BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 23:17

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E38] 740i swap (downgrade) na m54b30
PostNapisane: 26 października 2015, 23:14 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7544
Lokalizacja: Tarnów
Moje BMW: E12 520A
Kod silnika: m20b20
Garaż: E12
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=67421&start=400
e46 328ci Santorini Blue
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6& ... &start=200
E36/7 2.8i
Mini countryman SE
F87
Był już kiedyś temat o podobnej nazwie ale założył go gimnazjalista i temat się nie rozwinął zatem ponawiam ;)

- jak myślicie , czy zmiana uszkodzonego m62tuB44 na m54b30 to dobry czy zły pomysł i dlaczego ?

- czy osiągi takiego auta będą zbliżone bardziej do 735i czy do 730i ?

Auto ma służyć jako typowe daily (trochę fanaberia - e38 na dupowóz ale co tam) zatem osiągi nie są tutaj najważniejsze , aczkolwiek auto nie może być zawalidrogą.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E38] 740i swap (downgrade) na m54b30
PostNapisane: 26 października 2015, 23:27 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2720
Lokalizacja: Olkusz/Kraków
Moje BMW: E36
Kod silnika: M52B28/M54B22
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=159139
Było kiedyś 7er u HTT właśnie na downgrade'dzie.

http://forum.bmw-syndykat.pl/index.php? ... 7er/page-4


Znalazłem :D

_________________
Obrazek

BORN ON THE RACETRACK TO LIVE ON THE STREET


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E38] 740i swap (downgrade) na m54b30
PostNapisane: 26 października 2015, 23:36 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7544
Lokalizacja: Tarnów
Moje BMW: E12 520A
Kod silnika: m20b20
Garaż: E12
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=67421&start=400
e46 328ci Santorini Blue
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6& ... &start=200
E36/7 2.8i
Mini countryman SE
F87
Mateusz118, znam temat.

Ciekaw jestem natomiast opinii na bmw-sport.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E38] 740i swap (downgrade) na m54b30
PostNapisane: 26 października 2015, 23:55 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 3058
Lokalizacja: Herzberg/Tiegenhof
Moje BMW: Z3
///david, a może M57D30 ? :rotfl:
A tak serio to ciężko o sensowne M54B30, po za tym ten silnik nie występował w E38, także będzie ciężko sprzedac takie auto.

_________________
"Jeszcze dziś, nawet po tym, co się wydarzyło w Ronde di Andora bardziej boję się, kiedy wychodzę na spacer, niż kiedy prowadzę auto." RK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E38] 740i swap (downgrade) na m54b30
PostNapisane: 27 października 2015, 01:18 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 80
Lokalizacja: Pabianice
Pomysł fajny, bo i silnik jest ok. Jedna z bardziej sensownych opcji. Jechałem czymś takim i daje radę. Nie urywa tyłka ale zbiera się dość zwinnie, przy czym pali ze 30% mniej niż 4.4

_________________
FTWL Motorsport


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E38] 740i swap (downgrade) na m54b30
PostNapisane: 27 października 2015, 10:44 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7544
Lokalizacja: Tarnów
Moje BMW: E12 520A
Kod silnika: m20b20
Garaż: E12
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=67421&start=400
e46 328ci Santorini Blue
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6& ... &start=200
E36/7 2.8i
Mini countryman SE
F87
Pawel!, czy ja wiem czy tak ciężko będzie sprzedać ?
hajtek sprzedał 4 takie sztuki bez najmniejszego problemu - m57n też nie występował w kompocie a się sprzedał. O tym akurat nie myślę bo dopiero kupiłem auto - gdybym tak kalkulował to w życiu bym żadnego swapa nie zrobił a mam ich już za sobą kilka.

Karolo, jeździłeś manualem czy automatem z tym b30 - waham się miedzy jedną opcją a drugą - mam jakąś dziwną blokadę przed połączaniem e38 + manual ...może niesłusznie :] ?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E38] 740i swap (downgrade) na m54b30
PostNapisane: 27 października 2015, 11:16 
Offline
Lokalny Ekscentryk

Wiek: 39
Posty: 5118
Lokalizacja: WPR
Moje BMW: ????
Kod silnika: ????
Garaż: Brak :(
Jest:
Hyundai I30
Volvo V40

Było:
E36 325td
E36 318is Coupe
E39 530d Touring: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=82514
E46 318i: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=132544
E90 320d: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=159224
E87 120d
E60 535d
///david, to nie E36 a E38? :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E38] 740i swap (downgrade) na m54b30
PostNapisane: 27 października 2015, 11:43 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7544
Lokalizacja: Tarnów
Moje BMW: E12 520A
Kod silnika: m20b20
Garaż: E12
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=67421&start=400
e46 328ci Santorini Blue
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6& ... &start=200
E36/7 2.8i
Mini countryman SE
F87
feder, miał być kebab a wyszło co innego. W sumie się cieszę ,że taką decyzję podjąłem. Zawsze mi się marzyło e38 ale jakoś nie miałem na nie odwagi ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E38] 740i swap (downgrade) na m54b30
PostNapisane: 27 października 2015, 11:51 
Offline
Lokalny Ekscentryk

Wiek: 39
Posty: 5118
Lokalizacja: WPR
Moje BMW: ????
Kod silnika: ????
Garaż: Brak :(
Jest:
Hyundai I30
Volvo V40

Było:
E36 325td
E36 318is Coupe
E39 530d Touring: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=82514
E46 318i: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=132544
E90 320d: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=159224
E87 120d
E60 535d
///david, to w sumie dobrze wyszło że tamta sztuka E36 odpadła ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E38] 740i swap (downgrade) na m54b30
PostNapisane: 27 października 2015, 12:39 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7544
Lokalizacja: Tarnów
Moje BMW: E12 520A
Kod silnika: m20b20
Garaż: E12
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=67421&start=400
e46 328ci Santorini Blue
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6& ... &start=200
E36/7 2.8i
Mini countryman SE
F87
feder napisał(a):
///david, to w sumie dobrze wyszło że tamta sztuka E36 odpadła ;)


za co Ci jestem bardzo wdzięczny :ok:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E38] 740i swap (downgrade) na m54b30
PostNapisane: 27 października 2015, 13:25 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2080
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: E81
Kod silnika: N54b30a
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=172345
///david, czyli kupiłeś e38 z padniętym silnikiem? Było TU, czy zwykłe?

Wg. mnie gra nie warta świeczki, zwłaszcza, że swap na m54 będzie wymagał więcej zachodu niż włożenie chociażby po taniości 3,5 v8, którego nikt nie chce i kosztują mniej od m54b30- dźwięk przyjemniejszy, osiągi będą minimalnie, ale jednak lepsze niż m54, a spalanie... Pewnie i tak wleci gazownia, więc poza kosztem samej instalacji różnica nie wielka, tak samo jak serwisowanie- "dwie świeczki więcej i litr oleju" na rok to żadna różnica... Oczywiście najlepszym rozwiązaniem byłoby 4.4, ale do dupowozu chyba nie jest niezbędne ;)

Edit: Doczytałem, że TU... to trochę komplikuje sprawę, ale jakby znaleźć dawcę z małym przebiegiem, to wg. mnie 3,5 jest lepszą opcją niż m54b30

_________________
Galeria Turasa 328iT:
https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=137931

Galeria Compacta 325ti
https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=161392&start=0

Galeria M5:
https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=89&t=158685&start=0

Galeria jedynki 135i:
https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=172345


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E38] 740i swap (downgrade) na m54b30
PostNapisane: 27 października 2015, 13:55 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7544
Lokalizacja: Tarnów
Moje BMW: E12 520A
Kod silnika: m20b20
Garaż: E12
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=67421&start=400
e46 328ci Santorini Blue
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6& ... &start=200
E36/7 2.8i
Mini countryman SE
F87
Krisu_K13TL, niby masz rację ale koszt wpakowania m54 do budy po TU nie jest aż tak kosmiczny - CAN się adaptuje , pedał jest elektryczny etc. Wiadomo,że najtaniej byłoby wsadzić b35 ale generalnie m62TU jak o nim czytam to problematyczny i drogi w obsłudze silnik. Wg moich (wstępnych) wyliczeń za cenę słupka b44 (minimum 6000-6500) i różnicy w cenie montażu gazowni do r6 a v8 (1000-1500) mam bez problemu kompletny swap na b30 z gazem. Ponadto każde , jakie bym nie kupił m62tu (czy to b44 czy nawet b35) wymaga od razu zmiany rozrządu a jak rozrządu to i wszystkich uszczelek a to jest minimum 3000-3500 które dochodzi jakby na "dzień dobry" :]

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E38] 740i swap (downgrade) na m54b30
PostNapisane: 27 października 2015, 22:26 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 33
Posty: 2977
Lokalizacja: RMI
Moje BMW: e90 330d +
Kod silnika: m57t2
Pawel! napisał(a):
A tak serio to ciężko o sensowne M54B30,



To chyba największy problem.



Jak 7er z m54b30 pod maską to wg mnie manual, mimo że to siódemka bo automat strasznie zamula. Jeśli już to m54b30 to najlepiej z 6gang , które ma mniej chorób wieku dziecięcego jak np konsumpcja oleju, która jest znikoma albo wogule nie wystepuje. Poza tym katy z tub28+ITG+krótszy dyfer i różnica w jeździe zauważalna o ile silnik będzie w miarę zdrowy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E38] 740i swap (downgrade) na m54b30
PostNapisane: 28 października 2015, 00:10 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 80
Lokalizacja: Pabianice
Akurat tam było M62B44 przerobione już na manual, więc i B30 było manualne. V8 poszło do e30 a, że buda była fajna to wstawili tam 3.0. Dużo prostszy serwis i ogólnie nie ma lipy :) Na pewno idzie dużo lepiej niż 728 bo stawali na kresce i momentalnie odchodzi o długość.

_________________
FTWL Motorsport


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E38] 740i swap (downgrade) na m54b30
PostNapisane: 28 października 2015, 01:29 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 4674
Lokalizacja: Września
Moje BMW: E60
Kod silnika: M54b25
Garaż: www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=137687 Днепр
///david napisał(a):
Ponadto każde , jakie bym nie kupił m62tu (czy to b44 czy nawet b35) wymaga od razu zmiany rozrządu a jak rozrządu to i wszystkich uszczelek a to jest minimum 3000-3500 które dochodzi jakby na "dzień dobry"

Moim zdaniem masz większe prawdopodobieństwo, że M54B30 będzie wymagać zmiany uszczelniaczy i pierścieni, niż M62TU będzie wymagać tego co napisałeś. W M62(TU) pewniakiem do zmiany są tylko uszczelki pokryw zaworów, ale to pikuś.

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010)530d
E38 740i (I 2011 - XII2017)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E38] 740i swap (downgrade) na m54b30
PostNapisane: 28 października 2015, 01:40 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
mroova81 napisał(a):
W M62(TU) pewniakiem do zmiany są tylko uszczelki pokryw zaworów, ale to pikuś.


O rozrządzie zapomniałeś.

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E38] 740i swap (downgrade) na m54b30
PostNapisane: 28 października 2015, 09:53 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 39
Posty: 7044
Lokalizacja: Rawicz Wlkp
Moje BMW: 740i 6gang
Kod silnika: M60B40
co Wy z tym rozrządem masa m62 jeździ po drogach ile miało zmieniany rozrząd 5%?????

a M54 za to chleje olej i mocy nie trzyma druga strona medalu i tak można do święty nigdy

Wg mnie większe znaczenie ma czy trafimy na zdrowe M62 czy na zajechane M54 i na odwrót


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E38] 740i swap (downgrade) na m54b30
PostNapisane: 28 października 2015, 10:13 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 15835
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
A dla mnie to mimo wszystko trochę druciarstwo będzie, bo to mi się kojarzy od razu z forumowymi swapami z m20b25 na m20b20 albo z m3/m5 z 2.8 pod maską... zrób jak bozia przykazała to auto zachowa oryginał i nie stracisz na wartości. W innym wypadku lepiej kupić seryjne 728ia... te pomysły z manualem też bez sensu. Kupować 7er wstawiać b30 i wajhlować? Ani to szybkie, a komfortu ucieknie dużo... jak trafisz skisłe m54 co często się zdarza to pojedzie jak zdrowe 728i albo niezauważalnie lepiej.

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E38] 740i swap (downgrade) na m54b30
PostNapisane: 28 października 2015, 11:37 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 1746
Lokalizacja: Berlin
Moje BMW: E46 M3 + E60
Kod silnika: S54 + M54
Średnio mi się jeździło z e38 w manualu. Z jednej strony machanie gałką nie pasuje do charakteru auta a z drugiej strony pedal hamulca pomocniczego często przeszkadza w operowaniu sprzęgłem.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E38] 740i swap (downgrade) na m54b30
PostNapisane: 28 października 2015, 11:52 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 39
Posty: 7044
Lokalizacja: Rawicz Wlkp
Moje BMW: 740i 6gang
Kod silnika: M60B40
też mi się zdaje, że 728plus kolektor z M50 i chip to lepsza opcja masz w pełni seryjne auto o parametrach tego co da z siebie B30


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL