie miał dokładniej zmierzone przyspieszenia ?

a co do predkosciomierza to wiekszosc bzdury tu pisze. ODpalcie sobie auto bez kół na kołkach i zobaczycie ,ze jesli mieliscie powiedzmy przy 3000 rpm 100 km/h na 5 biegu to nadal na 5 biegu przy 3000 rpm pokaze sie na liczniku 100km/h bo czujnika predkosci , ktory daje dane do zegarow nie ma w kołach przeciez.

Realna predkosc auta na drodze to oczywiscie zupełnie inna sprawa i rozmiar koła jak najbardziej ma znaczenie.

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL