BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 3 maja 2025, 17:15

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E92] N52b25 docieranie silnika
PostNapisane: 20 czerwca 2016, 10:24 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 89
Lokalizacja: Koniaków / Wejherowo
Moje BMW: F10 530d
Ostatnimi czasy pisałem o tym jak mi klapka disa wpadła do silnika, teraz mam silnik po remoncie (wymieniony blok silnika wraz z tlokami , i jedna panewka była zrysowana... Co jest trochę dziwne wg mnie. Wymieniłem wszystkie 6 ) teraz mam pytanie. przejechałem 1000km do 3tys obrotow, czy muszę zmienić olej po tych 1000km? Wszystko skladalem na nowych częściach z bmw.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E92] N52b25 docieranie silnika
PostNapisane: 20 czerwca 2016, 10:43 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 21
Moje BMW: E60
Pierwszy olej powinieneś zlać po 100 km,jak tego nie zrobiłeś to rób jak najszybciej.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E92] N52b25 docieranie silnika
PostNapisane: 20 czerwca 2016, 11:23 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 4977
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Moje BMW: e91
Kod silnika: N52B25
co do docierania jest wiele szkół, kiedyś na RF była dość obszerna dyskusja na ten temat. Ja bym olej zmienił jak najszybciej, niby nic nie powinno się wycierać ale jednak części do siebie muszą się ułożyć, wymiana oleju to jakaś wielka kwota nie jest a będziesz miał spokojną głowę. Ja na nowo poskładany silnik zalałbym jakiś tani olej, zrobił z 500km i wymiana.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E92] N52b25 docieranie silnika
PostNapisane: 20 czerwca 2016, 11:33 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37050
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
najlepiej docierać silnik na specjalnie do tego opracowanym oleju, 800km i masz dotarty silnik
ale teraz po ptakach - zmieniaj szybko olej i filtr

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E92] N52b25 docieranie silnika
PostNapisane: 20 czerwca 2016, 13:12 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 89
Lokalizacja: Koniaków / Wejherowo
Moje BMW: F10 530d
Właśnie odstawilem do mechanika żeby wymienili olej i filtr na liqui molly top tec 4100 5w40. Zrobiłem na tym pierwszym 1125km to chyba nie jakaś tragedia ? czy jak uważacie? Teraz znów za 5 tys zmienić olej?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E92] N52b25 docieranie silnika
PostNapisane: 20 czerwca 2016, 17:47 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1286
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54
A nie przesadzacie z tym docieraniem ?

Jakie zalecenia się dostaje po kupnie nowego auta ?

1) Proszę śmigać spokojnie czyli ani za mocno nie mulić silnika ani nie piłować

2) Proszę olej zmienić po 3 tysiącach.

3) Do widzenia , miłej jazdy.

Jak silnik jest dobrze złożony i na dobrych częściach to niema prawa się nic stać przy normalnej jeździe.

A pierwszy olej wymienia się szybko aby rozciąć filtr i zobaczyć czy niema w nim panewek.

Ja jak robiłem pierwszą wymianę (po 6tyś Km) oleju po remoncie przeprowadzonym u LEO rozcinałem filtr w celu sprawdzenia co do niego wpadło.
Byłem troszkę osrany bo znalazłem w nim parę włosów od pędzla i kilka opiłków i okruszków nagaru.
Po telefonie do LEO uspokoiłem się , LEO stwierdził ze spoko niema czym się martwić i czekać do drugiej wymiany oleju.
Fakt t 2 i 3 wymian filtr idealnie czysty , nie było nawet opiłków widocznych pod mikroskopem (sprawdzałem z ciekawsi)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E92] N52b25 docieranie silnika
PostNapisane: 20 czerwca 2016, 18:17 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37050
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
dziabi3 napisał(a):
Jakie zalecenia się dostaje po kupnie nowego auta ?

nie słyszałeś o tym, że nowe silniki są wstępnie docierane?
poza tym nowy nowy, a nowy po remoncie to trochę co innego

dziabi3 napisał(a):
Jak silnik jest dobrze złożony i na dobrych częściach to niema prawa się nic stać przy normalnej jeździe.

dobre złożenie to jedno, a docieranie i niszczące opiłki to drugie
poza tym silniki (nawet wyczynowe) powinny być docierane na specjalnych olejach mineralnych by zapewnić optymalne parametry i dopasowanie elementów po dotarciu
dziabi3 napisał(a):
znalazłem w nim parę włosów od pędzla i kilka opiłków

no właśnie, to opiłki są najbardziej szkodliwe, dlatego zaleca się wymianę filtra i oleju po ok. 500km

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E92] N52b25 docieranie silnika
PostNapisane: 20 czerwca 2016, 20:19 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 89
Lokalizacja: Koniaków / Wejherowo
Moje BMW: F10 530d
No to w koncu po 100km? po 500km? czy po 800km? a moze po 5000? zreszta mi ta info juz i tak nie pomoze ale moze innym. Fajnie bylo by wiedziec

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E92] N52b25 docieranie silnika
PostNapisane: 20 czerwca 2016, 21:39 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1286
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54
rorafalki napisał(a):
nie słyszałeś o tym, że nowe silniki są wstępnie docierane?


Tak biorą silnik na hamownie dają mu chwile na rozgrzanie i ogień.
To się nazywa wstępnym docieraniem.
Tam niema czasu na zabawy.
Części zamienne są produkowane z taka precyzją że ich docieranie można wykonać normalną jazdą.

rorafalki napisał(a):
poza tym nowy nowy, a nowy po remoncie to trochę co innego


Tak zgadzam się bo zawsze jakiś paprak coś może odstawić np. otłuc nowy tłok.

rorafalki napisał(a):
poza tym silniki (nawet wyczynowe) powinny być docierane na specjalnych olejach mineralnych by zapewnić optymalne
parametry i dopasowanie elementów po dotarciu


Tak wiem że są to specjalne oleje z dużą ilością ulepszaczy aby zminimalizować tarcie do momentu aż wszystkie części ułożą się na skutek odprężenia termicznego.
I tam niema więcej żadnej magii w tym.

rorafalki napisał(a):
no właśnie, to opiłki są najbardziej szkodliwe, dlatego zaleca się wymianę filtra i oleju po ok. 500km


Jakie opiłki , ich tam ma nie być, a te które się trafią mają utknęły na filtrze.

Filtr się wymienia szybko aby zobaczyć czy nie ma w nich panewek.
Na YT można nawet zobacz jak niektórzy wymieniają tylko filtr bez wymiany oleju.

Niema co demonizować z tym docieranie.
Wiadomo nowo złożony silnik powinno się traktować ostrożnie.


Rozumiem że każdy z nas ja czy ty chciałby przeprowadzić docieranie jak najlepiej ale niema co straszyć chłopaka że dotarł silnik nie właściwie.
Niech jedzie wymieni olej i filtr na markowy i tyle.
Rorafalki absolutnie nie neguje twoich wypowiedzi, tylko jak składa fabryka to co innego a jak składa się sobie samemu i lubi się swoje auto to co innego :hyhy:


Ostatnio edytowano 20 czerwca 2016, 21:52 przez dziabi3, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E92] N52b25 docieranie silnika
PostNapisane: 20 czerwca 2016, 21:49 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1286
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54
rapidash napisał(a):
No to w koncu po 100km? po 500km? czy po 800km? a moze po 5000? zreszta mi ta info juz i tak nie pomoze ale moze innym. Fajnie bylo by wiedziec



Nie przejmuj się dotarłeś silnik prawidłowo.
Zmień olej i filtr a markowy i szanuj silnik.
Obserwuj czy nie wpiernicza oleju i ciesz się jazdą.

Filtr tak jak pisałem wymienia się szybko aby zobaczyć jego stan i można to nawet zrobić to po 10Km a i nawet po 1000Km
Zależ jak pewny swej roboty był mechanik. Mi LEO kazał wymienić olej po 6 - 7 tysiącach bo pewnie był pewien że poskładał wszystko idealnie :super:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E92] N52b25 docieranie silnika
PostNapisane: 20 czerwca 2016, 21:54 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 89
Lokalizacja: Koniaków / Wejherowo
Moje BMW: F10 530d
Dzięki piękne za odpowiedzi, jutro napisze co bylo w filtrze

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E92] N52b25 docieranie silnika
PostNapisane: 23 czerwca 2016, 07:15 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 89
Lokalizacja: Koniaków / Wejherowo
Moje BMW: F10 530d
Było kilka opilkow, trochę drobnego syfu i to wszystko. Czy po 1000km już jest w 100% silnik do tarty i mogę normalnie jeździć? Czy jeszcze spokojnie?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E92] N52b25 docieranie silnika
PostNapisane: 23 czerwca 2016, 07:23 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37050
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
dziabi3, nie twierdzę, że w docieraniu jest magia, cuda etc. ale wg mnie warto poświęcić silnikowi po ponownym złożeniu trochę więcej uwagi żeby móc cieszyć się optymalnym dotarciem = optymalnymi osiągami. Tyle

rapidash napisał(a):
Było kilka opilkow, trochę drobnego syfu i to wszystko. Czy po 1000km już jest w 100% silnik do tarty i mogę normalnie jeździć? Czy jeszcze spokojnie?

jeździj normalnie, choć wg mnie po ok. 500km zmień filtr ponownie - dla bezpieczeństwa

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E92] N52b25 docieranie silnika
PostNapisane: 23 czerwca 2016, 07:25 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 4977
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Moje BMW: e91
Kod silnika: N52B25
zależy co masz na myśli pisząc "normalnie" :rotfl: są też ludzie, którzy docierają silniki "na ostro" czyli zaraz po poskładaniu but i silniki jeżdżą. Najważniejsze żeby nie przeciążać silnika na zbyt niskich obrotach i wysokich biegach ale to w sumie normalne użytkowanie ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E92] N52b25 docieranie silnika
PostNapisane: 23 czerwca 2016, 07:26 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37050
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
trollu, co racja to racja :rotfl:

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Majestic-12 [Bot] i 42 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL