Witam Wszystkich,
Ze względu na fakt że forum dużo mi pomogło w poznaniu, obsłudze i modyfikacjach mojego Turaska to postanowiłem przy okazji naprawy modułu ASC zrobić mały DIY.
Poradnik starałem się zrobić krok po kroku ale wiadomo że zawsze ktoś znajdzie jakieś braki

.
(i w takim przypadku proszę o komentarze które na pewno pozwolą „dopieścić” temat)
Oczywiście przepraszam za jakość zdjęć ale myślę że coś tam widać.
UWAGA!!! Wszystko robisz na własną odpowiedzialność! Autor nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne szkody.No to zaczynamy.
Pacjent: BMW e46 m43 ’00 Touring.
Co potrzebne: Klucz T30 (torx)
Klucz 6mm
Klucz E5
Klucz zaciskowy
Klej dwuskładnikowy
Silikon/guma
Lutownica
Cyna
Szeroka taśma
Wąska taśma
Ściski/ żabki
Interfejs diagnostyczny (opcjonalnie)
Piwko ale dopiero po


Na zdjęciu nie ma kleju ani silikonu ale wieżę że każdy wie jak wygląda

są tu też widoczne śruby które BMW użyło do mocowania obudowy filtra (T30) i mocowania modułu do pompy (E5)
1. W przypadku e46 z silnikiem m43 moduł znajduje się pod pompą hamulcową


2. Odpinamy pokrywę filtra kabinowego

3. Wyjmujemy Filtr

4. Zdejmujemy uszczelki w komorze silnika

5. Odpinamy listwę z przewodami silnika

6. Odkręcamy cztery śruby T30 w obudowie filtra i ją wyjmujemy.

7. Odpinamy spinki od przesłony pompy i modułu.


8. Odkręcamy obejmę na rurce od wspomagania hamulców (u mnie klucz 6mm)

9. Wyjmujemy przesłonę pompy (trzeba się trochę po gimnastykować ale daje się ją wyjąć)


10. Teraz moduł ASC mamy dostępny jak na dłoni (moduł na zdjęciu jest już po naprawie bo zdjęcia zacząłem robić od końca

)

11. Odpinamy wtyczkę i odkręcamy cztery śruby E5 na module (do jednej śruby jest słaby dostęp więc stąd potrzebny mi był klucz zaciskowy)

12. Następnie zdejmujemy moduł z pompy (po zdjęciu wygląda on tak)

13. Moduł po wyjęciu wygląda tak.


14. Moduł od spodu zaklejamy szeroką taśmą aby nam się nie pobrudził.

15. I teraz zaczyna się najtrudniejsze a mianowicie otwarcie modułu. Ja nożykiem nadcinałem kilkukrotnie po linii łączenia przykrywki z modułem


16. Po kilkukrotnym nacięciu używając noża który możecie pewnie złapać (bo czynność którą będziemy musieli wykonać wymaga odpowiedniej siły ale i delikatności) podważamy pokrywkę jednocześnie wciskając nóż do środka (ale róbcie to ostrożnie żeby nóż nie wszedł za głęboko aby nie uszkodzić elektroniki) zaczynając od jednego z rogów.


17. Gdy już mamy otwarty moduł to musimy prze lutować piny zaznaczone na zdjęciu.


18. Teraz pozostaje nam złożenie i sklejenie modułu. Ja użyłem kleju dwuskładnikowego.


19. Po sklejeniu wygląda to mniej więcej tak

Ale żeby mieć pewność to ja użyłem silikonu do „uszczelnienia” modułu (użyłem taśmy żeby silikon nie rozszedł się po całym module)



Jako że nie miałem czarnego silikonu to postanowiłem użyć czarnej izolacji żeby naprawa nie raziła w oczy

20. Teraz pozostaje nam już tylko wszystko poskładać czyli wykonujemy czynności od punktu 12 do punktu 2.
21. Jak już mamy wszystko poskładane to pozostaje nam jeszcze usunięcie błędu w INPA (nie będę tego opisywał bo są inne tematy o tym mówiące). Ja posiadam interfejs więc nie szukałem innego sposobu na wyczyszczenie błędów ale pewnie da się to zrobić odłączając klemę ma „jakiś” czas (tutaj proszę o podpowiedź bardziej doświadczonych kolegów z forum)
22. I teraz przychodzi czas na piwko i cieszenie się brakiem choinki na zegarach :beer:
Mi ta operacja pomogła ale jeśli nie będzie efektów to pozostaje nam wymiana modułu co dzięki punktom od 2 do 12 jesteście już w stanie zrobić sami
Mam nadzieję że powyższy DIY się komuś przyda i pomoże w samodzielnym naprawianiu swojej Beemeczki.
Pozdrawiam
Tomek