BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 7 czerwca 2025, 12:33

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] N42B20 EML, nie odpala, generalnie kilka problemów.
PostNapisane: 26 stycznia 2016, 19:03 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Moje BMW: e46
Kod silnika: N42B20
Witam wszystkich serdecznie.

E46, 318i, touring, N42B20- przebieg 179tyś (chyba)

Problem: w samochodzie zaświeca się EML (tylko eml-bez check,abs i inne) podczas jezdy.
Po podłączeniu do kompa :
2782-Czujnik wałka rozrządu zaworów wylotowych,
2781-Czujnik wałka rozrządu zaworów wlotowych,
27C1- Wszystkie czujniki wałka rozrządu nie działają.

Dodam że- auto zakupiłem w 2014r w listopadzie i po tygodniu założyłem LPG (na gazie zrobiłem ok 3 tyś km -jeżdżę bardzo mało tym autem) Na początku kwietnia zaczął brać coraz to więcej oleju, w wakacje było to już 1l na 500 km!! Kopcił na niebiesko. Dolewałem jakieś tam preparaty- olej stop. Trochę pomogły. We wrześniu wyjechałem do pracy za granicę i auto stało do końca grudnia. Jeździłem nim bardzo sporadycznie- z dwa dni na miesiąc w sumie z 50 km na miesiąc. Auto było parkowane pod chmurką.
Kontrolka EML po raz pierwszy włączyła się pod koniec grudnia kiedy samochodem nie było jeżdżone równo miesiąc. Po za paleniu eml nie można już było uruchomić ponownie auta. Dwukrotnie udało mi się odpalić awaryjnie na gazie ale było to trudne bo była minusowa temperatura. Kiedy mechanik skasuje błąd można z 2,3 razy odpalić, krótkie odcinki przejechać ok 3-5km i znów się zaświeca. Kolejna rzecz- na obotach kręci normalnie ale max prędkość to ok 70-80 km/h... no nie da się rozpędzić do setki. Przy 80 km brak mocy i jakby się dusił, dziwny tubalny odgłos dochodzi...

Co do ewentualnych napraw i moich spostrzeżeń:

Kolega, który odczytał błędy (swoją drogą bardzo dobry mechanik sam. ogólny) twierdzi że to rozrząd i nie warto go naprawiać bo nie wyeliminuje to problemu nadmiernego spalania oleju. Mówi żeby od razu wymienić cały silnik... ale rozrząd? I po skasowaniu jeździ? W sumie nie normalnie bo się dusi...

Kolejny kolega mechanik-amator- wymontował i wyczyścił czujniki wałka rozrządu. Teraz twierdzi że może to być przepustnica... :] Może być???

Zaciągnąłem opinii w zakładzie specjalizującym się w naprawach BMW w Chorzowie, byłem bez samochodu, chłopaki stwierdzili że przyczyn może być wiele...

Zależy mi żeby nie wyskakiwała kontrolka EML i żeby się nie dusił...
problem z nadmiernym spalaniem oleju zostawiam na później no chyba że te dwie usterki są z sobą powiązane.

I tak- boję się kosztownych napraw, nie za bardzo mam kasę na silnik. Mam nadzieję że mi pomożecie, może ktoś z Was miał podobne problemy i naprawa nie była zbyt skomplikowana i droga. Którą drogę wybrać?
Kupić silnik? Naprawiać? Czy sprzedać tak jak stoi...?
Dzięki
:zalamany:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: N42B20- EML, nie odpala, generalnie kilka problemów.
PostNapisane: 26 stycznia 2016, 19:13 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1869
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Garaż: E39 523iT, E46 318i, E36 328iA Individual, E61 530xD
swapowac na 6 cylindrow silniki n42 i n46 to drogie zabawki. Często padały w nich napinacze łańcucha jeśli go nie wymieniałeś to albo zaczyna się rozjezdzac rozrzad stad błędy czujników lub jest zapozno ale jeszecze nie pogruchotało głowicy. Wymiana napinacza jest prosta i warto zacząć od tego może wszytko wróci do normy.

Ewentualna naprawa tego silnika to robota tylko dla wyspecjalizowanego warsztatu bez 2 walizek blokad złożenie rozrzadu i ustawienie wałka valvetronic jest niemożliwe.

_________________
E39 523i Touring M52TUB25, E46 318i M43TUB19, E36 328iA Touring Individual M52B28


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] N42B20 EML, nie odpala, generalnie kilka problemów.
PostNapisane: 26 stycznia 2016, 19:47 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Moje BMW: e46
Kod silnika: N42B20
Nawet nie myślę o wymianie silnika. Nie mam kasy.

Komp pokazuje te błędy-c mogą być uszkodzone te czujniki? Może kupić oryginalne i wymienić? A czy czujnik wału korbowego może mieć na to wpływ?

Link, podobne objawy i zepsute czujniki http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic. ... 9&t=257057


Ostatnio edytowano 26 stycznia 2016, 20:01 przez roter8000, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] N42B20 EML, nie odpala, generalnie kilka problemów.
PostNapisane: 26 stycznia 2016, 19:53 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1869
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Garaż: E39 523iT, E46 318i, E36 328iA Individual, E61 530xD
wydaje mi się ze małe prawdopodobieństwo uszkodzenia dwóch czujników naraz jednak nie można tego wykluczyć.

_________________
E39 523i Touring M52TUB25, E46 318i M43TUB19, E36 328iA Touring Individual M52B28


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] N42B20 EML, nie odpala, generalnie kilka problemów.
PostNapisane: 26 stycznia 2016, 22:33 
Offline
Forumowicz

Wiek: 37
Posty: 131
Lokalizacja: Glasgow
Moje BMW: E46 318Ci
Kod silnika: N46B20
Eml bez check to raczej nie rozrząd.
Problem z odpalaniem to obiaw padniecia któregoś z czujników walka , sporo o tym info na forum.
Podobno eml świeci głównie przy awarii elektryki.
Z własnego doświadczenia obstawialbym przepustnice.
Jeśli szkoda Ci kasy to pierwsze co możesz zrobić to wyczyscic przepustnice , lub wymienić na używkę(~100zl) .

PS. Skoro tak mało jezdzisz , odpuść sobie gaz , wiele osób pisze , ze te silniki (n42/46) kiepsko go znoszą.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] N42B20 EML, nie odpala, generalnie kilka problemów.
PostNapisane: 27 stycznia 2016, 07:41 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 42
Posty: 28
Moje BMW: E46
Kod silnika: 318i
Padniecie 2 czujnikow walkow to nic nadzwyczajnego, tym bardziej ze wymieniajac u siebie widzialem, ze nowsze maja delikatnie inna budowe. Czyzsczenie ich nic nie da, bo tam nie ma co czyscic. Olej bierze zapewne przez uszczelniacze, da sie to zrobic bez sciagania glowicy, ale potrzeba kogos kto sie za to wezmie i koszta beda spore (zakladam ze masz tak, ze jak postoi na luzie i dodasz gazu to z tylu zaslona dymna). Nie dolewej zadnego syfu na to bo tylko pogorszysz sprawe (valvetroic). Dodatkowo dochodzi ewentualna wymiana odmy, ktora tak czy siak wypadaloby wymienic (jesli nie byla), mozna to zrobic samemu bez sciagania kolektora (koszt samej odmy, bez wezy okolo 200zl). Przy przestawionym rozrzadzie da sie jezdzic, dopoki nie przeskoczy mocniej, nie pomieli slizgow itd. Podobne bledy/oznaki mial moj znajomy i do wymiany byl czujnik walu + czujnik walka.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] N42B20 EML, nie odpala, generalnie kilka problemów.
PostNapisane: 27 stycznia 2016, 19:17 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1235
Lokalizacja: KROSNO
Moje BMW: F31 320 ED
Kod silnika: N47T
Siz napisał(a):
PS. Skoro tak mało jezdzisz , odpuść sobie gaz , wiele osób pisze , ze te silniki (n42/46) kiepsko go znoszą.


Cały czas to powtarzam N42 nie lubi gazu, je mam auto od maja 2015 roku jeżdzę tylko na benzynie, i żadnych problemów z silnikiem kompletnie, gazu nie myślę zakładać z racji tego iż te slniki tak mało pala że jest to nieopłacalne. Benzyna po 3.97 na co gaz !!?? i komu to potrzebne potem same problemy.

_________________
„Jeśli masz Astona DB9 na podjeździe i nim nie jeździsz, to tak jakbyś miał Keirę Knightley w łóżku i spał na kanapie"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] N42B20 EML, nie odpala, generalnie kilka problemów.
PostNapisane: 27 stycznia 2016, 20:32 
Offline
Forumowicz

Wiek: 37
Posty: 131
Lokalizacja: Glasgow
Moje BMW: E46 318Ci
Kod silnika: N46B20
ROBBMW napisał(a):
Siz napisał(a):
PS. Skoro tak mało jezdzisz , odpuść sobie gaz , wiele osób pisze , ze te silniki (n42/46) kiepsko go znoszą.


Cały czas to powtarzam N42 nie lubi gazu, je mam auto od maja 2015 roku jeżdzę tylko na benzynie, i żadnych problemów z silnikiem kompletnie, gazu nie myślę zakładać z racji tego iż te slniki tak mało pala że jest to nieopłacalne. Benzyna po 3.97 na co gaz !!?? i komu to potrzebne potem same problemy.


Pomimo tego że jestem przeciwnikiem gazu to jednak rozumiem niektórych w przypadku tego silnika - n42/46 pali mało ale TYLKO na trasie , w cyklu typowo miejskim pali ponad 12 wiec to już nie jest tak mało.
Na codzień jeżdżę około 7km do pracy po mieście i pali ponad 12l , w wakacje zrobiłem trasę Szkocja- Włochy i wyszło 7.5l
Gdybym sam się nie przekonał to bym nie uwierzył w tak duża rozbieżność.

Wracając do tematu:
Jeżeli kopci na niebiesko to ewidentnie pali olej , ale pomimo tego również może gdzieś ciec , bo to też częsta przypadłość N-ek , także obejrzyj silnik , zawsze taniej wymienić uszczelki (chyba ze cieknie miska) niż uszczelniacze zaworowe.


Ostatnio edytowano 27 stycznia 2016, 20:45 przez Siz, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] N42B20 EML, nie odpala, generalnie kilka problemów.
PostNapisane: 27 stycznia 2016, 20:41 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1235
Lokalizacja: KROSNO
Moje BMW: F31 320 ED
Kod silnika: N47T
Głupota jakie 12 litrów? Mam ten silnik N42 spalanie latem 7.2 litra obecnie zima ok 8 litrów , tryb mieszany a jeżdzę co dzień 7 dni w tygodniu samochodem na tydzień ok 300km robię, za obecne ceny paliwa za 100pln masz 25 litrów ja robię 300km bite i jeszcze mi zostaje coś rezerwy w baku auto w zimie mi nie pali wiecej jak 7.5-8 litrów, na baku latem 900km zrobilem na 58 litrach. Niewiem gdzie Ci 12 pali owszem miałem E39 2.5 Automat 170km tam 12 litrów to była norma nawet jak jechałem po dziadkowemu ale nie w N42. Tutaj cięzko żeby spaliło 9 litrow.

_________________
„Jeśli masz Astona DB9 na podjeździe i nim nie jeździsz, to tak jakbyś miał Keirę Knightley w łóżku i spał na kanapie"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] N42B20 EML, nie odpala, generalnie kilka problemów.
PostNapisane: 27 stycznia 2016, 20:50 
Offline
Forumowicz

Wiek: 37
Posty: 131
Lokalizacja: Glasgow
Moje BMW: E46 318Ci
Kod silnika: N46B20
ROBBMW napisał(a):
Głupota jakie 12 litrów?


Kłamię , bo to budzi podziw i respekt, gdy auto dużo pali ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] N42B20 EML, nie odpala, generalnie kilka problemów.
PostNapisane: 1 lutego 2016, 20:45 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Moje BMW: e46
Kod silnika: N42B20
ok
dzięki za zainteresowanie. Zacznę najpierw od wymiany czujników. Podpowiedzcie mi na których aukcjach (allegro) kupię odpowiednie...niestety na mnie spoczywa ten zakup. Jak pisałem wyżej nie działa : -Czujnik wałka rozrządu zaworów wylotowych,
i -Czujnik wałka rozrządu zaworów wlotowych,

Czyli są to dwa różniące się od siebie? Razem z przewodami? Ma być komplet? np:
http://allegro.pl/listing/listing.php?s ... &buyUsed=1

ewentualnie jak nie allegro to gdzie szukać i jakie kupić... Dzięki


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] N42B20 EML, nie odpala, generalnie kilka problemów.
PostNapisane: 1 lutego 2016, 20:56 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1869
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Garaż: E39 523iT, E46 318i, E36 328iA Individual, E61 530xD
oba maja ten sam numer 12147518628

_________________
E39 523i Touring M52TUB25, E46 318i M43TUB19, E36 328iA Touring Individual M52B28


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] N42B20 EML, nie odpala, generalnie kilka problemów.
PostNapisane: 4 lutego 2016, 22:59 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Moje BMW: e46
Kod silnika: N42B20
Oddałem na warsztat. Rozrząd do roboty


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] N42B20 EML, nie odpala, generalnie kilka problemów.
PostNapisane: 5 lutego 2016, 22:18 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 11
Moje BMW: E46 318Ci
Kod silnika: N42B20A
Miałem to samo, wymień czujnik wału korbowego oraz czujnik wałka rozrządu po stronie wydechowej. Sprawdź odmę i jej przewody bo mogło Ci kiedyś zalać olejem i uwalić mogło czujniki. Zamienniki są tanie. Sam mam Febi i działa. Jeśli już zajrzałeś do rozrządu to niech Ci zrobią napinacze i tyle tam jest do roboty. Silnik jest dobry wystarczy o niego zadbać.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] N42B20 EML, nie odpala, generalnie kilka problemów.
PostNapisane: 9 lutego 2016, 19:26 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Wiek: 33
Posty: 2
Moje BMW: E46
Kod silnika: N42B20
Witam mam mały problem z moim BMW mam go niecały rok ostatnio po 20-30 km jazdy zapalała mi się kontrolka EML lecz po zgaszeniu i odpaleniu samochodu gasła i tak znowu po 20-30 się zapalała wymieniłem olej na Motul 5W30 taki był lany w Niemczech , filtr oleju , powietrza , paliwa i teraz błąd wyskoczył mi po przejechaniu 450 km lecz od razu zapaliła się też kontrolka silnika po podłączeniu pokazuje błędy jak na zdjęciach po skasowaniu błędów nie ma . Zauważyłem rownież ostatnio delikatny klekot nie taki mocny jak u kolegi wyżej tylko minimalny . Po zapaleniu się kontrolki silnika przygasł trochę wyświetlacz z stanem licznika itp. po skasowaniu błędu świeci lepiej . Dodam jeszcze że jak wyskoczą te błędy check i EML to nic się nie dzieje samochód dalej jedzie z tą samą mocą . A od jakiś 3 miesięcy czasami jak jadę 90-100 porafi sam sobie dodać gazu tak jakby szarpnął delikatnie na 1 s . Wiecie może o co chodzi ? w lutym 2015 mam fakturę z serwisu bosha na wymianę pompy vaccum także to odpada .

Obrazek
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 61 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL