BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 9 czerwca 2025, 23:39

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] sprężyny obniżające Eibach / MTS / Jamex / jakie?
PostNapisane: 1 lutego 2016, 15:19 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 31
Posty: 82
Lokalizacja: Dolnyśląsk
Moje BMW: E39 520i
Kod silnika: M52B20
Witam. Szukam sprężyn do mojej e39 na tył sportowe obniżające, czerwone. jakiej firmy polecacie z ktorych wymienilem w tytule. Czy jak wymieniam tył, trzeba od razu wymienić przód, czy mozna narazie tyl ,potem przod, nie od razu warszawe zbudowali :)

Eibach ponoc dobry , jednak cos narazie chcial bym z nizszej polki MTS / Jamex moze cos jeszcze innego ? ktos cos poleci ? pozdro !


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] sprężyny obniżające Eibach / MTS / Jamex / jakie?
PostNapisane: 1 lutego 2016, 18:33 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 651
Lokalizacja: Małopolska/KCH
Moje BMW: BMW E38
Kod silnika: M52tuB28
Garaż: Jest:
E39 525iA
Było:
E38 lift oxfordgruen metallic
Było:
E46 sedan m52
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=155271
E46 m47n
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=141422
E36 1.8 is Coupe
z tych co podałes brałbym eibach... miałem kiedyś w e36 i byłem zadowolony...

Co do mts miałem jedynie gwinty i też były spoko... natomiast kolega ostatnio do e46 330cd kupił springi właśnie mts 40/20 i przod siadł spoko a tył... jeszcze bardziej... tak, że w 4 osoby już się jezdzić nie dało... klin w odwrotną strone się zrobił... ja miałem to samo lata temu w a4... i zmieniłem na gwint bo mnie to strasznie denerwowało

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] sprężyny obniżające Eibach / MTS / Jamex / jakie?
PostNapisane: 2 lutego 2016, 17:26 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 31
Posty: 82
Lokalizacja: Dolnyśląsk
Moje BMW: E39 520i
Kod silnika: M52B20
zamowilem wczoraj mtsa, zobaczymy potestuje i mam nadzieje, ze sie nie zawiode, jutro powinny przyjsc i od razu zakladam :) zazwyczaj jezdze sam , czasami wezme z 2 osoby, nigdy komplet :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] sprężyny obniżające Eibach / MTS / Jamex / jakie?
PostNapisane: 2 lutego 2016, 19:57 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 651
Lokalizacja: Małopolska/KCH
Moje BMW: BMW E38
Kod silnika: M52tuB28
Garaż: Jest:
E39 525iA
Było:
E38 lift oxfordgruen metallic
Było:
E46 sedan m52
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=155271
E46 m47n
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=141422
E36 1.8 is Coupe
jakie obniżenie ?

Pokaż zdjęcia jak już na aucie bedą ;) bo ciekaw jestem jak to się ułoży

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] sprężyny obniżające Eibach / MTS / Jamex / jakie?
PostNapisane: 3 lutego 2016, 10:10 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 3649
Lokalizacja: Pyskowice
Moje BMW: F34 / CLA
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=143460
Eibach, Vogtland :) cena ok, jakość super :ok:

MTS miałem i drugi raz bym nie kupił
Jamek miałem, zdemontowałem bo w moim przypadku był za niskie (-55), ale ogólnie bardzo fajne sprężyny


jak zmieniasz to zmień komplet + geometria (to jest bardzo ważne)
po co dwa razy ustawiać?
pomyśl o nowych osłonach i odbojach amortyzatorów

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] sprężyny obniżające Eibach / MTS / Jamex / jakie?
PostNapisane: 3 lutego 2016, 19:46 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 31
Posty: 82
Lokalizacja: Dolnyśląsk
Moje BMW: E39 520i
Kod silnika: M52B20
obnizenie 40/30

narazie tylko 1 wymienilem ,jutro druga ,ewentualnie moze jeszcze przod rusze jak czas bedzie ,niestety jeszcze dni krotkie ,a zabawy nie malo ,mam nadzieje ,ze ja sie na mtsie nie przejade , ktos ze znajomych mi odradzil ,a jeszcze ktos mowil ok, wiec postanowilem zaryzykowac ,fotki pocykam jak juz tyl i przod bedzie zalozony .. co do oslon i odboi wymienie jak amorki bede wymienial ,prawdopodobnie maj/czerwiec .


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] sprężyny obniżające Eibach / MTS / Jamex / jakie?
PostNapisane: 3 lutego 2016, 19:54 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 31
Posty: 82
Lokalizacja: Dolnyśląsk
Moje BMW: E39 520i
Kod silnika: M52B20
zmieniam ,bo jedna mi pekla, a jak juz jedna pekla to wymieniam wszystkie , tak bym nie wymienial jeszcze :)

jeszcze mam takie pytanko przy okazji .. niechcacy mi sie lacznik stabilizatora tak jak by uszkodzil , poniewaz podwazalem cos i tak mialo byc delikatnie o ten lacznik ,a wypadl z tego jablka, lacznik wrocil na miejsce na to jablko, i nawet dosyc bardzo dobrze wrocil, dobilem, ale czy on nie wyskoczy, jak juz wyskoczyl z mojej winy ? narazie zrobilem test 2km ,czy wyskoczy i nie wyskoczyl,pewnie jak bede chcial pojezdzic po jakiejs malej trasie bede zagladal czy wyskoczy , do czego zmierzam czemu pytam.. zamowilem ten uszkodzony na nowy i od razu drugi na druga strone , jutro bede mial rano, ale nie bardzo mi sie pali z wymiana ,bo mam problem z wykreceniem nakretki, bo nakretka sie nie wykreca ,tylko sie obraca, i boje sie ,ze bez uciecia tego nie zrobie. co myslicie ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] sprężyny obniżające Eibach / MTS / Jamex / jakie?
PostNapisane: 5 lutego 2016, 09:56 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 651
Lokalizacja: Małopolska/KCH
Moje BMW: BMW E38
Kod silnika: M52tuB28
Garaż: Jest:
E39 525iA
Było:
E38 lift oxfordgruen metallic
Było:
E46 sedan m52
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=155271
E46 m47n
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=141422
E36 1.8 is Coupe
w łączniku z jednej strony jest gwint z nakrętką, a za gumą miejsce na klucz żeby sobie chwycić przy odkręcaniu łącznika... wtedy się nie obróci

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] sprężyny obniżające Eibach / MTS / Jamex / jakie?
PostNapisane: 6 lutego 2016, 23:10 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 31
Posty: 82
Lokalizacja: Dolnyśląsk
Moje BMW: E39 520i
Kod silnika: M52B20
juz wiem ,bo oba zostaly wymienione ;) 1 trzeba bylo szlifiiera , ciezko bylo z miejscem na klucz ,a juz nie wspomne na szlifiere by za daleko nie zajechac ,bo juz byl amortyzator ze sprezyna zalozony , ale dalo sie rade, drugi normalnie sie odkrecil ,tzn trzeba bylo zablokowac kluczem ,ale nie bylo problemu z miejscem ze zdjetym amortyzatorem .. narazie jest zalozony tylko tyl ,czeka mnie jeszcze przod , ciezko z czasem , zimno .. ciemno , z zimnem nie ma problemu , ale bardzo szybko ciemno sie robi ,, dosc krotki dzien ,, praca ..sen itp zaloze jeszcze przod ,wstawie fotki , tyl juz widocznie bym powiedzial sie obnizyl , nowa sprezyna od tej co mialem dosyc mniejsza , na oko 4/5 cm nie wiem dokladnie , moze wiecej nawet ,ale duzo bym powiedzial , jak chyba juz tu wspominalem ,czekaja mnie jeszcze amorki ta sama robota, mysle maj czerwiec nie wiem czy tez na sportowe amorki nie wymienie ,moze posadze na glebe, zobaczymy , narazie priorytetem byly sprezyny :) pozdro.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] sprężyny obniżające Eibach / MTS / Jamex / jakie?
PostNapisane: 12 lutego 2016, 22:58 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 31
Posty: 82
Lokalizacja: Dolnyśląsk
Moje BMW: E39 520i
Kod silnika: M52B20
aa wiec ..obiecane fotki ..

zeby dostac sie do tyłu ,musialem rozebrac tył w środku , zeby nie te glosniki, ze mogl bym je wyjac do gory , to bym nie musial tyle w srodku rozbierac ..a tak tylko te glosniki mi roboty dorobili ;)

sprezyny twarde, ktos mi polecil ,.. jednak zaczynam zalowac ,ze sie skusilem ..coz ..czlowiek cale zycie uczy sie na bledach ;) 5 sedan zrobilem jak raczej 3 .. autem wczesniej plynelem ..a tak ..nie chce nawet tego dalej komentowac ..

jesli ktos ma srube antykradziezowa w kolach ,polecam sie tego pozbyc, zgubilem nakretke,akurat kiedy bardzo byla potrzebna ,ile razy kola odkrecalem nie zdarzylo mi sie jej zgubic do tego wlasnie czasu i zrobily sie schody ..2h straconego czasu na szukaniu nasadki , a dzien krotki .. ,, zapomnijcie o wybiciu :) trzeba szukac nasadke ,ja sie osobiscie od razu kazdej takiej sruby juz pozbylem ..


przy wymianie sprezyn doszlo takiej pracy jak wymiana lacznika stabilizatora tyl lewa & prawa .. przod lewy wahacz prosty ..

fottki z kolpakami na felgach ,sa robione duzo przed praca , fotki bez ,po pracy ,juz lekko nizej..

jeszcze jedna praca, musze sciagnac znow amor ze sprezyna i wymienic gume pod sprezyne ,bo nie bede mowil w jakim stanie ja mialem, fotki niestety nie mam :) zostala lekko zregenerowana + nalozony waz wodny w sprezyne ,zeby nie bylo obicia sprezyny .. guma jest ,ale przy skrecie slychac otarcie ,co denerwuje .. takze mala poprawka sie szykuje , a guma juz jest , wiec jeesli ktos sie zabiera za praca przy amorkach / sprezynach ,polecam kupic te gumy ( chociaz je ), bo ponoc wypada wymienic takie oslony i odboje ,ale jednak ze wymienialem tylko sprezyny, nie bylo w planie tego wymieniac, natomiast napewno wymienie to przy najblizszej wymianie amorkow ..





Obrazek


Obrazek



Obrazek



Obrazek



Obrazek



Obrazek



Obrazek



Obrazek




Obrazek



Obrazek



Obrazek



Obrazek



Obrazek



Obrazek



Obrazek



Obrazek




Obrazek



Obrazek



Obrazek



Obrazek



Obrazek



Obrazek



Obrazek



Obrazek



Obrazek



Obrazek



Obrazek



Obrazek



Obrazek



Obrazek



Obrazek




Obrazek



Obrazek



Obrazek



Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] sprężyny obniżające Eibach / MTS / Jamex / jakie?
PostNapisane: 13 lutego 2016, 09:58 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 651
Lokalizacja: Małopolska/KCH
Moje BMW: BMW E38
Kod silnika: M52tuB28
Garaż: Jest:
E39 525iA
Było:
E38 lift oxfordgruen metallic
Było:
E46 sedan m52
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=155271
E46 m47n
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=141422
E36 1.8 is Coupe
moim zdaniem jest lepiej... ale jak to przy sprężynach nigdy nie wiesz jak siądzie... dlatego tez plus dla gwintu...

mnie troche brakuje lekkiego klina... tył za nisko siedzi...

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] sprężyny obniżające Eibach / MTS / Jamex / jakie?
PostNapisane: 13 lutego 2016, 12:29 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 31
Posty: 82
Lokalizacja: Dolnyśląsk
Moje BMW: E39 520i
Kod silnika: M52B20
nie no lepiej wyglada napewno ,lecz to odczucie ,ze sie stala moja 5tka troszke sztywniejsza, ale przyzwyczaje sie do tego, tak jak by wyjscia nie ma :)

dzis zostala ustawiona zbieznosc , bo po wahaczu nie wspomne gdzie mialem dzis kiere ;d lecz jeszcze nie jest ustawione idealnie, prosto.. szykuje sie wymiana drugiego wahacza na prawa strone , za 2/3 miesiace ,moze wtedy cos to jeszcze da.. ogolnie jest juz coraz lepiej ..


mowisz , tyl ci nizej siedzi jak przod ;>


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 36 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL