BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 maja 2025, 09:29

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Nietypowy moduł przekźnik.
PostNapisane: 20 września 2015, 13:59 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz
Avatar użytkownika

Posty: 4
Moje BMW: e36
Kod silnika: m40
Witam serdecznie wszystkich forumowiczów. Jestem nowy na forum mój wozik to BMW 316i E36 1.6L 1991r sedan silnik M40. Szanowni forumowicze mam do Was ogromną prośbę proszę przejrzycie zdjęcia, mianowicie dotyczy sterownika-modułu wycieraczek w tym modelu. Chodzi mianowicie o pracę wycieraczek uciążliwą, nie ma nazwę to biegu cyklicznego-czyli co jakiś czas, nie ma cyklu jednorazowego przetarcia szyb.Czyli jest bieg wolny i szybki nie ma automatycznego powrotu wycieraczek, jeśli wyłączę to to pozostają do przykładu na środku szyby. Co wykonałem-1 rozebrałem schowek 2 zdjąłem ochronę nad pedałami 3 rozebrałem miejsce gdzie jest dźwignia maski 4 ile się dało tyle zdjąłem wygłuszenie podłogi gdzie idzie wiązka kabli-oczywiście wszystko od strony kierowcy. I tak są tam 2 niebieskie małe sprawne przekaźniki, 1 mały pomarańczowy, 1 większy niebieski(chyba odpowiada za zapłon..), noo i teraz setno ; czarny moduł wąski dłuższy o symbolu 3A0 927 181 co jest z zupełnie innego auta!. Chyba zbytecznie i pochopnie zakupiłem moduł WI-WA OW II, przejrzałem ogrom stron nie daje jakoś z tym rady. Moje pytania z podziękowaniem.

1-W schowku jest wolne gniazdo może ktoś się orientuje co tam za moduł ma przyjść? chyba nie potrzebnie tego nie dali
2-Moduł z innego auta o symbolu 3A0 927 181 czy to jest to gniazdo za które odpowiada całkowita praca wycieraczek? dając sygnał przekaźnikom niebieskim(przeczyściłem), jaki do tego modelu wozu powinien być prawidłowy?
3-Jaką spełnia funkcję ten pomarańczowy mały? i ten niebieski dłuższy który hmm wedle mnie jest od zapłonu(nie zaprzeczę że mylę)

Oczywiście przy moich sprawdzaniach poszedł bezpiecznik, ale zaskoczyło mnie jedno; mianowicie jak poszedł bezpiecznik od spryskiwaczy, czy to na biegu wolnym czy też na szybkim nie można było wyłączyć pracy wycieraczek. Koledzy co o tym wszystkim sądzicie?, jeśli jest ktoś z okolic Śląska i ma na sprzedaż nazwę to moduł prawidłowy to proszę o kontakt. Jeśli cokolwiek zdublowałem na forum przepraszam. Za wszystkie podpowiedzi serdecznie dziękuję.
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Nietypowy moduł przekźnik.
PostNapisane: 10 października 2015, 17:30 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz
Avatar użytkownika

Posty: 4
Moje BMW: e36
Kod silnika: m40
Wielkie podziękowania za POMOC :padam: .Nikt nie wie :mur: jaki jest prawidłowy moduł sterownika wycieraczek w TYM modelu wozu. Pominę prośbę z pytaniami moimi innymi jednak jestem zaskoczony bo w moim przypadku google i forum nie pomorze. Chyba ktoś z Was ma taki wóz? :niepewny: i przynajmniej orientacyjnie wie jaki jest prawidłowy. Bo wiwa II to mam już 3 komplety zbyteczne. Tam jest 1 prostokątny tylko że problem ogromny z odnalezieniem prawidłowego, a losowo nabytych to już mam od groma gdzie żaden nie odpowiada.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Nietypowy moduł przekźnik.
PostNapisane: 10 października 2015, 18:05 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 526
Lokalizacja: DZA/DW
Moje BMW: Brak
Aut z tym rozwiązaniem jest mało, wiec ciężko o pomoc. Jeżeli dobrze zrozumiałem to masz problem z lokalizacją przekaźnika. Może książka bentleya pomoże: strona 389 lub schemat, wtedy dojdziesz po kolorach kabli, który to (wiper/washer): http://wedophones.com/Manuals/BMW/ Co do numerów przekaźnika to nie pomogę.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E36] Nietypowy moduł przekźnik.
PostNapisane: 11 października 2015, 11:31 
Offline
Forumowicz

Wiek: 48
Posty: 207
Moje BMW: e36
Kod silnika: M43
Garaż: włsny
wyciag mechanizm z silnikiem włacz na moment zeby ustawily sie na 0 i dokrec korbke to takie coz z galka bo jak u mnie przyczyna moga byc mikro styki za wczesnie sje wylacza silnik odrazu wyczysc i przesmaruj wszystko


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Nietypowy moduł przekźnik.
PostNapisane: 11 października 2015, 16:19 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz
Avatar użytkownika

Posty: 4
Moje BMW: e36
Kod silnika: m40
Witam serdecznie. Dziękuje kochani za pomoc :piwo: . Kolego mr18 przekaźnik zlokalizowałem, zerknij jak możesz zdjęcie; niebieskie x 2 to przekaźniki wycieraczek. Natomiast na 99,9%:) za sterownie pracą wycieraczek (wolne,cykliczne, prawidłowy powrót) odpowiedzialny jest czarny kwadratowy który u mnie poprzednik podmienił z innego wozu. Problem w tym że nie potrafię w 100% znaleźć w sieci jak i w mojej okolicy informacji jaki symbolem ma być prawidłowy. Na stronach aukcyjnych spore grono błędnie sprzedaje przekaźniki-moduły, ale to ku przestrodze dla innych bo jak mam jak widać na foto nie przydatne względem mojego problemu. Ten co mam podmieniony jak pisałem wcześniej ma bieg wolny i szybki-brak cyklicznego noo i powrotu.
Koleżanko gabi15 wczoraj mimo nie za dobrej pogody zrobiłem tak jak napisałaś przy okazji wyczyściłem i nasmarowałem, po czym trafił mi się moduł-przekaźnik z Fiata mimo że po włożeniu zaraz poszedł bezpiecznik od spryskiwaczy to wycieraczki jedynie przy biegu szybkim po wyłączeniu na manetce idealnie zeszły na swoje miejsce. Nie mówię żeby ktoś perfekt wiedział jaki ma być moduł u mnie po symbolu może jakaś podpowiedź po czym namierzę prawidłowy.
Kochani z innej beczki jest coraz zimniej co wszyscy odczuwamy o co chodzi. Było ciepło tego nie zauważyłem chodzi o prędkość obrotów nawiewu (u mnie bez klimatronika-zwykłe). Mam tylko bardzo wolny bieg i najszybszy. Podobno z tego co wyczytałem jeśli poszedł tzw. jeż to powinny być tylko najszybsze!. Jednak byłbym wdzięczny jeśli wiecie po 1 jak wygląda w moim modelu opornica? tzw. jeż, i co najważniejsze gdzie on jest bo rozebrałem już sporo i jakoś tego nigdzie nie widzę. Na zdjęciach zaznaczyłem cyframi co mam rozkręcić żeby dostać się do opornicy?-może w tym modelu ten jeż inaczej wygląda i jest w zupełnie innym miejscu?. Za każdą pomoc dziękuję. Wiem że tematy na forum były maglowane powiedzmy od A do Z, jest mały a raczej spory kłopot wszystkie zdjęcia które daliście na imageshack są usunięte od długiego czasu, na fotosiku też nie są długo trzymane. Dlatego nie raz nowy forumowicz świadomie dubluje temat bo sam opis nie raz to 70% sukcesu-tak właśnie ja nie potrzebie nabyłem moduły. Pozdrawiam i raz jeszcze dziękuję.
Proszę przeglądnąć zdjęcia :)
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Nietypowy moduł przekźnik.
PostNapisane: 1 listopada 2015, 16:06 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz
Avatar użytkownika

Posty: 4
Moje BMW: e36
Kod silnika: m40
Witam. Jeśli ktokolwiek z kolegów ma taki przekaźnik/moduł wycieraczek o którym jest sporo w temacie, a jest to;
wisch wasch steuergerät 61 35-1387 963. Proszę o kontakt :)
KONTAKT GG 6828560
Proszę pisać nawet jak nie widoczny
Jakiekolwiek informacje względem tego nie typowego modułu, będę nade wdzięczny. Próbowałem wręcz wszystkiego ale amatorsko bez schematu nie zrobię nic :( .Może jest, a w zasadzie powinien być jakiś zamiennik?. Już pomijam żeby wycieraczki chodziły cyklicznie, ale żeby tylko podstawowo było prawidłowe po wyłączeniu parkowanie wycieraczek, bieg szybki i wolny. Każdy Wasz pomysł mile widziany za co dziękuję.
Poniżej foto
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL