BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2025, 03:56

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] 318I Touring N46B20 - Dziwne zachowanie silnika, błedy
PostNapisane: 18 stycznia 2016, 12:36 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 34
Posty: 26
Lokalizacja: Bolków/Siegburg
Moje BMW: E46 318i Touring
Kod silnika: N46B20
Na początek chciałbym przywitać się ze wszystkimi użytkownikami forum. Mam na imię Kamil i jestem świeżo upieczonym posiadaczem BMW E46 318i w wersji nadwozia Touring oraz nowym użytkownikiem forum BMW Sport.

A teraz do rzeczy. ;)

Samochód z 2005 r, silnik N46B20, przebieg 171 tys. km. Zaraz po zakupie wymieniłem - olej (MOTUL 8100 X-Clean+ 5W30), filtry powietrza, oleju oraz paliwa (MANN Filter), świece zapłonowe (NGK BKR6EQUP), rolki oraz napinacz paska wielorowkowego. Wszystko było super w porządku poza jednym dziwnym objawem, który zaobserwowałem jeżdżąc samochodem. Otóż, wsiadając do samochodu po nocy (zimny silnik), uruchomieniu silnika i jeździe wszystko było w porządku. Silnik uruchamiał sie bez jakichkolwiek problemów, pracował cicho, bez falowań obrotów. Słowem - bez zastrzeżeń.
Moc silnika dostępna była w każdym zakresie obrotów, nie ma do czego się przyczepić.

Ale.... po rozgrzaniu się silnika, jego wyłączeniu i ponownym uruchomieniu zaczęły dziać się dziwne rzeczy. Jadąc z prędkością ok. 80 km/h przy zapiętym 5 biegu, reakcja na gaz jest zupełnie inna niż przy zimnym silniku. Wciskając gaz niemalże do samego końca (piszę niemalże - ponieważ silnik jest sprzężony z automatyczną skrzynią biegów), obroty pozostają nieustannie na poziomie ok 2500 rpm, silnik zaczyna buczeć, wskazówka spalania chwilowego wędruje w maksymalne wychylenie, a samochód w ogóle nie przyspiesza. Powiedziałbym, że wręcz zwalnia. I tak już do końca jazdy.
Jest to o tyle niekomfortowe, że jadąc te 80-90 km/h i chcąc na 5 biegu przyspieszyć do większej prędkości muszę redukować biegi, co w samochodzie z 140 KM jest trochę dziwne. Przecież przy tych 2500rpm silnik generuje jakąś moc i moment obrotowy, zakładam, że wystarczającą żeby rozpędzić samochód na płaskim.

Takie właśnie historie działy się przez kilka dni aż w końcu doszło do tego....
Jadąc z wyżej wymienionymi przypadłościami, zatrzymałem się na pół godziny, silnik zgasiłem etc. Wracam, przełączam w zapłon, a na stacyjce kontrolka silnika oraz EML. Samochód jest w trybie awaryjnym i mogę jechać maks 40km/h, wciskam pedał do podłogi, żadnej reakcji.

I teraz moje przypuszczenia:
Zakładam, że nie jest to problem z automatyczną skrzynią biegów, ponieważ pracuje perfekcyjnie na zimnym silniku w każdym zakresie obrotów.
Podejrzewam, opierając się o buczenie silnika przy dodawaniu gazu przy 2500rpm, że coś musi być nie tak z mieszanką - przepływomierz, przepustnica. Ale ich uszkodzenie skutkowałoby falowaniem obrotów na biegu jałowym lub gaśnięciem silnika na postoju.
Czy przyczyną tak dziwnego zachowania może być też system Valvetronic? Siłownik, elektrozawory, czujniki wałka rozrządu?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 318I Touring N46B20 - Dziwne zachowanie silnika, błedy
PostNapisane: 19 stycznia 2016, 09:36 
Offline
Forumowicz

Wiek: 37
Posty: 131
Lokalizacja: Glasgow
Moje BMW: E46 318Ci
Kod silnika: N46B20
Ja szukanie problemu zaczął bym od przepustnicy , bo u siebie też już wymieniłem ;) wcale nie musi dawać żadnych "znaków ostrzegawczych" , że jest uszkodzona , umnie problem występował co jakiś czas ,nieregularnie.

Pierwsze co to proponowałbym Tobie kasowanie adaptacji , najlepiej wszystkich , następnie pojeździć i sprawdzić , jak nie pomoże to podmianka przepustnicy.
Osobiście kupiłem używkę za 20f i od ponad roku żadnych problemów , także naprawa okazała się malo kosztowna

Swoją drogą szukania problemu i tak powinieneś zacząć od podłączenia pod kompa , skoro Eml zaświecil będą jakieś błędy , a przy okazji pokazujesz adaptacje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 318I Touring N46B20 - Dziwne zachowanie silnika, błedy
PostNapisane: 19 stycznia 2016, 10:42 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 34
Posty: 26
Lokalizacja: Bolków/Siegburg
Moje BMW: E46 318i Touring
Kod silnika: N46B20
Siz, dziękuję za odpowiedź. I tak też zrobiłem. Pojechałem do znajomego, który jest mechanikiem i pasjonuje się BMW. Zna się o wiele bardziej na starszych silnikach R6, ale N46 też potrafi ogarnąć. Podłączył auto do komputera i wyszły mu dwa błędy. Obydwa wskazywały na Valvetronic, wg niego problemem może być siłownik. Ponieważ operował na jakimś starszym programie diagnostycznym to nie mógł za wiele więcej się dowiedzieć. Błędy skasował. Wczoraj odebrałem samochód. Auto idzie jak burza, lecz sprawdziłem je tylko w takich okolicznościach, w jakich zawsze tak działał (zimny silnik). Dziś sprawdzę jak będzie się sprawował, gdy silnik się rozgrzeje i zrobię mu krótką przerwę.
Siz, w jaki sposób można skasować w E46 adaptacje? Potrzeba do tego komputera z odpowiednim oprogramowaniem?

Edit: Skontaktowałem się również z wrocławskim BMW Expert Motorsport. Opisałem bardzo sympatycznemu człowiekowi po drugiej stronie zachowanie samochodu i od razu wytypował dwie prawdopodobne usterki:
    Siłownik Valvetronic
    Przepustnica powietrza
Niestety do Wrocławia mam trochę kilometrów, ale wstępnie umówiłem się na przyszły poniedziałek... na diagnostykę. Najbliższy możliwy termin u nich na jakiekolwiek naprawy jest dopiero w połowie lutego.

Samochód na chwilę obecną działa bez zastrzeżeń. Silnik odpala na -15st.C, pracuje równo i cicho. Obroty cały czas stałe. Nic nie klekocze, stuka, puka, dźwięczy, świszczy czy buczy. Mimo tego mam przeczucie, że problem nadal się pojawi. Co więcej, dla samego siebie i ze względu na życiowe podejście, że o samochód trzeba dbać, będę dalej działał w tym temacie. Zanim problem znów wystąpi.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 318I Touring N46B20 - Dziwne zachowanie silnika, błedy
PostNapisane: 19 stycznia 2016, 22:56 
Offline
Forumowicz

Wiek: 37
Posty: 131
Lokalizacja: Glasgow
Moje BMW: E46 318Ci
Kod silnika: N46B20
Adaptacje Skasujesz INPĄ , jest tam również coś takiego jak test VVT wiec polecam albo samemu zainwestować w kabel i ściągnąć program , albo gdzieś lokalnie poszukać kogoś z takowym.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 318I Touring N46B20 - Dziwne zachowanie silnika, błedy
PostNapisane: 20 stycznia 2016, 11:38 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 34
Posty: 26
Lokalizacja: Bolków/Siegburg
Moje BMW: E46 318i Touring
Kod silnika: N46B20
No i problem powrócił. Kontrolki EML oraz Check Engine świecą. Silnik pracuje równo, ale przy delikatnym dodaniu gazu, słychać klekotanie, a wciskając maksymalnie pedał gazu można zwiększyć obroty silnika tylko do ok 3500rpm. Dodatkowo samochód nie rozpędza się powyżej 40 km/h. Musiałem go zostawić w Jeleniej Górze bo ni jak nie było w takim stanie jechać do domu. Obdzwoniłem wszystkich mechaników, wszędzie terminy na przyszły tydzień. Nie bardzo też wiem, do którego najlepiej oddać samochód w Jeleniej Górze albo okolicach Bolkowa, Jawora itp. Dzwoniłem do Auto-Technika w Jeleniej Górze, o którym co nieco było napisane na tym forum, ale podejście i sposób prowadzenia rozmowy raczej odstrasza.
Sam nie wiem dlaczego Ci mechanicy są tacy zadufani. Przecież jeżeli ktoś jest dla potencjalnego klienta niemiły to drastycznie zmniejsza to szanse, że ów klient zostawi u niego swój samochód do naprawy...

Siz, gdzie można nabyć taki kabel?

Czy coś takiego będzie stosowne?
http://allegro.pl/interfejs-bmw-k-d-can-inpa-dis-full-serwis-96-14-i5017581837.html#delivery


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 318I Touring N46B20 - Dziwne zachowanie silnika, błedy
PostNapisane: 20 stycznia 2016, 23:47 
Offline
Forumowicz

Wiek: 37
Posty: 131
Lokalizacja: Glasgow
Moje BMW: E46 318Ci
Kod silnika: N46B20
K_AMI7 napisał(a):

Siz, gdzie można nabyć taki kabel?

Czy coś takiego będzie stosowne?
http://allegro.pl/interfejs-bmw-k-d-can-inpa-dis-full-serwis-96-14-i5017581837.html#delivery


Tak.

W moim przypadku doraźnyn rozwiązaniem na dojazd do domu, gdy wyskakiwal eml , było odpiecie i podpiecie z powrotem wtyczki od przepustnicy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 318I Touring N46B20 - Dziwne zachowanie silnika, błedy
PostNapisane: 21 stycznia 2016, 15:54 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 34
Posty: 26
Lokalizacja: Bolków/Siegburg
Moje BMW: E46 318i Touring
Kod silnika: N46B20
Samochód oddałem znów do serwisu. Nie jest to serwis ze specjalizacją BMW, czy też autoryzowany serwis BMW, ale oddawałem już tam poprzednie samochody i zawsze byłem zadowolony. Otóż po diagnostyce, elektromechanik stwierdził, że błędy powoduje ów nieszczęsny siłownik Valvetronic. Część już zamówiłem na aso-bmw.pl, wziąłem zamiennik Siemensa, konsultując się uprzednio telefonicznie z ww. sklepem. Ponoć ten Siemens to nic innego, jak oryginał BMW, lecz bez znaczka.
Części mają być dopiero w przyszłym tygodniu, więc na naprawę znów trzeba będzie trochę poczekać i wtedy zobaczymy czy nadal problem występuje, czy nie. Dodatkowo, dokupiłem uszczelki elektrozaworów oraz uszczelkę miski olejowej bo cieknie z nich olej.

A tak swoją drogą to czy problem z siłownikiem Valvetronic również może powodować wyskakiwanie kontrolki EML czy jedynie kontroli Check Engine?

Kabel diagnostyczny jest w drodze, najprawdopodobniej będzie w przyszłym tygodniu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 318I Touring N46B20 - Dziwne zachowanie silnika, błedy
PostNapisane: 21 stycznia 2016, 22:40 
Offline
Forumowicz

Wiek: 37
Posty: 131
Lokalizacja: Glasgow
Moje BMW: E46 318Ci
Kod silnika: N46B20
Z tego co pamiętam , jak odłączy się czujnik vvt to świeci tylko check , ale niewiem czy tak samo jest w przypadku silniczka.

Jak zabierasz się za uszczelnianie silnika to i vacum pompę sprawdź ;)

Uszczelka miski w tym silniku to sporo roboty.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 318I Touring N46B20 - Dziwne zachowanie silnika, błedy
PostNapisane: 22 stycznia 2016, 12:43 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 34
Posty: 26
Lokalizacja: Bolków/Siegburg
Moje BMW: E46 318i Touring
Kod silnika: N46B20
Siz, a jak jest z uszczelniaczami elektrozaworów. Zamówiłem na każdy elektrozawór po dwa oringi wg katalogów. Czy, żeby wymienić ww. uszczelki to trzeba ściągać pokrywę zaworów czy wystarczy odkręcić z zewnątrz mocowanie elektrozaworu i go po prostu wyciągnąć?
Podobnie mam pytanie co do czujników położenia wałka rozrządu, miałeś z nimi już jakieś historie?

Widziałem na schematach 20 śrub, ale z miską będą się męczyć w warsztacie. :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 318I Touring N46B20 - Dziwne zachowanie silnika, błedy
PostNapisane: 24 stycznia 2016, 01:08 
Offline
Forumowicz

Wiek: 37
Posty: 131
Lokalizacja: Glasgow
Moje BMW: E46 318Ci
Kod silnika: N46B20
Nie trzeba pokrywy ściągać , wystarczy odkrecic te blokadki metalowe i wyciągnąć elektrozawory, sporo instrukcji jak to zrobić jest w necie .
Z czujnikami nic się nie działo , nie ciekły wiec nie ruszałem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 318I Touring N46B20 - Dziwne zachowanie silnika, błedy
PostNapisane: 27 stycznia 2016, 11:50 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 34
Posty: 26
Lokalizacja: Bolków/Siegburg
Moje BMW: E46 318i Touring
Kod silnika: N46B20
Odświeżam temat, dziś samochód trafi do mechaników. Nurtuje mnie jedna kwestia. Czy po wymianie serwomotoru Valvetronic należy go w jakiś sposób ustawić/zakodować po podłączeniu samochodu do komputera? Wyczytałem gdzieś w czeluściach internetu, że wystarczy przekręcić kluczyk w pozycję zapłonu i odczekać ok 20 sekund, a serwomotor sam się zakoduje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 318I Touring N46B20 - Dziwne zachowanie silnika, błedy
PostNapisane: 27 stycznia 2016, 21:56 
Offline
Forumowicz

Wiek: 37
Posty: 131
Lokalizacja: Glasgow
Moje BMW: E46 318Ci
Kod silnika: N46B20
Cytuj:
Z tego co wyczytałem w TIS to adaptację się kasuje przy wymianie motoru VVT 


Z innego forum.

Poza kasowanie adaptacji niema żadnych innych procedur.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 318I Touring N46B20 - Dziwne zachowanie silnika, błedy
PostNapisane: 30 stycznia 2016, 07:54 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 34
Posty: 26
Lokalizacja: Bolków/Siegburg
Moje BMW: E46 318i Touring
Kod silnika: N46B20
Odebrałem samochód wczoraj z serwisu. Serwomotor Valvetronic został wymieniony na nowy marki Siemens VDO. Uszczelka miski olejowej wymieniona (Reinz) mechanik męczył się z tym 10 godzin :kwasny: Uszczelki elektrozaworów oraz uszczelki czujników położenia wałka również wymienione. Dodatkowo wyszło, że rozwalona jest lewa poduszka silnika i ją również wymieniłem na nową marki Lemforder.

A teraz odczucia. Jak do tej pory żadna kontrolka nie wyskoczyła. Nie jeździłem od wczoraj wiele. Myślę, że dopiero dzisiaj zrobię większy test. Silnik pracuje inaczej. Wcześniej, przed wymianą serwomotoru oraz przed pojawieniem się błędów pracował o wiele bardziej gładko, teraz słychać takie jakby dość szybkie stukanie (cykanie). Ciężko to określić. Obroty nie falują, ale mam wrażenie, że silnik pracuje głośniej. Pytałem w serwisie czy skasowano adaptację, ale powiedzieli mi, że nie jest to potrzebne jeżeli nowy serwomotor nie wywoła znów błędu. Pomimo tego chciałbym spróbować i jednak ją skasować.

Wczoraj zabrałem się do instalacji INPY, posłużyłem się tym źródłem http://chomikuj.pl/usmiech99/BMW/INPA, zainstalowałem INPA 10.0.2 EDIABAS 6.4.7. Interfejs mam taki, jak we wcześniejszych postach. Wszystko zainstalowałem wg instrukcji. Program się uruchomił, interfejs połączył komputer samochodu z INPĄ, ale w wersji, którą posiadam nie ma po wejściu w menu odczytu błędów silnika opcji kasowania adaptacji. Przejrzałem mnóstwo filmów i for, gdzie zwykle użytkownicy opisujący kasowanie adaptacji mieli właśnie tę opcję tam, gdzie zwykle ona się znajduje. Jak zatem skasować adaptację jeśli w INPA nie mam takiej opcji?

Dziś zabieram się za instalowanie INPY na WinXP na postawionej maszynie wirtualnej wg tego źródła: http://chomikuj.pl/trandolf/INPA+pod+WIN7
O skutkach dam znać.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 318I Touring N46B20 - Dziwne zachowanie silnika, błedy
PostNapisane: 30 stycznia 2016, 08:11 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 34
Posty: 26
Lokalizacja: Bolków/Siegburg
Moje BMW: E46 318i Touring
Kod silnika: N46B20
Dodaję jeszcze log z wczorajszego odczytu błędów.

Cytuj:
ERROR ME MOR Y

Date: 29.01.2016 22:44:27 ECU: MEV9N46
JobStatus:OKAY Variant: MEV9N46

RESULT: 3 error in error memory !

2F99 CDKTUM - Ambient temperature Error counter: 80
Logistic counter: 40


1. Umweltsatz Mileage
Engine temperature (tmot) lntake air temperature (tans) Ambient temperature (tumg) Supply voltage (ub)

2. Umweltsatz Mileage
Engine temperature (tmot) lntake air temperature (tans) Ambient temperature (tumg) Supply voltage (ub)

3. Umweltsatz Mileage
Engine temperatura (tmot) lntake air temperature (tans) Ambient temperature (tumg) Supply voltage (ub)

171930 km
12.75 degrees C
12.00 degrees C
-19.50 Degrees C
12.34 V

172020 km
99.75 degrees C
30.00 degrees C
-24.00 Degrees C
12.43 V

172070 km
91.50 degrees C
15.00 degrees C
-4.50 Degrees C
13.94 V


Ambient temperatura of cluster incorrect Test conditions fulfilled
Error present naw and already stored
Error would not cause a warning lamp to light up Diagnostic active
Cycle flag set


Error code: 2F 99 68 05 00 00 50 28 43 29 51 50 26 83 43 32
CS 68 20 84 43 37 BA 54 3A 94

2A67 CDKDVEST - VVT-activation
P1050 VVT-Control Circuit (Bank 1) Error counter: 7
Logistic counter: 38
1. Umweltsatz
Mileage 172010 km Engine speed (nmot) 0.00 /min Supply voltage (ub) 12.43 V voltage diagnostics port VVT control 1.68 V
temperature WT- output stage 209.00 degrees C

2. Umweltsatz
Mileage 172020 km Engine speed (nmot) 0.00 /min
Supply voltage (ub) 12.72 V voltage diagnostics port WT control 1.43 V
temperature WT- output stage 209.00 degrees C

3. Umweltsatz
Mileage 172040 km Engine speed (nmot) 120.00 /min
Supply voltage (ub) 9.89 V voltage diagnostics port WT control 1.72 V
temperature WT- output stage 22.00 degrees C

Short circuit in engine cabie Test conditions fulfilled
Error not present now, but already stored Error would cause a warning lamp to light up Diagnostic active

Cycle flag set


Error in debounce phase
Error code: 2A 67 A8 25 1o 50 07 26 43 31 00 84 56 D143 32
00 87 49 01 43 34 03 69 58 16


2A6B CDKDVPMN - Power supply limit WT-emergency
P1062 WT-Limp Home Request Full Stroke Position not Reached (Bank 1) Error counter: 8
Logistic counter: 38


1. Umweltsatz Mileage
voltage WT- Relais engine current WT


172020 km
12.34 V
0.00 A

actual value eccentric angle WT duty cycle WT- engine control

49.60 degrees
0.00 %



2. Umweltsatz Mileage
voltage VVT- Relais
engine current VVT


172020 km
12.42 V
0.00 A

actual value eccentric angle VVT
duty cycle WT- engine control

49.60 degrees
0.00 %



3. Umweltsatz Mileage
voltage VVT- Relais engine current WT


172030 km
12.73 V
0.00 A

actual value eccentric angle VVT
duty cycle VVT- engine control

49.60 degrees
0.00 %


Eccentric angle not running at full stroke Test conditions fulfilled
Error not present now, but already stored Error would cause a warning lamp to light up Diagnostic active

Cycle flag set


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 318I Touring N46B20 - Dziwne zachowanie silnika, błedy
PostNapisane: 31 stycznia 2016, 01:26 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 34
Posty: 26
Lokalizacja: Bolków/Siegburg
Moje BMW: E46 318i Touring
Kod silnika: N46B20
Po zainstalowaniu maszyny wirtualnej i odpaleniu obrazu zamieszczonego przez trandolfa (INPA w wersji 3), program w ogóle nie czyta mojego silnika. Wywala błąd "identification error". Po zainstalowaniu najnowszej INPY bez problemu czyta, lecz opcji kasowania adaptacji mimo to brak. Spiąłem więc klemy ze sobą na ok 15-20 minut. Zresetowało to licznik dzienny kilometrów oraz zegarek. Poza tym jakichś innych odczuć nie zauważyłem. Starałem się przeprowadzić adaptację, jak wyczytałem w "Internetach" rozpędzając samochód do zakresu ok 5000 obrotów przechodząc przez każdy bieg itp. itd., później zwalniając bez hamulca do biegu jałowego. Wątpię żeby to cokolwiek dało bo nie odczułem jakichkolwiek różnic. Nic a nic.
Dziś wybrałem się w większą trasę. Przejechałem ponad 200 km po wymianie serwomotoru Valvetronic. Żadnych nowych błędów. Czy silnik jest żwawszy? Wątpię. Raczej nie ma różnic. Buczy nadal, tak jak buczał na 5 biegu i 2500 rpm. Dodatkowo na postoju, na biegu jałowym słychać to cykanie...
Generalnie jedyne co zwróciło moją uwagę (może to być całkowicie subiektywna opinia), to mam wrażenie, że auto trochę straciło moc przy wysokim zakresie obrotów silnika tj. ponad 4500 rpm. Wcześniej ciągnął równo niemalże do odcięcia. Teraz jakby mniej. :/

Sam nie wiem. Zaczynam tracić przyjemność z jazdy, a w zamian tylko nasłuchuję jak pracuje silnik i cały czas szukam nieprawidłowości... :(

Poza silnikiem mam teraz zresztą większy problem... Przy prędkości powyżej 120 km/h samochód pływa po drodze jak "pijany" :zdziwko:
Nigdy czegoś takiego nie doświadczyłem we wcześniejszym samochodzie czy jakimkolwiek, którym jeździłem. Heh, co prawda był to mały żuczek, bo było to Renault Clio II z 2002 r. ale jadąc nim w Niemczech 170 km/h nigdy nie czułem, że za chwilę samochód mi odjedzie, gdzie będzie chciał...
Ale o tym napiszę w osobnym temacie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 318I Touring N46B20 - Dziwne zachowanie silnika, błedy
PostNapisane: 8 lutego 2016, 13:50 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 34
Posty: 26
Lokalizacja: Bolków/Siegburg
Moje BMW: E46 318i Touring
Kod silnika: N46B20
Po wielu nieudanych próbach udało się skonfigurować interfejs, system i sterowniki Windowsa przy pomocy użytkownika innego forum, za co jestem niezmiernie wdzięczny.

W DIS skasowałem adaptacje układu DME oraz przeprowadziłem procedurę ustalenia limitów położenia Valvetronica. Samochód odzyskał wigor, silnik pracuje płynniej, jego dźwięk też jest milszy dla ucha przy przyspieszaniu. Nic już nie buczy. Dodatkowo spalanie wg. komputera spadło do ok 9l/100km przy dość dynamicznej jeździe.
Noszę się jeszcze z adaptacją automatycznej skrzyni biegów, ale za to zabiorę się, gdy już będę więcej wiedział na ten temat.

Jak na chwilę silnik mogę uznać za załatany, ale na pewno w przyszłości będę go doprowadzał do jeszcze lepszego stanu.
Serdecznie dziękuję Sizowi, który zabierał głos w tym temacie i oferował swoją pomoc.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 40 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL