BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 5 maja 2025, 06:38

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] 318Tds problem z odpaleniem
PostNapisane: 4 stycznia 2008, 16:57 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Lokalizacja: SÂłupsk
Witam!
Rano przy minusowych temperaturach nie mogę odpalić auta muszę go kilka razy podgrzać i pokręcić rozrusznikiem i gdy już odpali zostawia czarną plamę pod rurą wydechową. Świece sprawdziłem i są ok, akumulator naładowany, filtry wymienione. Przy normalnej temperaturze odpala bez problemu. Pomóżcie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 stycznia 2008, 18:38 
Offline
Forumowicz

Posty: 141
Lokalizacja: ÂŻagaĂą
trzeba sprawdzic w takim razie ciśnienie sprężania wtrsyki oraz zapłon.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 stycznia 2008, 19:48 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 11
Lokalizacja: polanka wielka
mialem to samo w 524 td i byl zle ustawiony zaplon

_________________
ryba bmw 730 90r 188km


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 stycznia 2008, 19:48 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Lokalizacja: SÂłupsk
czy wiesz ile orientacyjne kosztuje sprawdzenie ciśnienia sprężania?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 stycznia 2008, 19:55 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 11
Lokalizacja: polanka wielka
moj znajomy placil 50zl
;)

_________________
ryba bmw 730 90r 188km


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 stycznia 2008, 21:51 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 33
Lokalizacja: ÂświnoujÂście
Witam ja mialem taki problem jak pompka elektryczna w baku nie chodzila....


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 stycznia 2008, 07:58 
Offline
Forumowicz

Posty: 141
Lokalizacja: ÂŻagaĂą
sprawdzenie cisnienia oraz wtrysków kosztuje 50 zł plus 50 zł jeżeli chcesz sprawdzic zapłon. przynajmniej tyle u nas to kosztuje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 stycznia 2008, 09:57 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Lokalizacja: SÂłupsk
Dzięki, zacznę od sprawdzenia zaworka odcinajacego paliwo i kąta wyprzedzenia wtrysku.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 stycznia 2008, 21:09 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 26
Lokalizacja: Bydgoszcz
Witam mam podobny problem w moim 325TDS tzn. gdy odpalam samochód od razu zapala i za chwile gaśnie muszę niekiedy powtórzyć odpalanie nawet 4-5 razy. Akumulator kupiłem grudniu nowiutki i kręci jak należy. Po odpaleniu nie ma czarnego dymu ani plamy pod rura wydechową, obroty silnika nie wahają sie, wszystko jest ok. Nie mam narzędzi itp. żeby samemu to naprawić , mam przypuszczenia proszę o ocenę najbardziej prawdopodobniej przyczyny

1) świece żarowe- wiem że jest duży problem z dostaniem sie do nich ale czy przy ich spaleniu prawdopodobne jest odpalenie w temp. -5* ponieważ odpala bez problemu i zaraz gaśnie.

2)papę wtryskowa wykluczam ponieważ dziwnie zachowywał by sie również w czasie jazdy

3)A skoro on zapala i gaśnie,to może być przekaźnik pompy podającej paliwo ze zbiornika. Po nocy paliwo nie ma już ciśnienia w przewodach i wtedy jest specjalna pompa podajnikowa w zbiorniku paliwa,która po kluczyku dopompowuje paliwo do pompy wtryskowej. lub ta pompa jest zepsuta


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 stycznia 2008, 18:43 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Lokalizacja: SÂłupsk
W moim przypadku już wyeliminowałem czujniki i kąt wyprzedzenia wtrysku, byłem na diagnostyce komputerowej i wszystko ok. Jutro zamierzam sprawdzić pompkę paliwową w zbiorniku, jej wydajność. Teraz najbardziej wydaje mi się podejrzana.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 stycznia 2008, 22:33 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 26
Lokalizacja: Bydgoszcz
W moim przypadku to chyba trefne paliwo pompka chodzi ponieważ szłychac ją, a tankowałem paliwo które miało dziwny żółty kolor i było lekko mętne kupione na małej stacyjce Orlenu i to w cale nie po niskiej cenie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 stycznia 2008, 10:10 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Lokalizacja: SÂłupsk
U mnie pompka też pracuje ale jej wydajność jest bardzo słaba. Paliwo na wyjściu z filtra wypływa bardzo powoli a wg. instrukcji powinno wypłynąć ok 1l paliwa przez 30s. Chyba znalazłem przyczynę ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 stycznia 2008, 15:18 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 63
Lokalizacja: Wawa
A zauwazyles jakies odniesienie do ilosci paliwa w baku? Jesli to pompka to z reguly przy pelnym baku wszystko wyglada dobrze, a coraz wieksze problemy pojawiaja sie wraz z ubytkiem paliwa.

_________________
PiÂłeÂś? Nie jedÂź! Nie piÂłeÂś? Wypij !!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 stycznia 2008, 15:34 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 26
Lokalizacja: Bydgoszcz
u mnie to już sam teraz nie wiem mam około 15l paliwa i pali bez problemu od kiedy jest temp bliska 0*. Po tym jak przekręcę kluczyk słychać pojedynczy sygnał dźwiękowy (taki sam jak po tym kiedy silnik rozgrzeje sie do 45* i mój chip podnosi moc silnika) czy jest coś takiego jak ssanie w Dieslu? albo czujnik który w zimne dni dłużej grzeje świece ponieważ podejrzewam że tutaj tkwi mój problem , na razie jest wszystko ok zatankuje niebawem paliwo na mojej zaufanej stacji BP i jak nic sie nie stanie zapomnę o problemie :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 stycznia 2008, 15:43 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 63
Lokalizacja: Wawa
to chyba raczej nie pompka skoro slychac ze pracuje, poza tym u mnie jak mialem walnieta pompke to przy 15 litrach nie bylo juz mowy o jezdzie - samochod ledwo zapalal za jakims piatym razem a i gasl w czasie jazdy, bo pompa wtryskowa dostawala juz wiecej powietrza przez przewod niz paliwa...

_________________
PiÂłeÂś? Nie jedÂź! Nie piÂłeÂś? Wypij !!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 stycznia 2008, 21:41 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Lokalizacja: SÂłupsk
To jak długo grzeją się świece zależy od temp. silnika jeśli zauważyłeś że za krótko grzeją w minusowych temperaturach sprawdź czujnik temperatury silnika.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 stycznia 2008, 06:52 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 368
Lokalizacja: pomorze
Moje BMW: E53/E34
Kod silnika: M57D30/S38B38
Garaż: Bmw E53 3.0d / E34 M5 3.8
ah te TDS-y zapraszam na forum im poświęconym www.tds.webd.pl

_________________
MOC JEST BOGIEM, PREDKOSC NALOGIEM, NITRO ZABAWA A TURBO PODSTAWA :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL