BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 maja 2025, 12:03

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] M50 B20 faluje, problem z czujnikiem wałka
PostNapisane: 17 sierpnia 2015, 09:47 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Moje BMW: 320
Kod silnika: m50
320i bez vanos, osprzęt Bosch.
Mam już trzy czujniki wałka :zdziwko: , w tym jeden nowy eps. Początkowo po podpięciu czujnika wałka silnik od razu gasł. Aktualnie działa, ale mimo poprawy kultury pracy wtrysków(nie klepią tak jak na odpiętym) dzieją się dziwne rzeczy. Na nie rozgrzanym silniku falowanie obrotów, odciecie zapłonu na 5500 rpm, na rozgrzanym odcina zapłon juz przy 3000 rpm. Strzela w kolektor. Po odpieciu czujnika wałka, silnik wkreca sie do 6700rpm. Nie strzela w kolektor, za to przy schodzeniu z obrotow strzela okropnie z wydechu. Silnik w ogole kiepsko wkręca się, moja 316 ma o wiele lepiej reaguje na dodanie gazu.

Sciagalem kolektor, bylo w nim troche oleju. Wyczyszczony, rowniez silniczek krokowy - kilka razy przelalem go benzyna. Kolektor zalozony na starych uszczelkach, bo wygladaly jak nowe. Zalozylem nowe uszczelke pokrywy i swiec. Sterownik to 0 261 200 405(z e34 520i automat),czyli ktos juz wczesnie go wymienial.

Zanim zabralem sie w ogole za rozbieranie silnika, chodzil na 5 garow, winne bylo gniazdo zasilania. Bylo odlaczone podcisnienie z regulatora cisnienia na listwie wtryskowej. Warto dodac, ze strzelal rowniez ostro na LPG(w tej chwili odlaczone), przed cala operacja przelaczylem paliwo na LPG i strzal na jalowych obrotach po 5 sekundach.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M50 B20 faluje, problem z czujnikiem wałka
PostNapisane: 18 sierpnia 2015, 11:21 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Moje BMW: 320
Kod silnika: m50
Obrazek
Obrazek
pod gorna obudowa sterownika *405


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL