BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 7 maja 2025, 19:23

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] Nagłe gaśnięcie silnika
PostNapisane: 7 maja 2016, 23:23 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 81
Moje BMW: E39 520i
Kod silnika: M52TUB20
Witam. Mam dziwny problem z gaśnięciem silnika. Zaznaczę na początku że sprawdzałem samochód na inpie i brak błędów. Otóż ostatnio dzieje sie coś takiego (głównie na mieście) że gdy jadę i dojeżdżam do skrzyżowania/samochodu/pasów czy ogólnie jak sie zatrzymuje to samochód gaśnie . Gaśnięcie odbywa się w sposób łagodny czyli bez szarpnięć czy wahań obrotów-po prostu jakby wyłączył zapłon. Mam instalacje gazową i dzieje sie to na gazie bo na benzynie nie sprawdzalem. A i ten problem nie wystepuje czesto tylko raz na jakis czas . Wie ktoś z was w czym może leżec przyczyna tego problemu ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Nagłe gaśnięcie silnika
PostNapisane: 9 maja 2016, 10:35 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 214
Lokalizacja: SDL
Moje BMW: E39 2.8
Kod silnika: M52TUB28
Jakie masz wtryskiwacze LPG? Kiedy instalka była regulowana ostatni raz ? Ile km przejechałeś na wtryskach?
Podłącz interfejs LPG może tam pokaże jakiś błąd..

Mi kiedys też zgasł przy dojezdzie do skrzyzowania, wyawliło w sterowniku LPG, wtryskiwacze gazowe ciagle otwarte/niemozliwa korekta mieszanki a za jakis czas padł jeden wtrysk..

Mozliwe, że wystarczy tylko regulacja i porządne przyłożenie się gazownika do wyregulowania obrotów na biegu jałowym..

Możesz kupic interfejs ( ok 40zł) i samemu się pobawić. Konfigurację można zapisać i przywrócić w razie problemów..


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Nagłe gaśnięcie silnika
PostNapisane: 11 maja 2016, 00:48 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 31
Posty: 82
Lokalizacja: Dolnyśląsk
Moje BMW: E39 520i
Kod silnika: M52B20
jezeli byla by to instalacja lpg to podejrzewam ,ze gaz by wywalilo i przezucil by sie na benz , ja tak mialem z lpg , ze jak cos z gaziwem bylo nie tak to mi wylaczalo jak by gaz sie skonczyl i zalaczala sie benzynka ,a problemem byl mapsensor .. wiec czy ja wiem czy gasniecie bylo by powodem lpg ? oczywiscie wszystko jest mozliwe, najlepiej wlasnie interfejs ,program w necie za free i zobaczyc moze jakis blad w lpg bedzie jak w inpie cisza . jezeli z lpg bedzie ok, sprawdz jak sie bedzie zachowywac na benzynie, albo od razu sprawdz i jak sprawdzisz od razu czy tak samo masz na benzynie to mozesz wykluczyc lpg.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Nagłe gaśnięcie silnika
PostNapisane: 11 maja 2016, 21:51 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 81
Moje BMW: E39 520i
Kod silnika: M52TUB20
sebek napisał(a):
Jakie masz wtryskiwacze LPG? Kiedy instalka była regulowana ostatni raz ? Ile km przejechałeś na wtryskach?
Podłącz interfejs LPG może tam pokaże jakiś błąd..

Mi kiedys też zgasł przy dojezdzie do skrzyzowania, wyawliło w sterowniku LPG, wtryskiwacze gazowe ciagle otwarte/niemozliwa korekta mieszanki a za jakis czas padł jeden wtrysk..

Mozliwe, że wystarczy tylko regulacja i porządne przyłożenie się gazownika do wyregulowania obrotów na biegu jałowym..

Możesz kupic interfejs ( ok 40zł) i samemu się pobawić. Konfigurację można zapisać i przywrócić w razie problemów..


Instalacja to lovato easy fast . Ma już rok czasu. Ostatnio byla regulowana około 28 tys km temu , czyli pierwsze 1 tys km po założeniu (jeżeli można to w ogóle nazwać regulacją bo gazownik aby skręcił troche reduktor mówiąc że "za dużo" -co kolwiek to znaczy) . Przy przebiegu 17 tys km wymienilem filtr fazy lotnej (był cały jakby zaoliwiony), a po 27tys filtr fazy ciekłej (troche opiłków i drobnego pyłu ).

Co do wtrysków to są to jakies czarne - tylko tyle wiem ale jutro sie dowiem więcej ;)

Puki co przymierzam sie do kupna interfejsa lpg tylko szukam jakiego.

A tak w ogóle czy wpływ na to moze miec przepustnica ? Jest lekko uchylona w stanie "spoczynku" jakies niecałe pół milimetra.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Nagłe gaśnięcie silnika
PostNapisane: 12 maja 2016, 01:33 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 31
Posty: 82
Lokalizacja: Dolnyśląsk
Moje BMW: E39 520i
Kod silnika: M52B20
to cos co regulowal ci gazownik to cisnienie ,jak mowil ,ze " za duzo " to mowil ,ze miales za duze cisnienie :) jak pamietam powinno byc 1.10-1.15 ,wiec miales wiecej niz te 1.15 i ci zmniejszyl ..

co do filtrow nie pamietam czy lotne i ciekly sie o tyle samo km wymienia czy nie , ale albo wszystkie, albo jeden z nich wymienia sie co max 15 tys km , ja wymieniam wszystkie od razu ,bo to sa grosze te filtry ...

w filtrze cieklym to normalne ,ze miales opilki itp ,choc jeszcze zalezy ile to " troche " tych opilkow :)


sprawdzales czy to samo dzieje sie na benzynie ???


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 71 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL