Ta dziurka ma byc w odmie, jest to odpowietrzenie membranki w srodku, jezeli tedy zasysa ci powietrze to znaczy ze membrana w odmie pekla i odma nadaje sie do wymiany.
A to ze zatkasz ten otwor i zaczyna gorzej pracowac to normalne, bo sterownik wprowadzil sobie pewne korekty i wzbogacil dawke aby wyrownac te lewe powietrze, po naprawie odepnij aku zeby skasowaly sie adaptacje

W m43 krokowiec jest dwupinowy i nie drga tak jak 3 pinowe w innych silnikach, takze ta tego nie sprawdzisz.
Jezeli masz m43 do wrzesnia 95 to krokowiec jest pod kolektorem ssacym, z tylu przy odmie jest do niego wtyczka, zeby go wyjac polecam odkrecic przepustnice, jest tam gumowa uszczelka i po ponownym zlozeniu wszystko jest szczelne w przeciwienstwie do sciagania gornego kolektora gdzie sa 2 jednorazowe metalowe uszczelki z przetloczeniem gdzie jedna kosztuje 20zl, polecam to zlozyc sylikon. Choc w twoim wypadku jezeli bedziesz wymienial odme to i tak musisz sciagnac gore kolektora.
A jezeli masz m43 po wrzesniu 95 to krokowca masz na przepustnicy.