patrum napisał(a):
o bledzie grzalek bylo na innym forum. jesli wyjales bezpiecznik od podgrzewania sond to musisz jeszcze wywalic przekaznik od pompy powietrza wtornego, po tym bledy sie nie pojawiaja. jak generalnie silnik pracuje z softem euro 2? ja mam w planie z tym programem wrzucic kolektory wydechowe z m52, usunac katalizatory i w ich miejsce wstawic x-pipe, reszta wydechu zostanie seria. fizycznie masz usuniete sondy z wydechu czy siedza tam gdie ich miejsce i tylko usunales je programowo?
ja mam m54b30 ale w e39 touring. i nie mam zadnej pompywtörnego powietrza jak mi wiadomo.
to chyba maja tylko e46.
ja jak wpalilem te euro2 to jak Piotrek 1883 pisze ze silnik /ecu chodzi w tzw open loop- otwartej petli ,czyli na mapach stalych. i nie bierze pod uwagę zadnych lambd (wz.4)
ja jak wgrałem soft to miałem wtyczki podlaczone i lambdy w inpa było widać jak pracują .tak samo w TORQUE pro.
ale pierwsze co to z deski na stale znika ikona "check engine" nawet przy kluczyku w pozycji 2 swieci się tylko ELM.
potem odlaczylem tylko z wtyczek wypiolem 4 lambdy (w inpa już wszystkie stoja na 0,42V)
czyli nie bierze ich DME pod uwagę.
auto chodzi idealnie tak jak chodzilo .na LPG tez.
choć wpierw lepiej skaswac adaptacje i posmigac na benie.
nie ma zadnych problemów ,zachwian jalowego czy czkawki czy utraty mocy ,nic .
może nawet lepiej przyspiesza.
jeszcze nie mierzyłem od 0 do 100.
tylko jedyne to w inpa sa bledy grzałek ,ale one tylko sa bo dme steruje te grzałki masä.
wyjmowałem wszystkie bezpieczniki od kompa te przy kompie .ale to nic nie dalo.
bo albo auto nie odpalalo albo swiecila się ikona ELM albo skrzyni.
tam jest 5 bezpiecznikow 30A
zycytuje jak mogę odpowiedz Piotrka ,pomysłodawcy tego projektu.
ale jeszcze tego nie testowałem.
cytat:
Znajdź kostkę 24 pinową w komputerze silnika
X60002 24-pin, black Plug connector DME control unit Module 2
spróbuj wyciągnąć piny:
13 M T_LHV2 Oxygen sensor heating ground Oxygen sensor 2 (in front of catalytic converter)
19 M T_LHH2 Oxygen sensor heating ground Oxygen sensor 2 (behind catalytic converter)
7 M T_LHH1 Oxygen sensor heating ground Oxygen sensor 1 (behind catalytic converter)
1 M T_LHV1 Oxygen sensor heating ground Oxygen sensor 1 (in front of catalytic converter)
potem skasuj adaptacje
zapłon na 0
odpal auto i sprawdź w inpa czy nie ma błędów od grzałek i czy pod f3 codding pracuje w trybie cat preparation
powinno pomóc