BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 24 czerwca 2025, 22:26

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] Hydroelement i kilka bolączek 2.8 vanos
PostNapisane: 28 lutego 2016, 08:28 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Moje BMW: 528i
Kod silnika: M52B28TU
Hej. Bardzo proszę bardziej doświadczonych kolegów o kilka rad. Mianowicie kupiłem 528 i zakochałem się w niej praktycznie od razu. Ale naszą miłość zaburzyło kilka awarii. Mam nadzieję że pomożecie. Może wymienię objawy, a potem jako niedoświadczony napiszę co o tym myślę i czy moje domysły są prawidłowe czy nie.
- Słychać straszne stuki w górnej części silnika (pokrywa zaworów) Auto stuka prawie jak jakiś diesel
- Samochód łapie często muła i odczuwalne jest jak by vanos miał dość spore problemy z prawidłową pracą.
- Gdy kupiłem samochód miał prawdopodobnie dość długo nie wymieniany olej.
- Prawdopodobnie przypchana też jest odma
- Czasem zapalała się kontrolka od (chyba ciśnienia oleju) (czerwona lampka olejowa. Mam nadzieję że się nie zbłaźniłem i to nie jest od stanu oleju)
- Pracujący silnik przygasa delikatnie po odkręceniu korka wlewu oleju. (niby objaw zatkanej odmy)
Rozmawiałem z paroma mechanikami i mówili mi że prawdopodobnie jest to hydroelement (tak wiem. Hydrauliczny popychacz zaworów). Ale żaden nie dał mi 100% pewności. Wyczytałem też że coś takiego może mieć miejsce gdy ciała daje napinacz łańcucha lub samochód ma problem z pompą. Nie wiem za bardzo którą ludzie nie sprecyzowali (myślę że oleju). Od razu po zakupie wymieniłem olej ale objawy stykania pojawiły się tak miesiąc później. I nie wiem tu. Czy hydroelement dam radę wymienić sam bez blokady rozrządu i tak dalej. Czy objaw przygasania silnika to faktycznie odma. Auto ma 310 tysięcy. Raczej prawdziwy przebieg. I tu pytanie do was. Co polecacie ?? Regeneracja głowicy plus wymiana łańcucha i napinacza łańcucha ?? Co z tą odmą ?? Wiem że piszę trochę haotycznie ale staram się przekazać wszystko. Jeśli mówimy o głowicy to jakie są koszta ?? Czy coś można zrobić samemu bez oddawania specjaliście. Jestem po technikum samochodowym wiec śrubki kręcić umiem i jakieś podstawy mam. Ale to prawie nic. Dlatego kieruję się do was. Wolę zapytać jak zniszczyć całkowicie. Proszę o wypowiedzi ludzi którzy na prawdę wiedzą jak zaradzić i może tych którzy się z tym już spotkali. Z góry dziękuję za wyrozumiałość.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Hydroelement BMW e 39 2.8 vanos
PostNapisane: 28 lutego 2016, 08:29 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Moje BMW: 528i
Kod silnika: M52B28TU
A zapomniałem. jak coś moge podać vin numer silnika i tak dalej.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Hydroelement i kilka bolączek 2.8 vanos
PostNapisane: 28 lutego 2016, 14:38 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 81
Moje BMW: E39 520i
Kod silnika: M52TUB20
Odma drożna . Po odkręceniu powinien przygasnąc lekko czyli odme zostaw. Mozliwe ze to popychacze hydrauliczne... albo vanos do regeneracji. W skrajnym przypadku wydmuchana uszczelka kolektora wydechowego (spowodowana np przypchanym katalizatorem) .

Ale podsumowując stawiam ze to popychacze hydrauliczne tym bardziej ze kontrolka od ciśnienia oleju sie zapala. A olej nigdzie nie wycieka?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Hydroelement i kilka bolączek 2.8 vanos
PostNapisane: 28 lutego 2016, 15:23 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Moje BMW: 528i
Kod silnika: M52B28TU
Perski102 napisał(a):
Odma drożna . Po odkręceniu powinien przygasnąc lekko czyli odme zostaw. Mozliwe ze to popychacze hydrauliczne... albo vanos do regeneracji. W skrajnym przypadku wydmuchana uszczelka kolektora wydechowego (spowodowana np przypchanym katalizatorem) .

Ale podsumowując stawiam ze to popychacze hydrauliczne tym bardziej ze kontrolka od ciśnienia oleju sie zapala. A olej nigdzie nie wycieka?


Nie. Olej nie wycieka. Wszystko suche. Nigdzie nie ma nawet plamki oleju.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Hydroelement i kilka bolączek 2.8 vanos
PostNapisane: 28 lutego 2016, 15:38 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Wymień odmę na początek, jak jest uwalona to czasami cuda się dzieją - sprawdź, czy nie masz czasami dolotu zarzyganego olejem.
Jeśli olej długo nie był wymieniany, to ja zrobiłbym płukankę i jeszcze raz nalał oleju, jakiegoś porządnego 5w40 (jaki wlałeś gdy wymieniałeś?).
Możesz mieć problem, żeby samemu wymienić szklanki, bez blokad.
Co do Vanosa - zgłoś się do Leo z tego forum na regenerację.

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Hydroelement i kilka bolączek 2.8 vanos
PostNapisane: 28 lutego 2016, 15:56 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Moje BMW: 528i
Kod silnika: M52B28TU
maaaad napisał(a):
Wymień odmę na początek, jak jest uwalona to czasami cuda się dzieją - sprawdź, czy nie masz czasami dolotu zarzyganego olejem.
Jeśli olej długo nie był wymieniany, to ja zrobiłbym płukankę i jeszcze raz nalał oleju, jakiegoś porządnego 5w40 (jaki wlałeś gdy wymieniałeś?).
Możesz mieć problem, żeby samemu wymienić szklanki, bez blokad.
Co do Vanosa - zgłoś się do Leo z tego forum na regenerację.


Jestem tu nowy i za bardzo nie wiem jak się zgłosić tu do kogoś. Fajnie że dostaję tu sensowną odpowiedź. Odmę bez problemu sam mogę wymienić. Ale myślez że tą głowicę i tak trzeba będzie zregenerować. Ale zacznę od tego i najwyżej krok po kroku. Odma wanos płukanka i tak dalej i tak dalej. A co do oleju to wlałem 10W40


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Hydroelement i kilka bolączek 2.8 vanos
PostNapisane: 28 lutego 2016, 20:34 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
No to się nie dziw, że Ci hydraulika napieprza jak grajek na weselu :) Płukanka i jakieś 5w40 spróbuj.

Jak się zgłosić? Odnajdź w wyszukiwarce użytkownika Leo i zapytaj go w prywatnej wiadomości (pw) o regenerację Vanosa.

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Hydroelement i kilka bolączek 2.8 vanos
PostNapisane: 28 lutego 2016, 22:25 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 4977
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Moje BMW: e91
Kod silnika: N52B25
odmę również bym wymienił, olej j/w 5W40, 10w40 to było takie minimum w starych golfach a nie w M52 z podwójnym Vanosem ;) Przygasanie to też pewna przypadłość M52 - u jednych wina przepływki, u innych zapłon, regulator wolnych obrotów.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Hydroelement i kilka bolączek 2.8 vanos
PostNapisane: 28 lutego 2016, 23:03 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
trollu, ale jemu przygasa po odkręceniu korka oleju, co jest, zdaje się, normą :)

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Hydroelement i kilka bolączek 2.8 vanos
PostNapisane: 28 lutego 2016, 23:29 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 4977
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Moje BMW: e91
Kod silnika: N52B25
a to tak, sam nigdy u siebie nie sprawdzałem ale silnik powinien zafalować, w sumie logiczne jak mu się dopuści lewego powietrza :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Hydroelement i kilka bolączek 2.8 vanos
PostNapisane: 10 marca 2016, 21:29 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Moje BMW: 528i
Kod silnika: M52B28TU
Już nie trzeba. Okazało się że silnik jest złom i czekam na wymianę. Nie opłaca się go robić. Znalazłem specjalistę od bmw w mojej okolicy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 53 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL