BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2025, 21:35

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [e46] N42 1.8 - misfire (film)
PostNapisane: 5 lipca 2015, 21:39 
Offline
Forumowicz

Wiek: 37
Posty: 131
Lokalizacja: Glasgow
Moje BMW: E46 318Ci
Kod silnika: N46B20
Na zagranicznych forach czytałem kilka razy , że ktoś dołączał czujnik vvt , tak jeździł dłuższy czas i nic się nie działo poza niewielkimi różnicami w osiągach i spalaniu , wiec chyba można.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] N42 1.8 - misfire (film)
PostNapisane: 6 lipca 2015, 13:44 
Offline
Forumowicz

Posty: 259
Moje BMW: e36
Kod silnika: m43
Garaż: własny
1,7 mm za dyża przerwa na świcy powinna byc 0,7mm jeśli chodzi o świece


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] N42 1.8 - misfire (film)
PostNapisane: 6 lipca 2015, 20:21 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Moje BMW: e60
Kod silnika: M54B25
jedynakk nie rozumiem jaka przerwa?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] N42 1.8 - misfire (film)
PostNapisane: 7 lipca 2015, 20:38 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
chodzilo mu o to że fabryczne maja tam 1,6mm swiece przerwe, a co do ustawiania to inaczej sie ustawia dla silnika 4 cylindrowego n42 swiece jednoelektrodowe. Na 0,7 to bedzie kulał to głupota :cwaniak: bo na niskich obrotach nie bedzie ok i palil nie bedzie lekko. Az takich zabiegow sie nie robi kosztem oszczednosci cewek :) tam sa troszke inne wymagania widzialem ten post wczesniej i musialem cos napisac. ;) :)

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] N42 1.8 - misfire (film)
PostNapisane: 20 września 2015, 12:32 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Moje BMW: E36 320i
Witam a jakie swiece polecacie do e46 316ti n42 2003rok bezyna ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] N42 1.8 - misfire (film)
PostNapisane: 3 listopada 2015, 09:35 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Moje BMW: E46 318
Witam
Mam podobny problem ze swoją betą silnik N42 2,0.

Jak odpalam na zimnym silniku pierwsze chwile do 1 minuty chodzi normalnie ma wyższe obroty jak na ssaniu, następnie gdy obroty spadną, zaczyna mrugać kontrolka silnika, silnik szarpie i przerywa jakby miał zgasnąć. Jak się rozgrzeje chodzi w miarę normalnie, jedynie do czego można się przyczepić to mam wrażenie, że silnik ma za niskie wolne obroty, aż telepie budą, ale nie gaśnie.

Błędy występujące na inpie:
274E Wykrywanie przerw zapłonu Wszystkie cylindrów
2743 Wykrywanie przerw zapłonu cyl3
2744 Wykrywanie przerw zapłonu cyl4
2745 Wykrywanie przerw zapłonu cyl2
2756 Cewka zapłonowa Cyl 2

Cewkę wykluczam, bo albo działa , albo nie. ostatnio wymieniałem bo faktycznie padła, wymieniałem również świece.

Zastosowałem się do rad kolegi cursor-a

Cytuj:
Jak już pisałem w innym temacie.

Zrób test:
- Wyłącz zapłon
- odczekaj kilka minut(sterownik silnika podtrzymuje zasilanie jeszcze przez jakiś czas)
- następnie zdejmij osłonę silnika i odłącz silnik valvetronic
- odpal i sprawdź jak się zachowuje silnik.

Na 99% problem z wypadaniem zapłonu ustąpi.
Podobnie jak odłączysz czujnik podciśnienia na dolocie.



Ostatnio na warsztacie robiliśmy 2 szt. N42 w E46. W obu przypadkach skończyło się na wymianie wałka Valvetronic(ok. 2000zł w serwisie), razem z tym regulacja rozrządu i problem znikał





Po odłączeni silniczka valvetronic problem znika, silnik normalnie odpala, chodzi równo, nie szarpie, jedynie kręci się do niższych obrotów jakieś 3500 max i pali się błąd na desce.

Teraz pytanie czy wymieniać silniczek valvetronic, czy wałek o którym pisał Cursor. wałek valvetronica to miałeś na myśli wałek mimośrodowy (http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagr ... /i47653/sN) czy coś innego. Z wałkiem pojadę do jakiegoś mechanika od bemek, natomiast pytanie co do silnika valvetronik, czy są potrzebne również jakieś blokady, adaptacja, czy wymiana polega na zasadzie plug and play.

Będę wdzięczny za podpowiedzi , sugestie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] N42 1.8 - misfire (film)
PostNapisane: 3 listopada 2015, 11:31 
Offline
Specjalista

Posty: 2695
Lokalizacja: Racibórz(śląsk)
Moje BMW: Vectra B
Kod silnika: X20XEV
Po wymianie wałka lub/i silnika konieczna będzie adaptacja układu VVT.


Miałem na myśli wałek mimośrodowy.
Przy wymianie wałka warto od razu skontrolować rozrząd bo też bywa problematyczny.
Do wymiany wspomnianego wałka chyba też jest potrzebna blokada. Przynajmniej w teorii :P



Na początek zacząłbym u Ciebie od skasowania adaptacji silnika, a później wykonania adaptacji układu VVT.
W INPIE do N42 chyba nie ma takiej funkcji. Ja to robię ISTĄ. Da się też za pomocą DIS

_________________
Jeśli udzielam się w temacie, to proszę nie pisać mi PW. Lepiej problem rozwiązać w danym temacie. Może przydać się jeszcze komuś innemu w przyszłości


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [e46] N42 1.8 - misfire (film)
PostNapisane: 3 listopada 2015, 17:58 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Moje BMW: E46 318
Dzięki za szybką podpowiedź, przeraża mnie cena tego wałka ponad 2000zł

Jeszcze jedna rzecz mi się nie podoba to wskazanie w inpie z wykrzyknikiem, czyli z poza zakresu:

Obrazek

nie wyświetla zdjęcia link do foty: http://www.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/zdjecie/260972fbd7ff132f
crankshaft adaptation inlet bank 1 grad kw (powinno byś do 120 a u mnie jest 122 z wykrzyknikiem)

sprawa chyba dotyczy wałka rozrządu?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] N42 1.8 - misfire (film)
PostNapisane: 4 listopada 2015, 12:54 
Offline
Specjalista

Posty: 2695
Lokalizacja: Racibórz(śląsk)
Moje BMW: Vectra B
Kod silnika: X20XEV
Wałek mimośrodowy steruje zaworami ssącymi, więc może mieć też wpływ na adaptację wałka ssącego

_________________
Jeśli udzielam się w temacie, to proszę nie pisać mi PW. Lepiej problem rozwiązać w danym temacie. Może przydać się jeszcze komuś innemu w przyszłości


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 56 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL