BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2025, 13:37

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 748 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 ... 38  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 14 lipca 2015, 21:57 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Dzięki za szybką odpowiedź :)

Ehhhh czyli normalne rzeczy, poza tłokami nie ma sie do czego przyczepić a tak wszyscy straszą :D

Jeśli ktoś napisze mi o tej skrzyni w automacie czy jest trwała to był bym wdzięczny :-) Fakt wolał bym manual, ale jak sie trafi automat w dobrym stanie to nie będę wybrzydzal :P

A te tloki trafiały sie od 2005 do 2009 czy były tez wczesniej jakies lepsze wersje ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 15 lipca 2015, 06:30 
mateusz290 napisał(a):
a tak wszyscy straszą :D

straszą teoretycy którzy N52 znają ze zdjęcia umieszczonego w durnym artykule na Interii.... :wstyd:


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 18 lipca 2015, 17:15 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=788317

Było to już w tym wątku?

Jakie macie przebiegi w swoich N52? Czego mogę się spodziewać po 200tyś kilometrów?

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 18 lipca 2015, 17:26 
Offline
Forumowicz

Posty: 103
Lokalizacja: Mazowsze
Moje BMW: ex: 323Ci, 318is
Czy n52 wystepowalo w e92 (2006rok) jako 3 litrowa benzyna o mocy 272km? Czy tylko n53?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 18 lipca 2015, 17:30 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 2290
Lokalizacja: Poznan
Moje BMW: C400 4matic
Przebieg 108tys-narazie tylko wymiana cewek zaplonowych(podobno wada N53)Narazie wszystko gra i buczy;-)ale przebieg znikomy takze trzeba poczekac

_________________
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=91120 ocen moja Becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 18 lipca 2015, 17:31 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 2290
Lokalizacja: Poznan
Moje BMW: C400 4matic
olwin, nie nie bylo N52 z 272KM,najmocniejsza N52 miala 258KM.

_________________
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=91120 ocen moja Becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 18 lipca 2015, 18:31 
BAWARA napisał(a):
olwin, nie nie bylo N52 z 272KM,najmocniejsza N52 miala 258KM.

była , była :)

http://www.automobile-catalog.com/car/2 ... coupe.html

a n53 w 2010

http://www.automobile-catalog.com/car/2 ... coupe.html


Chociaż najlepiej sprawdzic po VINIe bo tu piszą tak , gdzie indziej inaczej i pogubić sie można


Ostatnio edytowano 18 lipca 2015, 18:37 przez Michu, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 18 lipca 2015, 18:36 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 2290
Lokalizacja: Poznan
Moje BMW: C400 4matic
Smokin, to jestem w szoku,bo myslalem ze w temacie BMW jednak mam wieksza wiedze;-)Przyznam sie ze nie spotkalem nigdy e90 i E60 z N52 z moca 272KM,a tu niespodzianka i E92 dostala jeszcze w starszej konstrukcji silnika podwyzszona moc w porownaniu do sedanow :ok:

_________________
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=91120 ocen moja Becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 18 lipca 2015, 18:41 
z tego co się doczytałem to e92, e70 i E83, 3.0si jasno oznaczaja jako N52 . Też mi się to wydawało na początku dziwne


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 19 lipca 2015, 19:01 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 44
Jestem własnie po lekturze 17 stron tego wątku - 3 godziny czytania i nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi na to czy wadliwe tłoki i wady konstrukcyjne głowicy od 2006 roku dotyczą tylko 2.5 czy równiez 3.0 ? Czy moze wadliwe głowice dotyczyły tylko i wyłącznie 2.5 albo tylko 3.0 albo obu i tłoki również albo 2.5 albo 3.0 albo obu tych silników. Czy to znaczy, że od momentu pojawienia się N52 do 2006 roku te silniki nie miały wspomnianych wad ?

Druga sprawa to kiedy dokładnie M54 zastąpiono silnikami N52 w e60 ? Bo wydaje mi się, że jeśli wady głowicy zaczęły występować od 2006 roku do 2008 to zostaje bardzo krótki okres produkcji n52 gdzie nie było wady głowicy gdyż zakładam, że m54 zniknęły jakoś w 2004 lub 2005 a podajecie, że od 2006 były wadliwe głowice do jak podajecie 2008. Więc wychodzi praktycznie, że wadliwe głowice szły do końca produkcji n52 bo w 2007 pojawił się lift a w lifcie były już n53. Mowa o E60. Nie wiem w jakim okresie w innych modelach stosowano n52 bo być może dłużej niż w e60

Trzecia sprawa to jeśli wady głowicy i tłoków dotyczą tylko n52b25 to znaczy, że B30 oprócz disów i pomp wodnych i innych sporadycznych usterke typu zawory vanosa nie ma wad takich jak b25 ?

I czwarta sprawa to na czym dokładnie polega różnica w tych niby poprawionych tłokach ? Wydawać by się mogło, że chodzi o zużycie oleju lecz niepotwierdzają tego opinie użytkowników bo każdy pisze, że dolewa dosyć sporo tak więc jakie usprawnienia wprowadzono i w czym te inne tłoki są lepsze od tych rzekomo wadliwych ?

Odpowiedzmy raz a konkretnie na te pytania bo z lektury tego wątku nie wynikają jasne odpowiedzi an te pytania a ostatnie 5 stron dotyczą problemów 630i a nie wad N52.

Dzięki z góry za wyjasnienie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 19 lipca 2015, 20:11 
-Pawel735- napisał(a):
3 godziny czytania i nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi na to czy wadliwe tłoki i wady konstrukcyjne głowicy od 2006 roku dotyczą tylko 2.5 czy równiez 3.0 ?

wada tłoków tylko w b25
Wada głowicy w b25/b30 i raczej uznajmy, że od początków produkcji do listopada 2008r. Nie udało mi się nigdzie znaleźć potwierdzenia tego co kiedyś przeczytałem na e90post.com więc uznaję to za bajdurzenie. Mam auto z maja 2005r. i na 5W30 zdarzało się w bardzo upalne dni, że zacykał chwilę któryś z popychaczy.
-Pawel735- napisał(a):
I czwarta sprawa to na czym dokładnie polega różnica w tych niby poprawionych tłokach ?

Obrazek

U mnie w b30 zużycie oleju to około 1L na 10 000 km.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 22 lipca 2015, 21:17 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1860
Moje BMW: brak
Kod silnika: Turbo
Smokin, w 130i przed liftem siedzi N52B30, tak ? 3.0 265KM. Wertowałem kiedyś ten temat i zrobię to jeszcze raz ale jak możesz i wiesz napisz proszę na co tam zwrócić szczególną uwagę. Głownie chodzi o głowice i vanosy+valvetronic (bo jest to i to ? )

Podro

_________________
Moje BMW E46 330i
viewtopic.php?f=6&t=120047


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 22 lipca 2015, 21:59 
!kuchar napisał(a):
Smokin, w 130i przed liftem siedzi N52B30, tak ? 3.0 265KM.

tak tam jest 195 kW (261 hp = 265 ps) i 315 N·m.
Głowica teoretycznie ta "zła, straszliwa, okropna" :rotfl: Tłoki ok, są vanosy + valvetronic :) No i te okropne, znienawidzone przez niektórych DISy które dyskwalifikują n52 na dzień dobry :rotfl: :luka:

W budzie jedynki masakratycznie to musi zapyerdalać :oczami:


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 23 lipca 2015, 17:41 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1860
Moje BMW: brak
Kod silnika: Turbo
Ehh pomyślimy :hyhy: 123d też świetne wyjście jesli chodzi o osiągi ale muszę tym pojeździć i sprawdzić czy nie klekocze to jak 120d M47N... :wstyd:

_________________
Moje BMW E46 330i
viewtopic.php?f=6&t=120047


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 23 lipca 2015, 17:54 
!kuchar napisał(a):
123d też świetne wyjście jesli chodzi o osiągi ale muszę tym pojeździć i sprawdzić czy nie klekocze to jak 120d M47N... :wstyd:

Jak lubisz diesle to też nawet spox. Ja natomiast do "gnojownika" już nie wrócę, to jak pracuje N52 i jak się tym jeździ to dla mnie poezja. Złoty środek, spalania, osiągów i kultury pracy :super:


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 23 lipca 2015, 18:08 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1860
Moje BMW: brak
Kod silnika: Turbo
Smokin, racja. Przecież mam 330i i wiem jak fajnie polatać i posłuchać silnika. Do diesli nie mam nic. Jeździłem 330d 204km w E46 po programie na ~250km i odczucia genialne a dźwięk diesla R6 też baardzo fajny.

Charakterystyka 123d itp. pewnie jest super ale diesel R4 to niestety inna bajka jaki by nie był... :( Spalanie to temat, gdzie nie porównamy 123d do benzynowego N52 bo po 1 średnio to N47 spala połowę mniej :rotfl: a po drugie jak już porównywać to do E90 330d.

Ale nie o tym temat wiec nie śmiecę. Czas znaleźć i wypróbować 130i lub jakieś inne mocne N52.

Pozdro

_________________
Moje BMW E46 330i
viewtopic.php?f=6&t=120047


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 23 lipca 2015, 18:48 
!kuchar napisał(a):
Spalanie to temat, gdzie nie porównamy 123d do benzynowego N52 bo po 1 średnio to N47 spala połowę mniej :rotfl: a po drugie jak już porównywać to do E90 330d.

nie no spoko. Ja tylko napisałem , że jak dla mnie n52 to:
Smokin napisał(a):
Złoty środek, spalania, osiągów i kultury pracy :super:


:)


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 1 września 2015, 17:16 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 44
Czy ktoś na forum jeździ w N52 na oleju 5w50 lub 10w60 ? Jeśli tak to ile taki silnik zużywa wam takiego oleju ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 3 września 2015, 10:41 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1782
Lokalizacja: Włodawa/Stoke on Trent
Moje BMW: A8L W12/ E34 518i
Garaż: Bylo:
X5 E70 4.8i
E61 535d
E63 630i
E60 530D
E39 525i
E39 530D
X3 2.5i SE
MB CLS 5.5
-Pawel735-, ja jezdze na 10W60 od Valvoline i w zależności od stylu jazdy auto pali litr oleju na 6-8tys km

_________________
Life is too short to be slow.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 6 września 2015, 18:48 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
A jaka jest różnica 328i jest to N51? N52N? w stosunku do n52? jakie są różnice do wersji europejskich i są jakieś znaczące mechaniczne różnice?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 748 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 ... 38  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL