BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 25 czerwca 2025, 18:46

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] 318i N42B20 interpretacja wyników pom. kompresji
PostNapisane: 18 września 2015, 21:02 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 33
Posty: 84
Moje BMW: E46 318i
Kod silnika: N42B20
Witam ponownie. Powodem zmierzenia kompresji jest nadmierne zużycie oleju i dymienie w szczególności na rozgrzanym silniku gdy trochę popracuje na wolnych obrotach oraz rozjechane korekty czasów wtrysków- inne na bank 1, inne na bank 2, wzrastające obroty które trzymają się na ok. 1500 po rozgrzaniu silnika.
To co udało mi się zmierzyć z procedurami DISa przedstawia się następująco:
Minimum valve lift:
cyl.1- 7.5
cyl.2- 8
cyl.3- 7.5
cyl.4- 6

Valve lift 9.6mm więc chyba max i to co najbardziej nas interesuje:
cyl.1- 11
cyl.2- 11.3
cyl.3- 11.3
cyl.4- 11.6

Próba olejowa:
cyl.1- 13.4
cyl.2- 13.7
cyl.3- 14.6
cyl.4- 13.7

Ciśnienie ładnie się wbijało w pierwszych 4 suwach, zapewne czeka mnie wymiana uszczelniaczy ale nie wiem czy nie wymieniać od razu pierścieni, nie wiem na co mam się szykować czy wymieniać uszczelniacze bez zdjęcia głowicy czy lepiej ją zwalić i wymienić też pierścienie i uszczelkę dlatego prosiłbym o ocenę ludzi którzy mają większe doświadczenie z tym silnikiem.
Wg TISa ciśnienie ma wynosić 9-18bar co nie jest dla mnie zrozumiałe, ze wzoru jest to 12.5bar.

Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 318i N42B20 interpretacja wyników pom. kompresji
PostNapisane: 19 września 2015, 19:38 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 257
Lokalizacja: Dąbrowa Gór.
Moje BMW: e46 320td
Kod silnika: m47n
Najlepiej zmierzyć manometrem , a co do kopcenia to przy uszkodzonych uszczelniaczach kopci z reguły tylko przy rozruchu potem w miarę nagrzania przestaje a przy zuzytych pierscieniach będzie kopcic na rozgrzanym silniku oczywiście na niebiesko , żeby wymienić uszczelniacze dementujesz gore a pierścienie góra i dół bo korby trzeba odkrecic żeby potem całość wyszła do gory ale to droga zabawa to już twoja decyzja co zrobisz, pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 318i N42B20 interpretacja wyników pom. kompresji
PostNapisane: 19 września 2015, 23:07 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 33
Posty: 84
Moje BMW: E46 318i
Kod silnika: N42B20
Kompresja oczywiście sprawdzona została manometrem i z niego podałem te wyniki, chodziło mi o to, że disem tylko podniosłem maksymalnie zawory aby odczyt był poprawny i wynik który nas najbardziej interesuje to:
cyl.1- 11
cyl.2- 11.3
cyl.3- 11.3
cyl.4- 11.6
i
Próba olejowa:
cyl.1- 13.4
cyl.2- 13.7
cyl.3- 14.6
cyl.4- 13.7
Na zimnym silnik nie dymi, dopiero gdy się rozgrzeje i trochę postoi, dodam gazu, wypalę to co się uzbierało i jest spokój na 1min i znowu dymi po przygazowaniu a im dłuższy jest czas w którym silnik pracuje na wolnych obrotach tym więcej jest dymu po przygazowaniu. Np. po 1min zadymi a po 5min kopci jak z komina po nawet delikatnym przygazowaniu do czasu wypalenia się gazując tego co się uzbierało.
Stawiałbym raczej na uszczelniacze i jak na razie to chyba tylko je wymienię bez ściągania głowicy, najwyżej później będę się martwił bo i tak koszt roboty mnie nie obejmuje gdyż będę robił to sam. Tak czy inaczej post stworzyłem aby ocenić zmierzoną kompresję i jeśli jest ona marna to może lepiej od razu zajmę się też pierścieniami. Nie chcę na darmo pakować się w dodatkowe koszty jakimi byłaby uszczelka pod głowicę, uszczelka pod misę i uszczelka pod kolektor wydechowy- no ta akurat kosztuje grosze do tego test głowicy i jej planowanie no i oczywiście dodatkowy czas mojej roboty który może okazać się zbędny.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 318i N42B20 interpretacja wyników pom. kompresji
PostNapisane: 20 września 2015, 01:00 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 257
Lokalizacja: Dąbrowa Gór.
Moje BMW: e46 320td
Kod silnika: m47n
Wiec kompresję masz całkiem przyzwoita kolego, zacznij od tych uszczelniaczy bez zdejmowania głowicy powinno dać radę tylko jakiś patent do przytrzymania zaworów musisz zrobić żeby do środka nie wpadły :) :super:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 45 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL