BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 5 maja 2025, 15:13

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Wymiana dyfra
PostNapisane: 27 grudnia 2007, 10:43 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3945
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 550i
Kod silnika: M70B54
Witam

Chcialbym sie dowiedziec jakie sa ceny na rynku za wymiane dyferencjalu. Odkrecenie, przykrecenie i to wszystko.
Ile placiliscie, bo nie wiem od jakiej ceny sie odnosic podczas szukania warsztatu.

_________________
W końcu nie kolejne sreberko - 5er E34 550i
Szary Kaszalot - 7er E65 745i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 grudnia 2007, 10:54 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
brat w 750 e38 z wymiana oleju placil 500 zl.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 grudnia 2007, 11:17 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 10684
Moje BMW: E46 | E46 M3
Kod silnika: M54B30| S54B32
mongooes, jesli masz mozliwosc podjechac do kogos na kanał, to spokojnie sam dasz rade wymienic, tylko bedziesz potrzebowal kogos do przytrzymania mostu jak bedziesz przykrecal, ja po kilku wymianach doszedlem do wprawy i sam włożylem most

_________________
Obrazek
Because life is too short to drive boring cars.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 grudnia 2007, 12:22 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3945
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 550i
Kod silnika: M70B54
Santino napisał(a):
mongooes, jesli masz mozliwosc podjechac do kogos na kanał, to spokojnie sam dasz rade wymienic, tylko bedziesz potrzebowal kogos do przytrzymania mostu jak bedziesz przykrecal, ja po kilku wymianach doszedlem do wprawy i sam włożylem most

Wiem wiem, zrobilbym to sam ale nie mam odpowiednich narzedzi, kanal by sie znalazl.
Z mojego rozeznania narazie wychodzi tak:
Mechanik specjalizacji BMW 250-300 pln
Mechanik niemieckich samochodow 150-200 pln
Pan miecio, co nie wiedzial czy potrafia wymienic.... 350 pln :rotfl:

_________________
W końcu nie kolejne sreberko - 5er E34 550i
Szary Kaszalot - 7er E65 745i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 grudnia 2007, 13:52 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 10684
Moje BMW: E46 | E46 M3
Kod silnika: M54B30| S54B32
Klucze sa raczej podstawowe plaskie ewentualnei jakies nasadki, jedyny fikusny jaki bys potrzebowal to nasadka Torx (nie wiem dokladnie jaki rozmiar) zeby pol osie odkrecic, ja bym zainwestowal te np 150-200zl w klucze jakis fajny zestawik kupic wymienic samemu, i klucze zostana "na zaś" :hyhy:

_________________
Obrazek
Because life is too short to drive boring cars.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 grudnia 2007, 15:02 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 226
Lokalizacja: Krk NH
Moje BMW: E30 325 KJSedition
bez problemu wymienisz sobie to sam, klucze zwykle oczkowe rozmiarow nie pamietam, do flanszy walu 4 nakretki, od gory 4 sruby trzymajace most, na lapie jedna sruba i torxy na polosiach, ja wymienialem 2x most jak szukalem szpery a nie mam nawet kanalu tylko na podniesionym tyle z bratem bo samemu byloby ciezko, ale tez sie da :], ladnie sobie mechanicy licza za taka robote, za max 2h zabawy tyle kasy :/ nie dal bym wiecej jak 100 zl jak juz cos, pozdro

_________________
E30 325i KJS EditionObrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 grudnia 2007, 15:03 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
wojju napisał(a):
bez problemu wymienisz sobie to sam, klucze zwykle oczkowe rozmiarow nie pamietam, do flanszy walu 4 nakretki, od gory 4 sruby trzymajace most, na lapie jedna sruba i torxy na polosiach, ja wymienialem 2x most jak szukalem szpery a nie mam nawet kanalu tylko na podniesionym tyle z bratem bo samemu byloby ciezko, ale tez sie da :], ladnie sobie mechanicy licza za taka robote, za max 2h zabawy tyle kasy :/ nie dal bym wiecej jak 100 zl jak juz cos, pozdro


w e38 to trwa dluzej ;) , z racji bardziej rozbudowanego tylnego zawieszenia,

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 grudnia 2007, 18:38 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3945
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 550i
Kod silnika: M70B54
Jednak zdecydowalem sie na mechanika z racji tego, ze kanal u kolegi byl zajety. Znalazlem mechanika, za wymiane dyfra + wymiana oleju ma policzyc okolo 150pln.
Sam ma E30 wiec BMW nie jest mu tak obce. Jutro ocenie rezultat jego prac.

_________________
W końcu nie kolejne sreberko - 5er E34 550i
Szary Kaszalot - 7er E65 745i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 grudnia 2007, 18:42 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 214
Lokalizacja: P-sz
ja za wymiane mostu w swojej e36 zapłaciłem 70zł z olejem
robił mi to znajomy mechanik:)

_________________
po BMW zostaÂły tylko zdjecia i wspomnienia
Jak wam sie podobaÂła??
Kiedys - http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=6463
Na nowym felunku - http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=21221


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 grudnia 2007, 19:05 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 145
Lokalizacja: Default City
Moje BMW: 330Ci
Kod silnika: M54B30
Pytanie a'propos: czy w 323ti byla szpera (ewentualnie jak stwierdzic, czy takowa jest)?

_________________
Jestem poetykiem... i mam licencję.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 grudnia 2007, 21:04 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 226
Lokalizacja: Krk NH
Moje BMW: E30 325 KJSedition
jak jest do slabszych compactow to wydaje mi sie ze tym bardziej w 323ti tez powinna byc taka opcja, sprawdzic mozesz jak podniesiesz caly tyl auta, zakrecisz jednym kolem a drugie zakreci sie w ta sama strone co kreciles, a tak bez podnoszenia tylu, stwaisz jednym kolem na sliskim drugim na jakims przyczepnym , ostro ruszasz i powinno sie zwinac autko z obu kol, bez szpery przynajmniej w 318ti ciezko jest tez zakrecic baczka , ze szpera obracasz sie z miejsca, na suchym mokrym lodzie czym tam chcesz i tak tez mozesz sprobowac :] , pozdro

_________________
E30 325i KJS EditionObrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 grudnia 2007, 21:38 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 39
Posty: 1901
Lokalizacja: Siedlce
Moje BMW: e53
Kod silnika: m57
jak dojedziesz do Siedlec to wymienimy wieczorem :)

_________________
www.facebook.com/wyscigzlomow


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 grudnia 2007, 01:02 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 10684
Moje BMW: E46 | E46 M3
Kod silnika: M54B30| S54B32
Mazder, jak podniesiesz auto to do mostu powinna by przykrecona tabliczka znamionowa z wybitym przelozeniem jesli masz szpere to przed nr bedzie litera S np S3.15

_________________
Obrazek
Because life is too short to drive boring cars.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 grudnia 2007, 12:32 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 226
Lokalizacja: Krk NH
Moje BMW: E30 325 KJSedition
powinna byc ale czesto nie ma :/ ja ani na seryjnym ani na szperze nie mam tabliczki, pozdro

_________________
E30 325i KJS EditionObrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 grudnia 2007, 17:34 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3945
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 550i
Kod silnika: M70B54
Odebralem samochod, jestem zadowolony.
Zaplacilem 150pln za wymiane dyfra wraz z wymiana oleju w nim. Jestem zadowolony.

_________________
W końcu nie kolejne sreberko - 5er E34 550i
Szary Kaszalot - 7er E65 745i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 lutego 2008, 15:16 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 66
Lokalizacja: Mielec
Moje BMW: E92 325d
Garaż: Było:
E36 320i sedan M-pakiet
E46 330d Touring
E90 320d
E60 530d
E91 318d LCI
E92 325d
Witam.
Podepnę się pod temat :) Posiadam E36 320i 24v silnik M50. Czeka mnie wymiana dyfra oraz maglownicy, mam możliwość kupić te części z E36 318i sedan z niemiec przeznaczonej do rozbiórki na części.
Moje pytanie jest takie, czy będzie pasował ten dyfer do mojej 320 bez żadnych przeróbek i czy przełożenie jest to samo, ponieważ słyszałem że dyfer w wersjach silnikowych od 1.6 do 2.0 jest taki sam? I to samo jeżeli chodzi o maglownice oczywiście ze wspomaganiem, czy podejdzie bez zadnego problemu?? Czy raczej szukać od takiego samego modelu co mój. Proszę o odpowiedz. Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 lutego 2008, 22:13 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 439
Lokalizacja: WZW
Moje BMW: E30/36/38
Kod silnika: M52B28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=161933
Kolego ja z e36 sedana m40, sprzedałem maglownicę do qp m3 3.0! Koles przyjechał, wymierzył i stwierdził że jest taka sama, więc wziął i mówi że pasuje, tyle ze w jego były grubsze łączniki, ale jak wiadomo łączniki bez problemu można zamienić!
A co na temat dyfra to "podobno" te od 1.6 do 2.0 są takie same i pasują bez problemu ale na 100% nie potrafię odpowiedzieć czy rzeczywiście tak jest!

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 lutego 2008, 11:30 
Offline
Forumowicz

Posty: 440
Lokalizacja: Żyrardów
Moje BMW: E30 sedan
Kod silnika: M40B16
Napewno pasują tylko że mają inne przełożenie

_________________
Mechanika pojazdowa, diagnostyka komputerowa, wulkanizacja
607 275 281


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 lutego 2008, 13:58 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3945
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 550i
Kod silnika: M70B54
Jezeli dyfer bedzie mial 2 lapy (mocowanie) z tylu to pasuje jak jedna tzn ze jest od np compacta i nie bedzie pasowal.

_________________
W końcu nie kolejne sreberko - 5er E34 550i
Szary Kaszalot - 7er E65 745i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 marca 2008, 01:11 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Lokalizacja: Kwidzyn
i ja się podepnę.
moje pytanie brzmi: czy do mojej bmki e36 325 M50 automat bedzie pasowal most od manuala? oraz czy musze koniecznie szukac dyfer od takiej samej pojemnosci czy moge od innej?
z gory dzieki za pomoc
pozdr


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL