BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 5 maja 2025, 05:50

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] panowie kolejne pytanie szpera w bmw
PostNapisane: 4 stycznia 2008, 19:15 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1792
panowie czy bmw montowało seryjnie szpere w modelu 325 td ??? niestety niewiem ile procent ta szpera jest , drugie pytanie czy silnik po czipie pali więcej ? z silnika 115 km wycisnięto w niemczech ok 140 km dodam że to tylko sam czip prosze o odp sprawa pilna

_________________
MAPKA Z INTERFEJSAMI BMW http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF&m ... 6f70991725


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 stycznia 2008, 19:27 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 10112
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M4 M6
na 99% szpery nie montowano

zależy jak zrobiony jest chip - jeśli dobrze to spalanie powinno spaść, a przynajmniej nie wzrosnąć (przy założeniu że nie zmieni się stylu jazdy)

Bo jak bedziesz pałował auto to nie ma opcji na spalanie...

_________________
http://www.andrew-performance.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 stycznia 2008, 19:31 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1792
gosciu twierdzi że auto wyjechało z fabryki na szperze ma na to papiery jutro jade autko oglądac więc przekonam sie , ma książke serwisową orginalną bmw i przebiego 180 tys autko podobno lepiej sie zbiera niz tds sam już niewiem nigdy niemiałem auta po czipie

_________________
MAPKA Z INTERFEJSAMI BMW http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF&m ... 6f70991725


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 stycznia 2008, 19:49 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 10112
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M4 M6
może to wersja INDIVIDUAL, wtedy to sobie można wsadzić tam co chcesz

to zapytaj gościa jeszcze czy on tylko wstawił tam gotowy chip czy stroił go na seryjnej mapie >?>?

[ Dodano: 4 Styczeń 2008, 19:50 ]
Pytałeś czy seryjnie montowano szperę - NIE, ale na zamówienie mogli wsadzić...


Sprawdź po winie może będzie to uwzględnione w wyposażeniu że ma szperę

_________________
http://www.andrew-performance.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 stycznia 2008, 21:03 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 48
Lokalizacja: Mragowo
A ja mam seryjnie szpere i mam 325td z 93r tak jak ty.Zapomnialem szpera jest u mnie 25%


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 stycznia 2008, 21:21 
ANDREW E36 napisał(a):
Pytałeś czy seryjnie montowano szperę - NIE, ale na zamówienie mogli wsadzić...


seryjnie? seryjnie to prawie nic nie było :) wszystko można sobie domówić po prostu w fabryce :)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 stycznia 2008, 22:09 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 18
Lokalizacja: wawa
dokladnie tak

zamawiajac auto mozna sobie bylo zamowic co tam sie chcialo ,lista byla dosc dluga

niestety te czasy minely obecnie na liscie dodatkowego wyposazenia nie wystepuje juz dyferencjal o ograniczonym poslizgu

mozna miec go tylko w modelu M

BTW
nie spodkalem sie jescze ze szpera plytkowa w BMW o stopniu "zeszperowania" wiekszym niz 25%
wiem ze wystepowaly mocniejsze w M ale jesli masz szpere to na 99% masz wlasnie 25%


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 stycznia 2008, 01:10 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1792
powiem szczere że ta szpera jest mi do niczego niepotrzebna martwie sie tym co najważniejsze czyli serduszkiem ! i ten chip jak wróce po oględzinach to napisze :)

_________________
MAPKA Z INTERFEJSAMI BMW http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF&m ... 6f70991725


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 stycznia 2008, 01:26 
kazio1919 napisał(a):
powiem szczere że ta szpera jest mi do niczego niepotrzebna


:zdziwko:

dziwny jakiś jesteś :zakrecony:






joke :)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 stycznia 2008, 01:31 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1792
co w tym dziwnego ? jak bym chciał poszalec to kupiłbym benzynke i wtedy szpera jest ok :) a w dieslu raczej niewidze sensu ponieważ takie autko niejest do katowania

_________________
MAPKA Z INTERFEJSAMI BMW http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF&m ... 6f70991725


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 stycznia 2008, 02:19 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 18
Lokalizacja: wawa
jesli sadzisz ze lsd (szpera) jest tylko do katowania auta to jestes w bledzie
dyfer o ograniczonym poslizgu daje mozliwosc np szybszego ruszania bez tzw "boksowania" jednego z kół
zdziwil bys sie jaka jest różnica podczas szybkiego pokonywania zakretów na suchej szosie auto ze szpera duzzzo lepiej tzryma sie drogi i mniej sie przechyla (sprawdzilem na tym samym zawieszeniu
w zime latwiej wyjechac z zaspy
ale sa tez minusy:
uzywac szpere trzeba umiec
granica miedzy trakcją a uślizgiem podczas pokonywania ronda jest duzo ciensza ale znajduje sie zawsze w tym samym miejscu wiec zawsze bedziesz wiedzal co moze cie rzy danej predkosci i warunkach czekac
to jest tak jak hamowanie na suchej nawierzchni z i bez abs
auto nie wyposazone w ten system da sie zatrzymac precyzyjnie co do centymetra w przypadku auta z abs nie jest to takie oczywiste :)
przekonalem si o tym ostatnio jak pozyczonym samochodem przelecialem mete na próbie sportowej w jakiej bralem udzal


ale sie rozrisalem ;)
pozdro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 stycznia 2008, 09:06 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 19
Lokalizacja: PoznaĂą
bobers napisał(a):
auto ze szpera duzzzo lepiej tzryma sie drogi i mniej sie przechyla (sprawdzilem na tym samym zawieszeniu


No tutaj to kolego dałeś czadu z tym przechylaniem.... :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 stycznia 2008, 17:35 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 18
Lokalizacja: wawa
moze i dalem
takie mialem wtedy subiektywne odczucie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 stycznia 2008, 20:15 
Offline
Forumowicz

Posty: 338
Lokalizacja: starachowice
bobers napisał(a):
zdziwil bys sie jaka jest różnica podczas szybkiego pokonywania zakretów na suchej szosie auto ze szpera duzzzo lepiej


nie bylbym tego taki pewien,ciasne zakrety tak,ale szybkie??chyba bez roznicy

w wracajac do tematu,gdzies czytalem ze pierwsze E36 z beznynka 2.5mialy seryjnie szpere,ale teraz jak rozpoznac czy autko ma szpere??taka szpera 25% chyba nie jest niczym rewelacyjnym w stosunku do serii??czy sie myle :D

_________________
Zobacz moje 325i-zmian ciÂąg dalszy...str 4


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 stycznia 2008, 23:46 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 46
Posty: 463
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=158221
maku325i napisał(a):
w wracajac do tematu,gdzies czytalem ze pierwsze E36 z beznynka 2.5mialy seryjnie szpere,ale teraz jak rozpoznac czy autko ma szpere??taka szpera 25% chyba nie jest niczym rewelacyjnym w stosunku do serii??czy sie myle :D


Co do seryjnej szpery to w budzie e36 czy e34 jeśli się tego osobno nie zamówiło miały ją tylko wersje M lub Sport na rynek angielski.

By najłatwiej rozpoznać, podnieś auto z jednej strony, zrzuć ręczny i bieg daj na luz i spróbuj wówczas obrócić kołem, jeśli swobodnie możesz to zrobić tzn, że szpery brak (oczywiście mowa o tylnym kole :rotfl: , drugie tylne koło w tym samym czasie ma spoczywać na ziemi)

_________________
Obrazek
Było: '88 E34 530i
Było: '95 E34 525i
Było: '91 E34 535i
Jest: '01 E46 330ci TITANSILBER METALLIC (354) http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=158221


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 stycznia 2008, 11:31 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 46
Lokalizacja: GIERA£TÓW
ja po założeniu chipa auta do dzisiaj nie mogę odpalić już ponad miesiąc :mur: :mur: :cisza: :wstyd: :mur:

_________________
szuszlik


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 stycznia 2008, 12:26 
szuszlik napisał(a):
ja po założeniu chipa auta do dzisiaj nie mogę odpalić już ponad miesiąc :mur: :mur: :cisza: :wstyd: :mur:


a co to ma wspólnego ze szperą?


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 stycznia 2008, 16:02 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1792
a wiec tak autko które byłem oglądac faktycznie ma szperę ma papiery na to i faktycznie lepiej sie zbierało od 0 ale......... pompa wtryskowa wymagała wizyty na intensywnej tereapi miała założone zaworki zwrotne, stałe podgrzewanie świec , a ten czip to jedno wielkie g........ tak wiec tylko doświadczenie uchroniło mnie przed wpakowaniem sie w bagno

_________________
MAPKA Z INTERFEJSAMI BMW http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF&m ... 6f70991725


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL