BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 23 czerwca 2025, 18:19

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E46] Wysokie spalanie oleju N42B20
PostNapisane: 5 listopada 2013, 08:51 
Offline
Forumowicz

Posty: 144
Moje BMW: E46
Kod silnika: M52B28TU
adix93600 napisał(a):
tak sprawdz kompresje a po 2 to ja na twoim miejscu juz powoli bym myslal nad zmiana oleju na 10w40 przy takim przebiegu ;)


Przy takim przebiegu :rotfl: :rotfl: :rotfl:

Przed swapem na 2.8 mialem M52b20TU 250 tys przejechane ,silnik na oleju 5w40 maxlife valvoline,na 10 tys km bral niecaly litr oleju i to musial byc cisniety na autostradzie naprawde mocno zeby bral olej,na kazdym biegu wkrecal sie jak trzeba a vmax 225 licznikowe i 222 gps,az nie chce mi sie takich glupot czytac.
skoro tamten silnik pada to nie ma 180 tylko 580tys :mur:


Ostatnio edytowano 5 listopada 2013, 09:26 przez marcinbmw3er, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Wysokie spalanie oleju N42B20
PostNapisane: 5 listopada 2013, 08:58 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 505
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E46 Touring
Kod silnika: N42B20
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=88077
cooler1986 napisał(a):
Krzycho, Witam .Czemu tych silnikow N42B20nie mozna zalewac olejem pólsyntetykiem jesli ma juz przejechane200 tys km przewaznie kazdemu silnikowi zmienia sie olej przy takim przebiegu


Półsyntetyk jest za gęsty do tego silnika, może zapchać mikrokanaliki w systemie smarowania. Dodatkowo valvetronic i cały osprzęt jest przystosowany do pracy tylko na oleju syntetycznym.
Poza tym zalewanie silnika gęstszym olejem to nie jest lekarstwo na niedomagania jednostki napędowej. Kiedyś może faktycznie panował taki stereotyp, że przy przebiegu 200tys.km zalewało się silnik półsyntetykiem tylko nie wiem po co.

marcinbmw3er napisał(a):
Przed swapem na 2.8 mialem M52b20TU 250 tys przejechane ,silnik na oleju 5w40 maxlife valvoline,na 10 tys km bral niecaly litr oleju i to musial byc cisniety na autostradzie naprawde mocno zeby bral olej,na kazdym biegu wkrecal sie jak trzeba a vmax 225 licznikowe i 222 gps,az nie chce mi sie takich glupot czytac.
skoro tamten silnik pada to nie ma 180 tylko 580tys :mur:


Tylko, że M52B20TU na pewno jest trwalszy i bardziej wytrzymały niż N42B20.

_________________
Obrazek
Moje E46 318i Touring
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Wysokie spalanie oleju N42B20
PostNapisane: 5 listopada 2013, 09:28 
Offline
Forumowicz

Posty: 144
Moje BMW: E46
Kod silnika: M52B28TU
Po swapie mam2.8 z przebiegiem 71 tys mil i zalany motul 5w40 i napewno innego oleju nie bedzie a silniczek chodzi jak pszczolka :rotfl:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Wysokie spalanie oleju N42B20
PostNapisane: 7 stycznia 2014, 18:08 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 22
Moje BMW: E-60 545i
Czesc,

jak zmieniles uszczelniacze zaworowe bez sciagania glowicy ? Mam u siebie do wymiany w 545i. Jesli mozesz bede wdzieczny za jakies podpowiedzi.

Z gory dziekuje i pozdrawiam

Mariusz


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Wysokie spalanie oleju N42B20
PostNapisane: 26 października 2014, 22:53 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Moje BMW: e46 318CI
Kod silnika: N42B20
Mam taki sam problem aktualnie w moim i niewiem co robić tylko zużycie oleju mam większe bo aż 1l na około 50 -100 kilometrów co lepsze nie kopci AZ tak raz za czas przykopci jak jest cieply ale nie zawsze jak był zalany syntetykiem teraz zmienilem na castrol pół syntetyk i dalej to samo zmiezylem mu na warsztacie kompresję była w miare 1 cylinder prawie 13 drugi 10 trzeci 12 a czwarty 6 ;-( załamka rozebralem w domu pokrywę zaworowa ale niczego złego się nie dopatrzylem po złożeniu i ponownym zmierzeniu kopresji tylko innym urządzeniem niestety gorszym bo za durza koncówka miałem i nie dochodziła do samej komory spalania ale i tak wyszła na każdym po 6 i niewiem co się dzieje cudowne uzdrowienie ? Pozatym ile wam wasze pala ? Moj w trasie staralem sie jak najniższe zrobić doszedlem do 7.8 - 8.0 l dodam ze jest to automat .


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Wysokie spalanie oleju N42B20
PostNapisane: 6 października 2015, 10:15 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: 318 M-Pakiet
Kod silnika: N42B20
Pytanie do autora postu czy po tak długim czasie od robienia uszczelki i uszczelniaczy zaworowych wszystko z olejem jest dalej OK, czy znowu zaczął brać. U mnie objawy podobne z tym dymieniem ale mechanik specjalizujący się w BMW twierdzi że to przypadłość N42 i robił już takie rzeczy przy przebiegach 120k km, ale u niego taka operacja wraz z wymianą rozrządu ok 3 tyś zł bo cała głowica jest do remontu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Wysokie spalanie oleju N42B20
PostNapisane: 26 marca 2016, 06:42 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Wiek: 53
Posty: 2
Lokalizacja: Toruń
Moje BMW: E46
Kod silnika: N42B20
hejka, u mnie też problem z dymieniem po pracy silnika na postoju, silnik bierze olej mam zamiar przeprowadzić remont silnika i tu jest zagwozdka
gdzie i u kogo robić kowale mnie nie interesują
mieszkam w Toruniu może ktoś z szanownych Kolegów ma jakąś sugestię?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Wysokie spalanie oleju N42B20
PostNapisane: 26 marca 2016, 10:23 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 23155
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
Swap na R6 ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Wysokie spalanie oleju N42B20
PostNapisane: 26 marca 2016, 10:41 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 63
Moje BMW: e46 compact
Kod silnika: n42b18
Witam ja zmieniałem uszczelniacze. Ściągałem głowice bo nie byłem pewny pierścieni a chciałem wiedzieć w jakim stanie mam silnik.
Przy okazji nowy ślizg łańcucha, kilka uszczelek itp. Brał około litra na 1000km. Zrobiłem 2tys km i nic nie ubyło. Olej 5W30 Castrol professional. Pierścienie, tłoki i tuleje TIP-TOP:) A przebieg 214 tys.
Myśle ze można zaryzykować zmianę samych uszczelniaczy. Bo jednak taniej chociaż nie do końca wiadomo w jakim stanie jest silnik. Uszczelniacze około 200zł wymiana to już sprawa mechanika ale pewnie około 200-300zł.
Radość z jazdy bez ubytku oleju.... BEZCENNA :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Wysokie spalanie oleju N42B20
PostNapisane: 26 marca 2016, 15:02 
Offline
Forumowicz

Posty: 106
Moje BMW: e36
Kod silnika: M43
Garaż: w domu
do litry oleju na 1000 km to norma według książki to norma płukanie silnika środkiem np liqqid mole flush engin i jazda z nin przez miesiąc i zmiana oleju z dodaniem ceramiksu teraz u mnie 0 ubytków oleju


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Wysokie spalanie oleju N42B20
PostNapisane: 26 marca 2016, 20:01 
Offline
Forumowicz

Wiek: 37
Posty: 131
Lokalizacja: Glasgow
Moje BMW: E46 318Ci
Kod silnika: N46B20
toM76 napisał(a):
do litry oleju na 1000 km to norma według książki to norma płukanie silnika środkiem np liqqid mole flush engin i jazda z nin przez miesiąc i zmiana oleju z dodaniem ceramiksu teraz u mnie 0 ubytków oleju


Jeździłes przez miesiąc z flushem w silniku ?!:D
Czytałeś instrukcje na opakowaniu ?;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Wysokie spalanie oleju N42B20
PostNapisane: 27 marca 2016, 02:49 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Wiek: 53
Posty: 2
Lokalizacja: Toruń
Moje BMW: E46
Kod silnika: N42B20
Tonnny napisał(a):
Witam ja zmieniałem uszczelniacze. Ściągałem głowice bo nie byłem pewny pierścieni a chciałem wiedzieć w jakim stanie mam silnik.
Przy okazji nowy ślizg łańcucha, kilka uszczelek itp. Brał około litra na 1000km. Zrobiłem 2tys km i nic nie ubyło. Olej 5W30 Castrol professional. Pierścienie, tłoki i tuleje TIP-TOP:) A przebieg 214 tys.
Myśle ze można zaryzykować zmianę samych uszczelniaczy. Bo jednak taniej chociaż nie do końca wiadomo w jakim stanie jest silnik. Uszczelniacze około 200zł wymiana to już sprawa mechanika ale pewnie około 200-300zł.
Radość z jazdy bez ubytku oleju.... BEZCENNA :)


sam robiłeś? czy do wymiany gumek trzeba zdjąć valvetronic, jeśli tak to po montażu jakaś adaptacja?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Wysokie spalanie oleju N42B20
PostNapisane: 27 marca 2016, 11:16 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 63
Moje BMW: e46 compact
Kod silnika: n42b18
Robiłem razem z wujkiem który jest mechanikiem 20 lat.
Miałem wymontowaną całą głowice Valvetronic wyjęty. Sam się zaadoptował.
Obejrzałem panewki i tłoki z pierścieniami więc miałem wszystko na wierzchu.
Uszczelniacze zmieniał gość który sprawdzał głowice prowadnice zaworów, dotarł to wszystko itd.
Bez blokad rozrządu bardzo trudno to potem skręcić. Ja skombinowałem blokady bo chciałem zrobić to dobrze.

Chociaż da się jak najbardziej zmienić uszczelniacze bez ściągania głowicy. poczytaj poszukaj na forum. Było parę tematów. Kiedyś ktoś fajnie tu opisał taką wymianę w silniku 6cyl. Było sporo zdj i konkretny opis. N 42 ma oczywiście valvetronic dołożony u góry ale ogólna wymiana uszczelniaczy podobna.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Wysokie spalanie oleju N42B20
PostNapisane: 6 grudnia 2016, 16:18 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 1
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: e46
Kod silnika: N42B20A
Witam !
Czy jest ktoś z Białegostoku kto mógłby mi pomoc z takim samym problemem jak w temacie ?
uszczelniaczami zaworowymi? a głównie z diagnozą tego problemu w moim BMW ?

_________________
Pozdrawiam !
Przemekk90


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 65 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL