BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 7 maja 2025, 21:11

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E60] wadler/konwerter czy aby na pewno?
PostNapisane: 12 grudnia 2015, 18:16 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Witam drogich forumowiczow. Na wstepie chcialem powiedziec iz gogluje ten problem od 2 tygodni sledze na forum i zadne posty nie odzwierciedlaja mojego problemu.
Mam bmw e60 2004 rok (z dpf) 3,0 disel 218 koni automat
co bylo robione w aucie
Czyszczony dpf
czyszczony egr
kolektor ssacy
wymieniona pompa vacum
wymieniony filtr powietrza
nowy olej filtry
turbina po regeneracji
sterownik turbiny
sterownik egr
wgrana mapa kompa jaka miala byc w tym modelu fabrycznie
teraz opisze probem
komputer nie wykazuje zadnych bledow
a Mianowicie jak ustawie jak ustawie skrzynie na D (drive) auto rozpedza sie i lapie zawieszke przy okolo 1800-2000 obrotow pozniej zmienia biehg na wyzszy i to samo w momencie kiedy jade rowno 80km/h i utrzymuje predkosc nie dodaje gazu ani nie odpuszczam to zaczynaja mi falowac obroty dosc mocno leca w dol na 1500obrotow i wracaja na 1900 i tak w kolko w momencie kiedy tylko dodam gazu badz odpuszcze odrazu ustaja czyli jezeli jade np 75km/h wszystko jest wporzadku jak 85 tez w momencie kiedy mam rowne 80km/h zaczynaja falowac obroty. Pojechalem wiec do gosci co robia u mnie w miescie tylko bmw i powiedzieli ze to jest konwerter/wadler lecz chca za to 4kafle wraz z olejem i im podziekowalem nie dawalo mi to spokoju wiec czytam o forach gogluje itp wkoncu cos tam znalazlem i postanowilem sie przejechac i poprobowac ze skrzynia sport i manual
wiec na manualu biegi zmieniaja sie plynnie na kazdych obrotach bez problemu auto jedzie jak powinno w ogole obroty nie faluja nawet jak trzymam stala predkosc auto jest zrywne
w trybie sport to samo auto ciagnie od najnizszych obrotow i zmienia biegi nawet jadac 80km/h obroty nie faluja bo skrzynia w trybue sport zatrzymyje sie na 2200pbrotow a wtedy ten problem nie pokazuje sie tylko w trybie drive pry obrotach okolo 2000 zaczynaja falowac. I/ teraz pytanie czy dalej to wskazuje na wadler/konwerter? wydaje mi sie ze skoro w manualu i sporcie ten rpoblem slizGANIA SIE SPRZEGLA nie wsytepue to nie ma to nic wspolnego z konwerterem ale moze sie myle/ Czy mozecie powiedziec na co jeszcze moge zwrocic uwage? czytalem na jakims forum ze kogos kiedys tez namawiali na wymiane konwertera a koles sie nie zgodzil i pojechal przeprogramowac skrzynie na program z fabryki i ponoc problem ustal. Czy wymiana oleju w skrzyni moze pomoc?juz od 3 tygodni walczd z tym autkiem i nie moge go do ladu doprowadzic chodz wyaje mi sie ze juz jestem blisko tyllko te obroty


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] wadler/konwerter czy aby na pewno?
PostNapisane: 12 grudnia 2015, 19:02 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 55
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57d30
chyba pierwsze co bym zrobił przy tej skrzyni to zlać olej, odkręcić michę wyciągnąć mechatronic cały porozkręcać go wyczyścić sprawdzić elektrozaworki i wymienić na nich tłoczki, złożyć na nowych uszczelkach etc i wtedy patrzeć co dalej.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] wadler/konwerter czy aby na pewno?
PostNapisane: 12 grudnia 2015, 19:14 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
z tym ze jestem kompletnym laikiem w sprawie skrzyni i sam tam nie bede przy niej dlubac. czy moze ktos polecic w okolicach trojmiasta na jakis serwis co zajmuje sie tylko autmatyczna skrzynia biegow?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] wadler/konwerter czy aby na pewno?
PostNapisane: 13 grudnia 2015, 12:12 
Offline
Specjalista

Posty: 2696
Lokalizacja: Racibórz(śląsk)
Moje BMW: Vectra B
Kod silnika: X20XEV
Na 99% jest to kwestia konwertera.

Warto na początek skasować adaptację przepływomierza, następnie skrzyni i wykonać jazdę adaptacyjną.
Jeśli problem będzie nadal występować to stawiałbym na konwerter.

W trybie sport obroty są wyższe stąd brak problemu. Przy manualu sterownik skrzyni nie ma potrzeby zmienić biegu, bo sam odgórnie narzuciłeś mu, że jedziesz w trybie manual

_________________
Jeśli udzielam się w temacie, to proszę nie pisać mi PW. Lepiej problem rozwiązać w danym temacie. Może przydać się jeszcze komuś innemu w przyszłości


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E60] wadler/konwerter czy aby na pewno?
PostNapisane: 14 grudnia 2015, 19:24 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Wiec wina raczej jest konwertera bo ostatnio sie to dzieje juz nawet w trybie manual i sport szarpie coraz bardziej i obroty faluja juz nawet przy 60/km/h teraz pytanie rozgladam sie za uzywanym konwerterem mam skrzynie 6hp26z czy do tego modelu skrzyni bedzie pasowal konwerter od bmw e 60 po lifcie czyli 2009 rok. Moja bmw jest z 2004 i trudno o konwerter w dobrym stanie z tego roku.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 83 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL