BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 6 czerwca 2025, 23:42

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 92 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E38] parę pytań, pierwszy serwis, zawieszenie, pixeloza
PostNapisane: 29 lutego 2016, 19:22 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 4674
Lokalizacja: Września
Moje BMW: E60
Kod silnika: M54b25
Garaż: www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=137687 Днепр
Ja leje valvo syn power extreme 5w40. 10w60 odpuść, chyba, że sie chcesz ścigać w Afryce. Z drugiej strony to M62 bez TU. To pójdzie na wszystkim, bo co tam niby ma się popsuć? Gratuluje zakupu.

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010)530d
E38 740i (I 2011 - XII2017)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E38] parę pytań, pierwszy serwis, zawieszenie, pixeloza
PostNapisane: 29 lutego 2016, 19:32 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
Jasne ze bedzie latal na wszystkim i elegancki bedzie 5w40. 96 rocznik to wiadomo przed wrzesniem 98 bez TU, ale temp w silniku w m60 i m62 jest rozna.

Jak ktos Ci powie ze olej wciaga na dobrym 0w40 czy 10w40 a na 10w60 nie wciaga bo jest olej xx W60, to nie sluchaj, bo wciaga na zimnym kiedy sa luzy. Na goracym oleju nie ma az takiej roznicy lepkosci znaczącej i silnik lepiej zgarnia. Smialo lej 0w40 lub 5w40. W wielu przypadkach jakie przerabialem na 0w40 lepszym bral mniej niz na 5w40. Wez to pod uwage. Ochrona miedzy 0w40 a 5w40 jest mniej wiecej ta sama z przewaga dla 0w40 na zimnym. Silnik chodzi duzo żwawiej.

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E38] parę pytań, pierwszy serwis, zawieszenie, pixeloza
PostNapisane: 29 lutego 2016, 20:04 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 31
Posty: 262
Lokalizacja: stoczek łukowski / warszawa
Moje BMW: e38
Kod silnika: M62B44
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=156155
dzięki za opinie, jeszcze się wstrzymam chwilę poczytam, a może ktoś jeszcze się wypowie co do tematu.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E38] parę pytań, pierwszy serwis, zawieszenie, pixeloza
PostNapisane: 29 lutego 2016, 20:09 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 31
Posty: 262
Lokalizacja: stoczek łukowski / warszawa
Moje BMW: e38
Kod silnika: M62B44
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=156155
pawelos666, zaproponuj mi jakiś konkretny olej, kompromis pomiędzy 10w60 a 0w40, jak wspominałem nie mam o tym pojęcia i szczerze mówiąc sam się już pogubiłem.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E38] parę pytań, pierwszy serwis, zawieszenie, pixeloza
PostNapisane: 29 lutego 2016, 20:17 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
na czym jezdzil silnik i czy bral olej? masz jakies odniesienie? jezeli nie bral to smialo conajmniej valvoline 0w40, w temacie o olejach wlasnie kolega ktory kiedys pytal mnie o olej do m54 wlal tego fuchsa i jemu spalanie rowniez spadlo. mi na nim takze. wszedzie gdzie go wlewalem bylo to samo. duza tez zasluga jest plukania silnika. raz pluczemy pro-line plukanka LM, a potem millers engine flush. na 18 tys km w aucie u neez wzielo go w dieslu okolo 0,5 litra

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Ostatnio edytowano 29 lutego 2016, 20:23 przez pawelos666, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E38] parę pytań, pierwszy serwis, zawieszenie, pixeloza
PostNapisane: 29 lutego 2016, 20:21 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 31
Posty: 262
Lokalizacja: stoczek łukowski / warszawa
Moje BMW: e38
Kod silnika: M62B44
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=156155
nie, nie weim na czym, nie wiem czy brał

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E38] parę pytań, pierwszy serwis, zawieszenie, pixeloza
PostNapisane: 29 lutego 2016, 20:23 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
to narazie nie plucz. uzyj tylko plukanki millers engine flush, a potem zalej to tym fuchsem ktory sobie upatrzyles 0w40. jezeli pobory oleju beda bardzo male to nie trzeba bedzie plukac. ten olej da rady wymyc wszystko

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Ostatnio edytowano 29 lutego 2016, 20:31 przez pawelos666, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E38] parę pytań, pierwszy serwis, zawieszenie, pixeloza
PostNapisane: 29 lutego 2016, 20:30 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 31
Posty: 262
Lokalizacja: stoczek łukowski / warszawa
Moje BMW: e38
Kod silnika: M62B44
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=156155
nie do końca rozumiem, nie płukać silnika?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E38] parę pytań, pierwszy serwis, zawieszenie, pixeloza
PostNapisane: 29 lutego 2016, 20:32 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
plukac ale zwykla plukanka ktorej sie uzywa przy zmianie oleju na inny. millersa engine flush wystarczy. zobaczysz ile wezmie oleju bez plukania

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E38] parę pytań, pierwszy serwis, zawieszenie, pixeloza
PostNapisane: 2 marca 2016, 00:55 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1658
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57
Ty pawloss lejesz chyba wszędzie,obojetnie jaki silnik tylko fuchsa 0w40 :) właścicielowi składam gratulacje nowego zacnego nabytku i proponuje spojrzeć tu: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic. ... 5&t=263416


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E38] parę pytań, pierwszy serwis, zawieszenie, pixeloza
PostNapisane: 2 marca 2016, 02:03 
Offline
Forumowicz

Posty: 236
Moje BMW: e39
Kod silnika: m57D30
Zimny napisał(a):
Ty pawloss lejesz chyba wszędzie,obojetnie jaki silnik tylko fuchsa 0w40 :) właścicielowi składam gratulacje nowego zacnego nabytku i proponuje spojrzeć tu: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic. ... 5&t=263416


Bo to jest bardzo dobry olej za bardzo dobre pieniądze, można jeszcze lać NESTE CITY PRO 0W-40.
valvo 10W60 w -20* zachowuje się jak miód https://www.youtube.com/watch?v=Wfcoij_LnUs

Jak już tak bardzo pragniecie tego 10W60 to ten styknie do upalania 7 na torze http://sklep.millersoils.pl/oleje-silni ... sport.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E38] parę pytań, pierwszy serwis, zawieszenie, pixeloza
PostNapisane: 2 marca 2016, 02:25 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
ten silnik ma miec 0w40 lub 5w40... takie sa zalecane do m62. do 2004t. szystkie silniki ktore nie wymagaja innych lepkosci mozna takimi zalewac full saps. takich dobrych i malo znanych w polsce jest wiele np ten fiński neste, wolf belgijski, fuchs niemiecki, millers angielski, amerykański amsoil

10w60 NT do m62 nie wykorzysta sie nawet na torze, 5w40 NT starczy czy 10w50 NT

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E38] parę pytań, pierwszy serwis, zawieszenie, pixeloza
PostNapisane: 2 marca 2016, 12:53 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 632
Lokalizacja: Mielec
Moje BMW: E38 740i 5gang/E36/
Kod silnika: M60B40/M43/M52
neez napisał(a):
Zimny napisał(a):
Ty pawloss lejesz chyba wszędzie,obojetnie jaki silnik tylko fuchsa 0w40 :) właścicielowi składam gratulacje nowego zacnego nabytku i proponuje spojrzeć tu: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic. ... 5&t=263416


Bo to jest bardzo dobry olej za bardzo dobre pieniądze, można jeszcze lać NESTE CITY PRO 0W-40.
valvo 10W60 w -20* zachowuje się jak miód https://www.youtube.com/watch?v=Wfcoij_LnUs

Jak już tak bardzo pragniecie tego 10W60 to ten styknie do upalania 7 na torze http://sklep.millersoils.pl/oleje-silni ... sport.html

Tak masz rację co do valvo 10W60 bo to hc pół-syntetyk (jeden z niewielu, temp.płyniecia -39) i ja bym go też nie zalał choć valvo to dobre oleje.
Ja pisałem o Shell Helix Ultra Racing 10W-60.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E38] parę pytań, pierwszy serwis, zawieszenie, pixeloza
PostNapisane: 2 marca 2016, 16:06 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
Ten olej Shella to HC bez PAO + dialkiloditiofosforan cynku do okolo 2,5%. zawiera olej bazowy o niskiej lepkości (<20,5 mm²/s 40°C) w stezeniu do 90%. dokaldnie ile ma nie wiadomo. gdyby zawieral PAO jego lepkosc zmierzona za pomocą MRV dla -30 nie wynosiła by 35900cP. Shell ma temp plyniecia w papierach -42 a valvoline ma temp graniczną -45. Trzeba brac pod uwage ze to nie sa temperatury dla pompowalnosci. Starsza wersja Valvoline Racing miala oprocz nizszej temp plyniecia nizszy indeks lepkosci. 10w60 VR1 to polsyntetyk i ma kilkadziesiat % HC. Lepiej do takiego silnika wlać 5w50 VR1. Tam sklad i parametry są dużo lepsze. Silnik nie potrzebuje tutaj oleju 10w60.

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E38] parę pytań, pierwszy serwis, zawieszenie, pixeloza
PostNapisane: 2 marca 2016, 16:42 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
5w50 VR1 Valvoline ma dużo wyższy indeks lepkosci i dużo lepszy skład. Zawiera hydrorafinowane węglowodory C20-50 w ilosci od 25% do 40%, destylaty ciężkie parafinowe, obrabiane wodorem w ilosci 15-25% oraz od 5 do 10% PAO (z destylacji gazu). Dzieki temu, że zawiera te do 10% PAO (1-decen Homopolimer Hydrogenated) olej w niskich temperaturach ma niższą lepkość. I tylko tyle ma nas interesować. Ważna jest lepkość w niskich temperaturach i jakość bazy. Samo stężenie procentowe w bazie dla olejów syntetycznych ma mniejsze znaczenie.

Jezeli to zrozumiemy dojdziemy do punktu, w ktorym stwierdzimy, że nasi mechanicy czasem sami nie wiedzą co wlewają.

Wystarczy rzucic okiem na 3 oleje z serii VR Racing, tam jest starsza wersja 10w60 VR1 z poprzednich lat
http://www.valvoline.nl/media/VR1-Racin ... 20W-50.pdf

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E38] parę pytań, pierwszy serwis, zawieszenie, pixeloza
PostNapisane: 3 marca 2016, 01:39 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1658
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57
neez napisał(a):
Bo to jest bardzo dobry olej za bardzo dobre pieniądze, można jeszcze lać NESTE CITY PRO 0W-40.
Niepotrzebnie,przerost formy nad treścią,w zupełności wystarczy 5w50 VR1


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E38] parę pytań, pierwszy serwis, zawieszenie, pixeloza
PostNapisane: 3 marca 2016, 02:25 
Offline
Forumowicz

Posty: 236
Moje BMW: e39
Kod silnika: m57D30
neez napisał(a):
Bo to jest bardzo dobry olej za bardzo dobre pieniądze, można jeszcze lać NESTE CITY PRO 0W-40.
Zimny napisał(a):
Niepotrzebnie,przerost formy nad treścią,w zupełności wystarczy 5w50 VR1


Przerost formy nad treścią to jest lanie do tego silnika oleju 10W60 jak i 10W50. Po za tym VR1 5W50 nie jest olejem syntetycznym tylko HC.
Samochód do normalnej jazdy, a nie do upalania na torze więc po co sobie utrudniać.
Mobil w katalogu rekomenduje do tego silnika 0W40.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E38] parę pytań, pierwszy serwis, zawieszenie, pixeloza
PostNapisane: 3 marca 2016, 02:54 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1658
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57
neez napisał(a):
Przerost formy nad treścią to jest lanie do tego silnika oleju 10W60 jak i 10W50. Po za tym VR1 5W50 nie jest olejem syntetycznym tylko HC
Proszę..to już było :)
neez napisał(a):
Samochód do normalnej jazdy, a nie do upalania na torze więc po co sobie utrudniać.
Mobil w katalogu rekomenduje do tego silnika 0W40.
http://www.bmwklubbydgoszcz.pl/printvie ... 098cb9ef15


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E38] parę pytań, pierwszy serwis, zawieszenie, pixeloza
PostNapisane: 3 marca 2016, 08:13 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
5w50 VR1 to olej syntetyczny oparty na HC z dodatkiem PAO. W gornym zakresie zachowuje się jak zwykłe 10w50. Dodatek PAO daje mu niższą lepkość w niższych temperaturach.
Podsumowując olej chroni troszkę lepiej niż 5w40. Nie są to jakies ogromne róznice.
Wystarczajace smarowanie zapewni w m62 juz olej xW40.
Do silnika wlać 0w40. Pomiedzy 5w40, a 0w40 jest niewielka roznica. Czyli jezeli cos mialoby sie dziac zlego, to dzialoby sie juz na 5w40.
0w40 jest olejem lepiej oczyszczonym. Moze zawierać większy procent olejów pochodzacych z destylacji gazu zimnego - zazwyczaj jest to 10-20% lub wiecej procent.
Zarówno HC jak i PAO oczyszcza się wykorzystując wodór.

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E38] parę pytań, pierwszy serwis, zawieszenie, pixeloza
PostNapisane: 3 marca 2016, 23:24 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 11
Lokalizacja: Wlkp
Moje BMW: E38 728iA
Kod silnika: M52TU2SFV
Ja jeszcze na start bym zmienił olej i filtr w skrzyni biegów. Niektórzy piszą, żeby sprawdzić pompę oleju, z tego co wiem to w m62 pompy się nie odkręcały ten problem występował w m60.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 92 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 46 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL