BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 8 czerwca 2025, 08:03

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] 318i Touring 2005 r. - Auto pływa po drodze
PostNapisane: 31 stycznia 2016, 02:04 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 34
Posty: 26
Lokalizacja: Bolków/Siegburg
Moje BMW: E46 318i Touring
Kod silnika: N46B20
Po uporaniu się z padniętym Valvetroniciem przyszedł czas na ciut dłuższą jazdę testową celem sprawdzenia funkcjonowania silnika. Wyjechałem więc na A4, później na AOW i jakież było moje zdziwienie kiedy to jadąc z prędkością powyżej 120 km/h samochód zaczął pływać jak oszalały... :zdziwko:

Samochód kupiłem niecały miesiąc temu. Nie wiem niestety co było wymieniane w zawieszeniu, a co nie. Ponieważ bardzo mi się to auto podoba :serce: i pomimo, iż od zakupu rozpocząłem pasmo wydatków, to wciąż jeszcze chcę doprowadzić je satysfakcjonującego mnie stanu, póki jeszcze mam cierpliwość...

Objawy:
Samochód przy prędkościach ponad 120 km/h myszkuje po drodze. Tak, jakby uderzały w pojazd gwałtowne podmuchy wiatru, lecz jakby nie czuć tego na kole kierownicy. Przy wyprzedzaniu tirów samochód pływa. Przy jeździe na AOW (prawa i lewa strona osłonięta barierami, więc brak podmuchów) samochód pływa. Wszystko to dzieje się przy większych prędkościach i raczej tylko przy jeździe na wprost. Gdy jadę w łuku z prędkością 90 km/h, 100 km/h auto prowadzi się jak po sznurku, nie czuję żadnego uciekania tyłu itp, jadąc w łuku mam wręcz wrażenie, że mógłbym go o wiele szybciej pokonać, auto jest tak dobrze przyczepne i jedzie dokładnie tak, jak chcę. Gdy jadę poniżej 80 km/h po prostej - auto prowadzi się jak po sznurku, zero myszkowania.

Gdy jadę z prędkościami autostradowymi dzieje się wyżej wspomniany horror. Muszę cały czas trzymać kierownicę i reagować na każde uciekanie auta z toru jazdy. Nie wyrywa mi przy tym kierownicy. Kierownicę trzymam cały czas tak samo - jak do jazdy na wprost, a samochód nagle płynie w innym kierunku, przez co muszę kontrować. Jak wspomniałem wyżej, kierownicy mi nie wyrywa. Jest tak jakbym trzymał kierownicę do jazdy na wprost, a samochód przy ponad 120 km/h jechał jak chce.

Uprzedzając pytania:
Gdy jeżdżę po mieście nic mi nie stuka. Nic nie drży w kierownicy. Nic nie wyrywa kierownicy na zakrętach. Przy obracaniu kołem kierownicy nie słychać strzelania i trzaskania. Gdy jeżdżę po dziurach, kostce brukowej itp. nie odczuwam na kole kierownicy żadnych drgań ani szarpnięć. Nie słyszę też w zawieszeniu żadnych stuknięć itp. Sprawdzałem zbieżność w dwóch warsztatach na maszynach 3D itp. W jednym powiedziano mi, że wyniki są w normie i jedynie prawe koło ma ciut większy kąt pochylenia, ale "tego nie ma możliwości regulować" (ASO Fiat "Jel-Car" Jelenia Góra). Byłem na trzepakach w SKP w CM Grabarów (Jelenia Góra), diagnosta nie stwierdził żadnych luzów w zawieszeniu z przodu, tyłu nie sprawdzał :zdziwko: .
Koła ponownie wyważałem i sprawdzałem pod kątem nierówności na felgach i oponach. Ciśnienie kontroluje na bieżąco. Opony to: Hankook Winter i*cept RS2 205/55 R16 91 T z 2014 r.

I teraz pytanie do Was, moi bracia, cóż to może być? Jeżeli zbieżność i kontrola geometrii zawieszenia jest w normie, jeżeli na trzepakach gościu nie znalazł nic.
Dodatkowo dodam, że jadąc te ponad 100 km/h, jak puszczę kierownicę to samochód ciągnie w prawo. Gdy hamuję, samochodu nie ciągnie nigdzie, jedzie na wprost jak po sznurku. Najdziwniejsze jest dla mnie to, że trzymając mocno kierownicę samochód myszkuje i pływa. Czy to wina jakichś luzów?

Pomóżcie, proszę! :rozpacz: Często wyjeżdżam do Niemiec, jadę ponad 600 km autostradą i taka jazda przez 5 - 7 godzin to nieustanna walka i ciągły stres.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 318i Touring 2005 r. - Auto pływa po drodze
PostNapisane: 31 stycznia 2016, 11:03 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 36
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka - UK - Rawa Mazowiecka
Moje BMW: 320i
Kod silnika: N43
Nie wiem jak dobrze zostalo sprawdzone zawieszenie. Przyczyna moze byc prozaiczna. Tuleje wahaczy. Mialem ostatnio podobnie. Wymiana pomogla. Fakt...u mnie byly tez stuki z przodu. Tuleje na oko byly ok ale po podwazeniu lyzka mialy za duzy luz.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 318i Touring 2005 r. - Auto pływa po drodze
PostNapisane: 31 stycznia 2016, 22:12 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 330
Moje BMW: e46
Kod silnika: M54B22
Załóż na tylną oś dwie inne opony, letnie, lub zimowe, byle innej marki (pożycz od kogoś) i się przejedź. W e36 miałem identyczne objawy, jak z tyłu była Dębica Frigo 2, w e46 dokładnie to samo, jak z tylu były Michelin Primacy 3. W obu przypadkach po przełożeniu tych opon do przodu, a na tył założenie innych skutkowało całkowitym rozwiązaniem problemu. Jeden kolega ma dokładnie to samo w e46, jak założy zimówki, drugi kolega ma ten problem, jak założy Primacy 3 na tył do e91.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 318i Touring 2005 r. - Auto pływa po drodze
PostNapisane: 1 lutego 2016, 15:15 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 34
Posty: 26
Lokalizacja: Bolków/Siegburg
Moje BMW: E46 318i Touring
Kod silnika: N46B20
Panowie, dziękuję za odpowiedzi i chęć pomocy w rozwiązaniu problemu. :ok:

Jeżeli chodzi o zmianę opon to na chwilę obecną niestety nie mam skąd pożyczyć takich opon czy też całych kół. Zamienię je dla testu między osiami i sprawdzę czy coś się zmieni.

Maglownica, nad którą się też zastanawiałem - wydaje mi się, że nie w niej tkwi problem. Gdyby na postoju przy obracaniu kołem kierownicy słyszałbym stuki i inne trzaski oraz byłby luz na kole to wtedy stawiałbym ją wśród podejrzanych. Natomiast u mnie, kręcąc kierownicą o milimetry koła reagują bezbłędnie. Czy to na zgaszonym silniku, czy na uruchomionym ze wspomaganiem, nie dostrzegam jakiegokolwiek, nawet najmniejszego luzu.

Tylnego zawieszenie tj. tuleje progowe. Po przeczytaniu wielu innych tematów, rzeczywiście one mogą tutaj być winowajcą. Dodatkowo wielu użytkowników wspominało też o tulei pływającej (czy to ten sam element co tuleja "wahliwa"?).

Dzisiaj postanowiłem pomachać trochę kołami i odkryłem, że lewe przednie koło ma duży luz w płaszczyźnie poziomej. Nagrałem krótki film, żeby zobrazować o czym mówię:
https://www.youtube.com/watch?v=LiiyPC2qhnk
Gdy poruszam kołem na boki, nie skręca się ono wraz z pozostałym tylko ma luz. Przy tym obraca się też amortyzator wokół własnej osi w zakresie w jakim pozwala na to na ów luz. W płaszczyźnie pionowej koło nie ma żadnych luzów. Jeżeli dobrze kombinuję to może to być luz na sworzniu wahacza, ale nie jestem tego do końca pewien.
Czym może być spowodowany ten luz? I czy on może powodować pływanie auta na drodze, które wcześniej opisałem?

Amortyzatory wydaje mi się, że są w porządku, co prawda nie testowałem ich, ale w zakrętach samochód spisuje się rewelacyjnie. Buda się nie przechyla nic a nic, ani nie czuć utraty przyczepności.

Dodaję też wyniki z pomiarów geometrii zawieszenia. Być może coś umknęło mojej, a zwróci Waszą uwagę.
https://drive.google.com/file/d/0B8rx9kc743vHNW5xUHdYaXI3X1E/view?usp=sharing

Dziś postaram się jeszcze odwiedzić inną SKP i poprosić o sprawdzenie zawieszenia zarówno z przodu jak i z tyłu.
Mentalnie też nastawiam się już na kupno na tył tulei wahliwych oraz progowych i wymianę ich bez względu na stan obecnych. Podobnie ze sworzniami wahaczy z przodu oraz tulejami. Jedynie muszę dobrać właściwe bo występują chyba z "uszami" i bez.

UPDATE:
Wrzucam również zdjęcia kielichów, które zwróciły moją uwagę. Lewy kielich https://drive.google.com/file/d/0B8rx9kc743vHdjgzejlKVlE4T2s/view?usp=sharing oraz prawy https://drive.google.com/file/d/0B8rx9kc743vHRTA4UGlaektodmM/view?usp=sharing.

Wyraźnie widać, że prawy posiada trzpień metalowy, natomiast lewy takiego nie ma. Dodatkowo widać, że śruby mocujące są przesunięte w otworach owalnych i nie są w poprzedniej pozycji. Widać po odcisku śruby w blasze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 318i Touring 2005 r. - Auto pływa po drodze
PostNapisane: 1 lutego 2016, 18:06 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 58
Lokalizacja: DWR
Moje BMW: E46, E61
Kod silnika: N42B20, M57B25
K_AMI7 napisał(a):

Dzisiaj postanowiłem pomachać trochę kołami i odkryłem, że lewe przednie koło ma duży luz w płaszczyźnie poziomej. Nagrałem krótki film, żeby zobrazować o czym mówię:
https://www.youtube.com/watch?v=LiiyPC2qhnk
Gdy poruszam kołem na boki, nie skręca się ono wraz z pozostałym tylko ma luz. Przy tym obraca się też amortyzator wokół własnej osi w zakresie w jakim pozwala na to na ów luz. W płaszczyźnie pionowej koło nie ma żadnych luzów. Jeżeli dobrze kombinuję to może to być luz na sworzniu wahacza, ale nie jestem tego do końca pewien.
Czym może być spowodowany ten luz? I czy on może powodować pływanie auta na drodze, które wcześniej opisałem?

Moim zdaniem to jest główna przyczyna - najwyraźniej masz luz na końcówce drążka kierowniczego. Powinieneś móc go wyczuć też na kierownicy, kręcąc nią na postoju - powinien być pewien mały zakres kręcenia, przy którym koło nie zaczyna się ruszać. Jeśli nie ma stuków z maglownicy, to musi to być końcówka.
Sworzeń też teoretycznie mógłby być, ale wtedy byś go głośno słyszał.


K_AMI7 napisał(a):
UPDATE:
Wrzucam również zdjęcia kielichów, które zwróciły moją uwagę. Lewy kielich https://drive.google.com/file/d/0B8rx9kc743vHdjgzejlKVlE4T2s/view?usp=sharing oraz prawy https://drive.google.com/file/d/0B8rx9kc743vHRTA4UGlaektodmM/view?usp=sharing.

Wyraźnie widać, że prawy posiada trzpień metalowy, natomiast lewy takiego nie ma. Dodatkowo widać, że śruby mocujące są przesunięte w otworach owalnych i nie są w poprzedniej pozycji. Widać po odcisku śruby w blasze.

Najwyraźniej ktoś wymieniał poduchę w lewym i wygląda na to, że z jakiegoś powodu nie mógł ustawić śrub tak jak oryginalnie. To nie musi oznaczać niczego złego, jeśli geometria jest poprawnie ustawiona. To że nie ma trzpienia, to też nic - w niektórych poduchach są wykręcane.

_________________
Nie trzeba być zamkiem by być nawiedzonym


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 318i Touring 2005 r. - Auto pływa po drodze
PostNapisane: 1 lutego 2016, 18:57 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 34
Posty: 26
Lokalizacja: Bolków/Siegburg
Moje BMW: E46 318i Touring
Kod silnika: N46B20
Dziś byłem znów w SKP. Badanie amortyzatorów - lewy ma sprawność 65%, natomiast prawy ma 73%. Diagnosta sprawdził zawieszenie. Z tyłu nie znalazł nic, nie podważał niczego łyżką, a jedynie obserwował na trzepakach. Z przodu w lewym kole jest luz na tulei wahacza. Ponadto jest luz na drążku kierowniczym z lewej strony. Diagnosta stwierdził, że nie są to ogromne luzy i generalnie zawieszenie jest w dobrym stanie.
Mam mniej więcej punkt oparcia, ale dopóki czegoś nie wymienię, dopóty nie będę wiedział czy to było powodem myszkowania.

Na pierwszy ogień wezmę chyba te drążki kierownicze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 318i Touring 2005 r. - Auto pływa po drodze
PostNapisane: 1 lutego 2016, 19:26 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1869
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Garaż: E39 523iT, E46 318i, E36 328iA Individual, E61 530xD
na pierwszy ogień zrób dwa drązki ( najlepiej z koncówkami bo pewnie bedą zapieczone na drązkach) i tuleje tylne wahaczy. Z tyłu istotne są tuleje pływające, które da się zdiagnozować po uniesieniu tylnej osi w powietrze :)

_________________
E39 523i Touring M52TUB25, E46 318i M43TUB19, E36 328iA Touring Individual M52B28


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 318i Touring 2005 r. - Auto pływa po drodze
PostNapisane: 1 lutego 2016, 19:50 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 34
Posty: 26
Lokalizacja: Bolków/Siegburg
Moje BMW: E46 318i Touring
Kod silnika: N46B20
Zywiec, Zamówię kompletne drążki kierownicze oraz tuleje wahacza. Z jakiej firmy najlepiej skorzystać? Lemforder, TRW, Meyle?

Te tuleje tylne to jak się nie mylę element nr 6 na tym schemacie, tak?
Obrazek

Chcę nabyć takie:
http://www.aso-bmw.pl/product/view/id/76416/
Zastanawia mnie tylko czy te z uchwytem są odpowiednie. Widziałem też, że występują też cylindryczne tuleje bez uchwytu, jak tutaj:
https://www.motointegrator.pl/produkty/315398-silentblocktuleja-wahacza-przednia-os-lemfoerder-26589-01


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 318i Touring 2005 r. - Auto pływa po drodze
PostNapisane: 1 lutego 2016, 20:14 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1869
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Garaż: E39 523iT, E46 318i, E36 328iA Individual, E61 530xD
tak numer 6. Każda z tych firm jest dobrej jakości z tym ze Meyle wyjdzie najtaniej. Można kupic tuleje bez wspornika są tansze tylko roboty ciutke więcej bo trzeba przeprasować.

_________________
E39 523i Touring M52TUB25, E46 318i M43TUB19, E36 328iA Touring Individual M52B28


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 318i Touring 2005 r. - Auto pływa po drodze
PostNapisane: 2 lutego 2016, 21:58 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 58
Lokalizacja: DWR
Moje BMW: E46, E61
Kod silnika: N42B20, M57B25
Ja bym jednak zaczął od drążków, bo same tuleje pływania nie spowodują (zwłaszcza jeśli przy kontroli wyszło, że luz jest niewielki). Ja u siebie mam obydwie do wymiany, z czego jedna już dość solidnie zaczyna tłuc, a mimo to samochód idzie po prostej jak po sznurku.

_________________
Nie trzeba być zamkiem by być nawiedzonym


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 318i Touring 2005 r. - Auto pływa po drodze
PostNapisane: 3 lutego 2016, 17:29 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 34
Posty: 26
Lokalizacja: Bolków/Siegburg
Moje BMW: E46 318i Touring
Kod silnika: N46B20
Na jutro jestem umówiony na wymianę drążkow kierowniczych. Zamówiłem Lemfordera chociaż chciałem TRW, ale te byłyby dopiero na piątek. Wymieniam za jednym zamachem prawą i lewą stronę, kompletne drążki. Dodatkowo tuleje wahaczy przednich, wziąłem Meyle HD.
Zamówiłem też tuleje progowe, ale na razie wstrzymam się z ich wymianą.
Jutro wieczorem dam znać jak się ma sytuacja.
Tymczasem wszystkim użytkownikom dziękuję za pomoc. :ok: :zdrowko:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 318i Touring 2005 r. - Auto pływa po drodze
PostNapisane: 3 lutego 2016, 17:50 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
z tylu wymieniaj tuleje wahaczy od strony zewnetrznej 2 w wahaczach i 1 progowa i tak z obu stron. z prozdu wymien cale drazki i koncowki lemfordera oraz te tuleje meyle co kupiles i powinno sie uspokoic. jak nie to bedziemy walczyc dalej :) opony zdjac sprawdzic w wulkanizacji i kazac przod nabic minimalnie 2.4 tyl na 2.8-2.9

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 318i Touring 2005 r. - Auto pływa po drodze
PostNapisane: 8 lutego 2016, 14:18 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 34
Posty: 26
Lokalizacja: Bolków/Siegburg
Moje BMW: E46 318i Touring
Kod silnika: N46B20
Po kilkudniowej przerwie mogę podzielić sie z Wami efektami naszych diagnoz na forum i podjętych przeze mnie działań.
Otóż po wymianie drążków kierowniczych oraz tulei wahaczy przednich, samochód na drodze zachowuje się zdecydowanie lepiej niż wcześniej. Nie zauważyłem już takiego pływania samochodu, jak wcześniej. Serwis, w którym zlecałem wymianę drążków i tulei (Bieniasz w Jeleniej Górze) stwierdził, że na listwie kierowniczej jest luz. Ja tego luzu w nijaki sposób obecnie nie wyczuwam. Autem kieruje się bardzo dobrze. Delikatny obrót kierownicą natychmiast powoduje reakcję kół.

Pojawia się jednak jedno ale... Po całych tych wymianach i ustawieniu zbieżności pojechałem znów do wulkanizatora żeby przejrzał opony, wyważył i zamienił przód z tyłem. Auto podniesione na poduszkach, łapię za koło tak jak wcześniej, a tu znów ten sam luz! :orany: Całe koło, mimo wymiany drążka kierowniczego, rusza się w identyczny sposób jak na wrzuconym przeze mnie filmiku. Teraz już nawet przy jeździe po dziurach słychać pukanie z lewej strony. Zwłaszcza przy skręcaniu w prawo.
Po sprawdzeniu ewidentnie luz występuje na sworzniu wahacza. :mur: Dziwi mnie to, że u Bieniasza tego nie zauważyli, a przyczepili się maglownicy.

Dziś już samochód jest u mechanika. Do wymiany poszły kompletne wahacze przednie. Za jednym podejściem wymieniam prawy i lewy. Oba Meyle HD. Później znów zbieżność i mam nadzieję, że będzie w porządku. :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 318i Touring 2005 r. - Auto pływa po drodze
PostNapisane: 8 lutego 2016, 14:57 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
Norma wahacze sie wytlukuja jako pierwsze, tuleje wahaczy nie sa az tak wazne... zawsze wymienia sie calosc i z tylu tak jak Ci pisalem 3 z jednej tuleje i 3 z drugiej. albo kupuje sie 2 czarne wahacze dolne tylne z tulejami w srodku po jednej stronie a po drugiej stronie masz do zmiany tulejki same. jezdzic tak az padna amory i potem amory zmienisz. zazwyczaj nie ma potrzeby jak malo zjezdzone. tuleje z tylu od dyfra lubi spekac duzo osob jezdzi choc widac ze peka...takze takie sa uroki bmw. czy kupujesz z niemiec czy z polski to trzeba robic. od pasjonata masz juz zrobione, u nas drogi sporo gorsze to szydlo z wora wychodzi odrazu

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 318i Touring 2005 r. - Auto pływa po drodze
PostNapisane: 8 lutego 2016, 20:56 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 34
Posty: 26
Lokalizacja: Bolków/Siegburg
Moje BMW: E46 318i Touring
Kod silnika: N46B20
Już jestem po ponownym ustawieniu zbieżności. Teraz jestem zadowolony! :) Tyłu na razie nie ruszam. Mam już zakupione tuleje progowe. Będę powoli kompletował części na tył i jak już będzie wszystko to zrobię za jednym zamachem całość, być może razem z amortyzatorami. Plan na najbliższe miesiące to przede wszystkim całkowicie nowe hamulce z przodu i z tyłu. W międzyczasie też wymiana oleju i filtra w automatycznej skrzyni biegów. Do tego jeszcze zbieram informacje bo być może samemu się za to zabiorę. Na lato trzeba rezerwować pieniądze na opony, no i oglądam się za kompletem felunku na letnie kapcie. :hyhy: Także wydatki będą, ale zawsze o taki samochód trzeba dbać.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 318i Touring 2005 r. - Auto pływa po drodze
PostNapisane: 10 lutego 2016, 22:02 
Offline
Forumowicz

Posty: 125
Moje BMW: E46
Ja miałem podobnie, zrobiłem geometrię i jak ręką odjął....
Powiedz, jak to możliwe, że byłeś na ustawianiu zbieżności geometrii (nawet nie raz), na szarpakach i nie wyczaili luzów?
Że o geometrii nie wspomnę?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 318i Touring 2005 r. - Auto pływa po drodze
PostNapisane: 10 lutego 2016, 22:17 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1869
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Garaż: E39 523iT, E46 318i, E36 328iA Individual, E61 530xD
tak wiekszosc diagnostow podchodzi do roboty, poszarpia na szarpakach ale do gory juz sie nie chce podniesc auta i sprawdzic. A kasa za przejazd przez linie wzięta :)

_________________
E39 523i Touring M52TUB25, E46 318i M43TUB19, E36 328iA Touring Individual M52B28


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 318i Touring 2005 r. - Auto pływa po drodze
PostNapisane: 11 lutego 2016, 11:16 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 34
Posty: 26
Lokalizacja: Bolków/Siegburg
Moje BMW: E46 318i Touring
Kod silnika: N46B20
surec, Nie mam pojęcia jak to możliwe. Byłem w kilku stacjach i albo spotykałem się z grymasami i ogólną niechęcią do diagnozowania czegokolwiek, albo sprawdzali i nic nie znaleźli. Tłumaczenie diagnostom, że koło całe lata nie wzbudzało w nich jakiejkolwiek reakcji. Dopiero za ostatnim razem, gdy już zamontowane były nowe tuleje wahaczy, nowe wahacze i drążki kierownicze to trafiłem na gościa, który rzeczywiście chciał wykonać usługę, o którą poprosiłem. Ustawił zbieżność przedniej osi i jest ok. Następnym razem pojadę na geometrię do Legnicy do firmy, którą polecił mi spec, który wymieniał mi wahacze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 32 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL