Witam wszystkich po przerwie.
Udało mi się w końcu znaleźć długo poszukiwane E32 w wersji bez rdzy

Wielką pomocą okazał się Paweł z Youngtimerhouse, który ogarnął mi sprawdzenie auta w Niemczech i przywiezienie go do Białegostoku za co mu serdecznie dziękuję.
Paweł stwierdził, że to będzie najładniejsze E32 na podlasiu, co po dopieszczeniu tego auta jestem przekonany że będzie faktem.
Moje poprzednie auta (takie najciekawsze, bo trochę innych było):
E34 535i 89'

E39 523i 97'

A więc do rzeczy.
Auto przede wszystkim jest właściwie wolne od rdzy. To największa zaleta. Podłoga wygląda jak nowa. Podstawki na lewarek jeszcze w oryginalnej farbie. Drobne ślady na obu przednich drzwiach, nic poważnego. Silnik suchy jak pieprz. Od spodu widziałem dzisiaj na przeglądzie, zero wycieków. Zero. Z wad to nie działa roleta elektryczna, trzeba będzie dorobić zębatki, no i w kilku miejscach naprawić odłażące okleiny wnętrza, plus oczywiście czyszczenie, polerka i konserwacja skór. Podsufitka nie wisi. Jest zabytkowy działający zestaw telefoniczny. Auto miało piźnięte tylko jedne drzwi i przycierkę na tylnym błotniku przy tej okazji. W związku z tym półtora elementu malowane. Trochę się odróżnia kolor. W owe drzwi znowu ktoś walnął, ale się zrobi. Cała reszta auta w ori lakierze.
VIN:
Kod typu GB41
Typ 735I (EUR)
Typoszereg E E32 ()
Seria 7
Rodzaj konstrukcji LIM
Układ kierowniczy LL
Drzwi 4
Silnik M30
Pojemność skokowa 3.50
Moc 155
Napęd HECK
Skrzynia biegów AUT
Kolor BROKATROT METALLIC (259)
Tapicerka (0440)
Data prod. 1992-02-10
Składanie Wyposażenie
Kod
Nazwa (interfejs)
Nazwa (ETK)
S209A SPERRDIFFERENTIAL 25% Blokada dyrefencjału
S241A AIRBAG FAHRER/BEIFAHRER Poduszka powietrzna kierowcy i pasażera
S297A BMW LM-RAEDER 7JX15 225/60 VR1 BMW LA wheel,forged wheel/multi-spoke
S354A GRUENKEIL-FRONTSCHEIBE Szyba przednia ziel. z klinem ziel.
S401A SCHIEBE-HEBEDACH, ELEKTRISCH Dach przesuwno-uchylny elektryczny
S416A SONNENSCHUTZROLLOS Roleta przeciwsłoneczna tylna /boczna
S423A FUSSMATTEN IN VELOURS Dywaniki podłogowe Velours
S428A WARNDREIECK Trójkąt ostrzegawczy i apteczka
S438A EDELHOLZAUSFUEHRUNG Wersja z drewna szlachetnego
S458A SITZVERSTELLUNG ELEKTR.FAHRER/BEIF. Regulacja fotela przedn. elektryczna
S472A MITTELARMLEHNEN VORN FAHRER/BEIF. Podłokietnik przedni kierowcy/pasażera
S494A SITZHEIZUNG FUER FAHRER/BEIFAHRER Podgrzwanie fotela kierowcy/pasażera
S496A SITZHEIZUNG FUER FONDSITZE Podgrzewanie fotela tylne
S499A KOPFSTUETZEN IM FOND ELEKTRISCH Zagłówki w siedzeniu tylnym elektryczne
S510A LEUCHTWEITENREGELUNG ABBLENDLICHT Regulator zasięgu świateł
Kod
Nazwa (interfejs)
Nazwa (ETK)
S528A AUTOMATISCHE UMLUFT CONTROLL (AUC) Autom. kontrola obiegu powietrza
S534A KLIMAAUTOMATIK Klimatyzacja automatyczna
S537A STANDLUEFTUNG Wentylacja na postoju
S540A GESCHWINDIGKEITSREGELUNG Tempomat
S571A STAERKERE STROMVERSORGUNG PLUS Silniejsze zasilanie prądem
S661* BMW BAV. CASS. III
S690A CASSETTENHALTERUNG Uchwyt kasety
L801A DEUTSCHLAND-AUSFUEHRUNG Wersja krajowa Niemcy/Austria






























Pora na update techniczny z całej wiosny i rozpoczęcia sezonu.
Na pierwszy rzut poszedł wydech.
Było tak:

Początkowo planowałem zrobić grubsze zmiany wydechu, jednak stwierdziłem że jest tylko rurka przerdzewiała a tłumiki są w dobrym stanie i nie ma co pieniędzy wywalać na razie. Także wstawiona nowa rurka między środkowych a końcowym i jest ok, cicho.
20180526_122043 by
Piotr R, on Flickr
Przy okazji końcówki wydechu zmieniłem:
były takie
20180427_104640 by
Piotr R, on Flickr
I takie wstawione z kwasówki fi 52mm
20180427_120844 by
Piotr R, on Flickr
Niestety nie mam na teraz foto zbliżenia po.
Następnie coś co mnie wkurzało - popękana lampa. Było tak:
20180519_155309 by
Piotr R, on Flickr
20180519_155314 by
Piotr R, on Flickr
20180519_155319 by
Piotr R, on Flickr
Od kolegi z 7er udało się niedrogo kupić niepopękaną, aczkolwiek trochę dojechaną:
20180519_145812 by
Piotr R, on Flickr
także przeszlifowałem trochę ją
20180519_152236 by
Piotr R, on Flickr
i Zrobiłem coś co mi dobrze wychodzi czyli wypolerowałem

20180519_155255 by
Piotr R, on Flickr
I na aucie:
20180519_164150 by
Piotr R, on Flickr
Wymieniłem zjechany znaczek na masce:
20180421_155707 by
Piotr R, on Flickr
Poducha powietrzna pasażera była zdeformowana od słońca i rozklejona. Pokleiłem w miarę możliwości i naprostowałem. Jest wyraźnie lepiej. Aczkolwiek jeszcze nad tym popracuję.
Było:
20180511_174620 by
Piotr R, on Flickr
20180511_174627 by
Piotr R, on Flickr
jest:
20180601_142111 by
Piotr R, on Flickr
Rury dolotu były popękane i lewe powietrze auto brało. Tak wyglądały:
20180601_113158 by
Piotr R, on Flickr
20180601_113214 by
Piotr R, on Flickr
20180601_113136 by
Piotr R, on Flickr
20180601_113204 by
Piotr R, on Flickr
I nowe:
20180526_130156 by
Piotr R, on Flickr
20180526_130152 by
Piotr R, on Flickr
Miałem zapasową zapyziałą pokrywę zaworów:
20180518_095122 by
Piotr R, on Flickr
20180518_095128 by
Piotr R, on Flickr
I zrobiłem ją tak - odświeżona powierzchnia bez usuwania struktury i napisy i kreski w szlifie "półpoler":
20180519_214347 by
Piotr R, on Flickr
20180519_214353 by
Piotr R, on Flickr
20180519_214358 by
Piotr R, on Flickr
Nie byłem zadowolony z ustawienia zaworów z zeszłego roku, wtedy się uczyłem.
Więc otwieramy
20180601_114807 by
Piotr R, on Flickr
I ustawiamy
20180601_130533 by
Piotr R, on Flickr
No i okazja założyć nową pokrywę:
20180601_140921 by
Piotr R, on Flickr
Delikatna korozję przy wlewie znalazłem:
20180519_145214 by
Piotr R, on Flickr
20180519_145223 by
Piotr R, on Flickr
Wyszlifowana:
20180519_215648 by
Piotr R, on Flickr
I epoksyd jachtowy a potem pędzelkiem kolor z resztek lakieru.
20180519_220833 by
Piotr R, on Flickr
Klimatyzacja okazała się dziurawa - chłodnica.
Zatem nowa chłodnica:
20180525_154716 by
Piotr R, on Flickr
Przy okazji nowy osuszacz
20180525_153345 by
Piotr R, on Flickr
I komplet oringów z ASO
20180525_203608 by
Piotr R, on Flickr
Rozebrać musiałem pół auta do tej operacji:
20180525_184559 by
Piotr R, on Flickr
20180525_184608 by
Piotr R, on Flickr
20180525_184616 by
Piotr R, on Flickr
20180525_184622 by
Piotr R, on Flickr
Tu starocie, jeszcze oryginalne wyjęte:
20180525_184629 by
Piotr R, on Flickr
20180525_184650 by
Piotr R, on Flickr
Tu nowa chłodnica przed myciem z czynnika jeszcze:
20180525_194432 by
Piotr R, on Flickr
Także wymienione oringi do osuszacza, chłodnicy klimy, sprężarki, i na połączeniu przewodów przed grodzią. Rok temu zmieniony zawór rozprężny przy nagrzewnicy i oringi, więc chyba temat powinien być już zamknięty. Mrozi strasznie mocno.
Przy okazji rozbiórki przodu zdjąłem ringi chromowane lamp.
Wyglądały tak mizernie, bez błysku
20180525_195257 by
Piotr R, on Flickr
W trakcie polerki:
20180525_195410 by
Piotr R, on Flickr
I lśniące

20180525_195920 by
Piotr R, on Flickr
CDN...
Kolejny update.
Na początku sezonu zacięła mi się linka wybieraka biegów. Po lekkim szarpnięciu poszła, ale biegi dziwnie wchodziły i Park wypadał.
Zatem nowa:
20180525_215006 by
Piotr R, on Flickr
Trochę demolki aby dostać się tam od góry do wymiany:
20180609_185355 by
Piotr R, on Flickr
Stara i nowa linka, widać że trochę ma za sobą:
20180615_184052 by
Piotr R, on Flickr
20180615_184059 by
Piotr R, on Flickr
Przy okazji jak była zdjęta półka lewarka a wyglądała słabo, to ją przepolerowałem. niestety ma dużo głębokich rys, więc zbytnio się nie pieściłem z nią, tylko poprawiłem wygląd, a docelowo pójdzie do stolarza do lakierowania
20180609_185458 by
Piotr R, on Flickr
20180609_192222 by
Piotr R, on Flickr
Upgrade, z którego się mega cieszę. Servotronik
20180609_124017 by
Piotr R, on Flickr
20180609_124023 by
Piotr R, on Flickr
20180609_142205 by
Piotr R, on Flickr
20180609_174449 by
Piotr R, on Flickr
20180609_115844 by
Piotr R, on Flickr
Przy okazji wymieniłem przegub kolumny i kupiłem wąs do drążka środkowego. jednak wąs nie wymagał wymiany więc poleży i poczeka na lepsze czasy.
20180609_115813 by
Piotr R, on Flickr
Mała demolka:
20180609_175421 by
Piotr R, on Flickr
I dobieramy się do dziada:
20180609_180302 by
Piotr R, on Flickr
Febi okazało się oryginałem co mnie bardzo cieszy:
20180609_180650 by
Piotr R, on Flickr
Po wymianie sporo sztywniej. Za 30 czy 40zł bardzo polecam wymienić bo warto.
No i na koniec wisienka na torcie. Obszyłem na nowo kierownicę

Tak wyglądała przed:
20180601_151450 by
Piotr R, on Flickr
20180601_151455 by
Piotr R, on Flickr
20180601_151501 by
Piotr R, on Flickr
I po:
20180615_202157 by
Piotr R, on Flickr
20180615_202203 by
Piotr R, on Flickr
20180615_202210 by
Piotr R, on Flickr
20180615_202221 by
Piotr R, on Flickr
Aż sie chce dotykać

Piękna rzecz.
W ostatni weekend auto wystąpiło w roli limuzyny do ślubu

Para była bardzo zadowolona z auta.
IMG_7111 by
Piotr R, on Flickr
IMG_7112 by
Piotr R, on Flickr
Dobra, długo oczekiwany (przeze mnie, hehe) update. W końcu ogarnięte do końca.
Boczki w skórze. Moje były takie sobie, rozklejały się, do regeneracji. Udało się trafić, tragicznie brudne, ale z potencjałem. Rączki wymagały obszycia. Niestety kolor nie do końca się wstrzelił i jest ciut łaciato, ale mało kto zwraca na to uwagę. Najwyżej pomaluję.
Zatem zakup:
IMG_7464 by
Piotr R, on Flickr
IMG_7465 by
Piotr R, on Flickr
IMG_7466 by
Piotr R, on Flickr
IMG_7467 by
Piotr R, on Flickr
IMG_7468 by
Piotr R, on Flickr
IMG_7469 by
Piotr R, on Flickr
IMG_7470 by
Piotr R, on Flickr
IMG_7471 by
Piotr R, on Flickr
IMG_7472 by
Piotr R, on Flickr
IMG_7473 by
Piotr R, on Flickr
IMG_7474 by
Piotr R, on Flickr
IMG_7477 by
Piotr R, on Flickr
20180629_145024 by
Piotr R, on Flickr
20180629_145029 by
Piotr R, on Flickr
20180629_145033 by
Piotr R, on Flickr
20180629_160040 by
Piotr R, on Flickr
20180629_153758 by
Piotr R, on Flickr
Jak widać syficzne. Ale wiem co można ze skóry wyciągnąć, więc kupiłem. Założenie było że rączki do malowania.
Zaczynamy czyszczenie
20180629_154556 by
Piotr R, on Flickr
Po
20180629_155919 by
Piotr R, on Flickr
20180629_155923 by
Piotr R, on Flickr
20180629_155932 by
Piotr R, on Flickr
20180629_160037 by
Piotr R, on Flickr
Porównawcze:
20180629_153651 by
Piotr R, on Flickr
Zatem teraz rączki po obszyciu:
20180720_185144 by
Piotr R, on Flickr
20180720_185148 by
Piotr R, on Flickr
Zamontowane:
20180720_192715 by
Piotr R, on Flickr
I teraz tak, nie mam zdjęć, ale ori boczki miałem z roletami. Te bez. Ale założyłem, że jakoś przełożę i przełożyłem.
Generalnie roleta, mocowana jest do górnego panelu boczka. W tym przypadku tego ciemnego, kawowego koloru.
W pierwszej chwili, myślałem, że to jest nitowane do reszty. Jednak jak to się okazało, są to wkręty, m3 może M4 na maleńkiego torxa, które się wykręca. Nie jest to powtarzalne, ktoś na montażu ręcznie wiercił, gwintował i skręcał jedno z drugim.
Tak też zrobiłem i ja. Przewierciłem obok, bo oczywiście żaden otwór nie pasował, przegwintowałem, skręciłem, i mam fabrycznie zrobione

W międzyczasie, przy zdejmowaniu boczków, zdemontowałem listwy chrom wewnętrzne przy szybach i wypolerowałem.
Nie wiem, czy to jakiś lakier, wosk, czy ki piorun, ale ta spękana struktura schodziła w oczach, a listewka nabierała lustra, przy polerce ręcznej. Wygląda jak nowe teraz

20180811_173058 by
Piotr R, on Flickr
20180811_173743 by
Piotr R, on Flickr
20180811_173940 by
Piotr R, on Flickr
20180814_175651 by
Piotr R, on Flickr
Do kompletu kilka paczek spinek do boczków i listew drewnianych.
Info dla potomnych - zdejmowanie boczka z drzwi - spinki wielorazowe, aż się połamią.
Spinki nie nadają się zaś do demontażu z boczków. Nie jest to możliwe, łamią się. Jeśli ktoś ma boczki bez, spinki musi kupić, inaczej nie nada.
20180811_171606 by
Piotr R, on Flickr
Nie wrzucałem też chyba gałki. Również obszyta do kompletu:
Przed:
20180630_105207 by
Piotr R, on Flickr
20180630_105213 by
Piotr R, on Flickr
Po:
20180707_120639 by
Piotr R, on Flickr
20180707_120645 by
Piotr R, on Flickr
20180714_135122 by
Piotr R, on Flickr
No i podsumowanie.
Boczki przed:
20180811_171726 by
Piotr R, on Flickr
20180814_185207 by
Piotr R, on Flickr
Boczki po:
20180814_183816 by
Piotr R, on Flickr
20180811_194837 by
Piotr R, on Flickr
20180814_211729 by
Piotr R, on Flickr
20180814_211742 by
Piotr R, on Flickr
Lepsze zdjęcia wnętrza - nastąpią
