BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 5 maja 2025, 08:40

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Zdjęcia zamieszczone przez Was powinny być zgodne z poniższymi zaleceniami.
Poniżej jest program do zmiany rozdzielczości zdjęć.


1) Nie wrzucamy zdjęć większych niż 1280x1024. Jeżeli mamy zdjęcie większe zmniejszamy je lub robimy miniaturkę i wrzucamy ją odpowiednio podlinkowaną do zdjęcia dużego.
2) Nie wrzucamy zdjęć WT, godzących w pojęcie estetyki, zdjęć propagujących przemoc, pornografię, łamanie przepisów ruchu drogowego, złego obchodzenia się z samochodem lub innych mogących kogoś urazić (jeżeli czujecie że kogoś urazi, prawdopodobnie tak będzie).
3) Na temat zamieszczanych tutaj zdjęć każdy z nas wyraża swoje zdanie, dyskutujemy. Nie ubliżamy sobie, nie używamy łaciny, każdy ma prawo do własnej oceny z którą możemy się nie zgadzać.
4) Łamanie zaleceń będzie karane ostrzeżeniami.
5) Tytuł tematu piszemy w postaci "Użytkownik -->> ModelAuta, krótki opis"



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3202 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51 ... 161  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Lincoln-->> M5 "fast" Edition
PostNapisane: 17 marca 2016, 18:57 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2516
Lokalizacja: Nadrenia (DE)
Moje BMW: E39 540&E39 528
Kod silnika: M62B44&M52B28TU
Lincoln napisał(a):
0-100km/h - 4.3s
100-200km/h 8.2s
402m - 12.4s

czasy jak marzenie :zdziwko:

Lincoln, nie obrazisz się pewnie za stwierdzenie, ale jestem w szoku że tak stary kapeć jak E39 może tyle zdziałać :super:
Tu na pewno duża zaletą są umiejętności kierownika zamieszania :cwaniak:

ps. przyjemny dupowóz :)

_________________
E39 M-pakiet 19" Hartge
viewtopic.php?f=6&t=125307&p=1576641#p1576641

V8 Eisenmann, 10J, Dupowóz
viewtopic.php?f=6&t=146942


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Lincoln-->> M5 "fast" Edition
PostNapisane: 17 marca 2016, 19:34 
Offline
Specjalista ds osiągów
Avatar użytkownika

Posty: 4122
Moje BMW: M5
Kod silnika: S62/S63
--==Mały==--, jaka Vectra B :zakrecony: Sam przyznasz, że R4 Fiata jest lepsze niż R4 BMW, zarówno PB jak i ON, a w takim budżecie/roczniku się "kręciłem". Co do V8 i diesla to nie ma dyskusji, siłowo przy doładowaniu odczucia dają lepsze, ale siłowo jeszcze lepiej wypada silnik elektryczny, a to chyba nie tylko o to chodzi.
Co do reakcji to przy średnich wysokich obrotach jest nieźle, ale już jadąc spokojnie, drażni ten moment oczekiwania na doładowanie, nie istotne czy PB czy ON (a jestem przyzwyczajony do 1400-1500obr podczas turlania się bez pośpiechu).

Pablo325i, THX Panie, staram się tym staruszkiem nie zawieść fanów BMW, a trochę ich się zjeżdża na zawody/zloty i chętnie podpytują i zagadują, co jakby nie było daje jednocześnie satysfakcję i motywację.

_________________
I miejsce Zlot BMW-Sport 2013, w sumie II miejsce, bo Waldek wygrał finał
III miejsce Zlot BMW-Sport 2014 (pow. 3L)
Mistrz Grand Prix Polski 2014 Street RWD
II wicemistrz GPP 2015 Street RWD
Wicemistrz GPP 2016 Street RWD
Mistrz Polski PZM 2024 Street RWD


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Lincoln-->> M5 "fast" Edition
PostNapisane: 17 marca 2016, 20:04 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 35
Posty: 3082
Lokalizacja: Kętrzyn
Moje BMW: 540i
Garaż: Volvo S40 II 2.0d
Lincoln napisał(a):
Co do reakcji to przy średnich wysokich obrotach jest nieźle, ale już jadąc spokojnie, drażni ten moment oczekiwania na doładowanie, nie istotne czy PB czy ON (a jestem przyzwyczajony do 1400-1500obr podczas turlania się bez pośpiechu).


No tak jak porównujesz R4 diesla do M5 to rzeczywiście od 1500 obr/min nie jadą... Dla mnie wadą diesla jest dźwięk z zewnątrz i to, że się szybko kończy. Jednak od 1500 obr/min ciągną i to dość żwawo w porównaniu do benzyny o tej samej mocy


Ostatnio edytowano 17 marca 2016, 20:05 przez MichalM50, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Lincoln-->> M5 "fast" Edition
PostNapisane: 17 marca 2016, 20:04 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
Lincoln w biturbo nie masz żadnego upóźnienia auto szybko reaguje i z niskich zasówa aż miło szczeże w 335d mam mocniejszy dół niż w 650i ale dźwięk nie ten niestety. W samym turbo fakt dopoki nie dziala turbo to auto w ogole nie jedzie tak mialem w 320d bylo to mega denerwujace dlatego taki diesel tylko w dobrym automacie ktory odpowiednio dobiera obroty i auto ma moc caly czas bo manual slabo wypada.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Lincoln-->> M5 "fast" Edition
PostNapisane: 17 marca 2016, 21:34 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2516
Lokalizacja: Nadrenia (DE)
Moje BMW: E39 540&E39 528
Kod silnika: M62B44&M52B28TU
yakuza napisał(a):
znam ludzi ktorzy maja fajne auta, a na codzien jezdza golfami w dieslu

wiesz, jak nie mają hajsu na dwie eMki, a jedynej szkoda im do stania w korkach i solenia w zimę to jeżdżą na codzień jakimś strupem. Sam bym chciał mieć dwie eMki, a nie mam ani jednej hehe.
yakuza napisał(a):
zycie jest za krotkie zeby jezdzic nudnymi samochodami

dlatego na co dzień jeżdżę w gazie, ale chociaż V8 ;)

Wracając do tematu przewodniego :)
Lincoln napisał(a):
ciche

na pewno! jak i8 :P
Wiem, wiem, jest ciche jak na tą moc i osiągi.

Lincoln napisał(a):
. Dźwięk, dynamika, prowadzenie, charakter, bezawaryjność, to spore plusy e39 M5. Można nim jeździć latem, jak i zimą, co można zobaczyć na zdjęciach, zarówno w deszczu jak i na śniegu, jest łagodne i spokojne, elastyczne i ciche

powinni Cię zatrudnić w dziale reklamy BMW ;)

Lincoln napisał(a):
spalając średnio 14l Pb98.

i to świetny wynik! To samo mówił mi Boogie jak mnie wiózł do ślubu M5.

Lincoln napisał(a):
Tylko raz pod domem odmówiła mi posłuszeństwa, jak się okazało pompa paliwa zdechła przez moje jeżdżenie w okolicahc rezerwy

haha, u mnie to samo w 528, przez 3 lata tylko pompa. I to nie dawno. Jak zdjąłem wąż to sikała paliwem, ale za słabo już widocznie.

ps. kurczę, dopiero teraz skumałem że odniosłem się do strony 38 czy coś, czyli sporo wstecz :rotfl: :rotfl: :rotfl:


--==Mały==-- napisał(a):
w biturbo nie masz żadnego upóźnienia auto szybko reaguje i z niskich zasówa aż miło

a to nie jest twin turbo? czyli że dwie turbiny różnej wielkości, bo w bi są dwie takie same?
Czy to tylko kwestia nazewnictwa?
Z tego co kiedyś czytałem, to właśnie twin turbo czyli mała turbina plus duża, co zapewnia dynamikę od najniższych obrotów do najwyższych...
I jakby co to nie chcę tu nikogo pouczać, tylko rozjaśnić sobie i może komuś jeszcze :P

_________________
E39 M-pakiet 19" Hartge
viewtopic.php?f=6&t=125307&p=1576641#p1576641

V8 Eisenmann, 10J, Dupowóz
viewtopic.php?f=6&t=146942


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Lincoln-->> M5 "fast" Edition
PostNapisane: 17 marca 2016, 22:07 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 30
Posty: 2953
Moje BMW: nie lubi znaków :(
Kod silnika: mityczny
Garaż: in progress
Pablo325i napisał(a):
--==Mały==-- napisał(a):
w biturbo nie masz żadnego upóźnienia auto szybko reaguje i z niskich zasówa aż miło

a to nie jest twin turbo? czyli że dwie turbiny różnej wielkości, bo w bi są dwie takie same?
Czy to tylko kwestia nazewnictwa?
Z tego co kiedyś czytałem, to właśnie twin turbo czyli mała turbina plus duża, co zapewnia dynamikę od najniższych obrotów do najwyższych...
I jakby co to nie chcę tu nikogo pouczać, tylko rozjaśnić sobie i może komuś jeszcze :P

Jestem przekonany że jest na odwrót - twin to dwie takie samo, a bi to dwie różne :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Lincoln-->> M5 "fast" Edition
PostNapisane: 17 marca 2016, 22:33 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 35
Posty: 3082
Lokalizacja: Kętrzyn
Moje BMW: 540i
Garaż: Volvo S40 II 2.0d
Kwestia nazewnictwa ogólnie BMW nie stosuje jednej małej turbosprężarki od niskich obrotów i większej od wysokich. Stosują dwie małe działające równolegle (tak na pewno jest w pierwszych 335i nie wiem jak 335d, ale raczej tak samo).

Przejrzałem trochę internety i 335d ma jedną małą i jedną dużą. Czyli stosują oba rozwiązania. Ktoś się orientuje jak jest w nowej M5 ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Lincoln-->> M5 "fast" Edition
PostNapisane: 17 marca 2016, 23:26 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 7179
Lokalizacja: Des Plaines
Moje BMW: M3
Kod silnika: S58
Garaż: BMW G80
viewtopic.php?f=89&t=173760
Yamaha Raider 113
viewtopic.php?f=60&t=171144
Honda Odyssey EXL
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=170305

Byle:
X5xDrive40i
viewtopic.php?f=6&t=173355
BMW M3
viewtopic.php?f=89&t=172379
Lincoln Towncar Signature
viewtopic.php?f=55&t=173138
Audi Q5
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=159296
BMW F800R
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=166182
F10 535i
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 95&start=0
BMW 335is
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=163089
Mercedes S600 V12
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=164699
E60 535xi
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=162470
E90 335i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=121648
E53 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=40314
Tez sa dwie turbiny ale o takich samych rozmiarach


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Lincoln-->> M5 "fast" Edition
PostNapisane: 18 marca 2016, 09:14 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 39
Posty: 7044
Lokalizacja: Rawicz Wlkp
Moje BMW: 740i 6gang
Kod silnika: M60B40
w amaroku 2,0tdi biturbo też była słaba reakcja na gaz

tego się nie uniknie układ dolotowy jest sporo większy i musi mieć większe opóźnienie przez to

choć wierzę że w 335d jest to już pewnie dobrze rozwiązane

zresztą pamiętam moje starcie z forestem w 330d mimo, że jechał też juz przecież na obrotach to reakcja na gaz V8 n/a ze zmodyfikowanym dolotem i wydechem szans dieslowi nie dawała co prawda jego automat nie dawał znowu szans mojej prawej ręce :) ( widocznie za rzadko ją trenuję...... )


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Lincoln-->> M5 "fast" Edition
PostNapisane: 18 marca 2016, 09:53 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 40
Posty: 7017
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: E92
Kod silnika: 335d
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=56077
Nie ma bata turbo zawsze ma opoznienie. Szczegolnie jak jedziemy emerycko i mamy nagle wcisnac gaz. Jezeli mamy napompowane turbo te tego opoznienia juz nie ma. Ale nie przesadzajmy to opoznienie nie jest duze, za to zaleta jest mega ciag od niskich obrotow v8 na moze sie schowac. Do tego potencjal rozwoju mniejsza masa w komorze silnika przy podobnej mocy aut itp. Sa plusy i minusy.

_________________
Zapraszam do galerii mojej 335d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Lincoln-->> M5 "fast" Edition
PostNapisane: 18 marca 2016, 11:49 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
Forest np w 335d mała turbina chodzi praktycznie non stop więc to opóźnienie jest minimalne. Dlatego po wywaleniu dpf slychac gwizd z wydechu nawet na wolnych obrotach.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Lincoln-->> M5 "fast" Edition
PostNapisane: 18 marca 2016, 12:11 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 39
Posty: 7044
Lokalizacja: Rawicz Wlkp
Moje BMW: 740i 6gang
Kod silnika: M60B40
czy ja wiem, czy takie 4,4v8 ma gorszy ciąg gdyby zrobić np wyścig diesla w manualu na 3 biegu od 600rpm od samego dołu do samego końca nie wiem co by wygrało trzeba by to empirycznie sprawdzić......

natomiast na pewno silnik turbo/biturbo ma lepszą sprawność i dużo prostsze modyfikacje to jest oczywiste

swoją droga pomijając wojnę diesel vs pb bo to sensu nie ma

ja chcę usłyszeć prostą nie kręconą wersję jak od dorosłego człowieka od Ciebie Lincoln co jest z autem, że robi 8,2s 100-200 bo podchodzi to pod auta typu waldka m3 a to już chyba trochę inna liga???


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Lincoln-->> M5 "fast" Edition
PostNapisane: 18 marca 2016, 14:01 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 7179
Lokalizacja: Des Plaines
Moje BMW: M3
Kod silnika: S58
Garaż: BMW G80
viewtopic.php?f=89&t=173760
Yamaha Raider 113
viewtopic.php?f=60&t=171144
Honda Odyssey EXL
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=170305

Byle:
X5xDrive40i
viewtopic.php?f=6&t=173355
BMW M3
viewtopic.php?f=89&t=172379
Lincoln Towncar Signature
viewtopic.php?f=55&t=173138
Audi Q5
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=159296
BMW F800R
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=166182
F10 535i
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 95&start=0
BMW 335is
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=163089
Mercedes S600 V12
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=164699
E60 535xi
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=162470
E90 335i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=121648
E53 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=40314
Przy obrotach powyzej 4k nie ma praktycznie opoznienia u mnie natomisat ponizej jest turbo lag.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Lincoln-->> M5 "fast" Edition
PostNapisane: 19 marca 2016, 10:00 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 35
Posty: 3082
Lokalizacja: Kętrzyn
Moje BMW: 540i
Garaż: Volvo S40 II 2.0d
Zdzira 850I napisał(a):
ja chcę usłyszeć prostą nie kręconą wersję jak od dorosłego człowieka od Ciebie Lincoln co jest z autem, że robi 8,2s 100-200 bo podchodzi to pod auta typu waldka m3 a to już chyba trochę inna liga???


I co dowiedziałeś się ? :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Lincoln-->> M5 "fast" Edition
PostNapisane: 19 marca 2016, 10:06 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 39
Posty: 7044
Lokalizacja: Rawicz Wlkp
Moje BMW: 740i 6gang
Kod silnika: M60B40
coś Ty tak jak się spodziewałem cisza


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Lincoln-->> M5 "fast" Edition
PostNapisane: 19 marca 2016, 13:31 
Offline
Specjalista ds osiągów
Avatar użytkownika

Posty: 4122
Moje BMW: M5
Kod silnika: S62/S63
Posłuchałem kolegi od najszybszej (podobno) e93 w Europie (oczywiście nie dotyczy M3 bo ma inny silnik jakby ktoś nie wiedział :P) postawiłem na umiejętności i macie odpowiedź :D
Tak serio odsyłam do strony 43.

_________________
I miejsce Zlot BMW-Sport 2013, w sumie II miejsce, bo Waldek wygrał finał
III miejsce Zlot BMW-Sport 2014 (pow. 3L)
Mistrz Grand Prix Polski 2014 Street RWD
II wicemistrz GPP 2015 Street RWD
Wicemistrz GPP 2016 Street RWD
Mistrz Polski PZM 2024 Street RWD


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Lincoln-->> M5 "fast" Edition
PostNapisane: 20 marca 2016, 06:16 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 123
Lokalizacja: W-wa
Moje BMW: E46 M3, e39 540i/6b
Kod silnika: s54b32, M62tuB44
Czasy bardzo fajne ale jak zwykle zero konkretów. Dziwnie się Lincoln zachowujesz momentami.

Po co tu wrzucasz te czasy jeśli nawet nie można się dowiedzieć skąd urwane 4 sekundy?

Zaraz się zacznie, ze nitro nielegalne etc etc

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Lincoln-->> M5 "fast" Edition
PostNapisane: 20 marca 2016, 10:08 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1174
Lokalizacja: Mazury
Moje BMW: brak
Garaż: było V8
No co chcecie przecież wszystko wyjaśnił rzeczowo na stronie 43 :rotfl:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Lincoln-->> M5 "fast" Edition
PostNapisane: 22 marca 2016, 21:56 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 39
Posty: 56
Moje BMW: F10 535i M Sport
Kod silnika: N55B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=156473
kupiec_fkl napisał(a):
Kwestia nazewnictwa ogólnie BMW nie stosuje jednej małej turbosprężarki od niskich obrotów i większej od wysokich. Stosują dwie małe działające równolegle (tak na pewno jest w pierwszych 335i nie wiem jak 335d, ale raczej tak samo).



Panowie:

benzyna 335i (np. E90) to dwie sprężarki zastosowane równolegle (dokładnie to każda obsługuje 3 cylindry).
diesel 335d (np. E90) to dwie sprężarki różnej wielkości połączone szeregowo

Nazewnictwo BIturbo czy TWINturbo oznacza TYLKO I WYŁĄCZNIE ZASTOSOWANIE DWÓCH TURBOSPRĘŻAREK.

W Japońcach twinturbo to dwie równolegle pracujące.
W Mercedesie biuturbo to również dwie pracujące równolegle.

Jest masa artykułów wprowadzających w błąd, niektóre nawet piszą, że twinturbo to właśnie mała+duża liniowo. NIE, NIE i jeszcze raz NIE! Ani nazwa BI ani TWIN nie determinuje jaki to układ sprężarek. Może to oznaczać zarówno jedno jak i drugie. To tylko rotacja nazwy handlowej. Nie mylić również w BMW Twin Turbo z TwinPower Turbo - takie jak w 328i F30 czy N55 w 535i F10 - to pojedyncza turbina.

twin - podwójne
bi -również (np. bimoto - dwa silniki)

_________________
E60 535i 2009 M-sport / Schwarz 2 / Shadowline - touched by R-PERFORMANCE - gone
F10 535i 2013 M-sport / Schwarz 2 / Shadowline - touched by DYNOSOFT - his
F30 328i X-drive 2014 - her
F10 535d 2011 - służbowy 8)


Ostatnio edytowano 22 marca 2016, 22:26 przez JokerDaniel, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Lincoln-->> M5 "fast" Edition
PostNapisane: 22 marca 2016, 22:08 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 35
Posty: 3082
Lokalizacja: Kętrzyn
Moje BMW: 540i
Garaż: Volvo S40 II 2.0d
JokerDaniel napisał(a):

benzyna 335i (np. E90) to dwie sprężarki zastosowane równolegle (dokładnie to każda obsługuje 3 cylindry).
diesel 335d (np. E90) to dwie sprężarki różnej wielkości pracujące liniowo


W 335d działają liniowo to po co większa i mniejsza ? Według mnie mniejsza szybciej wstanie więc to już chyba nie jest liniowo ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3202 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51 ... 161  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL