BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 3 maja 2025, 14:06

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Zdjęcia zamieszczone przez Was powinny być zgodne z poniższymi zaleceniami.
Poniżej jest program do zmiany rozdzielczości zdjęć.


1) Nie wrzucamy zdjęć większych niż 1280x1024. Jeżeli mamy zdjęcie większe zmniejszamy je lub robimy miniaturkę i wrzucamy ją odpowiednio podlinkowaną do zdjęcia dużego.
2) Nie wrzucamy zdjęć WT, godzących w pojęcie estetyki, zdjęć propagujących przemoc, pornografię, łamanie przepisów ruchu drogowego, złego obchodzenia się z samochodem lub innych mogących kogoś urazić (jeżeli czujecie że kogoś urazi, prawdopodobnie tak będzie).
3) Na temat zamieszczanych tutaj zdjęć każdy z nas wyraża swoje zdanie, dyskutujemy. Nie ubliżamy sobie, nie używamy łaciny, każdy ma prawo do własnej oceny z którą możemy się nie zgadzać.
4) Łamanie zaleceń będzie karane ostrzeżeniami.
5) Tytuł tematu piszemy w postaci "Użytkownik -->> ModelAuta, krótki opis"


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 1558 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64 ... 78  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: alduwiel-->>E90 335D
PostNapisane: 23 grudnia 2015, 15:42 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8595
Lokalizacja: Poznań
Garaż: M3 e92 G-power 580hp
Wow :przestraszony: jest o niebo lepiej :super: Nagrałem jakies filmiki....Z zaraz wstawię. Ja nie wiedziałem, że można tak używać tego automatu mmmm poezja :super:. Myśle ,ze jakbym popróbował i trafił na jakiś dobry wiatr to te 4,5 do setki by się dało ;)

Ogólnie zrobiłem tylko dwie próby i obie nagrałem ale odrazu czuć ,że jest lepiej. Myślę ,że jakbym wyłączył kontrolę to było by jeszcze lepiej bo w obu przypadkach mi odbijał :dobani:





sory ale nie było opcji na więcej prób...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: alduwiel-->>E90 335D
PostNapisane: 23 grudnia 2015, 16:09 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2657
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: E46 Turbo
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... &start=184
forest napisał(a):
wystarczy sobie obejrzec film jak jedzie seria 330d 231 i 245 tu nie ma zadnej filozofii - roznica jest i to calkiem spora

No oczywiście bo ma więcej mocy a po drugie chyba lubią mieć nawet więcej niż 245KM więc i jest różnica, normalne :)
forest napisał(a):
tu masz film seria 330d lci vs seria 335d lci , i teraz mi powiedz ze 330d e92 231hp przy 245 koniach sobie tez tak radzi
https://www.youtube.com/watch?v=nBihctYNFRE

A są gdzieś jakieś 330d 231KM które mają 245? :hyhy: Takie pier**** ...



alduwiel, szukając trakcji warto pamiętać o wysokości opony a nie tylko szerokości :)

_________________
adamomotorsport.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: alduwiel-->>E90 335D
PostNapisane: 23 grudnia 2015, 16:12 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8595
Lokalizacja: Poznań
Garaż: M3 e92 G-power 580hp
Czyli? Chodzi ci o to , aby nie była maxymalnie napompowana i lepsza wyższa niż niższa?

Korci mnie, aby przed zakupem tej szpery zobaczyć jak się jeżdzi na zaspawanym moście. Nigdy nie miałem okazji, więc nie mam pojęcia czego się spodziewać....
To jest mega głupi pomysł? Ktoś miał doświadczenie? To sie nadaje jedynie do driftowozów bo się noramalnie nie daje tym jechać? Jak to jest?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: alduwiel-->>E90 335D
PostNapisane: 23 grudnia 2015, 16:20 
Offline
Lokalny Ekscentryk

Wiek: 39
Posty: 5118
Lokalizacja: WPR
Moje BMW: ????
Kod silnika: ????
Garaż: Brak :(
Jest:
Hyundai I30
Volvo V40

Było:
E36 325td
E36 318is Coupe
E39 530d Touring: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=82514
E46 318i: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=132544
E90 320d: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=159224
E87 120d
E60 535d
masz chyba trochę kurzu w samochodzie :rotfl: :hyhy: posprzątaj ;) a odpycha się ładnie :super:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: alduwiel-->>E90 335D
PostNapisane: 23 grudnia 2015, 16:21 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 1199
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: X6
Zaspawany most tylko do driftu. Nie nadaje się do normalnej jazdy.

A te filmiki bez sensu trakcja trzyma nie widac jak auto jedzie...

_________________
Otwarcie Sezonu Makowice 2k18
1 runda Pucharu BKS - 1/4 mili
Drift - Drift Taxi - Show&Shine - Car Audio

Facebook: https://www.facebook.com/events/1631229490297519/
Forum: viewtopic.php?f=13&t=166017

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: alduwiel-->>E90 335D
PostNapisane: 23 grudnia 2015, 16:22 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 15835
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Do codziennej jazdy odpada, każdy zakręt w poślizgu, opony zaraz zniszczone, hałas.

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: alduwiel-->>E90 335D
PostNapisane: 23 grudnia 2015, 16:23 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8595
Lokalizacja: Poznań
Garaż: M3 e92 G-power 580hp
No wiem Adriano :( .. nagram jutro na wyłączonej trakcji

Jig to jak bym się o opony nie martwił to było by to do przełknięcia? Bo rozumiem, że każdy zakręt to pisk opon tak? Ale za to od zera startowałbyś jak z procy co?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: alduwiel-->>E90 335D
PostNapisane: 23 grudnia 2015, 16:56 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2657
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: E46 Turbo
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... &start=184
Szpera przy starcie z samego miejsca wg mnie i tez wielu innych daje tyle co nic :)
alduwiel napisał(a):
Czyli? Chodzi ci o to , aby nie była maxymalnie napompowana i lepsza wyższa niż niższa?

Nie, chodzi mi o profil opony. Np dwa micheliny ps2 jeden 265/40r18 drugi 265/35r19, identyczne opony więc jakość gumy i szerokość taka sama a ta pierwsza będzie miała lepszą przyczepność bo ma wyższy profil dzięki któremu jest bardziej "miękka" i lepiej wgryza się w asfalt.
Ważna jest jeszcze sama twardość ścianki bocznej opony, im twardsza tym w zakrętach lepiej ale z miejsca na prostej gorzej. Opony z zacięciem sportowy z reguły mają twardsze ścianki więc niby sportowa guma a z miejsca będzie słabo, oczywiście na zakrętach nadrobi ale kwestia do czego komu auto. Dlatego właśnie dragslicki mają mega miękkie boki i bardzo wysoki profil :) Ale nie tylko dlatego oczywiście :D

_________________
adamomotorsport.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: alduwiel-->>E90 335D
PostNapisane: 23 grudnia 2015, 18:26 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 152
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: e92, x3
Kod silnika: N57, M57N2
Garaż: jest e92 330d LCI x-drive
jest X3 3.0sd
było e46 330cd
Przy zaspawanym dyferencjale jakiekolwiek parkowanie albo manewry na wolnej prędkości to będzie masakra. Koło pokonujące mniejszy dystans będzie musiało nadrobić i samochód będzie skakał :kwasny:
Do filmików mogłeś wyłączyć kontrolę bo tak to nic się nie da powiedzieć.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: alduwiel-->>E90 335D
PostNapisane: 23 grudnia 2015, 19:12 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 15835
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
ADAMO M. napisał(a):
Szpera przy starcie z samego miejsca wg mnie i tez wielu innych daje tyle co nic :)
alduwiel napisał(a):
Czyli? Chodzi ci o to , aby nie była maxymalnie napompowana i lepsza wyższa niż niższa?

Nie, chodzi mi o profil opony. Np dwa micheliny ps2 jeden 265/40r18 drugi 265/35r19, identyczne opony więc jakość gumy i szerokość taka sama a ta pierwsza będzie miała lepszą przyczepność bo ma wyższy profil dzięki któremu jest bardziej "miękka" i lepiej wgryza się w asfalt.
Ważna jest jeszcze sama twardość ścianki bocznej opony, im twardsza tym w zakrętach lepiej ale z miejsca na prostej gorzej. Opony z zacięciem sportowy z reguły mają twardsze ścianki więc niby sportowa guma a z miejsca będzie słabo, oczywiście na zakrętach nadrobi ale kwestia do czego komu auto. Dlatego właśnie dragslicki mają mega miękkie boki i bardzo wysoki profil :) Ale nie tylko dlatego oczywiście :D


Daje bardzo dużo zwłaszcza jeżeli samochód nie stoi idealnie równo i nawierzchnia nie jest jednakowa. Masz powtarzalność złapania na oba koła po prostu...

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: alduwiel-->>E90 335D
PostNapisane: 24 grudnia 2015, 14:39 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 392
Lokalizacja: Wrocław/Oleśnica
Moje BMW: E87 swap 130D,1M E82
Kod silnika: N57D30A, N54B30A
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=154234
Ja w swojej 130D zawsze ruszam z drugiego biegu, ruszanie z pierwszego nie ma najmniejszego sensu.


Szerokie opony poprawiają trochę starty z tego co widzę po Twoich filmikach, ja mam z tyłu 255/35 i pomimo mniejszej mocy to jak chce ruszyć z obrotów z włączoną trakcją to nie chce w ogóle jechać a na wyłączonej wczoraj paliłem kapcia do 4ego biegu i to też nie ma sensu dlatego w styczniu wlatuje xdrive ;)


Jak skończę modzić w styczniu swojego kopciucha to może kiedyś się zmierzymy :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: alduwiel-->>E90 335D
PostNapisane: 24 grudnia 2015, 15:40 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 15835
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
xdrive tez bez sensu, nie po to się ma bmw aby jezdzic w xdrive... po prostu ogarnij szperunek, katy i opony, a na mokrym niestety trzeba się pogodzić z tym, ze trakcji nie będzie.

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: alduwiel-->>E90 335D
PostNapisane: 24 grudnia 2015, 22:28 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 392
Lokalizacja: Wrocław/Oleśnica
Moje BMW: E87 swap 130D,1M E82
Kod silnika: N57D30A, N54B30A
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=154234
jiGsaw napisał(a):
xdrive tez bez sensu, nie po to się ma bmw aby jezdzic w xdrive... po prostu ogarnij szperunek, katy i opony, a na mokrym niestety trzeba się pogodzić z tym, ze trakcji nie będzie.


Wszystko bez sensu, chyba kupie passata :rotfl:

Przy obecnej seryjnej mocy dobre opony mi nie pomagają i wątpię aby kąty i szpera załatwiła sprawę a co dopiero się bedzie działo przy 3xxkm/8xxnm i wadze e87..
Chyba xdrive w moim przypadku to jedyne słuszne rozwiązanie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: alduwiel-->>E90 335D
PostNapisane: 24 grudnia 2015, 22:42 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 9899
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: /E46Turbo
320Cd @ 2.5 M50Turbo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=94261
Jak dla mnie macie mocno wyimaginowany sposób postrzegania swoich aut. Ja rozumiem, że teraz zimno, wilgotno i jak opony liche to może się to dziwnie zachowywać ale 330 konne e46 od 90 rolkę w 3 stopniach pociągnie na letnich slickach a sam najlepsze starty miałem na 205/55/16 . Zwyczajnie trzeba potrafić ruszyć a nie gaz do dechy i niech się dzieje co chce.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: alduwiel-->>E90 335D
PostNapisane: 24 grudnia 2015, 22:51 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 392
Lokalizacja: Wrocław/Oleśnica
Moje BMW: E87 swap 130D,1M E82
Kod silnika: N57D30A, N54B30A
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=154234
deejeys, Ale ja nigdzie nie napisałem, że powyżej 90 gubi mi trakcje, moje 130d to codzienny dupowóz którym częściej depnę od 0 do xxx niż od 100 do 2xx dlatego montuje w nim xdrive bo tylko tak zyskam trakcje od 0

Na forum w jakimś temacie właściciel e90 z seryjnym N57D30A pisal, że żeby ruszyć od 0 do xxx potrzebuje trzy wolne pasy bo taka moc i to jest wyimaginowany obraz swojego samochodu, ja po prostu myślę racjonalnie i nie zyskam trakcji od 0 ponad 300konnym ( obstawiam ponad 340 ) z 8xx nm silnikiem w e87 bez xdrive i tyle


Ostatnio edytowano 24 grudnia 2015, 23:01 przez kimboax, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: alduwiel-->>E90 335D
PostNapisane: 24 grudnia 2015, 23:00 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 1199
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: X6
Ja mam 286KM i dobre opony i nie mam problemu z trakcja latem ;)

_________________
Otwarcie Sezonu Makowice 2k18
1 runda Pucharu BKS - 1/4 mili
Drift - Drift Taxi - Show&Shine - Car Audio

Facebook: https://www.facebook.com/events/1631229490297519/
Forum: viewtopic.php?f=13&t=166017

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: alduwiel-->>E90 335D
PostNapisane: 24 grudnia 2015, 23:03 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 9899
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: /E46Turbo
320Cd @ 2.5 M50Turbo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=94261
kimboax napisał(a):
Ale ja nigdzie nie napisałem, że powyżej 90 gubi mi trakcje


kimboax napisał(a):
ja mam z tyłu 255/35 i pomimo mniejszej mocy to jak chce ruszyć z obrotów z włączoną trakcją to nie chce w ogóle jechać a na wyłączonej wczoraj paliłem kapcia do 4ego biegu



Ja oczywiście nie neguje montażu x-drive bo to trakcja przez cały rok - ale przeczytałem parę postów wyżej i mam straszne wrażenie, że wszystko powyżej 200koni to powinno mieć 305 na tylnej osi i sztywną oś :rotfl:

Już pomijam fakt, że w 335d nie wygeneruje full KM/NM na pierwszych dwóch biegach bo nie pojawi się wystarczające obciążenie a na dodatek można się zabawić softem, aby to ograniczyć jak dobrze pamiętam.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: alduwiel-->>E90 335D
PostNapisane: 24 grudnia 2015, 23:06 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 392
Lokalizacja: Wrocław/Oleśnica
Moje BMW: E87 swap 130D,1M E82
Kod silnika: N57D30A, N54B30A
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=154234
Adrianno_e90 napisał(a):
Ja mam 286KM i dobre opony i nie mam problemu z trakcja latem ;)


Ale e9x jest trochę cięższe od e87 i 335d w porównaniu do 330d N57D30A ma katalogowo gorsze przyspieszenie do 100.

Mam też e92 335i na słabych oponach i przy obecnych temperaturach na suchej nawierzchni przy wylaczonej trakcji koła się nawet nie uslizgna.

deejeys napisał(a):
kimboax napisał(a):
Ale ja nigdzie nie napisałem, że powyżej 90 gubi mi trakcje


kimboax napisał(a):
ja mam z tyłu 255/35 i pomimo mniejszej mocy to jak chce ruszyć z obrotów z włączoną trakcją to nie chce w ogóle jechać a na wyłączonej wczoraj paliłem kapcia do 4ego biegu



Ja oczywiście nie neguje montażu x-drive bo to trakcja przez cały rok - ale przeczytałem parę postów wyżej i mam straszne wrażenie, że wszystko powyżej 200koni to powinno mieć 305 na tylnej osi i sztywną oś :rotfl:

Już pomijam fakt, że w 335d nie wygeneruje full KM/NM na pierwszych dwóch biegach bo nie pojawi się wystarczające obciążenie a na dodatek można się zabawić softem, aby to ograniczyć jak dobrze pamiętam.


No dokładnie dlatego nie rozważam włożenia opon o szerokości ponad 3xx tylko montuje xdrive, wszystko zależy od tego czy zależy nam na przyspieszeniu do 100 czy powyżej a opona 255 czy 305 zbyt wiele trakcji nie da


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: alduwiel-->>E90 335D
PostNapisane: 24 grudnia 2015, 23:53 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 1199
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: X6
335d E92 według katalogu ma 5.9s, a te 330d ile ma?

_________________
Otwarcie Sezonu Makowice 2k18
1 runda Pucharu BKS - 1/4 mili
Drift - Drift Taxi - Show&Shine - Car Audio

Facebook: https://www.facebook.com/events/1631229490297519/
Forum: viewtopic.php?f=13&t=166017

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: alduwiel-->>E90 335D
PostNapisane: 25 grudnia 2015, 01:32 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 152
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: e92, x3
Kod silnika: N57, M57N2
Garaż: jest e92 330d LCI x-drive
jest X3 3.0sd
było e46 330cd
Wg autocentrum oba e92 1) 335d - 6,1s, 2) 330d 245 - 6,0s (manual), 6,1 (automat). Wg wikipedii w obu przypadkach trzeba dodać 0,1s ;)
Coś w tym musi być bo porusza to nawet autor tego artykułu http://moto.pl/Testy/1,113505,5729254,B ... wnego.html

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 1558 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64 ... 78  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 27 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL