BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 9 czerwca 2025, 11:14

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Exx] Wiskoza
PostNapisane: 22 lutego 2016, 21:07 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 46
Moje BMW: E90 318d
Kod silnika: M47N2
Witam.
Wiskoza w moim Bmw pracuje po odpaleniu i wyłącza się dopiero jak przejade kawałek (jakieś 300-500m w zależności jakie mam obroty).
Czy regeneracja tzn dolanie tego oleju do niej naprawi ją czy ratuje mnie tylko wymiana?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Wiskoza
PostNapisane: 22 lutego 2016, 21:32 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37060
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
wiskoza to zbyt ważny element w układzie chłodzenia by z nim eksperymentować. wg mnie tylko wymiana na markowy produkt

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Wiskoza
PostNapisane: 22 lutego 2016, 21:35 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 46
Moje BMW: E90 318d
Kod silnika: M47N2
Kiedyś po dłuższym postoju na włączonym silniku wiskoza się uruchomiła więc jest ok tylko po odpaleniu się nie wyłącza od razu i słychać jakbym miał odlecieć samochodem i troche jest to denerwujące


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Wiskoza
PostNapisane: 22 lutego 2016, 21:39 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37060
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
może bimetal się zanieczyścił

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Wiskoza
PostNapisane: 22 lutego 2016, 21:40 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 46
Moje BMW: E90 318d
Kod silnika: M47N2
Sprawdze tylko muszę ją wykręcić.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Wiskoza
PostNapisane: 22 lutego 2016, 22:49 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 55
Posty: 701
Moje BMW: e39 523i Touring 99r
Kod silnika: M52TUB25
Garaż: Jestem uzależniony od garażu.
DEŁUu TICO
A ja Ci lukis19944 doradzę metodę, z której wszyscy będą się śmiać i ze mnie jak z idioty też. Przed odpaleniem pokręć trochę śmigłem w odwrotną stronę dociskając przy pokręcaniu delikatnie każdy płat to w kierunku silnika, to w kierunku chłodnicy. Po odpaleniu, jeśli masz trochę wprawy, to delikatnie(może lepiej w dopasowanej rękawiczce) staraj się wyhamować śmigło. Tylko oczywiście jak najbardziej ostrożnie-żeby Ci palców nie poszarpało przeze mnie.
W moim wiskoza, ze 3 lata temu też czasem właśnie łapała przy i po odpaleniu obroty równo z silnikiem. Kilka razy zastosowałem taki zabieg i mam spokój. Tylko robiłem to delikatnie i na własną opowiedzialność na pracującym silniku i muszę przyznać, że ze 2-3 razy próbowała pociągnąć palce gdy ją zatrzymałem, ale jej przeszło. Oczywiście takie próby tylko na zimnym, niezbyt nagrzanym silniku. Na ciepłym nie radzę, bo jeśli się śmigła nie wyczuje, to można faktycznie sobie krzywdę zrobić.
Dla bezpieczeństwa, to odkręć wisko i wtedy pokręć śrubą(nakrętką na pompę-ośką wiskozy) przechylając śmigło w różnych płaszczyznach.
Jakby co...jak tam stwierdzicie, to usunąć to co napisałem-żeby ktoś sobie krzywdy nie zrobił!!!!

_________________
Skazany na BMW.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Wiskoza
PostNapisane: 23 lutego 2016, 09:59 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 46
Moje BMW: E90 318d
Kod silnika: M47N2
A nie uszkodzi się w ten sposób co opisałeś? Załącza ci się teraz gdy zaczyna się przegrzewać?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Wiskoza
PostNapisane: 23 lutego 2016, 10:19 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 55
Posty: 701
Moje BMW: e39 523i Touring 99r
Kod silnika: M52TUB25
Garaż: Jestem uzależniony od garażu.
DEŁUu TICO
Tam nie ma co się uszkodzić. Chyba, że na zgaszonym silniku targałbyś za łopatki w przód-tył silnika tak mocno, że byś je połamał a to nie wchodzi w grę.
https://pl.wikipedia.org/wiki/Sprz%C4%9 ... iskotyczne
Sam, gdy cokolwiek robię przy silniku, sprawdzam na pracującym silniku, to już nawet z przyzwyczajenia(zrobił mi sie taki TIK :rotfl: ) to wyhamowuję czasem palcem serdecznym :hyhy: "fu/ck y/ou" prawej dłoni śmigło. Oczywiście wtedy gdy można to zrobić.
Na zimnym, odstanym silniku, pokręcając śmigłem można nawet wyczuć w moim że płyn wewnątrz wiskozy spłynął w jedno położenie(chyba w dół), bo przekręcając śmigłem czuć wyraźnie że w jednym położeniu lżej jest przekręcić a po obrocie załóżmy o te 100-120 stopni zaczyna się przekręcać jak w gęstym oleju.
Możesz spróbować, to nic nie kosztuje a może pomóc. Ostrożnie!!! tylko na pracującym silniku, ale można dojść do wprawy bo wiskoza nie łapie tak natychmiastowo jak wentylator elektryczny.

_________________
Skazany na BMW.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Wiskoza
PostNapisane: 23 lutego 2016, 20:01 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 46
Moje BMW: E90 318d
Kod silnika: M47N2
Okazało się że mam założoną wiskoze od diesla. Zamiast tej blaszki mam sprężynę.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Wiskoza
PostNapisane: 23 lutego 2016, 21:47 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
To, że masz sprężynę to nie znaczy, że od diesla. Niektórzy producenci stosują blachę, niektórzy sprężynę (np. Febi), niezależnie od przeznaczenia wisko.

Generalnie gdy uruchamiasz zimny silnik to wisko przez jakiś czas jest zasprzęglone i jest to normalne.

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Wiskoza
PostNapisane: 23 lutego 2016, 21:53 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 46
Moje BMW: E90 318d
Kod silnika: M47N2
No własnie teraz już wiem bo szukałem wiskozy i widziałem że raz taka a raz taka jest.
A czy wiskozy z mocowaniem na 4 i na 3 czymś się różnią czy mogę zamontować taką lub taką jeśli bym kupił z wiatrakiem?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Wiskoza
PostNapisane: 23 lutego 2016, 23:51 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Oględnie mówiąc, na 3 śruby - diesle i v8, na 4 - pozostałe. Możliwe, że przy innej temperaturze się zasprzęglają. Z wiskiem nie kombinuj, bierz Behra, Febi, jeśli jesteś pewien, że masz niesprawne.

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 53 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL