BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 21 czerwca 2025, 20:33

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] DSC problem po wymianie sterownika
PostNapisane: 6 października 2015, 22:23 
Offline
Forumowicz

Posty: 185
Lokalizacja: CzĂŞstochowa
Moje BMW: E 39
Kod silnika: M54B25
Witam
Przechodzę szybciutko do rzeczy mam nadzieję że uda się rozwiązać mój problem który ma się następująco

Zapaliły się 3 magiczne żółte lampki , kontakt z kilkoma polecanymi firmami które zajmują się regeneracją sterowników i diagnoza iż mój egzemplarz nie nadaje się do naprawy błąd 14 valve relay error.
Zakupiłem używany sterownik podobno na 100 procent sprawny, dzisiaj przyszedł :)

I teraz tak:

-po podłączeniu go powróciła komunikacja mogę odczytywać wszystkie parametry błędy itd (mam inpę)
-po odczytaniu błędów wyglądało to następująco

97 steering angle adjustment necessary (tutaj wiedziałem że należy wykonać kalibrację w special test dla e46 co też uczyniłem i błąd już znikł
58 gear box control unit Can error message
error frequency 255
vehicle speed 2,75km/h
i tutaj moje pytanie co to za błąd ?? czy przykładowo sterownik może pochodzić z auta z automatyczną skrzynią biegów (ja mam manuala) ?? co należy zrobić

Dodatkowo zastanawia mnie to vehicle speed 2,75 a w odczytach live data jest 0 i wartości z każdego koła pokazuje prawidłowo

Słucham propozycji spędziłem już kilka nocy na szukaniu odpowiedzi i brak problemu z 58 gear box...., chłopak od którego kupiłem sterownik sprzedał mi kilka innych rzeczy i wszystko super gwarantował że sterownik chodził do momentu demontażu , z resztą to chyba nie jest typowy błąd odnośnie jego uszkodzenia


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] DSC problem po wymianie sterownika
PostNapisane: 6 października 2015, 23:42 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 4674
Lokalizacja: Września
Moje BMW: E60
Kod silnika: M54b25
Garaż: www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=137687 Днепр
Musisz zakodować do swojego auta.

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010)530d
E38 740i (I 2011 - XII2017)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] DSC problem po wymianie sterownika
PostNapisane: 7 października 2015, 08:18 
Offline
Forumowicz

Posty: 185
Lokalizacja: CzĂŞstochowa
Moje BMW: E 39
Kod silnika: M54B25
Dziękuję za wyczerpującą odpowiedź. A czy ktoś podpowie jak to zrobić i czy dam radę inpą czy muszę jechać do kogoś kto ma DISa ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] DSC problem po wymianie sterownika
PostNapisane: 7 października 2015, 09:22 
Offline
Specjalista

Posty: 2696
Lokalizacja: Racibórz(śląsk)
Moje BMW: Vectra B
Kod silnika: X20XEV
W pakiecie w którym jest inpa, jest program NCSExpert. Należy go wcześniej odpowiednio skonfigurować, a później można kodować sterowniki.

Następnie potrzebujesz DIS lub ISTA(ISTA Rheingold, którą można znaleźć w sieci, działa na zwykłym kabelku jak inpa) do kalibracji kąta skrętu

_________________
Jeśli udzielam się w temacie, to proszę nie pisać mi PW. Lepiej problem rozwiązać w danym temacie. Może przydać się jeszcze komuś innemu w przyszłości


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E39] DSC problem po wymianie sterownika
PostNapisane: 7 października 2015, 10:50 
Offline
Forumowicz

Posty: 185
Lokalizacja: CzĂŞstochowa
Moje BMW: E 39
Kod silnika: M54B25
Kalibrację konta skrętu zrobiłem samą inpą jest tam taka funkcja w special test i ten błąd już zniknął

Jeżeli chodzi o NCSa to tak mam go i kiedyś się nim bawiłem jeżeli chodzi o jakieś dodatkowe funkcje jak miganie kierunków przy zamykaniu itp

To teraz czy ktoś może mnie poprowadzić którą funkcję w NCS przestawić


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] DSC problem po wymianie sterownika
PostNapisane: 7 października 2015, 11:59 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 4674
Lokalizacja: Września
Moje BMW: E60
Kod silnika: M54b25
Garaż: www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=137687 Днепр
Ze łba Ci nie powiem, ale poszukaj "kodowanie pustym plikiem man"; będzie działać.

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010)530d
E38 740i (I 2011 - XII2017)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] DSC problem po wymianie sterownika
PostNapisane: 7 października 2015, 18:29 
Offline
Forumowicz

Posty: 185
Lokalizacja: CzĂŞstochowa
Moje BMW: E 39
Kod silnika: M54B25
A pusty plik MAN którego modułu dotyczy (jaki układ konkretnie/zakładkę) mam programować?
Rozumiem że teoretycznie "czyszczę" ustawienia w sterowniku DSC po to aby zostały one na nowo zaczytane z innego modułu ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] DSC problem po wymianie sterownika
PostNapisane: 7 października 2015, 22:06 
Offline
Specjalista

Posty: 2696
Lokalizacja: Racibórz(śląsk)
Moje BMW: Vectra B
Kod silnika: X20XEV
Koduj domyślnym profilem(default profil lub expertmode). Kodujesz moduł DSC

_________________
Jeśli udzielam się w temacie, to proszę nie pisać mi PW. Lepiej problem rozwiązać w danym temacie. Może przydać się jeszcze komuś innemu w przyszłości


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E39] DSC problem po wymianie sterownika
PostNapisane: 12 października 2015, 21:43 
Offline
Forumowicz

Posty: 185
Lokalizacja: CzĂŞstochowa
Moje BMW: E 39
Kod silnika: M54B25
Niestety problem nadal występuje, procedurę z pustym plikiem przeprowadziłem kilkukrotnie niestety za każdym razem problem powraca

Jakieś pomysły sugestie ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] DSC problem po wymianie sterownika
PostNapisane: 21 października 2015, 10:33 
Offline
Forumowicz

Posty: 185
Lokalizacja: CzĂŞstochowa
Moje BMW: E 39
Kod silnika: M54B25
Problem rozwiązany podwójnie

Po pierwsze udało się usunąć usterkę na moim sterowniku z czego bardzo się cieszę
Po drugie do adaptacji kąta skrętu kierownicy wystarczy zwykła inpa (procedura dla e46)
Po trzecie do kodowania najprawdopodobniej jest potrzebny DIS ponieważ pusty plik nie zdał egzaminu

W rezultacie powyższego mam sprawne auto oraz zapasowy sterownik, komunikuje się wszystkie parametry działają zakodowany pod automat lub do przekodowania pod manual


A usterka bo pewnie wiele osób jest ciekawych (lub nie) - BEZPIECZNIK zasilający jedną z cewek ,w tym przypadku popełniłem klasyczny błąd za dużo czytałem założyłem najgorsze a nie sprawdziłem podstaw, człowiek się uczy całe życie.


Jeżeli ktoś jest chętny to za sterownik płaciłem 350zł + przesyłka 17zł, mogę oddać po kosztach zakupu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 42 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL