Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj. Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.
Proszę również o poprawne tytułowanie tematów: [Exx] Tytuł tematu
Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji
Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery
Witam, od razu zaznaczę że nie jestem świeżym użytkownikiem tylko śledzę forum od dłuższego czasu i chciałbym się wspomóc wami i waszymi pomysłami w mojej "przygodzie"
Mianowicie chodzi o tępe uderzenia/stuki rozchodzące się z okolic tyłu auta. Szczerze mówiąc to jak się postaram to wali jak jehowy do drzwi (poniżej filmik). Temat bardzo obszerny, widziałem wiele tematów dotyczących tego problemu, u wielu pomogła wymiana słynnych tulejek tylnego wózka. U mnie sprawa wygląda następująco. Auto posiadam już od 4 lata. Niedogodność ta występowała od samego początku, zakładałem że to podpora wału i szybko się z tym uporam jednak się pomyliłem. Problem w żaden sposób się nie pogłębia, przy umiejętnym posługiwaniu się sprzęgłem jest mało wyczuwalne. Czasami nabiera mnie natchnienie staram się rozwikłać ten problem ale nadal mi się nie udało bo nie zbywa mi pieniędzy aby wymienić jak leci na ślepo. Z problemem byłem u kilku magików m.in.: -Nasz forumowy Guru (jak najbardziej zasłużenie) Leo z diagnozą: niestety tak czasami w e46 jest, podawał mi przykład osób które wiele pieniędzy wsadziły w wymiany różnych części a jak stukało tak stuka. Brak jakiegos pęknięcia podłogi, tuleje wyglądają ok, podpora wału ok - Pan Wlazło (z Mrowli pod Rzeszowem zajmujący się tylko bmw): to chyba wina skrzyni, trzeba by wymienić ale kto wie jaka używka się trafi. Podpora wału ok, tuleje raczej ok - lokalni mechanicy: wszystkie tuleje wydają się ok, podpora wału ok. Widać lekki luz na wale w osi obrotu (kilka cm)
Przedstawiam filmik (polecam dać głośno) pokazujący skrajny przypadek. Mam wrzucony wsteczny i puszczam/wciskam sprzęgło, zatrzymuję auto i ponownie rozbujam auto samym sprzęgłem. Jakieś rady, pomysły, doświadczenia? Nie ukrywam że czasami mnie to irytuje
U mnie jest to samo i diagnozowalem to na podnosniku siedzac w aucie i puszczajac sprzeglo, poduchy dyfra mam do wymiany bo sie tam wszystko rusza i obija. Czekam z tym bo chce wszystkie 4 tuleje na raz wymienic, po tylu latach jak nie byly wymieniane to sie wszystkie napewno kwalifikuja
Jeśli to nie jest (tuleja) zawieszenia dyfra i jego reszta poduszek lub zużyty elastyczny łącznik wału (nic o nim nie pisałeś) lub podpora wału. To zostają dwie opcje. Kończący się dyfer lub wyrwane mocowanie zawieszenia dyfra. Ale w tym przypadku obstawiam bardziej na kończący się dyfer. Świadczy o tym ten większy luz na wale. W dyfrze możesz sprawdzić olej, jeśli są srebrzyste opiłki metalu to znaczy że ma już trochę dosyć. Przestrzegam Cię przed tym że jeśli to dyfer to w każdym momencie może dojść do jego zerwania się w środku i wtedy auto nie ruszy. Wszystko będzie działać ale nie będzie przekazywać na koła.
Jeszcze taka kwestia o której warto wspomnieć, wracając do poduszek. Jeśli chodzi o zawieszenie dyfra (wózek) to jest tam 6 poduszek. Sprawdzić je polecam i jeśli są w złym stanie radze wymienić wszystkie (komplet meyle to coś koło 350zł.) Poduszki mogą wydawać dobre ale są zniszczone od środka i to może być problem.
Dyfer można dostać używkę dobrą za 500zł ale co ciekawę widziałem gdzieś w internetach nowe fabryczne dyfry zrabatowane do 2200zł do ciekawa propozycja biorąc pod uwagę cenę ASO około 7200zł.
Ogólnie potrzebujesz profesjonalnego szpeca z warsztatu który zajmuje się BMW minimum 15 lat (wtedy model e46 miał swoją świetność) i wszyscy mechanicy chętnie uczyli się go i studiowali.
Dziękuję za ciekawe odpowiedzi, szczególnie duch1980.
Jak widać po Twojej wypowiedzi przyczyn owego zjawiska może być kilka. Tuleje zawieszenia dyfra sprawdzali mi na warsztacie, żadnych luzów, wszystko ładnie trzyma i wydaje się ok na tyle na ile można to sprawdzić nic nie rozbierając.
Elastyczny łącznik wału jak i podpora wału także wydaje się ok. Może faktycznie to kończący się dyfer,,, kto wie. Mocowanie sprawdzane, także w porządku.
Na przestrzeni ostatnich dwóch lat rzucało na to okiem dwóch bardzo dobrych gości od BMW, jak wspomniałem Leo i Pan Wlazło, polecany gość na Podkarpaciu. Niestety brak jednoznacznej diagnozy. Nie jestem w stanie namierzyć w tej chwili nikogo ogarniętego w temacie w okolicach Rzeszowa.
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 43 gości
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników