BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 8 czerwca 2025, 08:20

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E61] 525d po rozładowaniu akumulatora nie odpala - log inpa
PostNapisane: 28 grudnia 2015, 13:35 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 2469
Lokalizacja: Wisła
Moje BMW: Audi 80 B4Q VR5T
Kod silnika: AZX
Witam, moje e61 05r nie odpala po rozładowaniu akumulatora po raz 5-6 i naladowaniu. Tym razem pokazuje błąd pompy paliwa, nie jest to przypadkiem za niskie napięcie akumulatora? Rozrusznik kręci bez problemu ale pompa daje chyba zbyt niskie ciśnienie? Dobrze myślę? Przebieg mam konkretny jak widać, aku oryginał agm. Poniżej log z inpa

E R R O R M E M O R Y
---------------------------------------

Date: 27.12.2015 18:19:00
ECU: D50M57E0
JobStatus: OKAY
Variant: D50M57E0
-------------------------------------------------------------

RESULT: 3 error in error memory !
-------------------------------------------------------------

4B90 4B90 rail pressure monitoring at engine-start

Error counter: 255
Logistic counter: 40

1. Umweltsatz
Mileage 374256 km
Engine speed 0.00 1/min
coolant temperature 7.96 °C
Rail pressure Actual 0.00 bar
Injection quantity 41.35 mg/Hub
Air mass per cylinder 0.00 mg/Hub
actual engine speed EKP 0.00 1/min
Linearised APP1 0.00 %
Battery Voltage 11078.99 mV
Vehicle speed 0.00 km/h
pre-discharge flow index value 0.00 l/h

2. Umweltsatz
Mileage 374256 km
Engine speed 0.00 1/min
coolant temperature 7.96 °C
Rail pressure Actual 0.00 bar
Injection quantity 41.35 mg/Hub
Air mass per cylinder 0.00 mg/Hub
actual engine speed EKP 0.00 1/min
Linearised APP1 0.00 %
Battery Voltage 11241.92 mV
Vehicle speed 0.00 km/h
pre-discharge flow index value 0.00 l/h

Raildruck bei Motorstart zu niedrig
Test conditions fulfilled
Error present now, but not yet stored (debouncing phase)
Error would not cause a warning lamp to light up
Fehler in Entprellphase
Fehler in Entprellphase
Fehler in Entprellphase

Error code: 4B 90 41 06 00 00 FF 28 B6 BE 00 3A 00 69 00 00
00 44 00 00 B6 BE 00 3A 00 69 00 00 00 45 00 00
-------------------------------------------------------------

4477 4477 Intelligent Battery Sensor (DIBS1)

Error counter: 1
Logistic counter: 40

Mileage 374256 km
Engine speed 0.00 1/min
coolant temperature 7.96 °C
Battery charge state 55.66 %
Injection quantity 41.35 mg/Hub
Battery Voltage im IBSCD 14.00 V
aktueller Batterystrom -3.79 A
Batterytemperatur -48.00 Grad C
Battery Voltage 11078.99 mV
Vehicle speed 0.00 km/h
Faktor für Battery aging -26.27 %

keine Kommunikation ueber BSD-Schnittstelle
Test conditions fulfilled
Error present now, but not yet stored (debouncing phase)
Error would not cause a warning lamp to light up
Fehler in Entprellphase
Fehler in Entprellphase
Fehler in Entprellphase

Error code: 44 77 44 02 00 00 01 28 B6 BE 00 3A 98 69 7D 32
03 44 00 48
-------------------------------------------------------------

4222 4222 Glow plug zylinder 2, Control

Error counter: 2
Logistic counter: 40

1. Umweltsatz
Mileage 374256 km
Engine speed 0.00 1/min
coolant temperature 7.96 °C
Rail pressure Actual 0.00 bar
Injection quantity 41.35 mg/Hub
Air mass per cylinder 0.00 mg/Hub
Charge pressure Actualwert 984.61 mbar
Linearised APP1 0.00 %
Battery Voltage 11078.99 mV
Vehicle speed 0.00 km/h
Status of glow display 0.00 -

2. Umweltsatz
Mileage 374256 km
Engine speed 0.00 1/min
coolant temperature 7.96 °C
Rail pressure Actual 7.88 bar
Injection quantity 41.35 mg/Hub
Air mass per cylinder 0.00 mg/Hub
Charge pressure Actualwert 984.61 mbar
Linearised APP1 0.00 %
Battery Voltage 10753.14 mV
Vehicle speed 0.00 km/h
Status of glow display 0.00 -

Unterbrechung
Test conditions fulfilled
Error present now, but not yet stored (debouncing phase)
Error would not cause a warning lamp to light up
Fehler in Entprellphase
Fehler in Entprellphase
Fehler in Entprellphase

Error code: 42 22 44 06 00 00 02 28 B6 BE 00 3A 00 69 00 64
00 44 00 00 B6 BE 00 3A 01 69 00 64 00 42 00 00


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E61] 525d po rozładowaniu akumulatora nie odpala - log inpa
PostNapisane: 28 grudnia 2015, 13:41 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 5693
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... 0#p2043810
Aku oryginał czyli ma 10 lat? Czym było spowodowane rozładowywanie? Zanim zaczniesz dopatrywać się problemów to załóż na próbę jakiś sprawny aku i wtedy spróbuj. W tym modelu chyba trzeba kodować, prawda?

Jeszcze możesz naładować przez kilka godzin i multimetrem sprawdzić jakie masz napięcia, po przekręceniu stacyjki i pokręceniu przez chwilę rozrusznikiem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E61] 525d po rozładowaniu akumulatora nie odpala - log inpa
PostNapisane: 28 grudnia 2015, 14:24 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 2469
Lokalizacja: Wisła
Moje BMW: Audi 80 B4Q VR5T
Kod silnika: AZX
Nie wiem czy na 100% ale prawdopodobnie czujnik poziomowania xenonu jest walniety (bo jest takowy błąd) i przez to auto myśli że z tyłu jest opadniety i pompuje do momentu aż rozladuje do zera. Do tego jest jeszcze błąd - za wolne pompowanie prawej strony czy jakoś tak, nigdy nie odczułem żadnego dyskomfortu jeśli chodzi o prowadzenie, nigdy też auto nie leżało tak jakby tam była walnieta poduszka ale może będzie jakaś mała nieszczelność. Zauważyłem że w momencie kiedy wyskakuje błąd sampoziomowania nadwozia xenony po teście silników ustawiają się na samym dole a z tego co wiem to zawieszenie korzysta z tego samego czujnika. Aku ma 10 lat :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E61] 525d po rozładowaniu akumulatora nie odpala - log inpa
PostNapisane: 28 grudnia 2015, 15:56 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 3058
Lokalizacja: Herzberg/Tiegenhof
Moje BMW: Z3
racesupport napisał(a):
Aku ma 10 lat :)

sam sobie odpowiedziałeś, kup akumulator zamontuj zakoduj (shit co to za pomysł :cenzura: ), bo i tak jeśli jeszcez nie padł to po takich przygodach za chwilę powie papa.
racesupport napisał(a):
Zauważyłem że w momencie kiedy wyskakuje błąd sampoziomowania nadwozia xenony po teście silników ustawiają się na samym dole a z tego co wiem to zawieszenie korzysta z tego samego czujnika.

Z tego co kojarzę to jest tak jak piszesz, a na pewno było tak w E39 bo znajomy miał z tym problem.

A co do przebiegu to jeśli jest oryginalny to wcale nie jest duży, znajomy jeździ E60 530d które ma obecnie 650tys. km.

_________________
"Jeszcze dziś, nawet po tym, co się wydarzyło w Ronde di Andora bardziej boję się, kiedy wychodzę na spacer, niż kiedy prowadzę auto." RK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E61] 525d po rozładowaniu akumulatora nie odpala - log inpa
PostNapisane: 28 grudnia 2015, 16:21 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 2469
Lokalizacja: Wisła
Moje BMW: Audi 80 B4Q VR5T
Kod silnika: AZX
założyłem aku 95ah z jeep'a, aku pokazało 12.5v także powinien hulać i dupa, oczywiście zrobiłem adaptacje w inpie wg instrukcji.

Po tej operacji nadal wywala błąd pompy, inteligentnej minusowej klemy i świeca na drugim cylindrze ale to od zawsze, pewnie jest walnięta... No cóż, może filter przytkany ? Pewnie nie wymieniany ze 100lat, albo faktycznie pompa walnęła, nigdy wcześniej się nie skupiałem na tym ale fakt, że teraz jak włączam zapłon to słychać tą pompe jak tam mieli i przelewa, wcześniej taka głośna chyba nie była ale kto to wie... wcześniej się wsiadało i palił od strzału. Zajrze pod siedzenia czy może w zespole jakiś króciec uleciał czy coś, różnie bywa...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E61] 525d po rozładowaniu akumulatora nie odpala - log inpa
PostNapisane: 28 grudnia 2015, 16:29 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 3058
Lokalizacja: Herzberg/Tiegenhof
Moje BMW: Z3
pompa swoje już przeżyła, koniecznie zmień filtr, powinien być na podwoziu w okolicach fotela kierowcy.

_________________
"Jeszcze dziś, nawet po tym, co się wydarzyło w Ronde di Andora bardziej boję się, kiedy wychodzę na spacer, niż kiedy prowadzę auto." RK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E61] 525d po rozładowaniu akumulatora nie odpala - log inpa
PostNapisane: 28 grudnia 2015, 17:52 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 2469
Lokalizacja: Wisła
Moje BMW: Audi 80 B4Q VR5T
Kod silnika: AZX
Filtr zamówiony, jutro działam i zobaczymy co będzie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E61] 525d po rozładowaniu akumulatora nie odpala - log inpa
PostNapisane: 28 grudnia 2015, 18:20 
Offline
Specjalista

Posty: 2696
Lokalizacja: Racibórz(śląsk)
Moje BMW: Vectra B
Kod silnika: X20XEV
Pierwszy błąd dotyczy braku ciśnienia na listwie Common-rail.
Najprawdopodobniej będzie to wina którejś z pomp, aczkolwiek miałem kiedyś problem z przekaźnikiem pompy wstępnej.


Co do rozładowywania to powodem może być m.in. błąd klemy minusowej

_________________
Jeśli udzielam się w temacie, to proszę nie pisać mi PW. Lepiej problem rozwiązać w danym temacie. Może przydać się jeszcze komuś innemu w przyszłości


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E61] 525d po rozładowaniu akumulatora nie odpala - log inpa
PostNapisane: 28 grudnia 2015, 18:25 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 2469
Lokalizacja: Wisła
Moje BMW: Audi 80 B4Q VR5T
Kod silnika: AZX
A coś z nią można zrobić czy trzeba wymienić czy ki uj? Co to za pierdoly wymyślają to szok, jakby to nie mogła być normalna masa... A co do pomp, to jest jedna główna w baku, a druga nazywana progowa to filtr paliwa przecież z grzaniem nie? Czy tam jeszcze gdzieś na przewodach jest pompa?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E61] 525d po rozładowaniu akumulatora nie odpala - log inpa
PostNapisane: 28 grudnia 2015, 23:17 
Offline
Specjalista

Posty: 2696
Lokalizacja: Racibórz(śląsk)
Moje BMW: Vectra B
Kod silnika: X20XEV
racesupport napisał(a):
A coś z nią można zrobić czy trzeba wymienić czy ki uj?

racesupport napisał(a):
Co to za pierdoly wymyślają to szok, jakby to nie mogła być normalna masa...

Normalna masa nie analizuje stanu naładowania aku, jego temperatury itd. ;)

Nowa klema to koszt 700zł + adapter.
Klema była 2 razy zmieniania.
Pierwsze(z kablami na stałe do klemy) to te najbardziej awaryjne

_________________
Jeśli udzielam się w temacie, to proszę nie pisać mi PW. Lepiej problem rozwiązać w danym temacie. Może przydać się jeszcze komuś innemu w przyszłości


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E61] 525d po rozładowaniu akumulatora nie odpala - log inpa
PostNapisane: 29 grudnia 2015, 03:54 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 2469
Lokalizacja: Wisła
Moje BMW: Audi 80 B4Q VR5T
Kod silnika: AZX
A używane z allegro? Pierwsze muszę uruchomić silnik bo klema z tym nie ma nic wspólnego, jedynie może być że rozładowuje aku. 700zł mi się nie uśmiecha :) mógłbyś wrzucić foto tych dwóch klem?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E61] 525d po rozładowaniu akumulatora nie odpala - log inpa
PostNapisane: 29 grudnia 2015, 09:07 
Offline
Specjalista

Posty: 2696
Lokalizacja: Racibórz(śląsk)
Moje BMW: Vectra B
Kod silnika: X20XEV
racesupport napisał(a):
A używane z allegro?

Nie wiesz co trafisz

racesupport napisał(a):
Pierwsze muszę uruchomić silnik bo klema z tym nie ma nic wspólnego

Wątpię, żeby miała coś wspólnego z problemami z odpalaniem

racesupport napisał(a):
mógłbyś wrzucić foto tych dwóch klem?

Klem było 3 rodzaje.
Pierwsza wersje miała przewody wychodzące bezpośrednio z klemy(z tego modułu)
Pozostałe miały już wtyczkę na klemie
Pierwsza wersja:
Obrazek
Drugi typ:
Obrazek
Wtyczka do niej wygląda tak(ta po lewej, nie te niebieskie):
Obrazek

Ostatnia i aktualnie dostępna w aso wygląda tak:
Obrazek
Wtyczka do niej to praktycznie ta sama wtyczka co do PDC z LCI oraz serii F

_________________
Jeśli udzielam się w temacie, to proszę nie pisać mi PW. Lepiej problem rozwiązać w danym temacie. Może przydać się jeszcze komuś innemu w przyszłości


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E61] 525d po rozładowaniu akumulatora nie odpala - log inpa
PostNapisane: 29 grudnia 2015, 10:29 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 43
Posty: 1433
Lokalizacja: Krakow, UK
Moje BMW: G30 520d M-pakiet
Kod silnika: B47
Były już przypadki że silnik nie odpalał przez uszkodzony IBS, po odłączeniu zasilania od czujnika można było uruchomić silnik tak że może warto spróbować odłączyć ten cienki kabel od klemy minusowej.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E61] 525d po rozładowaniu akumulatora nie odpala - log inpa
PostNapisane: 29 grudnia 2015, 11:00 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 2469
Lokalizacja: Wisła
Moje BMW: Audi 80 B4Q VR5T
Kod silnika: AZX
ok idę sprawdzić...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E61] 525d po rozładowaniu akumulatora nie odpala - log inpa
PostNapisane: 29 grudnia 2015, 11:40 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 2469
Lokalizacja: Wisła
Moje BMW: Audi 80 B4Q VR5T
Kod silnika: AZX
za dobrze nie wygląda, jakieś zwarcie tam musiało być bo instalacja spieczona i dziurka w tej osłonie plastikowej wytopiona, pewnie po wlutowaniu prawidłowo kabli i tak działać nie będzie, a nawet nie wiem jak mają być przylutowane, w każdym razie odłączyłem kabelki i nie odpala nadal.

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E61] 525d po rozładowaniu akumulatora nie odpala - log inpa
PostNapisane: 29 grudnia 2015, 17:12 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 2469
Lokalizacja: Wisła
Moje BMW: Audi 80 B4Q VR5T
Kod silnika: AZX
auto odpalone, postanowiłem zajrzeć do pompy paliwa, rozbieram, zaglądam do środka a tam pustka, nie ma paliwa... wskaźnik pokazuje 1/4 ponad, przekręcam kluczyk pompa działa, dobrałem się więc do lewej komory, paliwa full... zalałem 5l do prawej komory po czym odpaliłem auto bez żadnego problemu. Z lewej strony jest pompka przelewowa tak ? Nie wiem dokładnie jak to działa i po jakim czasie powinno przelać z prawej do lewej i odwrotnie, zostawiłem auto, żeby sobie chodziło, na górze pompy normalnie było widać że paliwo nieprzetrawione wraca ale skąd ? Z przelewu czy z lewej komory ? W które miejsce pompa z lewej strony baku pompuje do prawej strony ? Bezpośrednio na pompe paliwa czy jak to wygląda, odwiesiła się z tej lewej komory pompka czy myli mnie powrót paliwa z listwy hmmm... W każdym razie auto chodziło 5min na jałowym, potem przejechałem się dosłownie 1km i wszystko ok, wył i zał silnik 3x i pali bez problemu. Nie zaglądałem już do baku, ale myślę, że po powiedzmy 10min jeśli nie działałaby pompka przelewowa z lewej to chyba by już w tej komorze prawej nic nie było ?

Edit: patrząc po allegro i teraz tak sobie przypominam jak tam zaglądałem, że tam chyba jest tylko pływak nie ? czyli wina tkwiła w którymś przewodzie, może był zagięty czy coś ? ale przecież nikt tam nic nie dziubał...

Cursor - co do klemy, czy każda mi będzie działać w e61 moim ? Mówisz, że wtyczka taka sama jak do pdc czyli 3pin i zamiast tych kabli co ja mam urwane trzebaby zrobić taką wtyczkę a w niej kabel zasilający i dwa kabelki z tej niebieskiej wtyczki tak ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E61] 525d po rozładowaniu akumulatora nie odpala - log inpa
PostNapisane: 30 grudnia 2015, 10:50 
Offline
Specjalista

Posty: 2696
Lokalizacja: Racibórz(śląsk)
Moje BMW: Vectra B
Kod silnika: X20XEV
racesupport napisał(a):
Cursor - co do klemy, czy każda mi będzie działać w e61 moim ? Mówisz, że wtyczka taka sama jak do pdc czyli 3pin i zamiast tych kabli co ja mam urwane trzebaby zrobić taką wtyczkę a w niej kabel zasilający i dwa kabelki z tej niebieskiej wtyczki tak ?

Z każdego BMW serii E powinna pasować.
Fxx mają inną klemę.

Wtyczka 3pin z VW jest dostępna na allegro za bodajże 12zł
Opis jak to podłączyć jest w dziale zrób to sam. Szukaj mojego tematu


racesupport napisał(a):
... W każdym razie auto chodziło 5min na jałowym, potem przejechałem się dosłownie 1km i wszystko ok, wył i zał silnik 3x i pali bez problemu. Nie zaglądałem już do baku, ale myślę, że po powiedzmy 10min jeśli nie działałaby pompka przelewowa z lewej to chyba by już w tej komorze prawej nic nie było ?

Mieliśmy kiedyś przypadek, że EKPM wysterowywał pompkę paliwa, gdy auto było zamknięte.
Doprowadzało to do wypompowania paliwa z prawej komory do lewej.
Pod wpływem ciśnienia, paliwo powrotne z silnika, ciągnie zawartość lewej komory do prawej
Pierwsza generacja EKPM była wadliwa. Do nowszej potrzebna jest przejściówka bądź przelutowanie wtyczek na nowszy typ.

_________________
Jeśli udzielam się w temacie, to proszę nie pisać mi PW. Lepiej problem rozwiązać w danym temacie. Może przydać się jeszcze komuś innemu w przyszłości


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E61] 525d po rozładowaniu akumulatora nie odpala - log inpa
PostNapisane: 2 stycznia 2016, 20:06 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 2469
Lokalizacja: Wisła
Moje BMW: Audi 80 B4Q VR5T
Kod silnika: AZX
Auto stoi 3dni na mrozie -10, IBS odłączony i aku trzyma super, stary poczciwy AGM 10letni :D odpalił od strzału :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E61] 525d po rozładowaniu akumulatora nie odpala - log inpa
PostNapisane: 21 lutego 2016, 22:57 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 179
Lokalizacja: Cambridge ON, CAN/ Krk
Moje BMW: e39 540i M sport
Kod silnika: M62TU
Garaż: bylo E36 320i, E46 316Ti, E46 318i SE, E60 525d SE, E34 520i SE auto,
jest E39 540i M Sport, e46 328i drift
Czy jest mozliwosc w jakis inny sposob rozwiazac przyczyne padnietej klemy IPS ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E61] 525d po rozładowaniu akumulatora nie odpala - log inpa
PostNapisane: 22 lutego 2016, 09:05 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 20
Moje BMW: E61 525d
Kod silnika: M57
Starsze klemy były bardzo wrażliwe na wilgoć, aż w E60 i E61 nie ma jakoś szczególnie dobrze rozwiązanego odprowadzania wody z bagażnika, czy luki na koło zapasowe, okolic akumulatora a że to klemy mają już swoje lata to te ok 10-letnie padają jak muchy. Już ta druga wersja klemy ze znaczkiem RR i Mini jest już znacznie dopracowana i odporniejsza na wilgoć, nawet sama wtyczka ma uszczelki hermetyczne


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 52 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL