BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 9 czerwca 2025, 04:12

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] Schemat instalacji elektrycznej alternator-akumulator
PostNapisane: 10 maja 2016, 09:49 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 115
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B30
Witam, czy posiada ktoś może schemat instalacji elektrycznej do BMW E46 sedan LIFT? Gubi mi się napięcie do akumulatora jakieś 0,15-0,2v. Na alternatorze pod obciążeniem jest 14+ v ale do aku dociera tylko 13,8. Winne są połączenia kabla plusowego bądź też masy. Nie wiem tylko za bardzo gdzie tych połączeń szukać... Pomoże ktoś?

_________________
Zobacz i oceń mojego kruka :) -->> http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=150640


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Schemat instalacji elektrycznej alternator-akumulator
PostNapisane: 10 maja 2016, 20:31 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 50
Posty: 401
Lokalizacja: POZNAŃ
Moje BMW: e39 525 ,e38 728
Kod silnika: m52b25,b28
nie wiem po co Ci kolego schemat??nic on nie wyjasni...alternator jest połączony z aku po drodze jest jeszcze zacisk plusa rozrusznika i to wszystko....sprawdz czy masz dobrze dokrecony plus na rozruszniku ...a spadek 0,2 volta nie jest kolego niczym strasznym....przeciez nawet najgrubszy przekroj przewodu ma jakas rezystancje i musi byc na niej spadek wartosci..


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Schemat instalacji elektrycznej alternator-akumulator
PostNapisane: 10 maja 2016, 21:23 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1286
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54
0,2V ? Nie no musisz wypruć instalacje do zera :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Schemat instalacji elektrycznej alternator-akumulator
PostNapisane: 10 maja 2016, 21:58 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 115
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B30
wlodbann napisał(a):
nie wiem po co Ci kolego schemat??nic on nie wyjasni...alternator jest połączony z aku po drodze jest jeszcze zacisk plusa rozrusznika i to wszystko....sprawdz czy masz dobrze dokrecony plus na rozruszniku ...a spadek 0,2 volta nie jest kolego niczym strasznym....przeciez nawet najgrubszy przekroj przewodu ma jakas rezystancje i musi byc na niej spadek wartosci..

Jak połączony jest jeszcze przewód do rozruchu pod maską? I jak wygląda sprawa masy? wiesz może w ilu miejscach i gdzie jest przykręcana?

Co by się nie licytować czy 0,2v to dużo czy mało, polecam porozmawiać z zakładem zajmującym się serwisem i sprzedażą alternatorów. Niedoładowany aku może się zasiarczyć a w konsekwencji uszkodzić. Napięcie ładowania pod obciążeniem na zaciskach akumulatora powinno być nie niższe niż 14 v. :cisza:

_________________
Zobacz i oceń mojego kruka :) -->> http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=150640


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Schemat instalacji elektrycznej alternator-akumulator
PostNapisane: 11 maja 2016, 21:18 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 50
Posty: 401
Lokalizacja: POZNAŃ
Moje BMW: e39 525 ,e38 728
Kod silnika: m52b25,b28
czyli 13,8 volta jest juz nie do przyjecia???


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Schemat instalacji elektrycznej alternator-akumulator
PostNapisane: 11 maja 2016, 21:22 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1286
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54
r4dkoo napisał(a):
obciążeniem na zaciskach akumulatora powinno być nie niższe niż 14 v.


Dobry żart.

To podłącz miernik kiedyś do akumulatora lub sobie zobacz inpą napięcie to się zdziwisz i to mocno.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Schemat instalacji elektrycznej alternator-akumulator
PostNapisane: 15 maja 2016, 16:58 
Offline
Forumowicz

Posty: 106
Moje BMW: e36
Kod silnika: M43
Garaż: w domu
wszystkie instalacje sa w ksiazce sama naprawiam swoje bmw


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Schemat instalacji elektrycznej alternator-akumulator
PostNapisane: 25 maja 2016, 19:36 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 115
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B30
wlodbann napisał(a):
czyli 13,8 volta jest juz nie do przyjecia???

niby dolna granica tolerancji, nie do przyjęcia jest poniżej 13v

_________________
Zobacz i oceń mojego kruka :) -->> http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=150640


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 33 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL