BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 25 czerwca 2025, 09:58

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] M52TUB20 Koniec Serducha?/Wyniki Kompresji/Próby OLI
PostNapisane: 24 listopada 2015, 20:19 
Offline
Forumowicz

Wiek: 36
Posty: 352
Lokalizacja: Elbląg
Moje BMW: E39 Touring
Kod silnika: M52TUB20
Cześć , Witam was po dłuuugiej przerwie, Wiele się nie zmieniło na Forum ;)
Mianowicie...

Po trasie PL-NL i NL-PL, w sumie dolałem z 7 litrów oleju.( byłem zszokowany, czarne myśli ,jak wrócę z NL tu wszystko w Euro :rotfl: (wcześniej nie brał nic , głównie jazda po mieście , raz w miesiącu większa trasa).
Po powrocie do Domu pojechałem do znajomego magika od E39. Stwierdził Łłłłłoooooo , czyżby pierścienie. Sugerował podmiankę słupka.
Dzisiaj zrobiłem kompresję / próbę olejową oto wyniki:( na Ciepłym silniku , czas trwania pomiaru ok 3 na cyl.

Cylinder bez oleju z olejem
1---------12,8--------15,6
2---------13,2--------19
3---------12,2--------15
4----------12,8--------13
5----------13,5-------18,7
6-----------14-------- 19,3

Dodam ,ze na Cylindrze nr 1,2,5,6 świece zalane olejem.....
W sumie to chyba już koniec pierścieni, jak wy to widzicie ?.
Czas już na nowy słupek?

_________________
Seryoga-Black Bumer


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] M52TUB20 Koniec Serducha?/Wyniki Kompresji/Próby OLI
PostNapisane: 24 listopada 2015, 21:46 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1532
Lokalizacja: Skierniewice
Moje BMW: E39
Kod silnika: M62B35
Jak już chcesz słupek wymieniać to nie zaszkodzi spróbować z naftą :cwaniak:

Odkręcasz świece, wlewasz przez otwór naftę, zostawiasz na noc potem kręcisz rozrusznikiem, uprzednio montując najlepiej ręcznik papierowy zamiast świec i zabezpieczasz go aby nie został wydmuchany.
Po takiej operacji zobacz jaką masz kompresję czasami taki zabieg dokonuje cudów :P

P.S.
Po zabiegu jak już świece zamontujesz i odpalisz nie wystrasz się białej chmury z wydechu :hyhy:

Patrząc na pomiar z 4tego cylindra to i uszczelniacze zaworowe chyba padły bo próba z olejem dały marny rezultat

_________________
Moje pierwsze BMW e36 316i
Drugie to E39 528i
No i obecne E39 535i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] M52TUB20 Koniec Serducha?/Wyniki Kompresji/Próby OLI
PostNapisane: 24 listopada 2015, 23:09 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Albo zrób wymianę oleju z porządnym płukaniem, ale takim godzinnym, nie 15-minutowym. Jest szansa, że płukanka rozpuści nagar, jaki powstał na pierścieniach tłokowych i zaczną one normalnie pracować.
Płukanki bazują głównie na nafcie, więc patent Kostka też może się sprawdzić ;)

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] M52TUB20 Koniec Serducha?/Wyniki Kompresji/Próby OLI
PostNapisane: 25 listopada 2015, 05:02 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2704
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Subaru Outback
Kod silnika: EJ253
u znajomych w e39 znikał olej - dolewka ok 1,2litra na 1000km. Zrobilismy godzinną płukankę liqui moly. I teraz dolać owszem trzeba ale tak raz na 4tys km a nie co 600 :)

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] M52TUB20 Koniec Serducha?/Wyniki Kompresji/Próby OLI
PostNapisane: 25 listopada 2015, 10:53 
Offline
Forumowicz

Wiek: 36
Posty: 352
Lokalizacja: Elbląg
Moje BMW: E39 Touring
Kod silnika: M52TUB20
Dzieki za rady ;). W weekend zrobię płukankę vavolainem/liqid moly(do płukania)
Po płukance na jaki olej wymienić?. Widzie ze prawie cale forum poleca 5w40.
Czy przy takich objawach tez zalać syntetyka ?
Pozdro

_________________
Seryoga-Black Bumer


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] M52TUB20 Koniec Serducha?/Wyniki Kompresji/Próby OLI
PostNapisane: 25 listopada 2015, 11:03 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2704
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Subaru Outback
Kod silnika: EJ253
lej valvoline 5w40.

płukankę wlewasz na gorący silnik, odpalasz i ma chodzić godzinę, co 10min lekko przegazuj. ja tak zrobiłem i zupełnie serio - efekt piorunujący.

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] M52TUB20 Koniec Serducha?/Wyniki Kompresji/Próby OLI
PostNapisane: 25 listopada 2015, 15:53 
Offline
Forumowicz

Wiek: 48
Posty: 207
Moje BMW: e36
Kod silnika: M43
Garaż: włsny
ja bym zalałceramizer zalałem u siebje j jestem bardzo zadowolony


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] M52TUB20 Koniec Serducha?/Wyniki Kompresji/Próby OLI
PostNapisane: 25 listopada 2015, 16:03 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 23155
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
gabi15 napisał(a):
ja bym zalałceramizer zalałem u siebje j jestem bardzo zadowolony



W każdym poście byś lał ten ceramizer :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] M52TUB20 Koniec Serducha?/Wyniki Kompresji/Próby OLI
PostNapisane: 25 listopada 2015, 16:23 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1532
Lokalizacja: Skierniewice
Moje BMW: E39
Kod silnika: M62B35
Trzeba pamiętać że jak coś zaczyna ciec w silniku to wszelkie metody ratowania powinno się traktować jako tymczasowe bo potem ma trasie możemy być zdziwieni

_________________
Moje pierwsze BMW e36 316i
Drugie to E39 528i
No i obecne E39 535i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] M52TUB20 Koniec Serducha?/Wyniki Kompresji/Próby OLI
PostNapisane: 28 listopada 2015, 16:55 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 35
Posty: 3296
Lokalizacja: ZIELONKA
Moje BMW: TESLA
Kod silnika: ELEKTRYCZNY
Garaż: TESLA MODEL 3 Performance | BMW e92 328iA ALPINWEISS III | DODGE CHALLENGER R/T | Opel vivaro XD | G30 518d+ RWD 8HP
gabi15 napisał(a):
ja bym zalałceramizer zalałem u siebje j jestem bardzo zadowolony


Ceramizer na branie oleju? Dobrze się czujesz? :)

_________________

E46 M3 Alpinweiss III viewtopic.php?f=89&t=171180
BYŁO:
E92 335i Schwarz 2 IC turboworks + Charge Pipe Turboworks
367KM/541NM http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=167595

e39 540iA SEDAN CANYONROT ->> http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147863

e36 318is Coupe HELLROT MOTORSPORT INTERNATIONAL LIMITED EDITION ->> http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=145412

e36 328i Coupe ALPINWEISS III
->> http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=141651[/color]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] M52TUB20 Koniec Serducha?/Wyniki Kompresji/Próby OLI
PostNapisane: 28 listopada 2015, 20:11 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 5693
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... 0#p2043810
Ceramizer jest nawet na niechcianą ciążę. ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] M52TUB20 Koniec Serducha?/Wyniki Kompresji/Próby OLI
PostNapisane: 28 listopada 2015, 20:33 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2197
Moje BMW: e60 f25
Kod silnika: m54b30 n52b30
Pewnie po jego wypiciu sprawa z ciążą by się rozwiązała :rotfl:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] M52TUB20 Koniec Serducha?/Wyniki Kompresji/Próby OLI
PostNapisane: 28 listopada 2015, 20:55 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 5693
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... 0#p2043810
Wtedy już nie byłoby żadnych problemów ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 42 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL