BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 5 maja 2025, 06:50

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Jak wyregulować przepustnice w M50
PostNapisane: 4 stycznia 2008, 18:13 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 79
Lokalizacja: West
Witam wszystkich na forum :)
Mam pytanie dotyczące regulacji przepustnicy w BMW 320i z silnikiem M50B20,jak dobrze wyregulować przepustnice?
Problem tkwi w bardzo niskim biegu jałowym około 600,usłyszałem odpowiedz od znajomego że najlepiej tą śrubką na korpusie.
Nie wiem czy to jest dobry pomysł?
:(

_________________
R6


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 stycznia 2008, 13:09 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
Witam ja mam silnik M-52 obroty też trochę ponad 600 o ile się orientuję obroty biegu jałowego w tych silnikach wynoszą 700 + - 50obr. myślę że nie ma się kolega czym martwić i niema co kręcić pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 stycznia 2008, 14:58 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 79
Lokalizacja: West
Witaj ryszrd55,też tak myśle,ale poczekamy może inni klubowicze się wypowiedzą :)

_________________
R6


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 stycznia 2008, 15:06 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1904
Lokalizacja: Warszawa
Hmmm... M50 jest już trochę bardziej zaawansowane i przepustnicę reguluje się tam na "śrubkę" ? :zdziwko: W M20 jest czujnik położenia przepustnicy i czasami z wiekiem może on zacząć szwankować i obroty spadają za nisko lub są za wysokie, wtedy trzeba go spróbować go wykalibrować ustawiając go w odpowiedniej pozycji.

_________________
"You Can Loose A Lot Of Money Chasing Woman, But You`ll Never Loose Woman Chasing Money"

Obczaj Mój Najszybszy w Mieœcie Wóóóóz Wariat ! E28 520i Edition


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 stycznia 2008, 15:10 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 79
Lokalizacja: West
Tak dokladnie w m50 jest śrubka regulująca przepustnice jest też czujnik położenia przepustnicy(tps) ale jego sie akurat nie reguluje.

_________________
R6


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Dokładnie tak
PostNapisane: 5 stycznia 2008, 15:15 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 45
Posty: 35
Lokalizacja: Kostrzyn nad Odrą
Moje BMW: E34 525i
Kod silnika: M50B25TU
U mni ejest ten czujnik położenia przepustnicy (z boku prawej strony przepustnicy) jest przykręcony na 2 śrubki (krzyżak) należy je popuścić i włączyć silnik i teraz tak:
- czujnik popuszczony ale dosłownie popuszczony nie rób tak żeby śrubki były luźne tylko leciutko popuść
- silnik włączony i starasz się go delikatnie przekręcić to w dól to do góry i patrzysz kiedy zaczną reagować obroty- gdy już ustawisz dokręć śrubki na fest
UWAGA!!!
jeśli zmiana położenia czujnika nie zmienia obrotów silnika, czujnik do wymiany.

_________________
Zawsze możesz mi wyjechać, mój zestaw waży 40t a ja mam nogi tam gdzie ty głowę :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 stycznia 2008, 15:20 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 79
Lokalizacja: West
Witaj masz racje czujnik jest przykręcony na dwie śrubki ale nie ma możliwości regulacji(nie ma wyciec zeby go mozna bylo delikatnie obrocic w lewo lub w prawo),pozostaje ta śrubka od przepustnicy ale czy warto ją ruszać?
Nie pogorszy sie mieszanka i nie wzrośnie spalanie?
pozdrawiam

_________________
R6


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: tu się mylisz
PostNapisane: 5 stycznia 2008, 18:27 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 444
Lokalizacja: Szprotawa
Moje BMW: E34 525 Touring 92r
Kod silnika: M50TUB25 LPG/SEK
I tu się mylisz kolego. Wycięć nie ma ale otwór na śrubki jest lekko większy i to właśnie pozwala na regulacje. Regulacja nie polega na przekręceniu o jakieś 20-40 mm od pozycji startowej, są to dosłownie maciupkie ruchy rzędu 1-4 mm i to wystarcza. Ja kręcąc tym czujnikiem na maxa w dół obroty są za małe na maxa do góry - za duże. Najlepiej włączyć silnik i obrócić ale dosłownie tyci tyci - różnica musi być chyba że czujnik jest zepsuty.

No i jest oczywiście ta śrubka po lewej stronie przepustnicy, też służy do regulacji.

_________________
Jeśli pomogłem nie zapomnij o "Dziękuje"
V-max = 64,72 m/s


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 stycznia 2008, 19:12 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3945
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 550i
Kod silnika: M70B54
tigwelder napisał(a):
I tu się mylisz kolego. Wycięć nie ma ale otwór na śrubki jest lekko większy i to właśnie pozwala na regulacje. Regulacja nie polega na przekręceniu o jakieś 20-40 mm od pozycji startowej, są to dosłownie maciupkie ruchy rzędu 1-4 mm i to wystarcza. Ja kręcąc tym czujnikiem na maxa w dół obroty są za małe na maxa do góry - za duże. Najlepiej włączyć silnik i obrócić ale dosłownie tyci tyci - różnica musi być chyba że czujnik jest zepsuty.


to masz cos nie tak z czujnikiem, bo na biegu jalowym czujnik wskazuje komputerowi, ze przepustnica jest calkowicie zamknieta, stad komp wie zeby otworzyc krokowca. Pozatym ten czujnik nie reguluje dawki na biegu jalowym.

_________________
W końcu nie kolejne sreberko - 5er E34 550i
Szary Kaszalot - 7er E65 745i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 stycznia 2008, 21:02 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
Koledzy to czy jest możliwość podnieść te obroty czy też nie ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 stycznia 2008, 21:03 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 79
Lokalizacja: West
Orginalnie w czujniku położenia przepustnicy w otworze są tulejki co ograniczają przesunięcie w lewo lub w prawo.
Czujnik rok temu był wymieniany jak pamiętam,już umyłem krokówke,reset kompa i też bez skutku.
zastanawiam sie czy nie ruszyć delikatnie tej śrubki ale to zmieni jednak położenie przepustnicy!

_________________
R6


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 stycznia 2008, 21:38 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3945
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 550i
Kod silnika: M70B54
volter7, ja bym narazie ruszal tej srubki. Obroty moim zdaniem sa odpowiednie. Chyba, ze telepie silnikiem to mozna kombinowac. Np. sprawdzic bledy na kompie, sprawdzic dolot czy jest szczelny, wtryski itd itd

_________________
W końcu nie kolejne sreberko - 5er E34 550i
Szary Kaszalot - 7er E65 745i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 stycznia 2008, 21:51 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 79
Lokalizacja: West
Dzieki mongooes.Jutro za dnia jeszcze zobacze szczelnosc.
Wiesz tak sie zastanawiam bo kiedys poprzedni właścicel kręcił ta srubką-jutro zdejme gume przepływomierza i zobacze w jakim położeniu jest ta przepustnica bo coś mi sie wydaje że jest chyba delikatny prześwit(sprawdze jutro szczelinowierzem) a z tego co pamietam ona musi być zamknieta na biegu jałowym.
Może przez to jakiś bład wyskakuje?
silnik może nie telepie ale czuć delikatnie że są za niskie a przecierz te silniki słyną wręcz z ładnej kultury pracy!
Pozdrawiam

_________________
R6


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 stycznia 2008, 21:53 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3945
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 550i
Kod silnika: M70B54
tak jak podales obroty kolo 600 to dla mnie jest normalny wynik, dlatego sie troche dziwie. ale jak mowisz, ze ktos cos majstrowal to dla czystego sumienia posprawdzaj wszystko. przepustnica powinna byc domknieta, za bieg jalowy odpowiada silniczek krokowy pod kolektorem. sprawdz dobrze szczelnosc dolotu, odlacz na chwile przeplywke i obserwuj zmiany. dodatkowo jeszcze zaobserwuj czy jest roznica pomiedzy zimnym/cieplym silnikiem

_________________
W końcu nie kolejne sreberko - 5er E34 550i
Szary Kaszalot - 7er E65 745i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 stycznia 2008, 13:25 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 45
Lokalizacja: GdaĂąsk
Panowie , po popuszczeniu tych srubek , i regulacji widać róznicę w obrotach , natomiast po dokręceniu ich dalej opadaja do tych samych co były przed odkręceniem . poniewaz przy odkreconych srubach pojawia sie luz na ich gwitnach a po dokreceniu go nie ma. pozdrawiam

[ Dodano: 6 Styczeń 2008, 13:31 ]
A problem z wysokimi obrotami , to nic innego jak prześwit "kółeczka" na okręgu w przepustnicy ....przerabiałem problem pół roku , sprawdzałem krokowca , przepływomierz , linkę , weze itp ..... a cały problem był w wychylanym kółku ( za duzo powietrza )....teraz mam równo 700 obr i jest ok

_________________
Dariusz


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 stycznia 2008, 10:27 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 79
Lokalizacja: West
'kóleczka"? czy chodzi Ci o klapke przepustnicy?

_________________
R6


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 stycznia 2008, 11:38 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 45
Lokalizacja: GdaĂąsk
tak dokłanie ...niech bedzie klapka ... czy element wychyłowy :) ...jesli ma na sciankach przeswity (czego nie zobaczysz zanim nie wyjmniesz jej ) to obroty bedą falowały i wariowały .

_________________
Dariusz


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 stycznia 2008, 09:01 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 79
Lokalizacja: West
Daron30 zamierzałem zajżeć do przepustnicy tylko w tym momencie musze poczekać az pogoda sie troche unormuje.
Ale problem nie dotyczy w wysokich obrotach lecz wydaje mnie sie ze w niskich bo około 600 na biegu jałowym.Pozdrawiam :|

_________________
R6


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 stycznia 2008, 14:05 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 45
Lokalizacja: GdaĂąsk
A jesli chodzi o niskie to sprawdz układ paliwowy pompa/wtryski /cisnienie paliwa , filtr powietrza zy nie zabrudzomy, czy swieczki nowe . JA mam tez ok 650 obr i wydaja mi sie obroty za niskie ale chodzi równo , wiec tez teraz bede wymieniał listwę wtryskową i wtryski i zobaczę .......na gazie podobnie. nie czytałem wczesniej dokładnie tego forum .....czy byłes na kompie w celu sprawdzenia ?

_________________
Dariusz


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 stycznia 2008, 16:16 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 79
Lokalizacja: West
witaj.Zrobilem tak jak mi napisales-wyregulowalem przepustnice ze nie ma teraz zadnego przeswitu.zrobilem reset kompa,pojezdzilem troche zeby powczytywal wszystkie parametry.
I teraz tak:
na benzynie sie znacznie poprawilo obroty 650 i lepsza praca silnika(bardziej dynamiczna i rowna)
na gazie obroty 600(regulowalem srubka na redyktorze i na to wyglada ze to maks,bo dalej juz zaczely dziwnie falowac oczywiscie na gazie)
chyba to juz tak zostawie
jak myslisz?
pozdrawiam

_________________
R6


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL