BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 listopada 2024, 00:43

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Zdjęcia zamieszczone przez Was powinny być zgodne z poniższymi zaleceniami.
Poniżej jest program do zmiany rozdzielczości zdjęć.


1) Nie wrzucamy zdjęć większych niż 1280x1024. Jeżeli mamy zdjęcie większe zmniejszamy je lub robimy miniaturkę i wrzucamy ją odpowiednio podlinkowaną do zdjęcia dużego.
2) Nie wrzucamy zdjęć WT, godzących w pojęcie estetyki, zdjęć propagujących przemoc, pornografię, łamanie przepisów ruchu drogowego, złego obchodzenia się z samochodem lub innych mogących kogoś urazić (jeżeli czujecie że kogoś urazi, prawdopodobnie tak będzie).
3) Na temat zamieszczanych tutaj zdjęć każdy z nas wyraża swoje zdanie, dyskutujemy. Nie ubliżamy sobie, nie używamy łaciny, każdy ma prawo do własnej oceny z którą możemy się nie zgadzać.
4) Łamanie zaleceń będzie karane ostrzeżeniami.
5) Tytuł tematu piszemy w postaci "Użytkownik -->> ModelAuta, krótki opis"


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 135 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: PRIMO -->> Compi 323ti ( Nowe kapcie BBS-y :) )
PostNapisane: 12 stycznia 2016, 13:24 
Offline
Forumowicz

Posty: 327
Moje BMW: 323ti+++
Kod silnika: M52B25
Cztero elektrodowe ? W M52 seryjenie miały być właśnie dwuelektrodowe. Czteroelektrodowe przewidziane są do silników na dwóch vanosach. Ja założyłem Jedno elektrodowe Denso ze skróconym skokiem iskry i jest bardzo dobrze, może zadyszka wynikała z tego, że auto było strojone na czerto elektrodowych ?

Ja u siebie zauważyłem delikatne osłabienia na gazie w niskich obrotach, ale w międzyczasie zmieniałem też kolektor z M50.Także nie wiem czy to na pewno świece. Jak zrobiło się zimniej to mi czasem gasła zanim się rozgrzała, wystarczyła wizyta u Toudiego i małą przejażdżka i teraz jest idealnie. Zaczęła dużo lepiej jechać dołem i nie gaśnie nawet przy -15. Także wg. mnie to kwestia poprawienia parametrów w sterowniku gazu.

A i moja była strojona na dwuelektrodowych i przed zmianami wszystko było git :)

Te czteroelektrodowe drogie są. Dostać Japońskie BKR6EK to graniczy z cudem, więc postawiłem na chwalone Denso po 11zł sztuka :rotfl: i jest bardzo fajnie.




Ile niutonów mają te siłowniki klapy ? Bo ja też mam spoiler, a do spoilera były mocniejsze montowane, bo moje również wyzionęły ducha. No i jaka cena ? :D

_________________
Hamownia Drogowa/Wypożyczalnia Racelogic Zapraszam - Warszawa


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: PRIMO -->> Compi 323ti ( Nowe kapcie BBS-y :) )
PostNapisane: 12 stycznia 2016, 21:25 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 670
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
Moje BMW: E46, E32
Kod silnika: M57D30, M60B40
Garaż: 330d e46
740i E32:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 0#p2114150
short napisał(a):
Cztero elektrodowe ? W M52 seryjenie miały być właśnie dwuelektrodowe. Czteroelektrodowe przewidziane są do silników na dwóch vanosach. Ja założyłem Jedno elektrodowe Denso ze skróconym skokiem iskry i jest bardzo dobrze, może zadyszka wynikała z tego, że auto było strojone na czerto elektrodowych ?

Ja u siebie zauważyłem delikatne osłabienia na gazie w niskich obrotach, ale w międzyczasie zmieniałem też kolektor z M50.Także nie wiem czy to na pewno świece. Jak zrobiło się zimniej to mi czasem gasła zanim się rozgrzała, wystarczyła wizyta u Toudiego i małą przejażdżka i teraz jest idealnie. Zaczęła dużo lepiej jechać dołem i nie gaśnie nawet przy -15. Także wg. mnie to kwestia poprawienia parametrów w sterowniku gazu.

A i moja była strojona na dwuelektrodowych i przed zmianami wszystko było git :)

Te czteroelektrodowe drogie są. Dostać Japońskie BKR6EK to graniczy z cudem, więc postawiłem na chwalone Denso po 11zł sztuka :rotfl: i jest bardzo fajnie.




Ile niutonów mają te siłowniki klapy ? Bo ja też mam spoiler, a do spoilera były mocniejsze montowane, bo moje również wyzionęły ducha. No i jaka cena ? :D


Auto było strojone na 2 elektrodowych NGK , po czasie zaczeło przerywać przy 1500 obr/min byłem dwa razy u gazownika i stwierdził wymiana świec i pomogło. WIesz co sprawdzałem ja po VINie i chłopaki z Silesi,maja być czteroelektrodowe,BOSCH 30zł za sztuke to dużo ??
Po vinie mam mieć BOSCH FGR7DQP(OEM: 12120141871) lub NGK BKR6EQUP(OEM:12129071003)
jednee i drugie to są czteroelektrodowe. Ty też masz Compacta z 98' to też powinieneś mieć czteroelektrodowe, najlepiej sprawdź po VINie.


Siłowniki mają 430 Niutów, takie były fabrycznie przewidziane do klapy ze spojlerem Mtechnic :)) sztuka kosztowała mnie 35zł
596mm maja mieć nr ori 51242491349

_________________
740i > http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 65&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: PRIMO -->> Compi 323ti ( Nowe kapcie BBS-y :) )
PostNapisane: 12 stycznia 2016, 21:56 
Offline
Forumowicz

Posty: 327
Moje BMW: 323ti+++
Kod silnika: M52B25
Mi po winie wychodzą, że normalnie montowane były dwuelektrodowe, a cztero to HighPower :rotfl:

Obrazek

Z tego co mi wiadomo, to liczba elektrod jest chyba tylko po to by świeca była bardziej żywotna, w końcu ma 2x tyle miejsc w których sobie iskra przeskakuje. Co wg mnie przy gazie jest bez sensu skoro i tak powinno się świece zmieniać dużo częściej.

Wg mnie po prostu miałeś już zużyte świece i zmiana na nowe wszystko naprawiła :super:


To fajnie, też sobie zamówię, klapa szybko się podnosi sama ? Nie trzeba jej pomagać ? :)

_________________
Hamownia Drogowa/Wypożyczalnia Racelogic Zapraszam - Warszawa


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: PRIMO -->> Compi 323ti ( Nowe kapcie BBS-y :) )
PostNapisane: 12 stycznia 2016, 22:04 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 670
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
Moje BMW: E46, E32
Kod silnika: M57D30, M60B40
Garaż: 330d e46
740i E32:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 0#p2114150
ja sprawdzałem na realoem.pl
Coś tu kłamie :hyhy: daj vin na PW sprawdze tam z czystej ciekawości:)

_________________
740i > http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 65&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: PRIMO -->> Compi 323ti ( Nowe kapcie BBS-y :) )
PostNapisane: 12 stycznia 2016, 22:10 
Offline
Forumowicz

Posty: 327
Moje BMW: 323ti+++
Kod silnika: M52B25
Obrazek

AW91251 u mnie realoem pokazuje to samo co bmwautoparts ;)

_________________
Hamownia Drogowa/Wypożyczalnia Racelogic Zapraszam - Warszawa


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: PRIMO -->> Compi 323ti ( Nowe kapcie BBS-y :) )
PostNapisane: 12 stycznia 2016, 22:12 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 670
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
Moje BMW: E46, E32
Kod silnika: M57D30, M60B40
Garaż: 330d e46
740i E32:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 0#p2114150
to już sam nie wiem, ważne że działa :)

_________________
740i > http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 65&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: PRIMO -->> Compi 323ti ( Nowe kapcie BBS-y :) )
PostNapisane: 12 stycznia 2016, 22:25 
Offline
Forumowicz

Posty: 327
Moje BMW: 323ti+++
Kod silnika: M52B25
Co do siłowników to myslałem też nad tymi z compacta e46, mają 200 N więcej. Ciekawe jak by się klapa z nimi zachowywała :P

_________________
Hamownia Drogowa/Wypożyczalnia Racelogic Zapraszam - Warszawa


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: PRIMO -->> Compi 323ti ( Nowe kapcie BBS-y :) )
PostNapisane: 13 stycznia 2016, 16:49 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 670
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
Moje BMW: E46, E32
Kod silnika: M57D30, M60B40
Garaż: 330d e46
740i E32:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 0#p2114150
nie polecam te są nowe i dość mocno dobijają klape przy samym końcu, więc jak założysz mocniejsze o połowę to klapa ci będzie mocno walić żeby nie napisać że będzie napie....

_________________
740i > http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 65&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: PRIMO -->> Compi 323ti ( Nowe kapcie BBS-y :) )
PostNapisane: 14 stycznia 2016, 22:08 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1104
Moje BMW: pocket rocket 323ti
Kod silnika: r6 :)
Garaż: Pocket rocket 323ti vel dzikus
Smoczyca 645ci vel dziadkowóz
Do gazu zaleca sie jedna elektrodę, z tego co pamiętam. Ojciec gazował auto, lata temu, wprawdzie, i musiał zmienić na jedną, bo się szopki działy, po wymianie wszytsko ok, do sprzedaży..

_________________
323ti
Kolektor m50
Wałki s50
Lekki zamach 240mm
Hamulec 325/294mm+ pompka e84
Szpera 40% w końcu na pokładzie!
Gwint 4x kolumna
Stroker waiting.......
Jest przeciąg :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: PRIMO -->> Compi 323ti ( Nowe kapcie BBS-y :) )
PostNapisane: 4 lutego 2016, 15:32 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 670
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
Moje BMW: E46, E32
Kod silnika: M57D30, M60B40
Garaż: 330d e46
740i E32:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 0#p2114150
Wykres z Hamowni, tym razem hamownia nie obciążeniowa tylko inercyjna, ale wyniki takie same >>

Obrazek

I nowe oponki, wcześniej był 215/40 na 8,5j , te są 205/40 może zejdę jeszcze parę milimetrów w dół z przodem :) >> Wybór padł na Nankang AS1 dlatego że mają bardzo dobre opinie użytkowników w internetach... ;)


Obrazek
Obrazek

_________________
740i > http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 65&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: PRIMO -->> Compi 323ti ( Nowe kapcie BBS-y :) )
PostNapisane: 4 lutego 2016, 19:23 
Offline
Forumowicz

Posty: 327
Moje BMW: 323ti+++
Kod silnika: M52B25
Zakładaj kolektor z M50 ! :cisza:

Fajna zabawa z tym jest. Przyjemna robota, jak lubisz robić sam to polecam :super:

Opony na plus, ja tez mam nowe na lato. Dziś byłem felgi umyć przed sezonem :P

_________________
Hamownia Drogowa/Wypożyczalnia Racelogic Zapraszam - Warszawa


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: PRIMO -->> Compi 323ti ( Nowe kapcie BBS-y :) )
PostNapisane: 4 lutego 2016, 20:36 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 670
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
Moje BMW: E46, E32
Kod silnika: M57D30, M60B40
Garaż: 330d e46
740i E32:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 0#p2114150
silnik narazie zostaje seria :)

_________________
740i > http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 65&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: PRIMO -->> Compi 323ti (
PostNapisane: 17 lutego 2016, 17:41 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 670
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
Moje BMW: E46, E32
Kod silnika: M57D30, M60B40
Garaż: 330d e46
740i E32:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 0#p2114150
Licznik wybił 287 tyś. km i przeprowadziłem kolejny serwis :)
Przy pomocy kolegi MańkaCSL wymieniłem uszczelkę pokrywy zaworów na Victora Reinz, był to ostatni moment bo kruszyła się w rekach przy demontażu i obstawiam że tak jak ODMA była fabryczna, z odmy odczytaliśmy datę trochę wcześniejszą niż produkcja Compota. Nie mam niestety zdjęć z montażu... Do odmy oczywiście wpadły nowe węże OEM , samą odmę kupiłem z Febi.
Reszta standard olej Valvoline VR1 5W50, filtr oleju, powietrza i paliwa z MANN'a.
Przy wymianie oleju pojawił się mały problem przy zakręcaniu śruby spustowej w misce, śruba się urwała :wstyd: udało sie jednak nabić i wykręcić gwint, całe szczęście chłopaki z silesi mieli też nową na stanie :))
Założyłem też nową kratkę wlotu powietrza koło podszybia i wycieraczek :) nr oem : 51131977679

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Myślałem że o tym czasie już wam zaprezentuje nowe gadżety do Compota, ale paczka straciła się gdzieś na poczcie i jestem w trakcie odzyskiwania :)
Rozkmine mam też czy szukać używki skrzyni czy szukać warsztatu który mi naprawi tą, wypada 3 bieg...

_________________
740i > http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 65&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: PRIMO -->> Compi 323ti ( Nowe kapcie BBS-y :) )
PostNapisane: 21 lutego 2016, 20:59 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1104
Moje BMW: pocket rocket 323ti
Kod silnika: r6 :)
Garaż: Pocket rocket 323ti vel dzikus
Smoczyca 645ci vel dziadkowóz
Naprawa.. W getragu nie jest tak ze na wałku sprzeglowym jest wytoczona bierznia pod lozysko, i aby w pełni zregenerować skrzynie trzeba ten walek wymienić?

_________________
323ti
Kolektor m50
Wałki s50
Lekki zamach 240mm
Hamulec 325/294mm+ pompka e84
Szpera 40% w końcu na pokładzie!
Gwint 4x kolumna
Stroker waiting.......
Jest przeciąg :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: PRIMO -->> Compi 323ti ( Nowe kapcie BBS-y :) )
PostNapisane: 8 kwietnia 2016, 22:19 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 670
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
Moje BMW: E46, E32
Kod silnika: M57D30, M60B40
Garaż: 330d e46
740i E32:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 0#p2114150
co sie dzieje z tym moim złomem ??
290 tysi dziś pykło wyolerowałem ranty pasta Mothers'a , skreciłem gwint jakieś 4mm w dół i oprócz tego wpadły pomarańczki na tył :)
Obrazek
Obrazek

i tak siadło 205/40 na 8,5 J :)
Obrazek

_________________
740i > http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 65&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: PRIMO -->> Compi 323ti sesja z BAD HABIT
PostNapisane: 2 czerwca 2016, 21:56 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 670
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
Moje BMW: E46, E32
Kod silnika: M57D30, M60B40
Garaż: 330d e46
740i E32:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 0#p2114150
Wszystko co miałem założyłem, więc tak...
Nowa atrapa pod grill, spryski, ori pomarańczowe lampy na tył, oponki 205/40
Musze jeszcze obszyć podsufitkę, z ważniejszych rzeczy:)
Gdzieś tam jeszcze wpadły nowe sworznie do wahaczy i zbieżność u Wiesia Polnika...
Co dalej ? Już chyba tylko kilometry i eksploatacja,a może wydech jeszcze...
Wszystko na zdjęciach poniżej, robił je Sebastian Zając - BAD HABIT :)

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

_________________
740i > http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 65&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: PRIMO -->> Compi 323ti ( Nowe kapcie BBS-y :) )
PostNapisane: 2 czerwca 2016, 22:03 
Offline
Fan F1
Avatar użytkownika

Wiek: 28
Posty: 2083
Lokalizacja: FZG
Moje BMW: E36 Compact
Kod silnika: M43TUB19
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=157698
Konkret Compact, naprawdę piękna sztuka :padam:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: PRIMO -->> Compi 323ti ( Nowe kapcie BBS-y :) )
PostNapisane: 2 czerwca 2016, 22:09 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 30097
Lokalizacja: Katowice
Garaż: ///M4 20iA+ LCI
było:
E91 318dA+ LCI
E39 520iA LCI
Mercedes CL600 V12TT
Mercedes C 180 lift
Mercedes E 350 lift
Mini JCW
Audi A6 3.0TDI
Mercedes CLS 350
Yaris d4d
E90 335iA+
E39 530i LCI
E61 535d+
E91 325d
E46 330i
E46 330dA LCI
E46 330i LCI
E39 540iA NV
E46 330i
E34 520i
świetnie wygląda i pro foty :super:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: PRIMO -->> Compi 323ti ( Nowe kapcie BBS-y :) )
PostNapisane: 4 czerwca 2016, 09:14 
Offline
Forumowicz

Posty: 171
Moje BMW: cabrio e46 330
Kod silnika: e60 m pakiet
dobra sesja :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: PRIMO -->> Compi 323ti ( Nowe kapcie BBS-y :) )
PostNapisane: 4 czerwca 2016, 10:20 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 6262
Sesja zloto ;) kompot fajny. Sprawdzilbym jak na chrom nerze by jej przypasilo.

_________________
...bo przyjemności z jazdy nie mierzymy ilością spalanego paliwa ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 135 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL