BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 14 czerwca 2025, 17:42

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] M52B28 Temperatura pracy
PostNapisane: 16 sierpnia 2015, 23:45 
Offline
Forumowicz

Posty: 357
Moje BMW: E60
Kod silnika: N52B30
Witam po raz kolejny, niedawno męczyłem się z przegrzewaniem, usterkę wyeliminowałem ale nadal nie mogę spać spokojnie przez niejasności czytane w internetach. Chodzi mi o optymalną temperaturę pracy. U mnie jest to 101-104 stopnie w trasie i tyle samo, no może do 105-106 w mieście przy włączonej klimie (wystarczy przegazować spada do 104). Są to temperatury przy obecnych upałach. Włączenie ogrzewania skutkuje nagłym spadkiem o nawet 8-10 stopni. Czytałem mnóstwo postów na róznych forach. Jedni piszą że u nich nie przekracza 95, inni że mają te 105 jak ja i jeżdżą któryś już rok.
Uprzedzam sugestie:
- wentylator od klimy działa
- układ jest odpowietrzony, rano nie syczy powietrze przy okręcaniu korka, węże miękkie jak samochod ostygnie, jak ma te 100 stopni to naturalnie twardsze, ale nie mocno.
- płyn w normie
- pompa wody działa, leje się jak z człowieka po 5 piwach
- wiskoza chyba też bo robi się tornado jak silnik przekroczy 2000obr
- termostat się otwierał w garnku z wodą, więc chyba sprawny, oryginalny bmw 92st.
- nie dymi/masła pod korkiem nie ma/oczek w płynie też nie/ nie dmucha w ukł. chłodniczy/stan oleju trzyma

Chodzi mi tylko o jasną odpowiedź na pytanie czy te 100-105 stopni to dopuszczalna norma i można tak jeździć bez obawień?
Zastanawiam się nad wymianą czujnika płynu odpowiadającego za włączenie 3 biegu wentylatora klimy, może on walnięty?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] M52B28 Temperatura pracy
PostNapisane: 17 sierpnia 2015, 02:32 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1884
Moje BMW: E92 335i Msport
Kod silnika: N55
Jak miałem e39 528 96r. to u mnie temperatura była identyczna 100-105 stopni.
Wszystko miałem sprawne. Zrobiłem tak 80 kkm i wszystko dalej działa jak powinno.

_________________
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] M52B28 Temperatura pracy
PostNapisane: 17 sierpnia 2015, 10:04 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1532
Lokalizacja: Skierniewice
Moje BMW: E39
Kod silnika: M62B35
W tym silniku były montowane rożne termostaty
W początkowych latach produkcji były montowane o niższej temperaturze otwierania a potem normy spalin zostały zaostrzone i zaczęto montować termostat który otwiera się przy wyższej temperaturze pracy aby lepiej wychodziło coś tam ze spalaniem :P

Dlatego czytając w internecie są różnice na temat temperatury pracy owego silnika a zresztą w innych silnikach montowanych w tych latach jest podobna historia

_________________
Moje pierwsze BMW e36 316i
Drugie to E39 528i
No i obecne E39 535i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] M52B28 Temperatura pracy
PostNapisane: 17 sierpnia 2015, 10:24 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 968
Lokalizacja: Szubin koło Bydgoszczy
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b25
Garaż: bylo e36 316i
jest e39 523iA
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
gdzie sprawdzales ta temperature ?? w tescie zegarów jak tak to tam pokazuje wiecej i kazdy ma około 100-105
sprawdz w inpie tam bedzie mniej niz w zegarach :)

ale najwazniejsza sprawa to ze by skazówka stała w pionie jezeli tak jest to jest spoko mozna smigac sto lat :ok:

_________________
moja srebrna 523iA :)
wejdz i zabacz http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] M52B28 Temperatura pracy
PostNapisane: 17 sierpnia 2015, 10:26 
Offline
Forumowicz

Posty: 357
Moje BMW: E60
Kod silnika: N52B30
U mnie jest termostat 92 st.

Tak w tescie zegarow, ale inni pisali, ze tez tam sprawdzają.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] M52B28 Temperatura pracy
PostNapisane: 17 sierpnia 2015, 10:41 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 968
Lokalizacja: Szubin koło Bydgoszczy
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b25
Garaż: bylo e36 316i
jest e39 523iA
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
no tak i kazdy ma taka temperature ja tez tak mam i tak powinno byc sprawdz temp w inpie z czystej ciekawosci bedzie mniejsza zobaczysz

_________________
moja srebrna 523iA :)
wejdz i zabacz http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] M52B28 Temperatura pracy
PostNapisane: 17 sierpnia 2015, 11:07 
Offline
Forumowicz

Posty: 357
Moje BMW: E60
Kod silnika: N52B30
W module silnika rozumiem?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] M52B28 Temperatura pracy
PostNapisane: 17 sierpnia 2015, 11:23 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 968
Lokalizacja: Szubin koło Bydgoszczy
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b25
Garaż: bylo e36 316i
jest e39 523iA
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
tak

_________________
moja srebrna 523iA :)
wejdz i zabacz http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] M52B28 Temperatura pracy
PostNapisane: 17 sierpnia 2015, 13:41 
Offline
Forumowicz

Posty: 357
Moje BMW: E60
Kod silnika: N52B30
Na komputerze pokazuje 92 gdy na liczniku 102. Da się to jakoś naprawić?

Mam jeszcze problem z przepływką przeładowuje i to sporo. Nie wiem czy nie wymienic chociaz nie zauwazylem ani ubytku mocy ani wzrostu spalania bo pali kolo 12-13 lpg w cyklu mieszanym.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] M52B28 Temperatura pracy
PostNapisane: 17 sierpnia 2015, 15:01 
Offline
Forumowicz

Posty: 357
Moje BMW: E60
Kod silnika: N52B30
To sa wartosci na biegu jałowym. Jak przejechalem sie na odpietej to mial moze troche mniejszy moment obrotowy ale plynniej przyspieszal.

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 48 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL