No więc tak...na pierwszy rzut oka radio powinno pasować, po pierwszej, wstępnej przymiarce okazało się że delikatnie trzeba podciąć dolną ramkę. Niestety problemy zaczęły się przy połączeniu tego radia z jedyną, dostępną ramką 2din. Ramka powoduje że po zamontowaniu cały tył radia "patrzy" po skosie w dół kolidując jednak z obudową nagrzewnicy. Trzeba ciąć, znacznie mniej niż w przypadku typowego radia 2din, ale trzeba. Operacja banalna po zakupie szlifierki precyzyjnej w Castoramie za kilkadziesiąt złotych. Jednak musimy liczyć się z utratą regulacji nadmuchu na nogi pasażera i kierowcy.
Znalazłem kolejne radio - Alpine iLX 700 i iLX-007, powinno bez problemu podejść do E46 ale jest droższe od Eona i Dynavina. Oczywiście nie ma sensu porównywać Alpine do chinoli, ale myślę że Alpine przetrze szlaki i inni producenci pójdą w ich ślady produkując radia bardziej budżetowe z krótkim tyłem. W obecnych czasach już prawie nikt nie używa płyt CD w samochodach i coraz częściej radia 1dinowe nie mają napędu CD, dzięki czemu tył jest krótszy nawet o 2/3 długości. Alpine chyba jako pierwsza marka wyprodukowała radio 2dinowe bez napędu CD z krótkim tyłem, niestety zaczęła od modelu z bardzo wysokiej półki za czym niestety idzie cena.
dla przykładu zdjęcia Alpine iLX-700 / iLX-007:

