Powiem Ci tak z doswiadczenia z niejednym m54 i m52.
Ci ktorzy mieli zalane wczesniej rozne oleje i stosowali olej Motul na HC 5w40 X-cess mieli oleje dosc jasne jezdzili na gazie i do 7-8 tys olej byl koloru jak nowy. Oczywiscie jest to klasyczna sytuacja przy zasilaniu LPG. Kazdy to wie, ze na benzynie olej brudzi sie bardziej. No ok... Wydawalo im sie ze maja silniki wyplukane. Widzialem tez czyste oleje Fuchs 0w40 i Millers 0w40. Wyplukali silniki plukankami LM Pro line i co? Po wymianie na np fuchsa 0w40 czy 0w40 Millers XF olej w dniu wymiany zrobil sie czarny.
Powiedzmy sobie szczerze zwykla plukanka millers engine flush oraz lm engine flush wytworzy tylko zawiesine ktora latwiej zlejemy z oleju.
Natomiast pluaknka Pro line 2662 rozpusci stary nagar oraz np plukanka BG 109 Engine Performance Restoration i do tego oleje z duza iloscia wapnia (mozna tez zwrocic uwage na badania oleju sa latwo dostepne w internecie) na ilosc pierwiastka - Ca. To sa klasyczne detergenty.
Zeby proces dodatkowo przyspieszyc dobrze jest dolac do oleju AR9100 - nanoboran potasu, wystarczy 10.000km. pare osob na forum trafnie spostrzeglo ze ten srodek "nanoborate" skutecznie czysci. Wielu osobom sie przyda nie bujcie sie plukac.
Ja plukalem 60 minut na goracym oleju roznymi plukankami. W niektorych silnikach nie zaszkodzi i wypada obejrzec smok od pompy oleju, jezeli macie jakies zastrzezenia
Prosze przeczytac to 2x chyba tak pomocnego postu nie pisalem w tym dziale jesli chodzi o wypucowanie silnika do "zywego". Sorrki za bledy ale jak zwykle pisze na szybko
