BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2025, 23:54

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1563 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54 ... 79  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 22 sierpnia 2015, 18:50 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 968
Lokalizacja: Szubin koło Bydgoszczy
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b25
Garaż: bylo e36 316i
jest e39 523iA
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
jechałes z lapkiem na kolanach i w live data i sprawdzałes predkosci czujników prze dłuższą droge po dziurach itp
nieraz jest tak ze czujnik jest zabrudzony albo zerwany kabel i raz nawet na 300 metrów predkosc podac inna niz inne kola predkosc i juz jest problem

_________________
moja srebrna 523iA :)
wejdz i zabacz http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 23 sierpnia 2015, 17:50 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 19
Moje BMW: e46
Kod silnika: M43B19
Przejechałem tylko kilkaset metrów, po dziurach nie jeździłem. Problem w tym że błąd czujnika pojawia się na postoju zaraz po przekręceniu kluczyka a odczyty są prawidłowe. Jutro wyciągnę ten czujnik i wyczyszczę. Jeżeli ten zabieg nie pomoże to chyba go wymienię.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 23 sierpnia 2015, 18:05 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 968
Lokalizacja: Szubin koło Bydgoszczy
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b25
Garaż: bylo e36 316i
jest e39 523iA
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
no to moze byc tez elektronika w pompie tez czesto pada

_________________
moja srebrna 523iA :)
wejdz i zabacz http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 23 sierpnia 2015, 20:54 
Offline
Forumowicz

Wiek: 42
Posty: 161
Lokalizacja: Kozienice
Moje BMW: e90 320i
Kod silnika: n46
Mam te same błędy co w linku z tym że silnik n46 w e90

https://wiki.bentleypublishers.com/disp ... 004+-+2010

Od czego to jest? bo po nr części nie moge tego znaleśc

_________________
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=105373


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 24 sierpnia 2015, 17:49 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 19
Moje BMW: e46
Kod silnika: M43B19
Niestety żadne wstępne ''namaczanie'' i ostukiwanie nie pomogło- urwałem chwasta. Teraz to już muszę kupić nowy. :kwasny:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 27 sierpnia 2015, 17:09 
Offline
Forumowicz

Wiek: 52
Posty: 279
Lokalizacja: JASTRZEBIE_ZDROJ
Moje BMW: E65
Kod silnika: M54B30
Panowie naprawdę nie mogę w necie nic znaleźć na temat tych błędów
Czy możecie mi pomóc z ich rozszyfrowaniem PLISS
POW A14F A156
NAV D7CE
SIM/SGM 9487
FAS 9E68
Naprawdę będę wdzieczny i naprawdę szukałem.
Pozdrawiam

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 27 sierpnia 2015, 18:57 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 19
Moje BMW: e46
Kod silnika: M43B19
Czujnik wymieniony, po przejechaniu kilkudziesięciu metrów kontrolki zgasły same, zegary działają poprawnie. Dzięki kolego bedi_24 za celne porady :super: . Zostały tylko błędy zegarów, które po skasowaniu pojawiają się zaraz po przekręceniu kluczyka.

191 KOMBI 46-EEPROM, coding incorrect/incomplete

Error freguency:40

Invalid working area
Error present
-----------------------------------------------------------------------------------
17 TOG
Error freguency:40

Open circuit
Error present

Prawdopodobnie jest to skutek kopania w zegarach.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 28 sierpnia 2015, 15:45 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 1
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57/TU
Witajcie oto błędy mojej bmki, nie mam pojęcia jak to ogarnąć :zly:
podaję listę
46D3
3FF0
4203
4548
5118
4F4C
4F56
9C54
9C6B
A557
A58E
CE96

Rozkładam ręce od czego mam zacząć ??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 28 sierpnia 2015, 21:08 
Offline
Forumowicz

Wiek: 52
Posty: 279
Lokalizacja: JASTRZEBIE_ZDROJ
Moje BMW: E65
Kod silnika: M54B30
Ja sobie sam musiałem dać rady. Pomogę Ci mimo wszystko
http://www.bmwfaq.com/threads/lista-de- ... mw.536877/

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 29 sierpnia 2015, 15:41 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 1
Moje BMW: 330
witam panowie wyskoczyl mi zestaw bledow:
Mam e46 323 z gazem czytalem ze te bledy moga byc zwiazane z gazem.
227 228 lambda bank 1 i 2 zu gross
raz juz byly wykasowalem bo chcialem sprawdzic czy incydentalnie.

dodatkowo doszly 154 signal lambda spende
i 243 i 241 Zylinder 4 i 6 czyli pewnie tez cos zmieszanka?

Pytanie jak mam dalej diagnozowac ktos cos zasugeruje ? mam Inpe kabelek z przejsciowka wszytsko bangla wiec moge sie bawic w diagnoze.

Na trasie WA-WA Bydgoszcz wyskoczył mi znów bład płynu chłodniczego. Poczytalem wsumie i zrobiłem wg instrukcji z odpowietrzaniem czyli zalelem pod korek trochę odpowietrzyłem i sie nie zapala zobaczymy na jak długo. Wiem ze mam pewnie ten odpowietrznik do wymiany bo juz jest lekko zdewastowany oraz syczy mi z pod korka.

Mazi i innych rzeczy sugerujących uszczelkę głowicy brak . Ale chciał bym cos dowiedzieć sie o tych błędach co dzis wyskoczyły po wczorajszej trasie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 31 sierpnia 2015, 09:17 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 259
Moje BMW: E46
Kod silnika: M43B19TU
Garaż: Blaszany :]
Od czasu wyczyszczenia styków w sondach, wszystko było ok (żadnych błędów) do czasu gdy chciałem się przejechać na gazie. Po przejechaniu ok 20 km na nim (bo nie jeżdżę na ogół na nim), wyskoczył błąd 138 tylko. Sonda przed zmieniała normalnie napięcia, a ta za w sumie nie bardzo (zakres około +- 0.2V). Wina gazu czy jak ?

_________________
http://www.iv.pl/images/49480512003272693367.jpg
"Bo jeśli pasja wygra, to i Ty będziesz zwycięzcą"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 1 września 2015, 20:06 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 95
Moje BMW: E61
Kod silnika: m57t2d30
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=170296
- 002850 DME: Variable valve gear - guide sensor
- 002852 DME: Variable valve gear - reference sensor

Silnik N42B18, wie ktoś co oznaczają te komunikaty? I co trzeba wymienić?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 1 września 2015, 20:56 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Błąd:
7669 Electronic car immobilisation system (EWS)

Witam,
Mam taki problem że silnik M57 kręci bardzo dobrze, lecz nie chcę odpalić.
Od 3 dni mam tak, że nie chciał odpalać. Podłączyłem inpe i był ten błąd 7669 Electronic car immobilisation system (EWS) skasowałem go, podłączyłem się pod EWS, tam nie było błędów i zapalił. Tego jednego dnia pojeździłem i raz odpalał normalnie a czasem nie chciał i w końcu za którymś razem mu się udało.
Aktualnie kręci ale wcale nie odpala - nawet po skasowaniu błędu, który się dalej pojawia.
Paliwo, aku, wszystko OK.

Czy ktoś miał już takie objawy i czym może być spowodowany ten błąd. Podejrzewam że coś z EWS się dzieje, ale co mogę zrobić?

Dzięki i pozdro ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 2 września 2015, 09:29 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 34
Posty: 21
Lokalizacja: Suchedniów
Moje BMW: e46
Kod silnika: M43
Witam nie wiem czemu moj temat zostal usuniety ale mniejsza o to wiec moze sprobuje tu napisac chodz pytanie nie dotyczy tematu. Nie moge nigdzie znalesc jak zmienic jezyk w ncs z niemieckiego na angielski inpa i standard tools instalowane po angielsku. Inpe mam po angielsku(polsku) a ncs jest po niemiecku.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 3 września 2015, 20:18 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 25
Moje BMW: E46 touring
Kod silnika: M47+
U mnie takie coś ostatnio wyskoczy
Błąd 45a0, za wysokie ciśnienie w szynie cr


Co to może być? Pomijam fakt ze ciśnienie jest podniesione w mapie.
Błąd pojawia się nie zawsze, czasami po 5min jak przybutuje a czasami dopiero po 20min, wpada w awaryjny, wyłącze i włączę silnik błąd znika.
Zastanawiam się czy to zawór na cr czy może za bardzo ciśnie ie na szynie jest podniesione
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 8 września 2015, 10:34 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Moje BMW: 645Ci
Kod silnika: N62b44
Wstawiam logi z mojej inpy. Auto skacze na obrotach 10-40 obrotów, cały czas. Na zimnym potrafi się troche mocniej zatelepać. Ogólnie caly czas lekko drży na wolnych obrotach i do 1500 obrotów się trzęsie, później jest ok.

Co zauważyłem, valvetronic działa dopiero powyżej 1500 obrotów-nie wiem czy to normalne.

Wtryski leja różnie i mają rózne wartości, dopiero co były wymieniane i był czyszczony cały układ paliwowy bo się co jakiś czas zapowietrzał. Z filtra paliwa wyleciało czarne paliwo. Wtryski lubiły poklepać, po skasowaniu adaptacji jest luks, po przejechaniu kilku km wszystko wraca do "normy"..

Wykresy w cramshaft wariują dosłownie w okolicach podanych norm. Cylindry jak widać zbyt zgrane ze sobą nie są, albo mi się wydaje ;)

Był na chwile bład czujnika ciśnienia w kolektorze, ale więcej się nie pojawił choć jakieś 2 miesiące temu go wymieniłem.

Pod podszybiem od strony kierowcy jest czujnik przygwożdżony metalową obejmą, jest troche zalany olejem i obejma trzymała się na jeedną śrubę bo jakiś geniusz przekręcił gwint. Po odpięciu na wyłączonym zapłonie nie pokazuje w historii żadnego błedu.

Cewki, świece nowe, przepustnica czyszczona, przepływka wydaje mi się, że daje za niskie wartosci. Norma dla 500-600 obr to ok. 25-26, maks jaki na 3cim biegu z pedałem w podłodze pokazała to 880.

Dzisiaj od rana sprawdziłem i wrzuciłeem nowe logi, autem trzęsie na dodanie gazu dalej reaguje spadkiem obrotów. Jeden z sensorów o2 po jakims czasie gubi wartosci czy nie wiem jak to nazwac, po prostu przestaje podawac napiecie? Widac to na wykresie.

Wczoraj podczas jazdy wyskoczyły błędy sond oraz podgrzewania mieszanki, ale w trakcie jazdy na LPG. na benzynie jest wszystko ok i nie ma żadnych błędów. Co prawda obroty lekko faluja ale stawiam, że to po prostu rozciagniety łańcuch rozrządu albo inna mechaniczna usterka. Wtryski czasem przelewaja do wartośco 2 i -2, ale głównie trzymaja wartosci zb lizone do 1. Pod maska cos dzisiaj miarowo zaczęło sobie klepać dodatkowo, ale obroty auto trzymało bardzo niskie jak na zimny silnik ( zadane 550, trzymało 490-510 )

Chwała Wam za pomoc :rozpacz:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 8 września 2015, 16:50 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 968
Lokalizacja: Szubin koło Bydgoszczy
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b25
Garaż: bylo e36 316i
jest e39 523iA
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
sondy nie powinny gubic napiecia powinny cały czas je zmieniac
i twierdzisz ze wartosc przepływki jest za niska a ja bym powiedział ze jest za wysoka
wiem ze to v8 ale ja jałowym 25kg to za duzo chyba ze naprawde tyle potrzeba dla silnika v8 bo np r6 potrzebuje ok 13 -14 kg

_________________
moja srebrna 523iA :)
wejdz i zabacz http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 8 września 2015, 18:35 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Moje BMW: 645Ci
Kod silnika: N62b44
Nie upieram sie w żaden sposób. Chodzi mi bardziej o fakt doładowania a nie jałowego jej trybu pracy. Patrząc po prostu po wykresach innych to stwierdziłem bo widziałem przy doładowaniu wyniki rzędu 1100 a u mnie Maks 890 wyciągnęła. Co do sond to wlasnie wydaje mi sie ze one maja tu jaki problem bo jak gubi napięcie sensor o2 na banku 2 to wtryski zaczynaja przelewać i szarpie autem. Z tym ze nie wiem dokładnie co oznacza sensor 2. Druga rzecz czy dane dla ułożenia wałków ( camshaft) powinny mieć stałe wartości ? Bo u mnie szaleją miedzy 90-110 bardzo intensywnie

Btw teraz dopiero zinterpretowałem co napisałeś. Wartości napięcia na sondach powinny sie zmieniac? Bp u mnie pierwsze wartości sa zawsze na 1.49-1.50. Sensory o2 delikatnie czasem zmienia wartość sle jak widać na jednym z obrazów często jest tak ze sensor o1 ma wartość 0.60 a o2 0.09


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 8 września 2015, 19:14 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 968
Lokalizacja: Szubin koło Bydgoszczy
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b25
Garaż: bylo e36 316i
jest e39 523iA
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
napiecia musza sie zmieniac wtedy sondy działąja ok jak zmieniaja napiecia to ustalaja dawke paliwa
wartosci adaptacji wałków zmieniaja sie delikatnie zawsze im wiecej to znaczy ze łańcuch moze byc rozciagniety ale wartosci sa w zielonym polu nie wchodzi na czerwone wiec jest ok

_________________
moja srebrna 523iA :)
wejdz i zabacz http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 8 września 2015, 20:49 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 38
Posty: 82
Lokalizacja: Pszczyna
Moje BMW: e92
Kod silnika: n54
Witam. mam pytanie do znawców inpy, ponieważ silniczek po odpalenie troche nie równo pracuje, i lekko przerywa, a błedy na inpie mam tylko takie:

213 Knock sensor 4 Sensor signal

18 Lambda probe Bank 2 before CAT
139 Output thermostat

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

_________________
B---M---W


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1563 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54 ... 79  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 57 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL