BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 9 czerwca 2025, 20:05

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e91] 320i 170 - halas z kol na gladziutkim asfalcie
PostNapisane: 24 listopada 2015, 09:03 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 36
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka - UK - Rawa Mazowiecka
Moje BMW: 320i
Kod silnika: N43
Witam

W koncu mam swoje BMW - nareszcie :)
ale jak to bywa na poczatku trzeba cos tam dolozyc.

Auto ma 115 000 km przebiegu
Mam problem z halasem z kol nawet na najgladszym najlepszym asfalcie. Zaczyna sie do 70km w gore.
Nie jest to wycie ale takie dudnienie takie jak by sie jechalo po kostce brukowej-moze nie az tak glosne ale slychac wyraznie. Nie mam wibracji. Opony Continental Conti Sport 5 - RUN FLAT - stan dobry lub bardzo dobry.
Przelozylem tylnie opony na przod, zrobilem wywazenie, zbieznosc ale nic to nie zmienilo.
Czy to te opony taki halas daja czy moze lozysko ?


Z gory dziekuje


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e91] 320i 170 - halas z kol na gladziutkim asfalcie
PostNapisane: 24 listopada 2015, 11:28 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 570
Lokalizacja: Mazowsze
Garaż: Golf 7R @ 300KM/380NM
było:
E92 335d LCI @ ?KM/?NM
Golf 6R @ 270KM/350NM
E46 330cd @ 338KM/632NM
E46 330d @ 204KM/410NM
Wydaje mi się że problem leży w RF bo zazwyczaj są sporo głośniejsze od zwykłych opon. Generalnie sam sobie odpowiedziałeś bo są raczej dwie możliwości opony lub właśnie łożyska.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e91] 320i 170 - halas z kol na gladziutkim asfalcie
PostNapisane: 24 listopada 2015, 13:48 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 36
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka - UK - Rawa Mazowiecka
Moje BMW: 320i
Kod silnika: N43
Jac3k. napisał(a):
Wydaje mi się że problem leży w RF bo zazwyczaj są sporo głośniejsze od zwykłych opon. Generalnie sam sobie odpowiedziałeś bo są raczej dwie możliwości opony lub właśnie łożyska.


Przy 115 000 km przebiegu (udokumentowanym) padlo by ktores lozysko? Drogie sa w BMW lozyska dobrej jakosci?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e91] 320i 170 - halas z kol na gladziutkim asfalcie
PostNapisane: 24 listopada 2015, 13:52 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 570
Lokalizacja: Mazowsze
Garaż: Golf 7R @ 300KM/380NM
było:
E92 335d LCI @ ?KM/?NM
Golf 6R @ 270KM/350NM
E46 330cd @ 338KM/632NM
E46 330d @ 204KM/410NM
http://www.aso-bmw.pl/category/view/poj ... oria_id/13

Co do samego łożyska to podnieś samochód na lewarku sprawdź luzy koła i zakręć nim a wtedy będzie wszystko wiadomo. Jeśli nic nie znajdziesz to wina opon i tam bym szukał przyczyny.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e91] 320i 170 - halas z kol na gladziutkim asfalcie
PostNapisane: 24 listopada 2015, 14:08 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 36
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka - UK - Rawa Mazowiecka
Moje BMW: 320i
Kod silnika: N43
Jac3k. napisał(a):
http://www.aso-bmw.pl/category/view/pojazd_id/155/kategoria_id/13

Co do samego łożyska to podnieś samochód na lewarku sprawdź luzy koła i zakręć nim a wtedy będzie wszystko wiadomo. Jeśli nic nie znajdziesz to wina opon i tam bym szukał przyczyny.


Luzow nie bylo z przodu. Ale rozumiem ze to moze byc halas z tyleu rowniez ... ??

A da sie zakrecic kolem reka tak zeby rozpedzic do 70-80 km /h ??? bo wtedy dopiero sie zaczyna ten dzwiek.
O czym nie spomnialem a co jest wazne ... kierownica nie trzesie sie ani buda nie drzy podczas tego halasu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e91] 320i 170 - halas z kol na gladziutkim asfalcie
PostNapisane: 24 listopada 2015, 14:33 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 570
Lokalizacja: Mazowsze
Garaż: Golf 7R @ 300KM/380NM
było:
E92 335d LCI @ ?KM/?NM
Golf 6R @ 270KM/350NM
E46 330cd @ 338KM/632NM
E46 330d @ 204KM/410NM
No raczej ręką nie zakręcisz do 80 km/h :rotfl: przełóż opony na inne lub załóż np. zimowy komplet a wtedy będziesz miał pewność.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e91] 320i 170 - halas z kol na gladziutkim asfalcie
PostNapisane: 24 listopada 2015, 15:06 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 5693
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... 0#p2043810
Też obstawiam opony, przy łożyskach jest tak, że na szybkich łukach by cichło i podgłaśniało się. No chyba że obydwie strony padają. Jeśli chodzi o kręcenie ręką to będzie słychać jeśli jest uszkodzone. Nie trzeba kręcić do 80 :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e91] 320i 170 - halas z kol na gladziutkim asfalcie
PostNapisane: 24 listopada 2015, 15:35 
Offline
Forumowicz

Posty: 418
Lokalizacja: TSZ
Moje BMW: e46 M3
Kod silnika: S54B32
Ja bym sprawdził opony czy nie są wyząbkowane ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e91] 320i 170 - halas z kol na gladziutkim asfalcie
PostNapisane: 24 listopada 2015, 16:50 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1235
Lokalizacja: KROSNO
Moje BMW: F31 320 ED
Kod silnika: N47T
Obstawiam opony.

_________________
„Jeśli masz Astona DB9 na podjeździe i nim nie jeździsz, to tak jakbyś miał Keirę Knightley w łóżku i spał na kanapie"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e91] 320i 170 - halas z kol na gladziutkim asfalcie
PostNapisane: 24 listopada 2015, 19:03 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 36
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka - UK - Rawa Mazowiecka
Moje BMW: 320i
Kod silnika: N43
Nie mam drugiego kompletu kół zeby założyć i sprawdzić...
Opony z przodu były lekko pozabkowane ale zostały tak jak mówiłem przełożone na tył i hałas jest identyczny...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e91] 320i 170 - halas z kol na gladziutkim asfalcie
PostNapisane: 25 listopada 2015, 10:06 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 36
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka - UK - Rawa Mazowiecka
Moje BMW: 320i
Kod silnika: N43
ded napisał(a):
Też obstawiam opony, przy łożyskach jest tak, że na szybkich łukach by cichło i podgłaśniało się. No chyba że obydwie strony padają. Jeśli chodzi o kręcenie ręką to będzie słychać jeśli jest uszkodzone. Nie trzeba kręcić do 80 :P


wczoraj wlasnie zrobilem taki test - w momencie kiedy juz halasowalo energicznie skrecalem w lewo i w prawo. Nie ucichalo w ogole . To nie byl szybki luk ze stala predkoscia ale na prostej drodzej skrecalem do lewego pasa i do praego w miare enrgicznie i szybko -

mial sens ten test ? jesli nie ucichalo to nie lozyska ??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e91] 320i 170 - halas z kol na gladziutkim asfalcie
PostNapisane: 25 listopada 2015, 10:16 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 5693
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... 0#p2043810
Generalnie jest tak, że jak lewe łożysko jest padnięte to na łuku w lewo będzie cichło bo wtedy jest mniej obciążone. Ale to się sprawdza raczej na trasie i nie daje Ci to informacji o tym czy przód czy tył. Mimo wszystko stawiam na opony i polecam Ci założyć inny komplet zanim zaczniesz kombinować z łożyskami. Ewentualnie pokombinuj z ciśnieniem np mocno je zwiększając ale IMO to strata czasu bo i tak 100% pewny nie będziesz a opony nie kosztują 100zł.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e91] 320i 170 - halas z kol na gladziutkim asfalcie
PostNapisane: 25 listopada 2015, 11:57 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 36
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka - UK - Rawa Mazowiecka
Moje BMW: 320i
Kod silnika: N43
ded napisał(a):
Generalnie jest tak, że jak lewe łożysko jest padnięte to na łuku w lewo będzie cichło bo wtedy jest mniej obciążone. Ale to się sprawdza raczej na trasie i nie daje Ci to informacji o tym czy przód czy tył. Mimo wszystko stawiam na opony i polecam Ci założyć inny komplet zanim zaczniesz kombinować z łożyskami. Ewentualnie pokombinuj z ciśnieniem np mocno je zwiększając ale IMO to strata czasu bo i tak 100% pewny nie będziesz a opony nie kosztują 100zł.


a do ilu mozna zwiekszyc tak bezpiecznie ? - wedlug naklejki z przodu ma byc 2.2 z tylu ma byc 2.7 z a to i tak duzo ...
zeby sprawdzic to ile moge jeszcze dopompowac bez obawy?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e91] 320i 170 - halas z kol na gladziutkim asfalcie
PostNapisane: 25 listopada 2015, 17:21 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 5693
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... 0#p2043810
To na próbę, nie pękną :P Dopompuj 0,4 powyżej tego co masz.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e91] 320i 170 - halas z kol na gladziutkim asfalcie
PostNapisane: 26 listopada 2015, 18:38 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 36
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka - UK - Rawa Mazowiecka
Moje BMW: 320i
Kod silnika: N43
Wrocilem właśnie z warsztatu. To nie łożyska, nie opony...
Podnieslismy auto, rozpedzilem do tej prędkości przy ktorej zaczyna się hałas...

Diagnoza...dyferencjal halasuje

Co teraz???


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e91] 320i 170 - halas z kol na gladziutkim asfalcie
PostNapisane: 26 listopada 2015, 20:21 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 5693
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... 0#p2043810
Kup nowy i zamontuj. Motodoktory i ceramizery go nie naprawia. Zmiana oleju to raczej strata kasy. Ofkors możesz jeździć aż znajdziesz coś rozsądnego- niech sobie hałasuje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e91] 320i 170 - halas z kol na gladziutkim asfalcie
PostNapisane: 26 listopada 2015, 20:27 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 36
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka - UK - Rawa Mazowiecka
Moje BMW: 320i
Kod silnika: N43
ded napisał(a):
Kup nowy i zamontuj. Motodoktory i ceramizery go nie naprawia. Zmiana oleju to raczej strata kasy. Ofkors możesz jeździć aż znajdziesz coś rozsądnego- niech sobie hałasuje.


Nowy??? A ile nowy kosztuje ??? To są bardzo duże pieniadze ?????


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e91] 320i 170 - halas z kol na gladziutkim asfalcie
PostNapisane: 26 listopada 2015, 20:30 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 5693
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... 0#p2043810
Używany ale taki co działa jak trzeba czyli od zaufanego sprzedawcy, z możliwością zwrotu jak by coś było nie tak. Generalnie to dyferencjały są stosunkowo trwałe jak był olej zmieniany. Czasem jak ktoś upala to jest trochę gorzej ale normalnie użytkowanej używki to bym się nie bał. Pamiętaj że dyfry mają "przełożenia" i fajnie żebyś dostał taki jak masz teraz. W innym przypadku auto może mieć vmax wysoki ale słabo przyspieszać lub przyspieszać super ale mieć niski v-max (np 180). Muszą też pasować półosie. Nie wiem jak to w e91, doczytaj sobie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e91] 320i 170 - halas z kol na gladziutkim asfalcie
PostNapisane: 26 listopada 2015, 20:37 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 36
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka - UK - Rawa Mazowiecka
Moje BMW: 320i
Kod silnika: N43
ded napisał(a):
Używany ale taki co działa jak trzeba czyli od zaufanego sprzedawcy, z możliwością zwrotu jak by coś było nie tak. Generalnie to dyferencjały są stosunkowo trwałe jak był olej zmieniany. Czasem jak ktoś upala to jest trochę gorzej ale normalnie użytkowanej używki to bym się nie bał. Pamiętaj że dyfry mają "przełożenia" i fajnie żebyś dostał taki jak masz teraz. W innym przypadku auto może mieć vmax wysoki ale słabo przyspieszać lub przyspieszać super ale mieć niski v-max (np 180). Muszą też pasować półosie. Nie wiem jak to w e91, doczytaj sobie.


Kurczy trwale a moje auto ma 115000 udokumentowanego przebiegu i już padł dlaczego...? Jest na nim plama jakby był wyciek kiedyś

Nie mogę się doszukać ile to może kosztowac...???


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e91] 320i 170 - halas z kol na gladziutkim asfalcie
PostNapisane: 26 listopada 2015, 21:03 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 5693
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... 0#p2043810
Nie cytuj postu, który jest nad Twoim.

http://allegro.pl/listing/listing.php?o ... t-1-2-1120

te liczby x.xx to przełożenie. Sprawdź stan oleju (wykręć śrubę górną i spróbuj namacać palcem jeśli nie pocieknie). Jak jest mało to możesz dolać (zwykle idzie 75w90 ale to sobie sprawdź) ale jak już hałasuje to jest do wymiany raczej. Zwykle jest ok 1l oleju, spuścisz go dolną śrubą.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 54 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL